Canon EOS 600D vai Nikon D3100 ?

canonikon

Kumpaa suosittelette ? Kuvaan lähinnä hevosia ja blogijuttuja. Molempien kameroiden hyviä ja huonoja puolia ?

4

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

Kaikki hinnat alkaen rungot ovat hehtaarilleen samanlaisia. Kumpikaan ei ole oikein hyvä eläinten kuvauksessa, tarkennusnopeus ei ole paras mahdollinen, mutta kummallakin pärjää.

Enemmän kyse on siitä, kumpaan satut saamaan sopivat objektiivit kohtuu hintaan. Tarvitset noin 35 mm normaalin ja nopean, lyhyen telen. Suttuzoomit kannattaa unohtaa.

• Taas yksi suttuzoomin kannattaja ainakin nimitysmielessä. Ei ve kuvat niin huonoja ole jotta nk. suttuzoomi olisi käyttökelvoton. Yleensä ne piirtävät hyvin tai ainakin kohtuudella varsinaisella kuvausalueellaan keskialueella. Reunojen ja varsinkin kulmien huonompi piirto on pieni ongelma koska harvoin niitä käytetään varsinaiseen kohteeseen. Tuokin virhe yleensä pienenee kun hieman himmennetään.

Zoomin voi myös ostaa ilman suttua tai ainakin kovin vähällä sutulla, sen käyttäminen vähentää lasin vaihtoja ja se taas pienentää vaaraa saada rungon sisään ylimääräistä pölyä ja roskaa. Olenkin zoom kannattaja vaikka omistankin muutaman primen.

En ole itse käyttänyt noita D3x00 sarjan tuotteita mutta D5100 on toiminut, tosin kakkosrunkona mainiosti. Ykkösenä ajan vielä D300s:llä kunnes vaihdan sen D800:n.

• D7000:lla kuvaava

600D on kalliimpi kamera kuin D3100. Jos minun pitäisi valita puhtaalta pöydältä noista kahdesta jompikumpi ja hinta olisi sama, voisin hyvinkin päätyä Canoniin.

Mielestäni Nikon antaa himpun verran enemmän samalla rahalla, kun puhutaan alle 1000 euron kameroista. Oikea verrokki Canon 600D:lle olisi Nikon D5100 ja sellaisen ottaisin mieluummin kuin tuon Canonin.

Olen kuvannut D3100:lla vuoden päivät ja sain mielestäni erinomaisen vastineen rahalleni. Panin sitten kameran kiertoon jälkipolven käyttöön ja hankin D7000:n. Olen nyt neljän Nikkor-obiskani myötä tukevasti merkkini vanki mutta yhtä kaikki edelleen tyytyväinen nikonisti – järkkäripuolella. Pokkarini on Canon S100 ja tykkään siitä siinä sarjassa kovasti.

Canon 5D Mk III saattaisi järkkäreissä kiinnostaa kovastikin, mutta silloin puhutaan jo aivan eri hinnoista.

• ....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      504
      5511
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      119
      4749
    3. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2214
    4. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2202
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1370
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      165
      1150
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      62
      1081
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1001
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      971
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      948
    Aihe