Olen ostamassa uutta kivääriä 6,5x55. Mikä olisi hyvä merkki ja malli? Aseen tulisi olla kevyt ja kohtuu hyväkin.
Uutta 6,5x55 kivääriä kauriille ja linnuille
2
238
Vastaukset
- jahtimies
Kotimainen tikka tai sako olis edullisimmasta päästä. Varmasti hyvä.
Itsellä Tikka lite stainless komposiittitukilla juuri kaliiberissa 6.5 x 55. Hyväkäyntinen
peli. Parempiakin tietysti löytyy, jos on valmis sijoittamaan vähän enemmän. - Sako Quad
Tikka T3 lite stainless komposiitti tukilla. Piipusta pois noin 10 cm ja kevyt Aseutran 5L vaimenin päähän. Vie liekin kyttäysjahdssa pois, säästää korvia ja pudottaa rekyylin alas vaikkei tuo kaliperi potkaisekaan. Itse olen T3:een tyytyväinen 308WIN. Ostin 5 panoksen lippaan, saa radalla 1 5 panosta aseeseen. Lipasi on hieman hintava. Itse maksoin asesta 790 Euroa. Jotkut juipisevat ettei nolla rosteri peleillä mitään tee. Omalla tulee lapuan 8g FMJ säkin päältä 100 m 16 mm kasaa. Kannatta muistaa että stainless ei tarkoita että on täysin ruostumaton. Suosittelen normaaleja huoltoja. Vaimennin irti aina rata- tai metsästyskeikan jälkeen. Vaimentimeen voi jäädä kosteutta tai jopa muodtua typenoksidien ja veden kanssa typpihappo, mikä syö piippua.
Älä kuitenkaan unohda käytettyä, veljellä on Tikka M65 tarkka ruotsin mauseri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713458
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811459Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251229- 1581202
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16923Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57822Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk85751- 62735