Hankin aikoinaan erilaisia maavärejä kursseilta. Vuosien jälkeen olen ajatellut käyttää jotain värejä. Minulla on vanha tummunut lipasto jonka aion kunnostaa.
Tarkoitus on hioa tummaa pintaa puulle ja petsata lipasto.
Voiko esimerkiksi keltaista maaväriä käyttää kirkkaassa lakan seassa antamaan lakalle haluttua keltaisuutta. Elikkä tuleeko keltaista maaväriä kun sekoittaa kirkkaaseen liuotinohenteiseen lakkaan , tuleeko keltaista petsiä.
Kuinka maavärejä käytetään
1
161
Vastaukset
- rohkeasti
Rohkeasti vain kokeilet pienen määrän. Kannattaa laittaa lakkaan ohennetta ja sitten alat hiertämään sitä pigmettiä. Aikaa menee paljon. Saadun tahnan lisäät sitten pieneen määrään puhdasta lakkaa ja sivelet sen koepalaan. Odotat kuivumista niin näe oikean sävyn. Joskus voi tarvita pohjalakkauksen ennen välilakkuasta, jossa jo sävy on. Vain kokeilemalla selviää. Lakan valinta on tärkeää. Helpoiten onnistuisi pellavaöljylakkaan mun mielestä, vaan mä olenkin vanhan liiton mies näissä töissä. Kaupasta kyllä sais helpoiten sävytetyn lakan ja varmat ohjeet, mutta jos itse onnistut tuossa projektissasi, niin varmasti tyytyväisempi. Kokeilemaan vaan rohkeasti ja aina ensin koelakkaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18211346
- 575392
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462647- 402335
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131821Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441755Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381403Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371329Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261299Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61276