Hampaiden narskutus

L26

Eli kysymys on hyvin yksinkertainen:

kanihan narskuttaa hampaita kahdesta syystä: kani on tosi onnellinen ja sil on hyvä olla tai et sil on pahat kivut. Mistä nämä kaksi narskutus tyyliä erottaa toisistaan? Kuinka kova se narskutus sit oikeen on ku on kyse kivusta?

11

8745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runnybunny

      NArskutuksen syytä on hankala erottaa, mutta auttaa kun tarkastelee kanin tilaa kokonaisuudessaan: syöminen, lepo, liikkuminen, papanointi. Jos epäilee kaninsa olevan kipeä voi asian tarkastuttaa eläinlääkärillä.

    • L26

      se syö, juo ja papanoi normaalisti ja on aamusin ja iltasin aktiivinen, päivisin nukkuu aika paljon niinku ennenki. enää vaa ei näy niin kauheesti ilopomppuja tai spurttailuita, ku ennen ja se mua hiuka ärsyttää, ku aattelen etteivät oo onnellisii ja haluisin et ne koko ajan pomppis. poika kellahtelee välil kyljelleen tai sit on pitkin pituuttaan ja narskuttelee siin unen lomassa hampaitaan esim. asennon kohennuksen/vaihdon yhteydes.
      oonko vaan ylihuolehtivainen joka näkee ongelman joka asias mitä ne tekee....mut haluun vaa et olisivat onnellisii ja terveitä.

      • Kyllä sun kanit on varmaankin ihan terveitä ja onnellisia. Luonnossa kanit viettävät usein päivät pesäkoloissaan ja ovat aktiivisimmillaan illan/aamun hämärissä. Joten jotkut lemmikkikanitkin torkkuvat mielellään päivisin. Eivät kanit silti mitään yöeläimiä ole. ;)


    • hfhru

      Kyljelleen mätkähtäminen ja narskutus on tyytyväisen kanin merkki :) Otsaa silittäesä kani saattaa myös alkaa narskuttaa tyytyväisyydestä.

      Ilopomppujen vähentyminen voi johtua siitä, että ympäristössä ei ole mitään uutta virikettä ja kani alkaa kyllästymään. Uutta virikettä kehiin:)

      • Anonyymi

        Mun kanin narskutus tulee yleensä kun se on rauhottunu makaamaan ja se narskutus on aika kovaa


    • L26

      No nyt niitä sputteja ja ilopompautuksia tuli...poitsu veti rundia olkkarin pöydän ympäri

      • L26

        että oikee sputteja...? :D


    • It´s Jassu

      Kun kani narskuttaa hampaitaan nopeasti ja keveästi se on tyytyväinen.
      Kun kani narskuttaa hampaitaan hitaasti ja raskaasti se on tuskissaan.

      As simple as that.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät


    • Anonyymi

      näin vähän myöhässä olen mutta kun kani useasti narskuttaa hampaita ja paljon tällä saattaa olla jotain kipuja. jos kani syö muuten hyvin ja näin saattaa kyseessä olla hyvä olo mutta varmuudeksi on paras viedä kani lääkäriin.

    • Anonyymi

      Mun kani narskuttaa hampaita mitä tekisin?
      Oon huolissani koska oon kattonu esim
      Neddevlog ja se kani kuoli kait sen takia Nedde💜 Luppis oli ihana mut mitä teen pitäiskö viiä eläinlääkärille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe