On se kumma kun minä en monista yrityksistä huolimatta milloinkaan onnistu saamaan verkkoyhteyttä asennuksen alkuvaiheessa jota se tietenkin vaatii.
Olen yrittänyt tehdä sen cd-levyltä niin kuin ubuntunkin asennuksen mutta ei verkkoyhteyttä vaan löydy. Olen yrittänyt tehdä sen sekä manuaalisesti että automaattisesti mutta aina vaan sama.
Niin monet kehuu debiania ja siksi ajattelin tutustua siihen mutta sama tulos aina. Kummallista että ubuntun ja windowsin asennuksessa se yhteys on itsestään selvyys.
Asennus Debian?
5
235
Vastaukset
- Ef6WUz
Vakio-Debianiin kuuluu vain vapaita ohjelmia. Osa verkkokorttien firmwareista ei sitä ole. Tässä kuitenkin asennusromppu, jossa ei vapaat firmwaret on mukana.
http://cdimage.debian.org/cdimage/unofficial/non-free/cd-including-firmware/7.1.0/amd64/iso-cd/firmware-7.1.0-amd64-netinst.iso- debub
Löytyskö osote myös 32 bittisille?
Kiitos. - Ef6WUz
debub kirjoitti:
Löytyskö osote myös 32 bittisille?
Kiitos. - debub
Ef6WUz kirjoitti:
Onnistui toiselle koneelle joka on yhdistetty piuhalla mutta langaton ei vaan lähde menemään.
Mutta olisi toinenkin kysymys. Miten löydän Chromium-selaimen? Netistä se ei latautunut. - Ef6WUz
debub kirjoitti:
Onnistui toiselle koneelle joka on yhdistetty piuhalla mutta langaton ei vaan lähde menemään.
Mutta olisi toinenkin kysymys. Miten löydän Chromium-selaimen? Netistä se ei latautunut.Chromium on Debianin pakettivarastossa. Asenna vaikka Synapticilla.
Kummallinen asia tuo langattoman toimimattomuus. Millaista konetta yritit debianisoida?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial101681Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1311670Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2531198Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3887Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865