Milloin joku soitti sinulle viimeksi?

Mursu VS Marsu

Jouduin taas kerran laittamaan kännykkäni laturiin, ja aloin miettimään miksi edes teen niin. Katsoin puhelimen lokia, ja en ole saanut yhtään puhelua. Tosin loki kestää vain 60 päivää.

Seuraavaksi katsoin viestejä. Sain viimeksi viestin 13.2.2013. Sekin oli vain joku Soneran tarjousviesti. Mitä yksinäinen edes tekee puhelimella? Ei kukaan kuitenkaan soita, joten vois hankkiutua siitäkin eroon.

Mites teillä?

175

7050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Iltapäivällä soitettiin. Oli taas joku myyntijuttu suuhigieniaan liityen. Vastasin nopeasti, että ei kiitosi kiinnosta; ei tilata tänään eikä tulevaisuudessakaan. hyvää päivänjakoa ja hei. Ja suljin puhelimen. Saan jonkin verran tekstiviesejä. Puhelin ei ole minulle seurusteluväline vaan hoidan sillä asioita, ja ym. On kyllä joitain ystäviä, jotka asuvat kaukana ja joskus soitellaan.

    • yxxxxxm

      Minulle soittelee Äiti aina välillä, vaikka olenkin aikuinen mies (36v). Veljen kanssa pari kertaa kuussa tulee juteltua. Eipä ole oikein semmoisia kavereita ketkä soittelisivat. Aiemmin tänä vuonna tuli joitain yksittäisiä puheluita kavereilta, mutta kun en lähtenyt ryyppäämään, niin luulen ettei tarvitse enää loppuvuonna odotella uusia puheluita.

      • väsyttää

        Kertoo kyllä paljon nykyihmisen mielikuvituksettomuudesta, kun ei keksitä mitään muuta hauskanpitoa kuin jokin aivoton ryyppääminen. Hyvä ettet lähtenyt vain miellyttääksesi kavereitasi.


    • 3. vastaus

      Jos kavereita ajatellaan niin se taisi olla helmi-maaliskuuta. Mutta sekin oli vain asiakysymys, se ei johtanut sen enempään.

      Joskus mietin miksi asiat ovat näin, mutta en ole keksinyt oikeaa vastausta. Toivon että syynä olisi se että muut pelkäävät niin kovasti että vastaan "sori, ei kiinnosta". Vaan ei se sekään kyllä ole, en minä nyt niin komea /fiksu / mitä lie ole.

      Mutta on kännykkä ihan kätevä asioiden hoitamisen kannalta, möin äskettäin pois motskarini kun ei kukaan kutsunut minua käymään tai halunnut lähteä ajelulle.

      • wrummmm

        voi miten surkeaa! Miksi menit sen myymään? Sehän on eräs tehokkaimpia seuranhakuvälineitä;) tosin kannattaa aika tarkaan harkita kenet matkaansa huolii..


    • Xlelfld

      Lauantaina, sukulainen, ei läheinen sellainen. Tarvittiin taas apua ja en sitten osannut kieltäytyä, myöhemmällä tuli hieman juotua ja mietittyä missä on ne ihmiset jotka soittelevat vain kuulumisia kysellen.

    • kakkosluokanihminen

      Tänä vuonna ei ole kukaan muu kuin puhelinmyyjät.
      Itse saa ottaa aina yhteyttä vanhemmille. Kukaan ei koskaan halua vierailla, ei edes omat vanhemmat.
      Itse kysyn välillä saanko tulla vierailulle, useimmiten kyllä käy.
      Sisaruksista kukaan ei ole koskaan pyytänyt kyläilemään. En ole heitä nähnyt kuin jouluna ja muina pyhinä vanhempien luona.


      Onko ihmiset todella näin itsekkäitä?

      Olen miettinyt johtuuko yksinäisyyteni oman vanhempien ja sisaruksien välinpitämättömyydestä.

      • Huohkaus

        Sama täällä, puhelin mykkänä useita viikkoja. sit ku se soi niin oikeen pelästyy kukahan siel mahtaa olla. sit jos se o sisko saan vaan kuulla miten ihana kesä ollut ja miten kaikki hyvin, mites sul? ei kurjuutta kummempaa..joskus keksin jotain mitä olisin tehnyt tai jotain..kesällä yksinäisyyskin korostuu, syksy/talvi menee helposti..


      • lonely phone
        Huohkaus kirjoitti:

        Sama täällä, puhelin mykkänä useita viikkoja. sit ku se soi niin oikeen pelästyy kukahan siel mahtaa olla. sit jos se o sisko saan vaan kuulla miten ihana kesä ollut ja miten kaikki hyvin, mites sul? ei kurjuutta kummempaa..joskus keksin jotain mitä olisin tehnyt tai jotain..kesällä yksinäisyyskin korostuu, syksy/talvi menee helposti..

        Minulla ei ole ollut puhelinta kohta kahteen vuoteen.
        Olen myös työtön.TE keskuksen tiedoissa puhelinnumeron kohdalla on tyhjää.
        En käy missään muualla kuin kaupassa ja kävelyllä metsässä.
        Tietsikka on ja tänne joskus jotain kirjoittelen.
        Niin,ei minulla ole sukulaisiakaan jotka minuun ottais yhteyttä.Ei lapsia.Elelen yksin.Naapurit ei edes tervehdi.Olen kuin ilmaa.
        Mutta en valita.Itse olen osani valinnut.


    • ------

      Sama tilanne minullakin. Ainoat soittajat ovat vanhemmat tai veljeni. Sähköpostiini ei tule muita odottamattomia viestejä kuin mainoksi:D
      No eivät kyllä puhelinlaskutkaan päätä huimaa. Liittymämyyjä yritti myydä minulle uutta kalliimpaa liittymää sillä että se olisi paljon soittavalle edullinen. En kehdannut sanoa että mulla ei ole ketään jolle olisi asiaa soittaa paitsi sukulaiset:D

    • Bipoman

      Viime torstaina yksi etäinen kaveri kyseli erään tavaran myynnistä ja toimituksesta. Saatiinkin sovittua sopiva aika. Sitä ennen edellinen soitto kaverilta onkin tullut joskus helmikuussa. Facebookissakaan ei vastata mun viesteihin.

    • -kirje välttäisi-

      Onhan näitä soittoja yksinäisellekkin.
      -Viime viikolla alaiseni soitti ja sanoi olevansa sairas muutaman päivän.
      -Pari viikkoa sitten nuoruuteni rakastettu oli löytänyt valokuvan minusta ja soitti aamuyöstä humalassa ja nimitteli runkkariksi. 25-vuoteen en ole naisesta tätä ennen kuullut mitään.
      -4 viikkoa sitten pelastuslaitos soitti että työpaikallani on tulipalo ja olisi hyvä mennä paikalle.
      -Alkukesästä siskoni soitti ja sanoi että heillä on uusi auto joka jaksaa vetää asuntovauna. Lainaisinko omaani pariksi viikoksi. Sanoin että olen myynyt sen jo pari vuotta sitten ja ostanut veneen. Sitä ei pyytänyt lainaksi.
      -Kaupallisia tyrkytyspuheluita en laske mukaan.

      • x143

        Olet mahdollisesti onnistunut särkemään nuoruudenrakkautesi sydämen, ehkä petit hänen luottamuksensa tai jotain? Hän on sinua ajatellut kun kerran 25 vuoden jälkeen sinulle soittelee. Viha ja rakkaus ovat hyvin lähellä toisiaan.


    • 7+17

      Harvoin mulle kukaan soittaa, textareita tulee kyllä päivittäin.
      Viestittelen mieluunmin kirjallisesti.

    • molla(ttu)

      Eipä kukaan soita juurikaan, vain siskoni joka on kuin pokka pitää-sarjan hyasintti ;) Nekin puhelut nostavat hien pintaan, mieluimmin olisin hiljaa ja eristyksissä tässä ihanassa yksinäisyydessäni. Saan päänsärkyä joutavasta.

    • mykkäkoulu

      Katkaisin virran luureista jo yli 5 vuotta sitten, joskus satunnaisesti
      on joku päällä lyhyen aikaa.
      Pitäis tosiaan vielä irtisanoa liittymätkin, sitten olis siltäkin rintamalta
      totaalirauha.
      Kovin kauhean tiheä yhteydenottoväli ei siis ole, vuosiin mitään enää.

    • ..............

      Mutsi soitti illalla ja toivotti hyvää yötä. Mulle ei puhelimesta ole ollut kuin ongelmia vain, vaikka siinä ei ole edes nettiyhteyttä. Numerot on kuitenkin tärkeitä.

    • Vilkasta on

      Kyllähän minun puhelimeeni aina välillä soittoja tulee.

      Alkuviikosta yritti joku puhelinmyjä soitella oikein kahteen kertaan ja heinäkuun alussa töistäkin soitettiin kun olin lomalla ja tarvitsivat tietoja.

      Hurja on tahti.

      On tuosta puhelimesta silti hyötyä. Työmatkalla julkisilla kulkiessa tai tylsässä turhassa palaverissa voi selailla nettiä tai pelailla jotain. Puheluiden kannalta tuo on kyllä ihan turha laite.

      En muista koska viimeksi olisi joku kaveri soittanut. Siitä on tooooodella kauan. Vanhemmat tai veljetkin soittavat max pari kertaa vuodessa.

      • [Z.

        Netti, navigaattori ja sähköposti ovat omassa kännyssä käytetyimmät asiat. Myös puheluiden nauhoitus (Call Recorder) on kätevä, voi jälkeen päin kuunnella uudestaan mitä tuli luvattua ja mitä kuultua. Muutama tekstiviesti ja puhelu vanhemmilta ja kavereilta päivässä on peruskuvio.

        Tietysti jos on satavarma ettei kännyä tarvitse vaihtakoot sen lankapuhelimeen. Siinä ei ole liikoja toimintoja.


    • dsvsdvg

      Mulle ei soittele muut kuin kaupittelijat, äiti ja sisko joskus laittelee viestiä jos ovat tulossa käymään. Siinäpä se. Parin kaverin kanssa yhteydet hoituu vielä vanhanaikaisesti messengerillä. Facebookissahan kaikki nykyään on mutta sinne narsistikeitaaseen en kyllä mene. Tietysti tuota puhelinta tarvii joskus omiin asiointeihin, ettei sitä täysin ilmankaan nyt voisi olla.

    • Pitsaa

      Äsken. En kuullut, kun olin keittiössä tekemässä pitsaa.

    • connectin people

      Enpä tee puhelimella juuri itään.Hätäviestejä varten pidän liittymä, jos sattuu tienpäällä vaikka jokin onnettomuus.
      Näin on ollut jo 50 vuotta ja tulee olemaan.
      Itse aikoinani yritin pitää yhteyttä sukulaisiin mutta kukaan ei sen koommin ole itse ottanut mitään yhteyttä ja siitäkin on jo 30 vuotta aikaa.
      Joten en tee puhelimella mitään.Taidan sanoa irti koko liittymän.

      • väsyttää

        Hätänumeroonhan voit soittaa kännykällä ilman liittymää ja sim-korttiakin.


      • aika liitää siivillä

        Siis 50 vuotta siitä kun hankit liittymän että voi tienpäältä soittaa! Niinkö kauan siitä jo on kun KorbatsoW soitti Kremliin?


    • Galaxy SII

      Käytän älypuhelinta päivittäin ja puheluitakin tulee lähes päivittäin. Puhelimella hoidan mm. pankkiasioita, seuraan ukkostutkaa, käytän navigaattorina, luen uutisia, koiratutkan ohjelmisto on kännykässäni, josta voin seurata koiran liikkeitä maastossa,jne. Lisäksi sillä voin soittaakin ;). On mulla käytössä myös tabletti ja läppäri.

    • huomattu on

      Harkinnut samaa..Se on yhtä turha kuin sähköposti.

    • kakskytvee

      Sammuttaisin kanssa puhelimen tai heittäisin sen jorpakkoon, ellei isä soittaisi päivästä riippuen 1-12 kertaa.
      Ihan vain tarkistaakseen että olen elävien kirjoissa, jes.
      Äiti soittaa ehkä kerran kuukaudessa.

      Noh, eipähän ole suuri puhelinlasku..

    • höhöööö

      Yleensä "kaverit" soittelevat kolmen aikaa yöllä ja pyytävät kyytiä kotiin baarista. Kun tietävät että en juo hirveästi. -.-

    • 11+3

      Minulle on soitettu kerran noin neljässä viidessä vuodessa.Sekin oli joku elisan myyjä joka soitti.

    • väsyttää

      Toissapäivänä soittivat töistä muutaman kerran. Sitä edellisenä päivänä soitti ystäväni. Tekstiviestejä saapui viime kuussa 15. Suurin osa em. ystävältäni. Pienet on siis kuviot, mutta ihan ok on pärjätty... Tuntuu uskomattomalta lukea miten joillakin ei ole vuosiin ollut puhenlinkeskusteluja.

    • nainen4

      Ihmettelen pikkuisen, että miksi odotatte että muut soittaa? Voittehan te itsekin soittaa. Tämä esimerkki nyt ei suoraan kuulu tähän, mutta laitan kuitenkin. Usein esim. vakavasti sairastuneet kertoo, että ystävät hylkää eikä ota yhteyttä. Minä sairastuin viime vuoden lopussa syöpään, eli tässä on ollut aika rankka alkuvuosi.

      Minun puhelimellani ainakin voi myös soittaa, soittelin ympäriinsä ja kerroin tilanteeni. Monikin sanoi, että kiva kun itse soitit, hän ei olisi saanut aikaiseksi, kun ei olisi tiennyt mitä sanoa. Eli soittakaa itse, just niille keiden puhelua odotatte☺

      • kakskytvee<

        Ei ole ketään kenelle soittaa.


      • Toivotonko aina vaan

        Siis hetkinen, joo olen itse pitänyt moneen ns sydänystävään yhteyttä monta vuotta, siis minä, ja kukaan niistä ei ole ottanut minuunpäin yhteyttä, olin aina minä joka otin yhteyttä. Viimeisin tapahtuma oli kun ystäväni meni naimisiin ja hänellä oli polttarit ja luulin olleeni oikeesti best friend niin eihän mua kutsuttu,vaan kutsuttiin kaveri jota ystäväni oli mulle arvostellut ja naapurin muijat. Tuli ssellai olo että mitä se ystävyys oikeesti on?En halua aina olla se joka on se "aktiivinen". Nyt tällä hetkellä mulla ei ole ainuttakaan ystävää/kaveria, olen yksin, perhettä lukuunottamatta, aina yksin. Mitä voin tehdä, asun vieraalla paikkakunnalla aviomieheni kotikunnassa jne ikää jo melkein 40.... Mistä kavereita?


      • elämälle kiitos
        Toivotonko aina vaan kirjoitti:

        Siis hetkinen, joo olen itse pitänyt moneen ns sydänystävään yhteyttä monta vuotta, siis minä, ja kukaan niistä ei ole ottanut minuunpäin yhteyttä, olin aina minä joka otin yhteyttä. Viimeisin tapahtuma oli kun ystäväni meni naimisiin ja hänellä oli polttarit ja luulin olleeni oikeesti best friend niin eihän mua kutsuttu,vaan kutsuttiin kaveri jota ystäväni oli mulle arvostellut ja naapurin muijat. Tuli ssellai olo että mitä se ystävyys oikeesti on?En halua aina olla se joka on se "aktiivinen". Nyt tällä hetkellä mulla ei ole ainuttakaan ystävää/kaveria, olen yksin, perhettä lukuunottamatta, aina yksin. Mitä voin tehdä, asun vieraalla paikkakunnalla aviomieheni kotikunnassa jne ikää jo melkein 40.... Mistä kavereita?

        Aika erikoinen ystävä sinulla?
        Noihin ihmisiin on saanut elämän varrella törmätä, lapsuudesta aikuisuuteen, jotka eivät välitä pitää yhteyttä. En ymmärrä, miksi?
        En kai ole ollut yhteyden pitämisen arvoinen. Ei ole kiinnostanut tietää miten minulla menee. Ei pyytää mihinkään, ei tavata.
        Kiva tietää. Yksin siis saa taivaltaa.

        Sama äitini kohdalla. Ystävät ja tutut hylkäävät. Vanhuus ja sairaus vaikuttavat ihmisen mielialaan ja toisen hylkäävät. Eivät soita, kysy mitä kuuluu. Tarvitsetko apua, voinko tulla käymään.
        Tälläistä se on. Kiitos ihmiset.


      • naxux
        Toivotonko aina vaan kirjoitti:

        Siis hetkinen, joo olen itse pitänyt moneen ns sydänystävään yhteyttä monta vuotta, siis minä, ja kukaan niistä ei ole ottanut minuunpäin yhteyttä, olin aina minä joka otin yhteyttä. Viimeisin tapahtuma oli kun ystäväni meni naimisiin ja hänellä oli polttarit ja luulin olleeni oikeesti best friend niin eihän mua kutsuttu,vaan kutsuttiin kaveri jota ystäväni oli mulle arvostellut ja naapurin muijat. Tuli ssellai olo että mitä se ystävyys oikeesti on?En halua aina olla se joka on se "aktiivinen". Nyt tällä hetkellä mulla ei ole ainuttakaan ystävää/kaveria, olen yksin, perhettä lukuunottamatta, aina yksin. Mitä voin tehdä, asun vieraalla paikkakunnalla aviomieheni kotikunnassa jne ikää jo melkein 40.... Mistä kavereita?

        Aivan kuin mun elämästä. Perheitä myöten, olen vaan aika lailla vanhempi sua, mutta ymmärrän tilanteesi.


    • Soitt

      Äiti mummo iskä ja kaveri soittelee välillä

    • mun koira

      Mulla ei ole kavereita.

      Firman puhelin on.

      Äiti, anoppi tai mieheni soittaa, kun on asiaa.

      Mieheni on ainoa kaveri.

      Koira on ja se on parasta mulle.

      • väsyttää

        Soittaako koirasikin sinulle joskus? "Yes, this is dog".


      • *alanvaihdos*

        Sama virsi täällä päin.

        Kavereita ei ole, eli ei ketään kenelle edes soitella. Mies on paras ystäväni. Äiti soittelee joskus ja lehtimyyjät usein.

        Meillä ei ole koiraa, mutta vauva on ja koska olen ä-lomalla enkä tällä hetkellä töissä niin oikein korostuu tuo että ollaan täällä keskenämme.

        Työ on niin rasittavaa, etten ole ehtinyt miettimään sitä miksi ei ole kavereita ja harrastuksia. Äitiysloman aikana olen tullut siihen tulokseen, että olisi kivaa aloittaa joku harrastus ja tavata sen kautta ihmisiä. Mutta ei sellaiseen taida olla aikaa, kun palaan töihin.


      • ystävia hiekkikseltä
        *alanvaihdos* kirjoitti:

        Sama virsi täällä päin.

        Kavereita ei ole, eli ei ketään kenelle edes soitella. Mies on paras ystäväni. Äiti soittelee joskus ja lehtimyyjät usein.

        Meillä ei ole koiraa, mutta vauva on ja koska olen ä-lomalla enkä tällä hetkellä töissä niin oikein korostuu tuo että ollaan täällä keskenämme.

        Työ on niin rasittavaa, etten ole ehtinyt miettimään sitä miksi ei ole kavereita ja harrastuksia. Äitiysloman aikana olen tullut siihen tulokseen, että olisi kivaa aloittaa joku harrastus ja tavata sen kautta ihmisiä. Mutta ei sellaiseen taida olla aikaa, kun palaan töihin.

        Työsidonnaisuus vie helposti kaverit ja harrastukset. Niin ei saisi kyllä käydä. Nyt kun sulla on beibi tai ainakin pian on, niin oisko sulla mahdollista hakeutua johonkin vauvaharrastusporukkaan? Tai vaikkapa yleiselle hiekkalaatikolle jorisemaan?

        Itse sain hiekkalaatikoilta ja lähileikkipaikoilta muutaman mukavan pidempiaikaisen äitikaverin ja lapsetkin tutustuivat ja leikkivät yhdessä.


    • Juteltaisko?

      Juuri oli uuden puhelimen hankinta edessä ja mietin, että voisin luopua kännykästä ja hankkia lankapuhelimen, mutta sehän taitaa olla kovin kallista. Isä tai äiti viestittelee/soittelee n. kerran viikossa, sisko joskus, veli laittaa sen synttärionnitteluviestin kerran vuodessa ja toisin päin.

      Ystäviä ei ole, joten ainoastaan miehen kanssa soitellaan tiiviimmin, mutta sitä näkee joka päivä kotonakin, periaatteessa ei tarvitsisi soitella. Päivällä voisi laittaa vaikka sähköpostiakin jos tulee jotain asiaa.

      Toisaalta onhan se kätevä, jos pitää hoitaa jotain asioita, esim. lääkärin soittoaika tms. Töissä ei ole omaa numeroa, joten lääkäri joutuisi kai soittamaan esimiehelleni, jos kännykkää ei olisi.

      Ärsyttää, kun heti epäillään kuolleeksi jos ei vastaa puhelimeen. En halua olla kännykän orja, mutta tulee kyllä orpo olo joskus ilman sitä. Hölmön näköistä esim. töissä kun tauolla kaikki istuu omassa pöydässä ja rämplää sitä kännykkää, syödessäkin.

      • väsyttää

        Jos kännykät ei miellytä, niin voithan hankkia GSM-pöytäpuhelimen. Niihin käy samat liittymät kuin kännyihinkin eli ei ole sen kalliimpaa. Kytkee verkkovirtaan niin ei tarvitse latailla.


      • Piristää
        väsyttää kirjoitti:

        Jos kännykät ei miellytä, niin voithan hankkia GSM-pöytäpuhelimen. Niihin käy samat liittymät kuin kännyihinkin eli ei ole sen kalliimpaa. Kytkee verkkovirtaan niin ei tarvitse latailla.

        Mikä vittuilun mm-kisa sulla on menossa? Jos ei teksti miellytä niin älä lue vaan painu helvettiin tältä palstalta. Kiitos.


      • Pöristää
        Piristää kirjoitti:

        Mikä vittuilun mm-kisa sulla on menossa? Jos ei teksti miellytä niin älä lue vaan painu helvettiin tältä palstalta. Kiitos.

        Ahdistaako? Kumiseeko kuuppa tyhjyyttään? Kirjoittaja vain antoi asiallisen ja fiksun neuvon toiselle. Painu sinä helvettiin jos on noin paha olo. Kiitos.


    • ....................

      Äitini ja siskoni soittelevat melkein päivittäin, joskus harvemmin sitten muut sukulaiset.

      Kaverita ei ole ollut vuosikausiin, joskus 2006 soitti joku samassa paikassa opiskellut yhdestä koulutyöstä.

      Sitten tietysti puhelinmyyjät, mutta heitä en laske.

    • oqjoiuhgoyufridytfeu

      No, kännyllä katsoo kätevästi paikallissääennusteen, ottaa vastaan postin saapumisiolmoitukset , napsii kuvia vaikka polvestaan sekä tarvittessa käyttää kännyä läppärin modeemina.

    • välttämätön paha

      Itse soitan päivittäin äidilleni ja kysyn vointia. Hyvin harvoin soitan minnekään, ellei ole virallisista asioista kyse, jotka pystyy nykyään jo hoitamaan netinkin kautta.
      Veljet eivät yhteyttä juurikaan pidä, muista sukulaisista puhumattakaan. Ystäville yritän laittaa tekstiviestiä silloin tällöin (ja toki vastaavat). Ei ihmiset tunnu puhelimella rällyttelevän tähänkään suuntaan.

    • Rea listi

      En tiedä miten eksyin tälle palstalle. Mut tuli huono olo kun luin näitä viestejä teidän yksinäisyydestä. Miksette te nyt juma lauta ota TOISIINNE yhteyttä ja anna vaikka s-posti osoitteita ajatusten vaihtoon. Ei tänä aikana kenenkään tarvitse olla yksin eikä saa! Ei mullakaan nyt kavereita paljon ole enkä roiku naamakirjassa yms. mut juma lauta yksin ollessa tulee hulluksi. Lenkille, soittakaa johonkin hankkikaa harrastus sieltä tuttuja tulee ihan itsestään. ITESTÄ KIINNI SAA TANA

      • Älä holhoa

        Minulla ei ole yhtään ystävää, mutta miksi juma lauta minun pitäisi ottaa johon kuhun yhteyttä tai vaihtaa ajatuksia..en halua.

        Olen aina viihtynyt yksin enkä haluakaan puhua kenenkään kanssa. Puhelin on aina äänettömällä ja se on ihanaa. Jos ovikello soi, en avaa, kadulla en katso ihmisiä silmiin.

        Puhelin on työpuheluita varten. Joskus pitää jonnekin virastoihin soittaa tai jos vaikka poliisi pitäisi hälyttää. Pitäähän puhelin olla. Se on myös herätyskellona.


      • ...............
        Älä holhoa kirjoitti:

        Minulla ei ole yhtään ystävää, mutta miksi juma lauta minun pitäisi ottaa johon kuhun yhteyttä tai vaihtaa ajatuksia..en halua.

        Olen aina viihtynyt yksin enkä haluakaan puhua kenenkään kanssa. Puhelin on aina äänettömällä ja se on ihanaa. Jos ovikello soi, en avaa, kadulla en katso ihmisiä silmiin.

        Puhelin on työpuheluita varten. Joskus pitää jonnekin virastoihin soittaa tai jos vaikka poliisi pitäisi hälyttää. Pitäähän puhelin olla. Se on myös herätyskellona.

        Ei yhtään ystävää, minun korvissani tuo kyllä kuulostaa aivan kauhealta, enkä toivoisi kellekään tuota kohtaloa. Miten voit haluta olla aina yksin? En toki halua holhota, mutta ihmettelen vain suuresti, voiko tuo olla oma tahto? Ei minullakaan paljon kavereita ole, mutta ystäviä, joihin pidän yhteyttä puhelimella ja facessa on melkoinen joukko ja olen siitä aivan mielettömän kiitollinen! Mutta, jokainen saa olla tietty niinkuin haluaa...


    • puhelin jokeen

      Oon harkinnut puhelimesta luopumista, eihän sillä tee juuri mitään. Kukaan ei soita ja sukulaisiin tulee pidettyä yhteyttä sähköpostilla. Hyödyllisin ominaisuus puhelimessa on kalenteri ja herätyskello. Käytössä perusluuri, sillä pystyisi soittamaan ja tekstaamaan mutta ei niitä tule käytettyä kuin kerran vuodessa ehkä. Silloinkin virallisten asioiden hoitoon minkä takia en varmaan voi puhelimesta luopua vaikka haluaisinkin.

    • wrerew

      mulla tuo onkin lähinnä musiikkisoitin, nettiselain ja läppärin modeemi. Tosin olen pikkuhiljaa nousemassa täältä montun pohjalta koska käyn pelaamassa jalkapalloa kerran kahteen viikkoon niin on edes vähän sosiaalista toimintaa sekä tein treffit palstalle ilmotuksen.

    • 3333+3333

      Noin kolme tuntia sitten. Soitettiin kylään ja he iloistuvat käynnistäni.

    • Ehkä kelään ei ole sun numeroa [ :-) LOL

    • sinapit esinahassa

      Oon ylpeä susta vaikket saiskaa mitää aikaseks.Ainakin yritit,se riittää!sit ku kuolee ni voi hyväl omal tunnol sanoo Jumalal että "no hemmetti mä yritin kaikkeni mutta silti elämä oli mitä oli" :)

    • nainen24v_

      Itsellä oli myös tuossa 19-20 vuotiaana sama tilanne. Ei ollut noin vuoteen ketään kontaktia. Joskus soitti puhelinmyyjä tai tuli mainosviesti.

      Kannattaa se puhelin olla, vaikka olisit kuinka yksinäinen. Mitäs sitten jos vaikka sattuu jotain? Nimittäin kerran tuli tilanne että jouduin soittamaan ambulanssin tuona aikana. Jos olisin puhelimen hylännyt, niin millä sitten olisin soittanut?

    • yhteystiedoton

      Minä tein tuossa juuri sellasen tempun, että poistin puhelimeni yhteystiedoita kaikki sellaiset nimet, joista ei ole kuulunut viimeisen vuoden aikana yhtään mitään. Eipä jäänyt montaa nimeä jäljelle.

      Muutenkin meikäläiseen yhteydenpidot on olleet yleensä sitä luokkaa, että minulle soitetaan silloin kun tarvitaan muuttoapua, juoppokuskia (en suostu) tai jotain sen tyylistä. No nytpä ei tarvii vastata, kun periaatteeni lähes aina on, että en vastaa tuntemattomiin numeroihin.

      • kiinnostava...

        "Minä tein tuossa juuri sellasen tempun, että poistin puhelimeni yhteystiedoita kaikki sellaiset nimet, joista ei ole kuulunut viimeisen vuoden aikana yhtään mitään. Eipä jäänyt montaa nimeä jäljelle."

        Pitäisi tehdä sama juttu kun mullekaan ei ole kukaan tuttuni soittanut enää moneen vuoteen vaikka olen heille itse soitellut. En tosin enää itsekään vähään aikaan koska minua ei kukaan kaipaa. Paitsi lehdenmyyjät ja operaattorit.
        Vaimokaan ei enää soittele vaan minun on aina soitettava vaikka hänellä on minulle asiaa eli milloin haen hänet ym.

        Olenkin tullut siihen johtopäätökseen että tuttuni ovat nykyisin niin köyhiä etteivät voi soittaa itse vaan odottavat että minä soitan, ja että minä maksan sen puhelun. Näinköhän asia mahtaa olla vai eikö kukaan ole minusta enää kiinnostunut?


    • paljonko turpakijass

      Kylläpä melkoista säälinkerjuuta koko ketju....Entäs teidän facebook-ilmot, siellä satoja kavereita ja päivät pitkät sivustolla, ei kai soitella tartte jos siell yhteyttä pidetään päivittäin...::))

      • ............

        No näimpä: Kaikkihan on nykyään facessa. Kuka sitä sen jälkeen jaksaa soitella kun kaikki kuulumiset voi tsekata sieltä.
        Inhoan puheluissa vaivaannuttavia taukoja kun ei keksi juteltavaa. Facebook säästää niiltäkin. :)


    • kerrostalon muori

      Minulle tyttö soittaa parikertaa viikossa, sisko pari kertaa kk jos on hyvällä päällä, veli soittaa myös pari kolme kertaa kk, toinen veli käy perheensä kanssa noin 3 kk välein, hän ei soita muutoin kun kysyäkseen että olenko kotona jos tulevat kahville. Soitan itsekkin kaikille heille jos ei ala kuulua mitään. Eihän sitä yksipuolisesti voi odottaa vain toisten yhteydenpitoa.

      • 1-1

        Muussa kuin työasiassa viimeinen soitto tuli Heinäkuussa 2010. Silloin minulla oli vielä yksi ystävä. Enää ei yhtäkään


      • ...............
        1-1 kirjoitti:

        Muussa kuin työasiassa viimeinen soitto tuli Heinäkuussa 2010. Silloin minulla oli vielä yksi ystävä. Enää ei yhtäkään

        Minä saan ihmisistä tarpeekseni palveluammatissa, kun sen lisäksi myös työkavereiden kanssa pitää välejä pitää yllä.
        Uuvuttavaa. Siksi haluan olla vapaa ajalla yksin ja tai puolisoni kanssa...


      • väsyttää
        1-1 kirjoitti:

        Muussa kuin työasiassa viimeinen soitto tuli Heinäkuussa 2010. Silloin minulla oli vielä yksi ystävä. Enää ei yhtäkään

        Minne ystäväsi katosi?


    • usein kännissä

      minullekkin soittaa eräs joka nappaa puhelimen kii ja odottaa et soitan sille, ei tule laskua, mutta empä enää vastaa..

      • Junaa halvempi kyyti

        Sama minullakin. Odottipa vielä minun soittavan hänelle päin, että pääsisi samoilla bensoilla viikonlopuksi kotiin. Olen ihan varma, että olen yrittänyt olla hyvä ystävä, joten jos en kelpaa muuta kuin viikonloppukuskiksi, niin hänpä ei kai vain ole ehtinyt mieltää minua läheisemmäksi ystäväksi.


    • minun-numeroa

      minulle ei kukaan soita, koska kellään ei ole minun-numeroa

    • yksinäinen19v

      Minä viimeksi puhuin puhelimessa tai tekstasin jonkun kanssa varmaan noin 2kk sitten. Silti kännykän akku on koko ajan lopussa, koska pelaan ja esim. bussissa oon netissä sillä. Että sellasta.

    • 14+19

      Kannattaa liittyä kappahl-clubiin, sieltä tulee tekstareita alen loppurysäyksistä vähintään kerran viikossa! :D

      Itse käytän mieluummin facebookia kuin puhelinta.

    • tämmöstä tää

      Mulle soittaa vain poikaystävä ja vanhemmat silloin tällöin. Kavereita ei juuri ole, ainakaan läheisiä. Taitaa olla aika erilaista elämää kuin muilla 30 naisilla.

      On niin vaikeaa löytää ystäviä varsinkin kun olen ujo ja sisäänpäinkääntynyt. Sellaiset ei oikein pärjää nykymaailmassa missä pitäis olla niin sosiaalinen ja avoin.

      Kyllästyttää tää ankea elämä, tulee kaikenlaisia ikäviä ajatuksia mieleen. En muista koska olis viimeeks ollu edes hauskaa. Seurustelusuhdekin on niin karikkoinen että kohta mulla ei varmaan ole enää sitäkään. Kyllä on masentavaa.

      • Ihan tavallinen

        Kovin on tutun kuuloista tarinaa. Itsekin olen 30 , ja koko elämänpiiri koostuu kumppanistani. Hän silloin tällöin soittelee, yleensä kuitenkin viestaillaan kännysovelluksen kautta kun se on ilmaista. Äitini on ainoa sukulainen, joka soittelee, hänkin vain kerran tai pari vuodessa kertoakseen, miten vanhat sukulaiset jakselevat ja onko joku kuollut. Minun kuulumiseni eivät häntäkään kiinnosta.

        Syyllinen tilanteeseen olen tietenkin minä itse. Olen ujo ja vetäytyvä, en osaa ylläpitää aktiivisesti ystävyyssuhteita enkä nykyisin enää muodostaakaan niitä. Vuosi vuodelta se käy vaikeammaksi. Useimmissa yhteisöissä ajaudun enemmän tai vähemmän kiusatuksi, mutten enää jaksa siitä juurikaan välittää. Kuuluu vähän kuin asiaan. Koetan silti olla aina avoin ja ystävällinen kaikille - siis siinä määrin kuin osaan ja pystyn - jos vaikka joskus joku pitäisikin minua kiinnostavana ihmisenä ja innostuisi tutustumaan.


      • tämmöstä tää
        Ihan tavallinen kirjoitti:

        Kovin on tutun kuuloista tarinaa. Itsekin olen 30 , ja koko elämänpiiri koostuu kumppanistani. Hän silloin tällöin soittelee, yleensä kuitenkin viestaillaan kännysovelluksen kautta kun se on ilmaista. Äitini on ainoa sukulainen, joka soittelee, hänkin vain kerran tai pari vuodessa kertoakseen, miten vanhat sukulaiset jakselevat ja onko joku kuollut. Minun kuulumiseni eivät häntäkään kiinnosta.

        Syyllinen tilanteeseen olen tietenkin minä itse. Olen ujo ja vetäytyvä, en osaa ylläpitää aktiivisesti ystävyyssuhteita enkä nykyisin enää muodostaakaan niitä. Vuosi vuodelta se käy vaikeammaksi. Useimmissa yhteisöissä ajaudun enemmän tai vähemmän kiusatuksi, mutten enää jaksa siitä juurikaan välittää. Kuuluu vähän kuin asiaan. Koetan silti olla aina avoin ja ystävällinen kaikille - siis siinä määrin kuin osaan ja pystyn - jos vaikka joskus joku pitäisikin minua kiinnostavana ihmisenä ja innostuisi tutustumaan.

        Samoin mulla, vain itseäni voin syyttää. Muutamat vanhat kaverisuhteet on hiipuneet kun en saa aikaiseksi ottaa yhteyttä.

        Jään ulkopuoliseksi uusissa yhteisöissä. Nykyään jättäydyn suosiolla ulkopuolelle kun en viitsi enää yrittää, lopputuloksen tiedän. En tiedä tarkkaan mistä se johtuu. Ulkoisesti olen normaali ja pystyn keskustelemaan normaalisti, tosin hieman jännitän uusien ihmisten kanssa. Olen kai henkisesti niin eristäytynyt muista että se näkyy.

        Kuinka mahtavaa oliskaan jos omistaisi sydänystävän jolle voisi kertoa ilot ja surut. Ylipäätään se, että voisi jakaa mielipiteitä, kuulla erilaisia näkökantoja jne. Tulee ikäänkuuin "putkiaivoiseksi" kun on yksin omien ajatusten kanssa. Miehen kanssa toki tulee juteltua mutta se ei yksinään oikein riitä.


    • transsu-n26v

      Mul ei ole oikeit ystävii. Tuntuu, että näille "kavereille" soitellaan ja tekstaillaan jatkuvasti, jos joskus olen jollakin kylässä. Toisaalta asiassa on hyvätkin puolensa. Ei kännykkä häiritse joka paikassa, mutta välillä tympii huomata, että kukaan ei soita edes kerran kuukaudessa kuulumisia kyselläkseen. Muuta kuin nämä erinäiset instanssit.

      TOisaalta olen jot tottunutkin tähän. Minua ei silleen kiinnosta biletykset ja sunnuntaiset puhelut "onko kova krapula?". Koska eroan massasta myös siinä mielessä, etten "pidä hauskaa". Olisi kiva kuitenkin, kyl olisi omanlaisia ystäviä ja tulevaisuudessa toivottavasti onkin.

      SETA-immeinen ilman sielunkumppania ja ystäviä toistaiseksi.

    • Että mitenkä?

      Musiikkia kuuntelen puhelimen kautta silloin harvoin kun satun käymään ulkona. SIM-korttia en ole viitsinyt enää edes pitää koko vehkeessä. Kyllä se täällä jossain pyörii.

    • lostcause

      Sisko soitti pari viikkoo sitten.
      Thats that then.
      Ihan hyvä vaan ettei useimmin soi.
      Niih kai.

    • suometar3

      Älä sure .Jos olet nuori ja pystys liikkumaan ja harrastat vaikka tanssia. Kyllä niitäviestejä tulee. Kyllä puhelin on minulle tärkeä sain soitettua kerran apua vakavassa tilanteessa. Ei tietokoneaikaan kukaan ole sanaton kirjaimellisesti.

    • häiritty henkilö

      Poika soittaa ärsyyttääkseen ja vaimo tarkistussoittoja

    • koiruli.

      Pari kuukautta tässä lomaillut ja puhelin aina kotona. Kukaan ei ole soittanut. Onneksi on koira, jonka kanssa ulkoilla ja mennä joka paikkaan. Ihmiset tulee jutteleen, kun on koira.

    • Vielä on toivoa

      tänään sain 3 viestiä ja yhden puhelun. Mutta välillä voi mennä pari viikkoakin ettei puhelimeen soiteta tai tule viestejä.
      Melko yksinäistä elämä on taas täällä vanhassa koti kaupungissa, josta olin pois yli kaks vuotta. On vielä jäljellä vanha koulukaveri ala-asteen ajoilta ja me viestitellään joskus, ja pari muuta vanhaa tuttua täällä sekä pari sukulaista mutta silti olen enimmäkseen aina yksin. suhde loppui ja tunteet jäljellä häntä kohtaan vielä mutta eteenpäin on mentävä vaan.
      Toivoisin olevani enemmän sosiaalisempi,mutta olen toisinaan vähän ujo ja se ei kohota ainakaan itse tuntoa. Mutta ajattelin jos ostasi salille kuukausi kortin ja alkais käydä vaikka siellä, jos tutustuis ihmisiin vaikka.
      Aina kannattaa uudet harrastukset yms sosiaaliset paikat, ei kukaa tule kotoa hakemaan.

    • Yksinäinen mies

      Jaa-a, vaikee sannoo kun en edes muista koska ois minulle joku muu kun virallinen soitto tullu. Varmaan pari vuotta ainakii aikaa siitäkin.. Välillä masentaa ja ahdistaa tämä yksinäisyys, mutta parempi itekseen kun huonossa seurassa. Nykyään kaikki ihmiset on niin ilkeitä ja niin useita pettymyksiä takana. :(

      Hyvää viikonloppua kaikille yksinäisille sielunveljilleni! :)

    • lonely3

      koen erittäin hankalaksi tutustua uusiin ihmisiin... olisi kiva olla sosiaalisempi vaa se on nii vaikeaa!
      jotenki surettaa olla se viimenen ihminen jolle soitetaa jos haluaa esim seuraa baariin.. se viimesin vaihtoehto jonka seuraa ei välttämättä halua mut ku ei oo muutakaa.. tulee niin arvoton olo.. ja se soitto on niin harvinainen tapaus et huhheijaa mite säikähtää ku puhelin sit soi :O ja sit jos joku soittaa ja suostun mukaan ni todella kurjaa huomata kun jää sit yksin illalla.. kurjaa huomata mite "kaverilla" käy flaksi ja itte jää imeksimää lonkeron pohjia pöytään ja ihmettelemään paikan sisustusta kunnes päätän lähteä vitut tästä tyylillä...ja sit kuluttaa loppuyötä pähkäillen yksinäisyyttä ja miten vaikeaa tämä on..

    • tyttö 17

      En halua edes miettiä asiaa, itkettäis liikaa kun ajattelee kuin yksinäinen loooserr sitä on jo näin nuorena...

      • Yksin kaksin

        Miksi valittaa yksinäisyyttä, kun koko maailma on avoinna netin kautta? Käykää chateissä ja jutelkaa. Ensin voi olla hidasta tai tulee vastaan vääriä tyyppejä, mutta on netissä ihan tavallisisia hyviä ihmisiäkin. Jos istutte kotona ja suljette kännykän, harva tulee enää ovikelloa soittamaan ja kysymään: Ooks mun kaa?
        Lähtekää ulos maailmaan.
        Muutin vieraalle paikkakunnalle ja jokunen vuosi meni ennen kuin aloin saada hyviä ystäviä. Menin jopa ihan tänne suomi24-chattiin ja olen löytänyt ystäviä, joiden kanssa olen edelleen yhteydessä 8v. tutustumisen jälkeen. Tietty useimmat miehet vonkaavat seksiseuraa, mutta onko niin paha nautiskella silloin tällöin?
        Rohkeutta, yksinäiset.


    • huhu huuh

      Eilen soitti faija ja sit yks työkaveri ja kysyi voiko tulla kylään. ;)

    • tohtori.markus.kilinen

      Itse käytän puhelinta myös "tietokoneena", koska en ole omistanut pöytäkonetta vuoden 2010 jälkeen.

      Huomasin, että tietokone oli minulle täysin turha, koska en käyttänyt sitä muuhun kuin internettiin. Siis täysin turhia olivat kaikki ohjelmat/sovellukset.

    • girl1995

      Mulle harvemmin kukaan soittaa. Mut yritän itse pitää yhteyttä niihin muutamiin ''hyvänpäiväntuttuihin'' puhelimitse.
      ''parhaan'' kaverin olen nähnyt viimeksi heinäkuun alussa.
      Testasin tässä vähän aikaa sitten että miten kauan puhelin on soimatta jos en itse soita kellekkään, siinä meni 2viikkoa että edes äiti tai veli otti yhteyttä. Hyvänpäivän tutut ei ottanu ollenkaan yhteyttä vaan mä sit en lopuks kestäny enää sitä yksinäisyyttä ja soittelin ihmisille. Olen siis 17v tyttö ja asun omillani.

    • Yksinäinen susi

      Jos puhelin soi, niin yleensä soittaja on joko lähisukulainen tai puhelinmyyjä. Meneillään olevien opintojeni ansiosta minulle saattaa myös tulla puheluita ja tekstiviestejä luokkatovereilta, mutta kesällä, kun opinnot ovat tauolla, niin puhelin on erittäin hiljainen.

      Joskus pari vuotta sitten minulle soitti yllättäen yksi puolituttu, joka sanoi, että olisi kiva tavata pitkästä aikaa ja käydä vaikka kahvilla. Olin yllättynyt, koska yleensä sellaisia pyyntöjä ei minulle tule koskaan. No, sitten kun mentiin sinne kahville, tapaamisen motiivi selvisi nopeasti: tyyppi yritti vain saada minua mukaan verkostomarkkinointijuttuihinsa.... *huoh* (en lähtenyt niihin mukaan).

    • Likka Pohjanmaalta

      Mursu VS Marsu.
      Tuota, mulla sama probleema. Ootkos minkä ikänen ja mistäspäin ?.

    • olin saunassa

      Noin puoli tuntia sitten, mutta en ehtinyt vastaamaan. Soitan huomenna jos ei pian soita uudelleen.

    • mies441

      3.9.13 on viimeksi joku soittanut.

    • 63279462035962396278

      Äiti ja sisko soittavat about kerran viikossa tai kahdessa. Ja silloinkin yleensä tulee fiilis, ettei jaksaisi rupatella joutavia. Jos muulloin soittavat, niin yleensä pyytävät rahaa lainaksi. Mummo soittelee aina silloin tällöin, mutta näin opiskeluaikoina hän ei viitsi häiritä. Näin ollen puhelimeen ei tule ihan hirveästi puhuttua. Käytännössä mulla on yksi kaveri, jonka kanssa käydään lounaalla kerran tai kaksi viikossa luentokauden aikana. Kesällä ei juurikaan nähdä. Koulun ulkopuolella näen kavereita/kaverin muutaman kerran vuodessa. Viime vuonna näin kavereita kouluajan ulkopuolella tasan kaksi kertaa. Puhelimessa on yhden henkilön numero, jonka kanssa voisin kuvitella lähteä ulos vapaa-ajalla. Tämä on sama henkilö, jonka kanssa lounasta silloin tällöin. Viime aikoina on kylläkin alkanut tuntumaan siltä, että olen se viimeinen henkilö hänen listallaan, joka pyydetään mukaan, jos kukaan muu ei pääse tulemaan.

    • nabob

      Kahteli kännykkää tämän luettuani ja edellinen puhelu on tullut työharjoittelusta, näköjään en ole vastannut puheluun. Ilmeisesti ollut puhelin kotona kun olen ollut harjoittelussa. Siitä oli 2 viikkoa aikaa. Edeltävä puhelu oli äidiltä, johon olin vastannut, ja siitä oli yhteensä 3 viikkoa.

      Käytännössä kaiki puhelut koko vuonna ovat olleet joko asioiden hoitamiseen liittyviä puheluita, joita olen soittanut virastoihin, tai sukulaisilta kuten sisaruksilta. Puheluita sukulaisten kanssa kertyy 1-4kpl kuukaudessa ja virastoihin sen mukaan miten on ongelmia ratkottavana.

      Internetissä sosiaalinen vuorovaikuttaminen rajoittuu palstoille, mutta palstoillakaan en juurikaan enää kirjoittele. Työharjoittelun aloitettuani tulee välillä juteltua työtovereiden kanssa, vapaa-ajalla sosiaalisen vuorovaikutuksen määrä on muutoin aika nollassa. Käydessäni kirpputoreilla tulee joskus juteltua myyjien kanssa niitä näitä.

      Tässäpä onkin kokonaisuudessaan sosiaalinen elämäni. Baarissa voisin alkaa hyppäämään, mutta se ei juurikaan kiinnosta. Olen ajatellut etsiväni naisseuraa internetin välityksellä, mutta naiset eivät halua seuraani, koska jos seuraa etsiessään kertoo itsestään suht. totuudenmukaisesti yrittämättä tehdä vaikutusta, ei ilmeisesti kukaan halua jutella. Tämä on toisinsanoen seurausta elämäntilanteestani, josta totuudenmukaisesti kertominen on haitallitsa, valinnastani pyrkiä totuudenmukaisuuteen, sekä naisten valinnasta olla juttelematta. Naisten valintoihin liittyy monia asioita, mutta ensisijaisesti sukupuolten välillä on sellainen ero, että naiset löytävät seuraa tosi helposti tässä nuorten aikuisten ikäryhmässä.

      • ystävätön ihminen

        Minullekaan ei soita kukaan:( Itse soitan joskus vanhemmille ja sisaruksille, mutta melkein aina se on vain niin päin. En usko että tämän yksinäisempää ihmistä voi maailmassa ollakaan. Minulla ei ole yhtään ystävää!


    • soitto vaan

      Kuinka usein olet tarvinnut vaahtosammuttajaa, vakuutusta jne. ? Puhelinkin on mm. turvallisuusvälinen vaikka et itsestä välittäisikään niin joku muu tarvitsee apua ja sinä voit olla se joku.
      Lankapuhelimet ovat menneen ajan välineitä ja häviävät vähitellen kokonaan.
      Kannattaako niitä puheluit odottaa puhelin toimii myös toiseen suuntaan joko toinen yksinäinen voisi ilahtua soitostasi, ei kun soittamaan vaan!

    • äänetön hyvä

      Puhelin äänettömällle ja sitten soitat takaisin jos tuntuu että tarvii

      Minulle kyllä soitetaan yleensä juopot viikonlopppuisin tai sitten joku pyytää jotain ikävää pikku palvelusta.

    • ainayksin1

      chekkasin puhelinta niin olin puhunu puhelimel 4 tuntia siis 4vuodessa :O

    • ainayksin1

      vaikka oon 17v.

    • kkeee

      no tota, emmä edes uskalla soittaa kellekään..

    • KännyköitäInhoilen

      Pikkupomo töistä soittelee tai laittaa viestejä aika usein. Joskus harvemmin yksi sukulainen. Töiden takia on pakko pitää kännykkää, vaikken yhtään tykkää sitä raahata mukana töissä. Viikonloput pidän sitä yleensä kiinni.

    • 8dgftr645

      Eiköhän pääongelmasi syy ole yksinäisyys. Se että puhelin ei soi on vain seurausta tästä. Oletko ajatellut tehdä yksinäisyys-teemalle jotain vai jatkatko jurottamista elämäsi loppuun asti? Tässä olet oman onnesi seppä.

    • Suicide Supernova

      Soittakaa tänne suuntaan vaan, 04********. Sehän olisi vain terapeuttista purkaa huoliaan jollekin entuudestaan tuntemattomalle ihmiselle.
      Eikä tarvitsisi murehtia sen ihmisen arvostelevaa suhtautumista tai eteenpäin kertomista.

      • noh3

        No hätäpuheluita varten tietenki on yksinäisellä puhelin. Monta henkeä on sillä pelastettu. Eräskin tuttavani soitti avannosta apua ja pelastui. Miten ois käyny ilman puhelinta. Yksinäinen jos kuka tarvii puhelimen. Itse ainakin saan siitä paljon iloa irti mm. valokuvaamalla vaikkei kukaan juuri koskaan soitakaan.


    • mies20v.

      lehtiasiamies elokuussa.
      muuten on saanut iphone olla pöydällä

    • Averagephoneuserr

      Viimeksi soitti exä kolme päivää sitten, yritetään olla vielä kaverit suhteen päättymisen jälkeenkin. Yleensä hän soittelee minulle 1-2 kertaa kuussa. Myös vanhemmat soittaa paristi kuussa. Oon itse aika huono soittelemaan sillein muuten vaan, en oikein tiedä mitä sanoa kuulumisten vaihdon jälkeen. Vanhempien kanssa on vielä suurempi kynnys soittaa, en osaa höpistä niitä näitä, yleensä soitan jos on kerrottavaa tai kysyttävää tai laitan viestiä. Joskus vaivaa se etten "osaa" soitella muille mutta onneksi ne kaikki tietää etten ole puhelias tyyppi.

      Muutamia kavereita on parilla eri paikkakunnalla ja parissa eri maassa, niiden kanssa yhteydenpito käy Facebookissa. Samoin sisarusten. Mutta yleensä ollaan yhteydessä esim. tapaamisen sopimisesta tai jos täytyy kysyä jotain. Harvemmin sellaista pidempää juttelua siellä.

    • Mitä sulle kuuluu?

      Mää voin soittaa kun laitatte numeron tähän....

    • halookuuluuko?

      Mulle soitti viimeksi puhelinyhtiön kaveri. joitakin vuosia sitten. Kysyi laitetaanko liittymä kiinni, kun se ei näkyis olevan käytössä. En vastannut. Nyt ei oo puhelin soinut.

    • Joskus yksin

      Nuoriso se hengaa illat pitkät kaverien kanssa. Ei ole mitenkään harvinaista, että aikuisten sosiaalinen elämä koostuu suureksi osaksi perheestä, suvusta ja työkavereista. Useimpien oikeat ystävät ovat lopulta varsin pieni joukko, eriasteisia tuttuja sitten löytyy. Mutta yleensä on mukavaa, jos silloin tällöin rupattelee jotakin pientä jonkun kanssa, vaikkapa naapurin (siihen ei tietenkään tarvitse puhelinta). Naapureitahan sentään teilläkin useimmilla varmaan on. Kokeilkaapahan huviksenne piristää jotakuta muuta, vaikka ventovierasta pienellä small talkilla sen sijaan, että odottaisitte huomiota ja palveluksia muilta.

      Sitäpaitsi ne "tuutko auttamaan muutossa" -puhelutkin ovat tapa pitää yhteyttä. Ei kaikkien ole nimittäin helppoa soitella toisille ilman mitään konkreettista syytä vain keskustellakseen kuulumisista. Varsinkaan, jos ko. henkilöllä on silloin tapana vain huokailla, etta eihän minun elämässäni koskaan mitään tapahdu. Joku käytännön homma on silloin pragmaattista yhteydenottoa ja yleensähän sitä työn päätteeksi on aikaa kahveille/ kaljoille/ pizzalle ja juttelulle. Muuttotalkootkin ovat muuten tilaisuus tutustua uusiin ihmisiisn. Eli jos aikasi ei ole oikeasti kortilla, niin mene ihmeessä auttamaan, voit sitten pyytää jotain vastaavaa itsekin tarpeen tullen.

    • mjubnytg

      Eipä tuolla kännyllä, muut tee kuin pelailee ja pakko laittaa TYÖkkäriin, yms numero.

      Muuten se on tuossa pöydällä suljettuna, kun lehtiväki vain yrittää tyrkyttää lehtiään.:)

      Jos jollain on ASIAA tulkoot käymään.

    • Ei soittamiseen

      "Mitä yksinäinen edes tekee puhelimella?"
      Tekstiviestit on käteviä. Mä tilaan tavaroita netistä niin ilmoitus saapuneesta postista tulee kännyyn. Kätevää.

    • yksinvaaneiyksinäine

      Hyvä aloitus. Olen miettinyt itse ihan samaa. Luopuisin puhelimesta kokonaan ellei se olisi "pakollinen". Jonnekin kun on aina kuitenkin puhelinnumero annettava esim. terveyskeskukseen, sossuun... Ja onhan se hyvä olla puhelin hätätilanteen varalta olemassa jos vaikka ambulanssi pitää soittaa tai jotain...

    • mies441

      Edellisen postauksen laitoin 14.9. että 3.9 on viimeksi puhelin soinut - pitää edelleen paikkansa, 3.9 jälkeen ei ole puhelin soinut. Kuukausi kohta mennyt eikä kukaan kaipaa.. Se on sitä kun on vilkas seuraelämä.

    • 8596849681

      En tiedä osaisinko kumminkaan olla ilman puhelinta.Mutta menin taas lankaan puhelinyhtiön tarjouksesta jossa sain 15 eurolla rutkasti puhea-aikaa.Rupesin sitten miettimään kun olin liittymän jo ottanut että mitä minä puhe-ajalla teen kun ei ole ketään kelle soittaisi eikä kukaan soita minulle.

      • Karabiber

        Miksi te kaikki vain odotatte että teille joku soittaa? Koska joku voisi olla se aloitteen tekevä osapuoli ja soittaisi sukulaiselle tai muulle yksinäiselle? Onko maailma mennyt siihen että yksinäinen ihminen vain odottaa eikä tee minkäänlaista aloitetta itse?
        Myös yksinäisiä vanhuksia on vaikka kuinka paljon. Samoin nuoria. Kukaan ei tule kiskomaan ketään omasta kolostaan ulkomaailmaan tai minnekään jos odottaa vain kotona. Se ei tarkoita välinpitämättömyyttä vaan aloitekyvyttömyyttä ja ympäristöstään ja kanssa ihmisistä.


      • vikapäävissiin
        Karabiber kirjoitti:

        Miksi te kaikki vain odotatte että teille joku soittaa? Koska joku voisi olla se aloitteen tekevä osapuoli ja soittaisi sukulaiselle tai muulle yksinäiselle? Onko maailma mennyt siihen että yksinäinen ihminen vain odottaa eikä tee minkäänlaista aloitetta itse?
        Myös yksinäisiä vanhuksia on vaikka kuinka paljon. Samoin nuoria. Kukaan ei tule kiskomaan ketään omasta kolostaan ulkomaailmaan tai minnekään jos odottaa vain kotona. Se ei tarkoita välinpitämättömyyttä vaan aloitekyvyttömyyttä ja ympäristöstään ja kanssa ihmisistä.

        Karabiberille sanoisin, että ei se niin helposti se yhteydenpito onnistukaan. Olen kokeillut ja ei ole hääviä sanottavaa asiasta. Jos olet soittanut, niin varmasti yhteydenpito on yksipuolista, eikä kukaan soita takaisin. Tai saat kommentin että mulla kuule on omia menoja ja vähä kiire, ja kuule mulla on omat kaverit joiden kanssa seurustelen ja on vähä kiire, että sanopa asiasi äkkiä, ei tässä ole aikaa seurustella, että sellasta. Ja oliko jotain asiaakin. Ykskin sano mulle että hän kuule hän pitää vain omistaan huolta, ja mitä tänne soittelet. Eikä kaikilla ole edes vanhuksia, joille soittaa, elossakaan.
        Minäkin olin aikoinaan aloitteellinen, ja halusin tutustua uuteen kotipaikkakuntaani, mutta joka kerta tulin torjutuksi. Että sellasta. Uskoin siihen oma-aloitteellisuuteen ja itsestä se on kiinni, ja kumma miten se niin meni että yksinpä olen vieläkin. Harrasteporukassa kaikki kävivät harrastamassa ja liukenivat sen jälkeen omille teilleen, ei siellä näköjään haluttu tutustua kehenkään, kertaakaan en nähnyt että joku olisi jonkun kanssa keskustellut tai halunnut tutustua. Että helppo se on syyllistää omasta aloitekyvyttömyydestä. Hyvä jos olet niin onnekas ja liikun niin avoimissa ympyröissä.


    • MinäQ

      Puhelin on tärkeä. Siihen ei soita kuin lehti myyjät.
      MUTTA SE MAHDOLLISUUS ETTÄ JOS JOKU.
      Sen sulkeminen olisi lopullinen periksianto. Toivon menetys.

    • lonely3

      soitti kullankerjääjä ihminen
      "en ole myymässä mitään mutta haluaisin ostaa teiltä käyttämättömät ja rikkinäiset kultaesineet... esim. vaikka hajonnut kultaketju jonka olette saaneet joskus lahjaksi tai muuta"
      olen hetken hiljaa... sitte vastaan "kuka hitto miulle muka mitään ketjuja antaisi lahjaksi etenkään kultaisia.. kaikki eivät ole ansainneet kultaa"
      sitten painoin punaista luuria

    • Puhelinmummo

      Ei puhelin minullakaan usein pirise, mutta tänään sain mieluisan puhelun. Poika lupasi tulla lapsenlapsen kanssa käymään ja tulikin. Junamatkaa heillä oli 40 km.

      Itse soittelin itse enemmän, kun oli asuinkaveri, mutta nyt olen vähentänyt soittoja puhelinlaskujen pelossa.

    • pete1003

      Ollaan kohtalo tovereita en saa minäkään keltään puheluita. on kumminkin yksi poikkeus jos joku haluaa minulta jotain.

    • Yksinäisyys.

      En edes muista milloin joku olisi soittanut tai lähettänyt tekstiviestin. Olisiko noin kuukausi sitten?

    • kommunikointiako

      Minulla ei pahemmin puhelin pirise, muuta kuin työasioissa ja vanhemmat kysyy kuulumisia... Seurustelen mutta juuri siksi ei kaverit soittele koska he eivät seurustele ja tämän olen kuullut heiltä itseltään, suurin osa on myös yksinhuoltajia ja heillä ei ole aikaa pölistä puhelimessa ja usein se on heillä äänettömällä jossain teillä tietämättömillä... en ole itsekkään kova soittelemaan ja tämä vaivaa kanssa kavereitani ja he ovat sanoneet että miksi mekään soittaisimme sinulle jos kerta sinäkään et viitsi pitää yhteyttä... dilemma....

    • Puhelin soi liikaa

      Minulla taas puhelin soi usein ärsyttävän usein....laitan monesti äänettömälle kun haluan omaa aikaa miettinyt et miksi lataisin akun et kaverit vois soittaa valittaa joka asiasta sekin oikeesti väsyttää...,mut kurjaa yksinäisyys.. Sekin paha kun Suomessa ei ole oikein mitään paikkaa missä voisi tavata selviä ihmisiä.No kuntosali on sieltä olen saanut useita ystäviä :) suosittelen niille jotka tuntevat olon yksinäiseksi menkää kuntoilemaan jos suinkin pystytte menemään ja elämässä pitää ottaa riskejä. Carpe diem!

    • mnnnbbbvvvvvvccvvvbb

      Samaa voi miettiä fb:sta tms..

    • Nosound

      Kyllähän tuo pisti miettimään, eipä sitä paljoa tosiaan tule puheltua.
      Joskus kun on pari vapaata eikä ole kaupassa käyntiä yms. niin ääni menee oudoks kun ei puhu mitään pariinkin päivään.

    • niijopas

      Itse kaivoin eilen pölyisen puhelimen lattialta, putsailin ja latailin. En edes tiedä kauanko se on siellä lojunut. Turha kapistus, ihmiset soittavat vain silloin kun tarvitsevat apua.

    • yhteydenpitäjä

      Jos on jo soittanut kaikille tai ottanut yhteyttä viimeksi jotenkin muuten, niin mielellään sitä odottelee vastavuoroista yhteydenottoa ainakin jonkin aikaa. Kuinka usein uskaltaa lähestyä henkilöä, joka ei koskaan ota millään tavalla yhteyttä itse?

    • [t]

      Jouduin olosuhteiden pakosta hankkimaan uuden puhelimen ja vastattujen puheluiden lista on karua luettavaa. Noin puolentoista viikon aikana ainoat soitetut ja vastatut puhelut on vanhempien suuntaan, muualta ei mitään yhteydenottoa.

      No, tähän on toki tottunut, mutta kyllähän se hieman pistää miettimään.

    • 2434234324234

      Kuntoutukseen liittyviä puheluita jos ei lasketa puhelimeni soi viimeksi 6 vuotta sitten, olen vasta 23 vuotias. Puhelimessani ei ole kenenkään numeroa mutta en edes ostanut puhelinta soittamista tai tekstailua varten.

    • villekalle

      muuten sama homma,mut puhelin-myyjät kyllä soittaa ja viestittää!!!!!!!!!!!!

    • mitentässänäinkävi

      Puhelin on oikeestaan vaan asioiden hoitelua varten. Muuten serkku soittaa pari kertaa vuodessa, minä hälle kerran vuodessa. Äiti vanhainkodissa, ei enää soittele eikä sisaruksia ole. Eipä ole iso puheiunlasku.

      • äidistä huolenpitoa

        Soitatko sinä äidillesi? Pidä äidistäsi huolta ja käy tapaamassa niin kauan kuin elää vielä...


    • Hoohjjj

      Kuuntelen vaan musaa sillä enimmäkseen/surffaan netissä, kun ei läppäri mukana joten känny on hyvä olla.

    • yksinäinenkö?

      Isä soitti kesällä tarkistaakseen olinko vielä elossa. Muuten tulee vain Saunalahden tekstiviestimainoksia.

    • 3+5

      Isä soitti viikko sitten, koska tietokoneessa oli jotain vikaa. Aika pitkälti ainut syy miksi joku soittaa on että tietokone ei toimi tai vastaavaa.

      • bittitaivas

        Se tietsikka on kuule tärkeämpi kuin se mitä sinulle kuuluu. Että näin se menee.
        Ihmisarvosi mitta on siinä miten paljon härveleitä hallitset. Ihmiset ovat esineellistäneet kaiken. Kasvokkain ei haluta olla enää missään tekemisissä. Ei osata enää edes keskustella keskenään ellei välissä ole jotain kapulaa kädessä tai keskustellaan netissä ja hoidetaan tuntemattomien kanssa ihmissuhteita ja etsitään jatkuvasti jotain uutta uusia suhteita. Omat jo olemassa olevat ei jaksa kiinnostaa edes omat perheenjäsenet.


    • positiivari1

      Me voitas kaikki perustaa sellanen Suomen suurin yksinäisten kaverikerho! Miettikää miten paljon kaikilla meillä ois sitten kavereita jos tutustuttas toisiimme :D

      • siblis

        HYvä idea varsinkin keskiyöllä kun ei nukuta.


    • Tämän palstan aiheenahan on milloin joku soitti sinulle viimeksi ? Miksi jäät odottamaan toisen soittoa ? Oleppa aloitteellinen ja soita toiselle / toisille.
      Tein tänään niin. Jos me vain kaikki odottelemme, että joku soittaa, niin mahtaako silloin kukaan soitella ? Totean vielä, että iloisia olivat kun soitin.

    • siblis

      Kyllä joku ystävä soittaa aina joskus ja soitttaisin Sinulle , mutta numerohan on piilossa, jote n ei niitä soittojan sein silloin tule.
      Jospa hätä keinot keksii.
      Hyvää aaamupuolen yötä kuitenkin sinulle.

    • mies441

      Eilen soi puhelin ensimmäisen kerran sitten 3.9 jälkeen. Puhelinoperaattori kyseli että olenko tyytyväinen liittymään.

    • Chibi

      Minua on alkanut kyllästyttää se, että olen aina se, joka ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamisia, menemisiä jne., valehtelematta viimeisen kahden vuoden aikana aloite tulee aina minun suunnaltani, ja silloinkin vastaus on aina, että katotaan, jos ei oo mitään muuta.. ja yleensä sitten päädyn kaikkiin menemisiin yksin.. Nyt ajattelin pistää pienen kokeen käyntiin, kuinka kauan menee, ennen kuin joku ottaa yhteyttä.

      Samoin tekisi mieli laittaa Facebook-profiili uusiksi. Lopettaa nykyinen ja katsoa, ketä oikeasti kiinnostaa olla yhteydessä.

      • kiltti mies.

        Joo siis sama juttu. Mulla se koe on kestänyt jo kuus vuotta. Sitä ennen soittelin itse ja ehdotin jotain tekemistä mutta kukan ei halunnut tehdä mitään ja sitten ajattelin että en soita enään kenellekkään. No siitä on kuus vuotta jo ja kukaan ei ole soittanut, muut kun kaupustelijat


    • yksin1

      Mulle ei soita kukaan enää, välillä tekisi mieli heittää puhelin seinään. Töissä toki joitain työpuheluita.

      Ei ole ketään jolle voisi soittaa. Jos puhelin soi, tiedän, että siellä on joku joka tarvitsee apua jonkun ongelman ratkisemiseen, rahaa tms. Ei kukaan soita sen takia, että haluaisi mun kanssani jutella.

      Inhottaa nämä viikonloput, kun ei sanaakaan saa kenenkään kanssa vaihtaa.

    • Yllättynyt

      Eivätkös nykyajan ihmiset roiku jossain yheisöpalveluissa/ kuvien jakamis palveluissa?

    • kiltti mies.

      Siis joku soitti eli sähköfirmasta soitti nainen ja kaupitteli halvempaa sähköö ja siitä on kolme viikkoo. En edes ottanut sitä halvempaa sähköö vastaan vaan sanoi että ei vaan kiinnosta ja löin luurin kiinni. Jos siis ei kaupustelijoita oteta huomioon niin on siitä yli 6 vuotta kun joku on soittanut.

      • kiltti mies.

        Mun vastattujen puhelujen kesto viimeisen 4 viime vuoden ajalta on 40 minsaa ja 17 sekuntia. Soitettujen puhelujen kesto on 39 minsaa ja 29 sekuntia.
        En ole kovin suosittu. Ostin tuon mun puhelimen 4 vuotta sitten.


    • eipä tule paljon puh

      Mulle ei soita kukaan perheen ulkopuolinen kaveri tai sukulainen, paitsi vanha äitini, joka jo alkaa olla muistihäiriöinen. Omille lapsille ja miehelle soitan ja tekstaan. Että on ne kivoja nämä kaverit ja sukulaiset! No harva se päivä puhelinmyyjät kyllä yrittää soitella, mutta niille en vastaa.

    • apkosf

      Laskin juuri lokia vilkaisemalla että olen saanut vuoden 2013 aikana yhteensä 16 puhelua kavereiltani, edellisen kuukausi sitten. Aika hyvin teihin muihin verrattuna siis.

    • juoppomies54

      itselläni yksinäisyyteen auttoi kun lähti baariin vetelemään kännejä!! kyllä kavereita löytyi joka puolelta kusilaarissakin oli kiva uida!! ;)

    • yksin1

      Ihmeellisiä ovat ne ystävät, jotka sanovat että ystävät ovat tärkeitä. Kuitenkin jokin muu menee aina yhteydenpidon edelle. Sitten olen aina se ainut joka soittaa. Ja sitten kun soitan, tuo ystävä onkin niin ystävä että, ja kertoo joskus kuinka ihanaa ystävyytemme on...Asuessamme samalla paikkakunnalla yli puoli vuotta hän ei kertaakaan ottanut minuun yhteyttä, ainoastaan kun hänellä oli jokin asia hoidettavana hän kävi. Ja kun kävi niin hän oli levoton ja ei kauaa viihtynyt. Syvemmästä vuorovaikutuksesta ei tullut mitään. Minusta ystävyys perustuu vastavuoroisuuteen, ja siihen että molemmat ovat aidosti kiinnostuneita toisistaan. Tuntuu että olen ystävä hänelle siksi, että hän saa toteuttaa suhteessa minuun palvelemisen tarvettaan. Sitähän soittaa ja sitoutuu ystävään kun tuntee sydämessä tarpeeksi rakkautta ystäväänsä kohtaan. Ilmeisesti vaikka rakastan ystävääni ja arvostan ja tuen häntä suuresti, tällä ystävällä, vaikka hänen tunteensa ovat minua kohtaan kauniita, ei ole voimaa rakastaa kuin pelkästään palvelemalla. Joskus tuntuu että olen hänelle velvollisuus. Viimeksi sain soiton 2kk sitten ystävältä joka oikeasti on aidosti minusta kiinnostunut. Tuntui valtavan ihanalta olla tärkeä jollekin pelkästään vain ihmisenä, ei palveltavana. Niinpä panostan ystäviin jotka ovat vastavuoroisia. Ehkä ystävän arvo paljastuu vasta sitten kun häneltä ei tulekaan joka kymmenes päivä soittoa. En tahdo olla itsestäänselvyys, ei ilmaislahjaa kukaan arvosta. Yksi ystävä ei ole juuri soittanut minulle koskaan, vaan minä muutaman kuukauden välein, ja kuinka ihanaa hänen mielestään on joka kerta kanssani puhua. Jouluna tulee sitten samalta ihmiseltä sama toivotusviesti mikä muillekin kavereille. Ei mitään henkilökohtaista toivotusta. Eivätkä nämä yhteyttäpitämättömät ole mitään valtavan sosiaalisia eikä erakkojakaan. Parasta on kai soittaa itse vain hetkenä kun se tuntuu sydämessä hyvältä, silloin ei ainakaan voi loukata itse itseään kun on aito omissa tunteissaan.

    • Kirsikk(n)ainen

      Voi itku :( Harmittaa lukea näitä kun niin paljon on samankaltaisia kun minä, yksinäisiä siis. Olisin toivonut ettei muut joudu olemaan näin yksin... Mutta eiköhän tämä tästä ystävät hyvät, jo huomenna voi olla että tutustutaan johonkin uuteen ihanaan ihmiseen, kivaan ja luotettavaan ystävään, eikö. Toivotaan ainakin.

    • yksin1

      Mutta...tärkeintä on saada rakastaa vaatimatta itselleen mitään. Se on ihanempaa kuin olla rakastettu. Ehkäpä se on se yksinäisyyden jalo opetus, kun muuntaa ensin yksinäisyyden yksinolon nautinnoksi. Kun hyväksyy yksinolon täysin on vapaa rakastamaan ehdoitta. Kuka on sanonut että ihmisten pitäisi olla sosiaalisia...jokaisella oma polkunsa.

      • ...

        Mulle soittaa päivittäin yksi kaveri joka tykkää soitella joka päivä kaikki kaverit läpi. Myös äitini soittelee tai tekstailee monta kertaa viikossa. Nuo molemmat pitävät minuun noin paljon yhteyttä luultavasti lähinnä siksi, että tietävät olevansa oikeastaan ainoat kontaktini työpaikkani ulkopuolella. Onneksi he ovat olemassa.


    • On puhelin kyllä siksi että joskus joutuu hoitamaan jonkun asian. Tosin matkapuhelinta tai saati älypuhelinta ei ole, vaan aivan iki-ihana gsm-pöytäpuhelin.

    • rhesus_miinus

      Mulle tulee muutama puhelu vuodessa ja nekin sukulaisilta mutta olen iloinen että edes ne soittaa.
      Olen välillä soitellu tuttaville ja kyselly jonnekkin mutta perheellisinä tai muiden kiireiden vuoksi eivät pääse eivätkä soittele takaisinpäin ja se on kyllä turhauttavaa.

    • minä vain

      Eipä ole yhtäkään ns oikeaa ystävää joka tai jolle soittaisi. Kavereita oli tuossa jokunen vuosi paljonkin mutta kaikki ovat jääneet. Harmillista mutta näin se vain näköjään menee. Yritetään eteenpäin vaikka ei tippaakaan kiinnostaisi.

      Ajattelin aikaisemmin "tuon kun saan niin kaikki on hyvin". Eipä se ollut sinnepäinkään. Nimimerkillä nyt on pihassa saksalaista autorautaa useampi tonni mutta vaihtaisin kaikki yhteen oikeaan ystävään.

    • heh :)

      Jos teillä on lapsuudessa ollut hyvä ystävä, jonka kanssa yhteys on katkennut, suosittelen ottamaan uudestaan yhteyttä! Ette menetä siinä mitään! Voi olla, että kummatkin on yksinäisiä ja teistä tulee uudestaan läheiset! :)

    • palattaja

      Jos soittaisin sinulle, niin mitä kertoisit minulle?

    • Ykä

      Melkein sama juttu mut ei ihan noin pitkä aika.Ei oo ketään kenen kanssa puhua tai nauraa.Hermoja raastavaa tämä helvetin yksinäisyys ja tekee kohta hulluksi minut.

    • Anonyymi

      Noin kolmeen viikkoon ei tullut soittoa.
      1-2 viestiä on jopa voinut tulla.

      • Anonyymi

        Liityn joukkoon. Meitä on monta.

        Yleensä kyllä kun näkee ihmisten räpläävän ruutujaan esim. liikennevälineissä, he eivät ole kontaktissa kehenkään todelliseen elävään olentoon, kuten luulisi, vaan joko johonkin nettipalstaan robotteineen, tai sitten jonkun fyysisen ihmisen itsestään luovan virtuaaliminään. Sellaiseen, jota esitellään Facebookissa tms., ja joka ei ole todellinen.

        Aito kontakti on nykyään harvinaista.


    • Anonyymi

      Minulle soitetaan keskimäärin kerran kahdessa kuukaudessa. Viestejä tulee puhelinyhtiöltä, kuinka lataan prepaidin jollain uudella g-:llä. Ja vippiyhtiöiltä.

    • Anonyymi

      Viimeksi soitti lanssihenkilöstä ovikelloa että olisi pitänyt lähteä suljetulle osastolle.

    • Anonyymi

      Entä milloin ITSE soitit jollekin? Milloin ITSE lähetit viestiä?
      Se tuppaa nimittäin olevan niin, että hyvin usein istutaan ja odotetaan että joku ottaa yhteyttä, itse ei vaivauduta sitä tekemään.
      Käy hyvin äkkiä niin, että ihmiselle joka ei koskaan ITSE ota yhteyttä ei huvita enää soittaa tai tekstata. Tulee se kuva että tuo toinen ei ole kiinnostunut, annettaan sen olla sitten rauhassa. Ei haluta tunkeilla.
      Ystävyys ja kaveruus kun on vastavuoroista. Ei voi heittäytyä passiivisen odottamaan se toinen ottaa yhteyttä ja pitää sitä yllä! Kuitenkin näin se hyvin äkkiä on. Ihmiset kaikkoaa koska toinen ei koskaan osoita minkäänlaista oma-aloitteisuutta eikä halua yhteydenpitoon.
      Miettikää sitä.

      • Anonyymi

        En voi soittaa.Mitä jos puheluun vastataan?


      • Anonyymi

        Psykiatrian seuraus, ei enää ystäviä. Katsokaa vaikka psykiatrisen natsi-propagandan mestariteosta Psykoa, tekeekö enää mieli tavata hullua.


    • Anonyymi

      En vastaa.....

    • Anonyymi

      Eilen tuli tekstiviesti puhelimeen.
      Melkein jo pelästyin.

      • Anonyymi

        Tämähän on melkein niinkuin eräs tuttava joka aina ruikutti yksinäisyyttä ja sitä ettei kukaan soita eikä tekstaa eikä fb:ssa ole enää kavereita.
        Kerran sitten vähän niinkuin painostettiinkin sitä soittamaan eräälle tutulleen josta paljon puhui. Reaktio: "niin mutta jos se vastaa!"
        Tällä meiningillä sitä saa sitten yksin olla.


    • Anonyymi

      Eilen illalla myöhään puhelin piippasi.Tuntematon numero.En vastannut.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä teillä niitä puhelimia ylipäätään edes on!?
      Ei uskalleta soittaa tai tekstata kenellekään ja ihmetellään kun kukaan ei soita tai tekstaa.
      Odotellaan p-rse homeessa että joku soittaisi, itse ei uskalleta luuriin tarttua ja kysellä kuulumisia toisilta. Ei! Sitä pitää odotella ja itkeä tyynynsä märäksi kun taaskaan kukaan ei soittanut! Ja minä kun olen jo kuus vuotta odottanut enkä kertaakaan itse ole minkään valtakunnan aloitetta tehnyt toisiin päin!
      Luuletteko te että kukaan jaksaa olla kiinnostunut ihmisestä joka ehdoin tahdoin vetäytyy eikä pidä minkäänlaista yhteyttä? Ettekö tajua että yhteydenpito on MOLEMMINPUOLISTA ja vastavuoroista? Ettei ihminen joka selkeästi näyttää ja osoittaa että ei kiinnosta, en soita enkä ota yhteyttä ei kukaan kauaa jaksa yrittää. Sellainen jätetään taatusti rauhaan omaan ylhäiseen yksinäisyyteensä.
      Kun ollaan kuin osterit, kuori visusti kiinni kuka sitä jaksaa loputtomiin yrittää auki kiskoa? Sitä kääntyy niiden puoleen joilta saa vastakaikua.
      Tämä sama päteee kaikkeen kanssakäymiseen. Ihminen saa kyyhöttää nurkassa hometta kasvamassa jos tahtoo ja osoittaa että ei voisi enempää kiinnostaa toisten seura. Sitten itketään ja valitetaan että kun ei kukaan koskaan ja voi minua raukkaa!
      Katsokaa peiliin!!

    • Anonyymi

      Harvoin enää tulee puhelua.
      Muutama ulkomaalainen huijauspuhelu tullut.

    • Anonyymi

      Laita numero tänne, niin johan soittaavat...

    • Anonyymi

      "Harvoin enää tulee puhelua.
      Muutama ulkomaalainen huijauspuhelu tullut."

      Kuinka monta puhelua olet soittanut itse?
      Miksi oletat että ihmiset jaksavat yksipuolisesti ottaa yhteyttä? Kyllä kuule hyvin nopeasti kuivuu halu soitella kun toinen ei koskaan itse ota yhteyttä. Tulee tunne että ei tykätä, että tunkeilee. Mieluummin jättää sellaisen ihmisen rauhaan.

    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa tuli puhelu kun tuttu kaveri soitti.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe