arabialaisista tyttöjen nimistä?

milla

Onko joitain samoja nimiä joita arabinimissä ja myöskin suomessa käytettyjä? Poikien nimiä tiedän joitain mutta tyttöjen en niinkään. Onko niitä?

22

2975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

..ainakin.

• Amira

tulee mieleen. Yasmin tai Jasmin myös. Kannattaa käydä kirjastosta nimikirja ja sieltä kyllä löytyy.

• kkkkk

aluksi

• fsgs

Ei tarvitse valehdella.

• toisaalta

Lasten nimistä keskustellaan toisella palstalla päivittäin. Omituisempia ehdotuksia lasten nimiksi saa hakea.
        Nadja, Maya ja Mariam ovat järkevämmästä päästä, jos niihin kammotuksiin vertaa.
        Nadja on mielestäni slaavilainen nimi, esim. monella venäläisellä tytöllä käytössä.
        Riippuu aivan kirjoitustavasta onko Maya suomalainen Maija tai Mariam suomalainen Mirjami tai Marianna.
        Leila on myös molemmissa maissa käytetty, ja Anna muunnelmineen on ihan kauttaaltaan maailmassa tunnettu kuten myös Sarah, Eva jne.

• nimiä

Kovin tyypillisiä suomalaisia nimiä ei varmaan ole monta. Mutta esim. Mona-nimisiä on Suomessa jonkin verran - ehkä tyypillisimmin suomenruotsalaisilla?

• sarkkuli

sara on aika yleinen,sitten olen egyptissä kuullut minna nimen.jasmin on kans yleinen mitä suomes annetaan.

• Sanna

Sanna vaikutta olevan, ainakin mulle on niin tultu irc:ssä sanomaan (tiedon lähteen taso voi tietysti olla niin ja näin).

• Tuuli

Nämä ainakin tulee mieleen noiden jo mainittujen lisäksi, tosin Hanna kirjoitetaan arabiaksi Hannah, mutta tuskinpa sillä niin väliä on, kun ei se vika h kuitenkaan äänny...

• jenny

islambabynames.com tai hae googlesta tolla hakusanalla.Leila,laila,selma,salma,aisha,aida,ida,miriam,emina,melissa...on nimiä joita on mun kavereiden/tuttavien muslimi/monikulttuuri perheissä tytöillä.Meillä on isä kurdi ja tytär on ida.

• ihmettelevä

Minkätakia nimen on oltava arabialainen?
      Jos itse olet suomalainen niin miksi ei joku suomalainen nimi? Vai haluatko kenties miellyttää miestäsi?

• ei??

Ihmettelen miksi ei omaa miestään saisi miellyttää?? Kyllä sellaiseen oikein nykyään kurssitetaankin. Olisiko empatia mitään läheisissäkin ihmissuhteissa?

• Äiti
        ei?? kirjoitti:

Ihmettelen miksi ei omaa miestään saisi miellyttää?? Kyllä sellaiseen oikein nykyään kurssitetaankin. Olisiko empatia mitään läheisissäkin ihmissuhteissa?

Olen ainakin henk.koht. kyllästynytkin suomalaisiin Elloihin ja Annoihin. Amira oli nätti nimi, isä arabialainen, joten miksi ei?
        Mies on tyytyväinen ja niin minäkin.

• nimetön

Muslimi miehen lapsilla täytyy olla muslimi nimet. Sana on muslimi nimi, ei Sanna tietääkseni.
        Zara, Sania, Fatima..

• Traumaattista

Yksi arabialainen tytön nimi mitä pitäisi välttää suomessa on Muna.

• Määääääääääääääää

Onhan noita muitakin suomalaisittain hassuja arabinimiä kuin Muna. Löytyy Maha, Maja, Rima ja Nuha!! No, vastaavasti taitaa olla hassuja arabeille myös muutamat suomalaiset nimet kuten Kirsi,Eira, Airi,...

• nimiä

Alma, Janna, Jenna, Selma

• egyVaimo

itselle valitsin islamin kielisen nimen kun palasin islamii haniyah jameela ja poikani nimi on yasir ja mies egyptilainen

• sinaa

erikoisen hassu nimi arabialasille on suomalaisen naisen nimi Tiina ... tätä
      kun vähän pyörittelee alkaakin arvata mitä se siellä meinaa...

• rgjgjd

tulee mieleen ainaskin ellinoora, mikä on mun mielestä ihana nimi :)

• joona

mariam on paras nimi
      maaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm
      mariam
      mariam

• lasse

niiiiin mariam on paras nimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2373
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      838
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      831
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe