Olen ostamassa uutta kivääriä 6,5x55. Mikä olisi hyvä merkki ja malli? Aseen tulisi olla kevyt ja kohtuu hyväkin.
Uutta 6,5x55 kivääriä kauriille ja linnuille
2
260
Vastaukset
- jahtimies
Kotimainen tikka tai sako olis edullisimmasta päästä. Varmasti hyvä.
Itsellä Tikka lite stainless komposiittitukilla juuri kaliiberissa 6.5 x 55. Hyväkäyntinen
peli. Parempiakin tietysti löytyy, jos on valmis sijoittamaan vähän enemmän. - Sako Quad
Tikka T3 lite stainless komposiitti tukilla. Piipusta pois noin 10 cm ja kevyt Aseutran 5L vaimenin päähän. Vie liekin kyttäysjahdssa pois, säästää korvia ja pudottaa rekyylin alas vaikkei tuo kaliperi potkaisekaan. Itse olen T3:een tyytyväinen 308WIN. Ostin 5 panoksen lippaan, saa radalla 1 5 panosta aseeseen. Lipasi on hieman hintava. Itse maksoin asesta 790 Euroa. Jotkut juipisevat ettei nolla rosteri peleillä mitään tee. Omalla tulee lapuan 8g FMJ säkin päältä 100 m 16 mm kasaa. Kannatta muistaa että stainless ei tarkoita että on täysin ruostumaton. Suosittelen normaaleja huoltoja. Vaimennin irti aina rata- tai metsästyskeikan jälkeen. Vaimentimeen voi jäädä kosteutta tai jopa muodtua typenoksidien ja veden kanssa typpihappo, mikä syö piippua.
Älä kuitenkaan unohda käytettyä, veljellä on Tikka M65 tarkka ruotsin mauseri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131722Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411455- 721238
- 541173
- 741065
- 109999
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6921Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82850