Hampaiden narskutus

L26

Eli kysymys on hyvin yksinkertainen:

kanihan narskuttaa hampaita kahdesta syystä: kani on tosi onnellinen ja sil on hyvä olla tai et sil on pahat kivut. Mistä nämä kaksi narskutus tyyliä erottaa toisistaan? Kuinka kova se narskutus sit oikeen on ku on kyse kivusta?

11

9734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runnybunny

NArskutuksen syytä on hankala erottaa, mutta auttaa kun tarkastelee kanin tilaa kokonaisuudessaan: syöminen, lepo, liikkuminen, papanointi. Jos epäilee kaninsa olevan kipeä voi asian tarkastuttaa eläinlääkärillä.

• L26

se syö, juo ja papanoi normaalisti ja on aamusin ja iltasin aktiivinen, päivisin nukkuu aika paljon niinku ennenki. enää vaa ei näy niin kauheesti ilopomppuja tai spurttailuita, ku ennen ja se mua hiuka ärsyttää, ku aattelen etteivät oo onnellisii ja haluisin et ne koko ajan pomppis. poika kellahtelee välil kyljelleen tai sit on pitkin pituuttaan ja narskuttelee siin unen lomassa hampaitaan esim. asennon kohennuksen/vaihdon yhteydes.
      oonko vaan ylihuolehtivainen joka näkee ongelman joka asias mitä ne tekee....mut haluun vaa et olisivat onnellisii ja terveitä.

• Kyllä sun kanit on varmaankin ihan terveitä ja onnellisia. Luonnossa kanit viettävät usein päivät pesäkoloissaan ja ovat aktiivisimmillaan illan/aamun hämärissä. Joten jotkut lemmikkikanitkin torkkuvat mielellään päivisin. Eivät kanit silti mitään yöeläimiä ole. ;)

• hfhru

Kyljelleen mätkähtäminen ja narskutus on tyytyväisen kanin merkki :) Otsaa silittäesä kani saattaa myös alkaa narskuttaa tyytyväisyydestä.

Ilopomppujen vähentyminen voi johtua siitä, että ympäristössä ei ole mitään uutta virikettä ja kani alkaa kyllästymään. Uutta virikettä kehiin:)

• Anonyymi

Mun kanin narskutus tulee yleensä kun se on rauhottunu makaamaan ja se narskutus on aika kovaa

• L26

No nyt niitä sputteja ja ilopompautuksia tuli...poitsu veti rundia olkkarin pöydän ympäri

• L26

että oikee sputteja...? :D

• It´s Jassu

Kun kani narskuttaa hampaitaan nopeasti ja keveästi se on tyytyväinen.
      Kun kani narskuttaa hampaitaan hitaasti ja raskaasti se on tuskissaan.

As simple as that.

• Anonyymi

Mistä tiedät

• Anonyymi

näin vähän myöhässä olen mutta kun kani useasti narskuttaa hampaita ja paljon tällä saattaa olla jotain kipuja. jos kani syö muuten hyvin ja näin saattaa kyseessä olla hyvä olo mutta varmuudeksi on paras viedä kani lääkäriin.

• Anonyymi

Mun kani narskuttaa hampaita mitä tekisin?
      Oon huolissani koska oon kattonu esim
      Neddevlog ja se kani kuoli kait sen takia Nedde💜 Luppis oli ihana mut mitä teen pitäiskö viiä eläinlääkärille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe