Zizi pellava

kannattaako ostaa?

Katselin netistä Zizi liikkeen pellavatuotteita, ja ihanalta näyttävät. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että liike on nostanut hintansa samalle tasolle kuin Finlaysonin pellava. Ei huvittaisi maksaa...

Ok. Zizi on aitoa Eestiläistä eestiläisten tekemää tavaraa Finlaysonin tekstiilien tullessa nykyään ties mistä. Arvostan kyllä omintakeisuutta, mutta pihi olen luonteeltani ei voi mitään.

Onkohan Zizillä siis tuntuvat, tyyliin 50% alennusmyynnit, aina Juhannuksen ja Joulun jälkeen, vai onko aina yhtä kallista? Ja voikohan tuotteita silloin ostaa myös nettikaupasta Suomeen ale-hinnoin?

Ja millainen laatu kaupan tavaralla on? Kutistuvatko pesussa, tai haalistuvatko värit? Onko esim. lakanoiden pellavakangas paksua vai ohutta? Kauanko kestävät käytössä?

Löytyykö Eestistä muita vastaavia yhtä hyviä pellavatekstiilimerkkejä? Millaisia ne ovat hinnoittelulta ja laadultaan Ziziin verrattuna?

20

7840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellavatäti

      Tallinnan hinnat on nousseet hurjaa vauhtia.Itse olen käynyt raahaamassa pellavaa sieltä, mutta nyt on tullut loppu, sillä hinnat on jo liian korkealla.
      Linenworldista vielä saa halvalla, mutta löysin googlaamalla Suomesta
      tosi halvan pellavakaupan, finkonia.fi
      olen aikalailla pellavaa tunteva, ja laadukasta pellavaa löytyy tuosta Zizi kaupasta, mutta Linenworldin ja Finkonian laadut on samaa tasoa.

    • ap.

      Sitäkin vielä mietin, että miten pellavalakanat ja pussilakanat osaa ostaa oikean kokoisina, kun ne kuulema kutistuvat jotenkin toispuoleisesti pesussa.

      Jos siis ostaa sieltä laadukkaasta Zizi liikkeestä, niin mitkä pussilakanan mitat heidän pitää ilmoittaa tuotetiedoissa jotta pussilakana olisi pesusta pesuun sopivan kokoinen Suomessa tavalliselle 150 x 200cm peitolle?

    • pellavatäti

      Vikkinä sinulle: Itse tilasin mittojen mukaan 10 cm suurempina joka suuntaan, kuin normaalimitat ja pellavalakanat on tosi ihania.
      Tilasin täältä: www.finkonia.fi

      ja siellä on laadukasta pellavaa ja tosiaan halvempaa kuin Tallinnassa.
      Hinnat on euron jälkeen nousseet ihan liikaa.
      Mutta valinta on sinun, jos tilaat zizi.stä tai Suomesta!

    • Magda63

      Todellakin, Linenworldin tuotteet ovat laatua, olen tilannut sieltä verhot pari vuotta sitten mittojen mukaan ja olen ollut tosi tyytyväinen.

    • Pellavahullu77

      Linenworldissa näkyy olevan kunnon suomenkieliset sivut ja tukkumyyntiä tosi halvalla, vinkkinä vain suurostajille, kuten meikäläinen:)
      ei kyllä Tallinnasta saa mistään noin halvalla, olen kolunnut niin monta kauppaa kesällä, huimasti nostavat hintoja, kohta ei suomalaiset osta enää.Yhdessäkin kaupassa keskustassa on jo 14 euroa/m pellavat.Huhuh, alkaa olla Eurokankaan korkeita hintoja...

      • Pellavan superostaja

        Tallinnassa pellava _on jo kallimmpaa_, kuin Suomessa! Esim Linenwoldista ei kannata enää ostaa mitään!


    • Pellavan superostaja

      Olipas järkyttävät hinnat!! Ei todellakaan kannata Zizistä ostaa yhtään mitään!

    • EevaLisa

      Kurkkasin tänne pitkästä aikaa, ja olen sitä mieltä, että ostan tästä lähtien finkonia.eu kaupasta Suomesta.Järkyttävät hinnat Tallinnassa nykyään, tupakkakin on kohta Suomen hinnoissa, pitäisköhän lopettaa?Kahvia saa Helsingistäkin halvemmalla, ainakin Kaisaniemen metroasemalla.Lista on loputon,

    • ekstallinnfani55

      Pellavaa saa tosiaankin puoleen hintaan Suomesta nykyään, ainakin minä olen huomannut! finkonia.fi kauppaa suosittelen!

    • Sanna

      Zizi on epäluotettava kauppa!!

      Tuotteet mukavia, mutta kehoittaisin välttämään tätä liikettä!!
      Tilaamistani tuotteista puuttui noin puolet. Mitään ilmoitusta puutteista ei tullut, mukana vain täyden toimituksen lasku. Kun pyysin täydentämään tilauksen,
      sain vain korjatun laskun. Kun pyysin uudelleen vastausta puuttuviin tuotteisiin
      sain uhkauksen laskun perinnällä. Mihinkään kyselyyni ei vastattu vaikka
      laitoin 4-5 eri henkilölle kyselyn. Tyyli tuntuu olevan peräisin vanhalta
      neuvostoajalta.

      • ekstallinnnnn

        Aika järkyttävää ja minulla myös huonoja kokemuksia.
        Ottaa niin pannuun että en osta enää koskaan mitään
        Tallinnasta.


      • Magda55
        ekstallinnnnn kirjoitti:

        Aika järkyttävää ja minulla myös huonoja kokemuksia.
        Ottaa niin pannuun että en osta enää koskaan mitään
        Tallinnasta.

        Samoja kokemuksia. Linenworldissa on ylihintaista tavaraa ja Zizille kyllä kelpaa rahat, mutta tavarantoimitus tökkii.


    • kulkijaM

      kävin Tallinnassa pitkästä aikaa etsimässä pellavaa ja ohhoh mitkä hinnat on kaikissa kaupoissa ja kaikkialla oli hinnat nousset aika hurjasti, kampaamo jne mitenkähän tuon maan ja kaupungin käy kun suomalaiset ostajat vähentyvät?

    • krisse1

      Kävin alkukesästä 2013 Tallinnassa ostamassa pellavakankaita The First Linen Companyltä, jolla on/oli toimipiste/ompelimo kadulla Saku. En tiedä onko enää toimipistettä siellä, kannattaa kysyä.

      Tuo paikka oli epäilyttävän tuntuisessa teollisuustyyppisessä rakennuksessa, teollisuusalueella. Vilkasliikenteinen tie tosin kulki alle parinsadan metrin päässä. Menimme paikkaan taksilla ja palasimme bussilla. Mennessä tuli tunne, että mihin ihmeen paikkaan olemme joutuneet. :)

      Onneksi päivä oli kaunis ja aurinkoinen. Tehtaanmyymälä löytyi lopulta tästä yritys-/teollisuustyyppisestä rakennuksesta, hämärähkön käytävän päästä oven takaa. Meitä palveli nuori nainen, joka oli ystävällinen ja tuli lopulta ostettua monta metriä erilaisia pellavakankaita edulliseen hintaan. Hinnat olivat muistaakseni noin. 5-7 euroa per metri, kankaasta riippuen. Kortilla pystyi maksamaan.

      Eli kun liikkeeseen pääsi sisälle, paikka oli ihan asiallinen, tehtaanmyymälä-tyyppinen pienehkö paikka, jossa ompelivat takahuoneessa ja olin lopulta hyvin tyytyväinen ostoksiini. :) Bussipysäkki löytyi ihan läheltä, ja tulimme bussilla takaisin Tallinnan keskustaan, jonne ei ollut kuitenkaan kovin pitkä matka.

      Jos on siis edessä loma Tallinnaan ja himoitsee pellavakangasta, kannattaa googlata tämä yritys ja katsoa, onko niillä vielä liikettä tuossa paikassa. Huom! kannattaa olla tarkkana, niillä taitaa olla muutama versio nettisivuistaan ja ne ovat vähän sekavat. Omistus ilmeisesti venäläistaustainen.

      Suomessa ollessa suosittelen lämpimästi Finkonian nettikauppaa, josta saa halvalla laadukasta pellavaa. Kankaita, valmiita tuotteita, naruja, nauhoja, pitsejä, kaikki pellavaa. Palvelu erinomaista ja kankaat ovat kaikki eurooppalaisia tai valkovenäläisiä ja valmiit pellavatuotteet on ommeltu Suomessa. Osoite: verkkokauppa.finkonia.fi

    • Magda66

      Nyt löysin aivan mahtavan pellavakaupan osoitteen Tallinnassa.
      On halpaa ja tuttuja laatuja minulle vuosien takaa:

      http://pellavakankaat.com/pellavakankaiden-kauppa

      Virun edestä Hobujaama pysäkiltä bussilla sinne n 20-25 min.
      Ihanaa vohvelipellavaa mitä olen etsinyt, sinne suosittelen!

    • sverigeläinen

      Aloittajalla on hyvä muisti kun kirjoittaa Eestin neuvostotasavallasta. Maa itsenäistyi uudelleen 1991 ja sen nimi on nykyään Viro.

      • Finski

        Oikeinko on sverigeläinen tosissaan? Eesti tai Viro, sama asia. Eikä mitään tekemistä itsenäistymisen kanssa.


      • Sataman_Ketku

        A-Terminaalin heput myyvät pellavaa edullisesti.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe