Canon EOS 600D vai Nikon D3100 ?

canonikon

Kumpaa suosittelette ? Kuvaan lähinnä hevosia ja blogijuttuja. Molempien kameroiden hyviä ja huonoja puolia ?

4

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

Kaikki hinnat alkaen rungot ovat hehtaarilleen samanlaisia. Kumpikaan ei ole oikein hyvä eläinten kuvauksessa, tarkennusnopeus ei ole paras mahdollinen, mutta kummallakin pärjää.

Enemmän kyse on siitä, kumpaan satut saamaan sopivat objektiivit kohtuu hintaan. Tarvitset noin 35 mm normaalin ja nopean, lyhyen telen. Suttuzoomit kannattaa unohtaa.

• Taas yksi suttuzoomin kannattaja ainakin nimitysmielessä. Ei ve kuvat niin huonoja ole jotta nk. suttuzoomi olisi käyttökelvoton. Yleensä ne piirtävät hyvin tai ainakin kohtuudella varsinaisella kuvausalueellaan keskialueella. Reunojen ja varsinkin kulmien huonompi piirto on pieni ongelma koska harvoin niitä käytetään varsinaiseen kohteeseen. Tuokin virhe yleensä pienenee kun hieman himmennetään.

Zoomin voi myös ostaa ilman suttua tai ainakin kovin vähällä sutulla, sen käyttäminen vähentää lasin vaihtoja ja se taas pienentää vaaraa saada rungon sisään ylimääräistä pölyä ja roskaa. Olenkin zoom kannattaja vaikka omistankin muutaman primen.

En ole itse käyttänyt noita D3x00 sarjan tuotteita mutta D5100 on toiminut, tosin kakkosrunkona mainiosti. Ykkösenä ajan vielä D300s:llä kunnes vaihdan sen D800:n.

• D7000:lla kuvaava

600D on kalliimpi kamera kuin D3100. Jos minun pitäisi valita puhtaalta pöydältä noista kahdesta jompikumpi ja hinta olisi sama, voisin hyvinkin päätyä Canoniin.

Mielestäni Nikon antaa himpun verran enemmän samalla rahalla, kun puhutaan alle 1000 euron kameroista. Oikea verrokki Canon 600D:lle olisi Nikon D5100 ja sellaisen ottaisin mieluummin kuin tuon Canonin.

Olen kuvannut D3100:lla vuoden päivät ja sain mielestäni erinomaisen vastineen rahalleni. Panin sitten kameran kiertoon jälkipolven käyttöön ja hankin D7000:n. Olen nyt neljän Nikkor-obiskani myötä tukevasti merkkini vanki mutta yhtä kaikki edelleen tyytyväinen nikonisti – järkkäripuolella. Pokkarini on Canon S100 ja tykkään siitä siinä sarjassa kovasti.

Canon 5D Mk III saattaisi järkkäreissä kiinnostaa kovastikin, mutta silloin puhutaan jo aivan eri hinnoista.

• ....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe