Hampaiden narskutus

L26

Eli kysymys on hyvin yksinkertainen:

kanihan narskuttaa hampaita kahdesta syystä: kani on tosi onnellinen ja sil on hyvä olla tai et sil on pahat kivut. Mistä nämä kaksi narskutus tyyliä erottaa toisistaan? Kuinka kova se narskutus sit oikeen on ku on kyse kivusta?

11

9778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runnybunny

NArskutuksen syytä on hankala erottaa, mutta auttaa kun tarkastelee kanin tilaa kokonaisuudessaan: syöminen, lepo, liikkuminen, papanointi. Jos epäilee kaninsa olevan kipeä voi asian tarkastuttaa eläinlääkärillä.

• L26

se syö, juo ja papanoi normaalisti ja on aamusin ja iltasin aktiivinen, päivisin nukkuu aika paljon niinku ennenki. enää vaa ei näy niin kauheesti ilopomppuja tai spurttailuita, ku ennen ja se mua hiuka ärsyttää, ku aattelen etteivät oo onnellisii ja haluisin et ne koko ajan pomppis. poika kellahtelee välil kyljelleen tai sit on pitkin pituuttaan ja narskuttelee siin unen lomassa hampaitaan esim. asennon kohennuksen/vaihdon yhteydes.
      oonko vaan ylihuolehtivainen joka näkee ongelman joka asias mitä ne tekee....mut haluun vaa et olisivat onnellisii ja terveitä.

• Kyllä sun kanit on varmaankin ihan terveitä ja onnellisia. Luonnossa kanit viettävät usein päivät pesäkoloissaan ja ovat aktiivisimmillaan illan/aamun hämärissä. Joten jotkut lemmikkikanitkin torkkuvat mielellään päivisin. Eivät kanit silti mitään yöeläimiä ole. ;)

• hfhru

Kyljelleen mätkähtäminen ja narskutus on tyytyväisen kanin merkki :) Otsaa silittäesä kani saattaa myös alkaa narskuttaa tyytyväisyydestä.

Ilopomppujen vähentyminen voi johtua siitä, että ympäristössä ei ole mitään uutta virikettä ja kani alkaa kyllästymään. Uutta virikettä kehiin:)

• Anonyymi

Mun kanin narskutus tulee yleensä kun se on rauhottunu makaamaan ja se narskutus on aika kovaa

• L26

No nyt niitä sputteja ja ilopompautuksia tuli...poitsu veti rundia olkkarin pöydän ympäri

• L26

että oikee sputteja...? :D

• It´s Jassu

Kun kani narskuttaa hampaitaan nopeasti ja keveästi se on tyytyväinen.
      Kun kani narskuttaa hampaitaan hitaasti ja raskaasti se on tuskissaan.

As simple as that.

• Anonyymi

Mistä tiedät

• Anonyymi

näin vähän myöhässä olen mutta kun kani useasti narskuttaa hampaita ja paljon tällä saattaa olla jotain kipuja. jos kani syö muuten hyvin ja näin saattaa kyseessä olla hyvä olo mutta varmuudeksi on paras viedä kani lääkäriin.

• Anonyymi

Mun kani narskuttaa hampaita mitä tekisin?
      Oon huolissani koska oon kattonu esim
      Neddevlog ja se kani kuoli kait sen takia Nedde💜 Luppis oli ihana mut mitä teen pitäiskö viiä eläinlääkärille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1184
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1060
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      790
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      761
    Aihe