arabialaisista tyttöjen nimistä?

milla

Onko joitain samoja nimiä joita arabinimissä ja myöskin suomessa käytettyjä? Poikien nimiä tiedän joitain mutta tyttöjen en niinkään. Onko niitä?

22

2989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

..ainakin.

• Amira

tulee mieleen. Yasmin tai Jasmin myös. Kannattaa käydä kirjastosta nimikirja ja sieltä kyllä löytyy.

• kkkkk

aluksi

• fsgs

Ei tarvitse valehdella.

• toisaalta

Lasten nimistä keskustellaan toisella palstalla päivittäin. Omituisempia ehdotuksia lasten nimiksi saa hakea.
        Nadja, Maya ja Mariam ovat järkevämmästä päästä, jos niihin kammotuksiin vertaa.
        Nadja on mielestäni slaavilainen nimi, esim. monella venäläisellä tytöllä käytössä.
        Riippuu aivan kirjoitustavasta onko Maya suomalainen Maija tai Mariam suomalainen Mirjami tai Marianna.
        Leila on myös molemmissa maissa käytetty, ja Anna muunnelmineen on ihan kauttaaltaan maailmassa tunnettu kuten myös Sarah, Eva jne.

• nimiä

Kovin tyypillisiä suomalaisia nimiä ei varmaan ole monta. Mutta esim. Mona-nimisiä on Suomessa jonkin verran - ehkä tyypillisimmin suomenruotsalaisilla?

• sarkkuli

sara on aika yleinen,sitten olen egyptissä kuullut minna nimen.jasmin on kans yleinen mitä suomes annetaan.

• Sanna

Sanna vaikutta olevan, ainakin mulle on niin tultu irc:ssä sanomaan (tiedon lähteen taso voi tietysti olla niin ja näin).

• Tuuli

Nämä ainakin tulee mieleen noiden jo mainittujen lisäksi, tosin Hanna kirjoitetaan arabiaksi Hannah, mutta tuskinpa sillä niin väliä on, kun ei se vika h kuitenkaan äänny...

• jenny

islambabynames.com tai hae googlesta tolla hakusanalla.Leila,laila,selma,salma,aisha,aida,ida,miriam,emina,melissa...on nimiä joita on mun kavereiden/tuttavien muslimi/monikulttuuri perheissä tytöillä.Meillä on isä kurdi ja tytär on ida.

• ihmettelevä

Minkätakia nimen on oltava arabialainen?
      Jos itse olet suomalainen niin miksi ei joku suomalainen nimi? Vai haluatko kenties miellyttää miestäsi?

• ei??

Ihmettelen miksi ei omaa miestään saisi miellyttää?? Kyllä sellaiseen oikein nykyään kurssitetaankin. Olisiko empatia mitään läheisissäkin ihmissuhteissa?

• Äiti
        ei?? kirjoitti:

Ihmettelen miksi ei omaa miestään saisi miellyttää?? Kyllä sellaiseen oikein nykyään kurssitetaankin. Olisiko empatia mitään läheisissäkin ihmissuhteissa?

Olen ainakin henk.koht. kyllästynytkin suomalaisiin Elloihin ja Annoihin. Amira oli nätti nimi, isä arabialainen, joten miksi ei?
        Mies on tyytyväinen ja niin minäkin.

• nimetön

Muslimi miehen lapsilla täytyy olla muslimi nimet. Sana on muslimi nimi, ei Sanna tietääkseni.
        Zara, Sania, Fatima..

• Traumaattista

Yksi arabialainen tytön nimi mitä pitäisi välttää suomessa on Muna.

• Määääääääääääääää

Onhan noita muitakin suomalaisittain hassuja arabinimiä kuin Muna. Löytyy Maha, Maja, Rima ja Nuha!! No, vastaavasti taitaa olla hassuja arabeille myös muutamat suomalaiset nimet kuten Kirsi,Eira, Airi,...

• nimiä

Alma, Janna, Jenna, Selma

• egyVaimo

itselle valitsin islamin kielisen nimen kun palasin islamii haniyah jameela ja poikani nimi on yasir ja mies egyptilainen

• sinaa

erikoisen hassu nimi arabialasille on suomalaisen naisen nimi Tiina ... tätä
      kun vähän pyörittelee alkaakin arvata mitä se siellä meinaa...

• rgjgjd

tulee mieleen ainaskin ellinoora, mikä on mun mielestä ihana nimi :)

• joona

mariam on paras nimi
      maaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm
      mariam
      mariam

• lasse

niiiiin mariam on paras nimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4125
    2. Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.

Tämä asia ihmetyttää suuresti.
      Maailman menoa
      66
      3393
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3044
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2519
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2326
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      198
      2092
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2041
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      820
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      726
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      725
    Aihe