arabialaisista tyttöjen nimistä?

milla

Onko joitain samoja nimiä joita arabinimissä ja myöskin suomessa käytettyjä? Poikien nimiä tiedän joitain mutta tyttöjen en niinkään. Onko niitä?

22

2956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

..ainakin.

• Amira

tulee mieleen. Yasmin tai Jasmin myös. Kannattaa käydä kirjastosta nimikirja ja sieltä kyllä löytyy.

• kkkkk

aluksi

• fsgs

Ei tarvitse valehdella.

• toisaalta

Lasten nimistä keskustellaan toisella palstalla päivittäin. Omituisempia ehdotuksia lasten nimiksi saa hakea.
        Nadja, Maya ja Mariam ovat järkevämmästä päästä, jos niihin kammotuksiin vertaa.
        Nadja on mielestäni slaavilainen nimi, esim. monella venäläisellä tytöllä käytössä.
        Riippuu aivan kirjoitustavasta onko Maya suomalainen Maija tai Mariam suomalainen Mirjami tai Marianna.
        Leila on myös molemmissa maissa käytetty, ja Anna muunnelmineen on ihan kauttaaltaan maailmassa tunnettu kuten myös Sarah, Eva jne.

• nimiä

Kovin tyypillisiä suomalaisia nimiä ei varmaan ole monta. Mutta esim. Mona-nimisiä on Suomessa jonkin verran - ehkä tyypillisimmin suomenruotsalaisilla?

• sarkkuli

sara on aika yleinen,sitten olen egyptissä kuullut minna nimen.jasmin on kans yleinen mitä suomes annetaan.

• Sanna

Sanna vaikutta olevan, ainakin mulle on niin tultu irc:ssä sanomaan (tiedon lähteen taso voi tietysti olla niin ja näin).

• Tuuli

Nämä ainakin tulee mieleen noiden jo mainittujen lisäksi, tosin Hanna kirjoitetaan arabiaksi Hannah, mutta tuskinpa sillä niin väliä on, kun ei se vika h kuitenkaan äänny...

• jenny

islambabynames.com tai hae googlesta tolla hakusanalla.Leila,laila,selma,salma,aisha,aida,ida,miriam,emina,melissa...on nimiä joita on mun kavereiden/tuttavien muslimi/monikulttuuri perheissä tytöillä.Meillä on isä kurdi ja tytär on ida.

• ihmettelevä

Minkätakia nimen on oltava arabialainen?
      Jos itse olet suomalainen niin miksi ei joku suomalainen nimi? Vai haluatko kenties miellyttää miestäsi?

• ei??

Ihmettelen miksi ei omaa miestään saisi miellyttää?? Kyllä sellaiseen oikein nykyään kurssitetaankin. Olisiko empatia mitään läheisissäkin ihmissuhteissa?

• Äiti
        ei?? kirjoitti:

Ihmettelen miksi ei omaa miestään saisi miellyttää?? Kyllä sellaiseen oikein nykyään kurssitetaankin. Olisiko empatia mitään läheisissäkin ihmissuhteissa?

Olen ainakin henk.koht. kyllästynytkin suomalaisiin Elloihin ja Annoihin. Amira oli nätti nimi, isä arabialainen, joten miksi ei?
        Mies on tyytyväinen ja niin minäkin.

• nimetön

Muslimi miehen lapsilla täytyy olla muslimi nimet. Sana on muslimi nimi, ei Sanna tietääkseni.
        Zara, Sania, Fatima..

• Traumaattista

Yksi arabialainen tytön nimi mitä pitäisi välttää suomessa on Muna.

• Määääääääääääääää

Onhan noita muitakin suomalaisittain hassuja arabinimiä kuin Muna. Löytyy Maha, Maja, Rima ja Nuha!! No, vastaavasti taitaa olla hassuja arabeille myös muutamat suomalaiset nimet kuten Kirsi,Eira, Airi,...

• nimiä

Alma, Janna, Jenna, Selma

• egyVaimo

itselle valitsin islamin kielisen nimen kun palasin islamii haniyah jameela ja poikani nimi on yasir ja mies egyptilainen

• sinaa

erikoisen hassu nimi arabialasille on suomalaisen naisen nimi Tiina ... tätä
      kun vähän pyörittelee alkaakin arvata mitä se siellä meinaa...

• rgjgjd

tulee mieleen ainaskin ellinoora, mikä on mun mielestä ihana nimi :)

• joona

mariam on paras nimi
      maaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm
      mariam
      mariam

• lasse

niiiiin mariam on paras nimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe