Olen ostamassa uutta kivääriä 6,5x55. Mikä olisi hyvä merkki ja malli? Aseen tulisi olla kevyt ja kohtuu hyväkin.
Uutta 6,5x55 kivääriä kauriille ja linnuille
2
310
Vastaukset
- jahtimies
Kotimainen tikka tai sako olis edullisimmasta päästä. Varmasti hyvä.
Itsellä Tikka lite stainless komposiittitukilla juuri kaliiberissa 6.5 x 55. Hyväkäyntinen
peli. Parempiakin tietysti löytyy, jos on valmis sijoittamaan vähän enemmän. - Sako Quad
Tikka T3 lite stainless komposiitti tukilla. Piipusta pois noin 10 cm ja kevyt Aseutran 5L vaimenin päähän. Vie liekin kyttäysjahdssa pois, säästää korvia ja pudottaa rekyylin alas vaikkei tuo kaliperi potkaisekaan. Itse olen T3:een tyytyväinen 308WIN. Ostin 5 panoksen lippaan, saa radalla 1 5 panosta aseeseen. Lipasi on hieman hintava. Itse maksoin asesta 790 Euroa. Jotkut juipisevat ettei nolla rosteri peleillä mitään tee. Omalla tulee lapuan 8g FMJ säkin päältä 100 m 16 mm kasaa. Kannatta muistaa että stainless ei tarkoita että on täysin ruostumaton. Suosittelen normaaleja huoltoja. Vaimennin irti aina rata- tai metsästyskeikan jälkeen. Vaimentimeen voi jäädä kosteutta tai jopa muodtua typenoksidien ja veden kanssa typpihappo, mikä syö piippua.
Älä kuitenkaan unohda käytettyä, veljellä on Tikka M65 tarkka ruotsin mauseri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3215155Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1101511
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191412Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393