Sini-sirkulle

Ikinä en ole luokitellut ihmisiä varallisuuden mukaan.....´´

Sanomasi on varmaan totta.

Miksi sinun on aina pitänyt sanoa jotakin siitä suuremmasta vauraudestasi

Kovin oli tärkeää ajo taxilla kesämokille. Kun kirjoiteltiin lampuista oli sinulla olohuoneessasi kritallikruunujá enemmänkin. muut keskuste´livat hehkulampuista ja loistevalaisimesta.

Jossain vaiheessa olivat tietokoneet esillä ja sinulla kokeiltavana kaikki mallit. muistatko?

Lii sal kirjoitti avustettavastaan 90 vuotiaasta niehestä, jolle määrättiin 8,70? euron maksu.

Sinä ryntäsit oitis kertomaan, kuinka sinulle on kaikki ilmaista ja kohtelu erinomaista. Minä kerroin syyn tuohon.

Olen omasta kelvottomuudestani yrittänyt päästä irti ja kirjoittaa jostain muusta kuin ihmisten erinomaisuudesta tai kelvottomuudesta.

Mitä kaikkea minun mahtaisikaan anteeksi pyytää, että se riittäisi?

Muut ovat jo vuosia tuoneet esille sen minkä minä nyt. Jos ymmärrät mitä asiasta ajattelen, on jotain saavutettu.

61

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ? ? ?

      Millä ilveellä mikään on nykyisin kellekään ilmaista?

      Ei millään.

      • Hyvä asiakas?

        Suursijoittaja ja muuten tuottoisa pankin asiakas saa etuja mitkä eivät ole kaikkien tavoitettavissa.


      • +++
        Hyvä asiakas? kirjoitti:

        Suursijoittaja ja muuten tuottoisa pankin asiakas saa etuja mitkä eivät ole kaikkien tavoitettavissa.

        Sehän on hyvä. Moni kuluttaa rahansa turhuuteen, vaikka kuinka paljon sitä aluksi olisi.

        Kovin moni poika on pannut perimänsä menestyneen liikeyrityksen konkurssiin alta aikayksikön.


    • Totta kai ymmärrän, mutta mitä sillä muka saavutettaan Ruuneperi? Senkö, että juuri sinun näkemyksesi olisi oikeako?

      Pitääkö sinullekin rautalangasta vääntää, että vastasin ainoastaan liisa.sal'in kysymykseen jos joku tietää Danske Bankista! Kerroin oman kokemukseni, enkä ole nähnyt siellä sellaista summaa. Vain rehellisesti vastasin.

      Pitihän sinun tehdä oma ilkeämieleinen tulkintasi, aivan yhtä syyttä, kuin minulle vuosia jauhamaasi kristallikruunut--- puhelimessakin!
      Herra Jumala, monella on sellainen vanhanajan valaisin, mieheni aikanaan hankkima.
      Enempää en tuhlaa aikaani ihmiseen, joka haluaa nähdä asiat noin!

      • An Lis 3

        Loppuriita?
        Täällä puhutaan paljon arkisista asioista, joihin kuuluvat valaisimet, kesämökit, autot, miehet(arkisista arkisin aihe)
        Puhumme lapsistammekin, matkoistamme, Heta puhuisi seksistä, ja puhuukin. Susmorsian selvittää koko elämäntarinansa. Mikään ei ole kiellettyä, eikä ainakaan minulle kadehtimisen arvoista.
        Jos tällä iällä on kertynyt omaisuutta, se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Sairauksistaan puhuminen on hyvin suotavaa, sillä se ei herätä kateutta, korkeintaan joku tahtoo panna paremmaksi ja kertoa olevansa vielä romuskammassa kunnossa kuin palstakaverinsa.
        Kun itse taas jonain päivänä tästä häivyn kirjoittelemasta, niin ei juoda lähtömaljoja, eikä pidetä puheita. Kukaan ei kaipaa, eikä muista. On niinkuin Raamatussa sanotaan ihmisen maallisesta kuolemasta: Ihmisen elinpäivät ovat kuin ruoho, hän kukoistaa kuin kukkanen kedolla, mutta kun tuuli käy hänen ylitseen , ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne".
        Väliaikaista, melko hetkistä kaikki täällä on.


      • hevat
        An Lis 3 kirjoitti:

        Loppuriita?
        Täällä puhutaan paljon arkisista asioista, joihin kuuluvat valaisimet, kesämökit, autot, miehet(arkisista arkisin aihe)
        Puhumme lapsistammekin, matkoistamme, Heta puhuisi seksistä, ja puhuukin. Susmorsian selvittää koko elämäntarinansa. Mikään ei ole kiellettyä, eikä ainakaan minulle kadehtimisen arvoista.
        Jos tällä iällä on kertynyt omaisuutta, se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Sairauksistaan puhuminen on hyvin suotavaa, sillä se ei herätä kateutta, korkeintaan joku tahtoo panna paremmaksi ja kertoa olevansa vielä romuskammassa kunnossa kuin palstakaverinsa.
        Kun itse taas jonain päivänä tästä häivyn kirjoittelemasta, niin ei juoda lähtömaljoja, eikä pidetä puheita. Kukaan ei kaipaa, eikä muista. On niinkuin Raamatussa sanotaan ihmisen maallisesta kuolemasta: Ihmisen elinpäivät ovat kuin ruoho, hän kukoistaa kuin kukkanen kedolla, mutta kun tuuli käy hänen ylitseen , ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne".
        Väliaikaista, melko hetkistä kaikki täällä on.

        Sinulle An Lis3 minä yritän tänne aika paljon satuilla,koska huvittaa joidenkin nälväilyt -tuo sanoi sitä ja tämä tuota...

        On erinomaista puhua näille riveille myös ei totuuksia,jos kuka uskoo mukavahan se hupia tuoda tähän muuten niin ankeaan vahuuteen.. Kenellekään en osaa olla kateellinen,kun minulla on kaikkea muuta,paitsi terveys ei aivan reilassa.... Puhutaan An Lis 3 miltä milloinkin sylki suuhun tuo- joohan.


      • An Lis 3
        hevat kirjoitti:

        Sinulle An Lis3 minä yritän tänne aika paljon satuilla,koska huvittaa joidenkin nälväilyt -tuo sanoi sitä ja tämä tuota...

        On erinomaista puhua näille riveille myös ei totuuksia,jos kuka uskoo mukavahan se hupia tuoda tähän muuten niin ankeaan vahuuteen.. Kenellekään en osaa olla kateellinen,kun minulla on kaikkea muuta,paitsi terveys ei aivan reilassa.... Puhutaan An Lis 3 miltä milloinkin sylki suuhun tuo- joohan.

        Minulla onkin taipumusta olla puheissani pikkuisen falski, mutta en valehtele, enkä intiimiasioistani puhu "mitä sylki suuhun tuo".

        Puhutaan kuitenkin, vaikka säästä, tai miksi ei mistä tahansa, sillä sitä keskustelun rajoittamattomuutta juuri tarkoitin, kun mainitsin joidenkin rohkeiden tavasta kertoa asioitaan. En millään pahalla kuitenkaan.
        Jatketaan sopuiassa hengessä!


      • mukana miekin
        An Lis 3 kirjoitti:

        Minulla onkin taipumusta olla puheissani pikkuisen falski, mutta en valehtele, enkä intiimiasioistani puhu "mitä sylki suuhun tuo".

        Puhutaan kuitenkin, vaikka säästä, tai miksi ei mistä tahansa, sillä sitä keskustelun rajoittamattomuutta juuri tarkoitin, kun mainitsin joidenkin rohkeiden tavasta kertoa asioitaan. En millään pahalla kuitenkaan.
        Jatketaan sopuiassa hengessä!

        Niin, arvoisa anlis ja mitä niitä nimiä lieneekään.

        Muistelenpa, että sylki on joskus tuonut suuhusi sanoja joita täällä ei olisi syytä julkaista.

        Toinen juttu tuo nimimerkkien mainitseminen.
        Puhuttais vain yleisesti, ei sus morsiamesta joka puhuu totta, tms, ma9initen nimimerkkejä joilla ei asian kanssa ole mitään tekemistä, paitsi, jos viittaat johonkin kohtaan ao. kirjoituksessa, silloin viittaus on paikallaan.

        Me täällä ja te siellä, sellainen puhetyyli soåii tänne, eikä loukkaa ketään nimeltä mainiten, paitsi jos alkaa epäilemään, sehän on tuttua... täällä ja joillain.


      • paskanpuhuja
        mukana miekin kirjoitti:

        Niin, arvoisa anlis ja mitä niitä nimiä lieneekään.

        Muistelenpa, että sylki on joskus tuonut suuhusi sanoja joita täällä ei olisi syytä julkaista.

        Toinen juttu tuo nimimerkkien mainitseminen.
        Puhuttais vain yleisesti, ei sus morsiamesta joka puhuu totta, tms, ma9initen nimimerkkejä joilla ei asian kanssa ole mitään tekemistä, paitsi, jos viittaat johonkin kohtaan ao. kirjoituksessa, silloin viittaus on paikallaan.

        Me täällä ja te siellä, sellainen puhetyyli soåii tänne, eikä loukkaa ketään nimeltä mainiten, paitsi jos alkaa epäilemään, sehän on tuttua... täällä ja joillain.

        täällä herää päiväuniltasa


      • kili-.-koli
        paskanpuhuja kirjoitti:

        täällä herää päiväuniltasa

        Näitä kaikkia höyryperseitä ei kannata ottaa todesta, johan menisi mielenrauhakin aivan riekaleiksi.
        Nähty on luettu, ikävää on teksistit joskus


      • Älä tuhlaakaan, hukkaan menee!

        Muistatko vielä kun asustelin mielikuvituskertomuksessani siellä Römpsänperällä, vaimoni Amalian kanssa. Sinne sinkin tunkeuduit ja möit lehmämmekin venäläisille kun sait hyvän hinnan.

        Vaimoni Amalia kyllä riemastui koko 140-kiloisine olemuksineen ja teketapahtu misesi sain tuta puolta kevyessä olemuksessani. Parempi juoksukyni pelasti.

        Sitten se koko karmeus paljastui kun kerroit Amalian tulleen raskaaksi. Yritän nyt jälkikäteen selvittää miten tuo olisi voinut reaaliaikaisessa mielikuvitusmaailmassa.

        Amalia ei ollut neitsyt, niin kuin se edellinen synnyttäjä, etkä sinäkään mikään Pyhä Henki II, joka hiiviskeli siellä Kutemajärven rannoilla.

        Paljon olisi kerrottavaa, mutta parempi lopettaa. Kukas sitten haukkuisi kanssakirjoittajat jos minä vain Römpsänperästä kertoisin, ei kukaan!

        Jos joku on kiinnostunut römpsänperäläisyydestä laajemmin, voi kääntyä naapurimme Tuppuraisen Taavetin puoleen. Voitte tehdä vaikka kirjan elämästä Römpsänperällä.


    • jjoutava

      En ollut lukenut pankkialoitusta ja kun näin Sinisirkun aloituksen en ollenkaan ymmärtänyt sitä muussa valossa kuin, että joku on loukannut häntä nyt tosipahasti.
      Tiedän että sellaisessa tunnekuohussa voi tehdä aloituksen ja spontaanisti lyödä välit koko pastan kanssa poikki.

      Oikein hyvä on sinisirkun aloitus ja keskustelu, enkä tykkää että sitä käytetään enempää kiusaamisen väylänä häntä kohtaan.

    • Kateus onkin

      täällä palstalla "se jokin" joka suurimmat vihat aiheuttaa.

      Täytyy keksiä sairaus itselleen jota valitella,
      jotta ihmiset saavat vahingoniloisina röyhtäillä.

      • Raamattu sanoo

        1. Tim. 6:10
        Sillä ahneus on kaiken pahuuden juuri, jota muutamat ovat himoinneet, ja ovat uskosta eksyneet ja itsellensä paljon murhetta saattaneet.


      • Aika on...
        Raamattu sanoo kirjoitti:

        1. Tim. 6:10
        Sillä ahneus on kaiken pahuuden juuri, jota muutamat ovat himoinneet, ja ovat uskosta eksyneet ja itsellensä paljon murhetta saattaneet.

        Saarn. 1:2
        Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta!
        18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

        Saarn. 3:
        1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
        2 Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
        3 Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
        4 Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
        5 Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.
        6 Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
        7 Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua.
        8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.


    • Kiitos, tuohon voi todella yhtyä. Sain yhden hankalan asian täällä kotona juuri selvitettyä,...rauha on sydämessäni palstankin osalta, ja sitä toivon Ruuneperillekin koko sydämestäni !

      • Olen minä kauhuissani avauksestani. Näkemisistäni ja kokemisistani kirjoitin ja sen sanoiksi puin.


    • (hiki)rauhanen

      Toiset ne on jotka ruumiita tekee ja toiset jotka niitä pesee.

      ps.
      Myytävänä (ilm)
      tykkään keksiä kivoja nikkejä

      • lima-nuljaska

        Kuluuhan aika, kun sitä kuluttaa. Pitääkin pian lähteä sienimetsään.

        Keksiä tykkään minäkin.


      • riemastunut
        lima-nuljaska kirjoitti:

        Kuluuhan aika, kun sitä kuluttaa. Pitääkin pian lähteä sienimetsään.

        Keksiä tykkään minäkin.

        Nytkö se hengenheimolainen vihtoin löytyi. Kuluuhan se aika näitä ylöttömän viisaita kirjoituksia lukiessa. Vatsajumppaakin saa samalla, kun ottaa nämä siltä kantilta.
        Vai teillä sieniä? Meillä on ollut niin kuivaa ettei sienet ole turpeen alta vielä heränneet.


      • nurmi-nahikas
        riemastunut kirjoitti:

        Nytkö se hengenheimolainen vihtoin löytyi. Kuluuhan se aika näitä ylöttömän viisaita kirjoituksia lukiessa. Vatsajumppaakin saa samalla, kun ottaa nämä siltä kantilta.
        Vai teillä sieniä? Meillä on ollut niin kuivaa ettei sienet ole turpeen alta vielä heränneet.

        Kuivaa on ollut, mutta nyt päiviä sadellut. Ukkostanutkin.
        Jospa nyt alkaa nousta, kuin sieniä sateella.
        Jos ei muu auta, pitää tehdä lenkki sienikauppaan.


      • miehen puolikas
        nurmi-nahikas kirjoitti:

        Kuivaa on ollut, mutta nyt päiviä sadellut. Ukkostanutkin.
        Jospa nyt alkaa nousta, kuin sieniä sateella.
        Jos ei muu auta, pitää tehdä lenkki sienikauppaan.

        Luojamme antaa toisille hyvän mielikuviruksen..

        Tärkeää on ,joskus antaa tiedoksi mitä mieleen tulee. Näin saadaan puhdistettua ilmapiiri..

        Tuntuu ettei kaikilla ole,kuin panettelu mielenkiintoisinta. Tehkää vaan niin ,jospa se helpottaa..


      • miehen puolikas kirjoitti:

        Luojamme antaa toisille hyvän mielikuviruksen..

        Tärkeää on ,joskus antaa tiedoksi mitä mieleen tulee. Näin saadaan puhdistettua ilmapiiri..

        Tuntuu ettei kaikilla ole,kuin panettelu mielenkiintoisinta. Tehkää vaan niin ,jospa se helpottaa..

        Luin pikkuisen hämmästyneenä miehen puolikas-nikkiä(tällä kertaa käyttäneenä)
        kirjoituksen, enkä ymmärtänyt mitä hän oikein tarkoitti. Panettelusta mainitsi, mutta nyt heräsikin kysymys, että kuka on panetellut ketä?

        Tällä palstalla ei panettelu ole edes mahdollista. Palsta on siistiytynyt, sitten hajupojan.
        Eri mieltä kohteliaassa sävyssä ei ole panettelua, eihän?


      • voi hyvä sylvi
        anlis3 kirjoitti:

        Luin pikkuisen hämmästyneenä miehen puolikas-nikkiä(tällä kertaa käyttäneenä)
        kirjoituksen, enkä ymmärtänyt mitä hän oikein tarkoitti. Panettelusta mainitsi, mutta nyt heräsikin kysymys, että kuka on panetellut ketä?

        Tällä palstalla ei panettelu ole edes mahdollista. Palsta on siistiytynyt, sitten hajupojan.
        Eri mieltä kohteliaassa sävyssä ei ole panettelua, eihän?

        Pitikö tämä taas kaivella esiin. Kyllä täällä välillä haju lemahtaa vai olisko eltaantunut hajuvesi.


      • voi hyvä sylvi kirjoitti:

        Pitikö tämä taas kaivella esiin. Kyllä täällä välillä haju lemahtaa vai olisko eltaantunut hajuvesi.

        Vanhojen kaivelemistahan tämän ikäisten elämä alkaa olla, mutta Sylvi, tai mahdollisesti liioitellen "hyvä", sinulla oli niipäivä täaaä kuussa, mistä myöhästyneet onnitteluni!


      • MULKERO.
        nurmi-nahikas kirjoitti:

        Kuivaa on ollut, mutta nyt päiviä sadellut. Ukkostanutkin.
        Jospa nyt alkaa nousta, kuin sieniä sateella.
        Jos ei muu auta, pitää tehdä lenkki sienikauppaan.

        EIKÖ OPITA KÄYTTÄYTYMÄÄN,TÄSSÄ IÄSSÄ...


    • fiiuliin*

      Jotainhan täällä on puhuttava (kirjoitettava) jos haluaa palstan vielä hengittävän.
      Kaikki keskustelun aiheet alkavat olla loppuunkäytettyjä, miksei sitten voitaisi kirjoitella mitä kukakin keksii.

      Muuten minäkin asun palvelutalon rivitalossa, mutta pidempiä matkoja kuljen taxilla josta maksan oman osamaksun. Sen ovat päättäjät hyväksyneet huonompikuntoisten osalle

      Ei siinä mitään erikoista ole taxsin käytössä sen ihmeellisempää kuin kristallikruunuissakaan (joita nykymuodikas ihminen ei kotiinsa edes ostaisi )

      Ollaan iloisia että on tämä mahdollisuus meille annettu ja samalla saaneet tutustua moneen ihmiseen ja heidän ajatuksiinsa. Yritetään ja suvaitaan toisten sekä huonot että hyvät olosuhteet ja tavat.
      Jos joskus joku kimpaantuu ei se muuta tee kuin hän saa purettua huonon ilman ulos sisimmästään.

      Ai jee, kun tuli hyvä ja kangerteleva viesti, suokaa anteeksi.
      ,

    • Ei oikein!

      Menköön vessaansa eikä palstalle, sillä tuo ei palstalle kuulu:

      " Jos joskus joku kimpaantuu ei se muuta tee kuin hän saa purettua huonon ilman ulos sisimmästään."

    • fiiuliin*

      Niinhän sen voi myös tulkita.
      Kylläpä sulla on hyvät hoksottimet

    • rouvasuorasuu

      Ruuneperin aloitus on asiallinen ja totta joka sana. Jotkut naureskelevat ja jotkut suuttuvat.

    • tämä tälläkertaa,

      kaikki muuten hyvin täällä 70 palstalla,
      mutta samojen asioitten jauhaminen päivästä päivään,
      kuukaudesta kuukauteen joskus ihmetyttää,
      etteikö porukka itse huomaa kuinka ajatukset pyörii samaa rataa,
      samat narinat, samat toistensa arvostelu altalipan,
      sitten kun yritetään sopuisaa ketjua, asiat menee toistensa kehumieen toistensa nuolemiseen smaa mieltä olemiseen
      auta armias jos joku uskaltaa olla eri mieltä mikä sota nousee ,
      noooh, mehän olemme vanhuksia,
      alkaa aivot jo kutistua yhellä jos toisella,

      lopputuloksena,

      haitanneko tuo, aika kuluu mukavasti toisiaan haukkuen joskus kehuen,
      joku koittaa ajaa joitakuita pois koko palstalta,
      seki ihmetyttää
      kysynki MIKSI,

      ja sitten vielä,,,,, miksi musiikki ketju jotakuta suututtaa, ???

    • palstakunkkukisa?

      Oletpa ruune hyvin erikoinen tyyppi, myös ihmisenä. Sini-sirkku, joka on puolustanut sinua vuosia, nyt olet valmis puremaan suolemasi Sini-sirkun kättä. Eikö sinun palstanäkyvyytesi ole vieläkään riittävä?
      Sinun pitää ruune ottaa toteta hattuheen, ettei tuo palstalla asumisesi v o i olla kaikkien kirjoittajien mieleen.

      Purkauksesi Sini-sirkkua kohtaan viittaa kyllä hiukan paranoidiselta. Sori vaan, että kirjoitan niin kuin katson aiheelliseksi.

    • 15-3

      Eihän varakkuudessa mitään pahaa ole, kun kertoo kuinka se on tullut!

    • An Lis 3

      Mielestäni sini-sirkku sekä Ruuneperi ovat molemmat ok.
      Eivät kumpikaan pistä päätään pensaaseen, vaan rohkeasti nimimerkeillään "vastaavat huutoonsa".
      Asia jota arvostan suuresti.
      Minulla on tosin tuntematon ystävä, joka on käyttäytynyt kauniisti minua kohtaan. Hän taitaa kirjoittaa harvemmin, eikä millään mieleen jäävällä nimimerkillä.
      Hänen takiaan olen pikkuisen lieventänyt kannanottoani puskasta kirjoittajien suhteen.
      Siis, homma menee niin, että jos "puskis" kirjoittaa asiaa, eikä mollaa ketään, hän saa olla pää pensaassa, harmi vaan, että ilkeilyt ovat yleensä puskaluimistelijoiden ominta alaa.

      • hei anlis

        Ei tässä nyt ole kyse siitä, onko joku kirjoittaja ok vai ei, tuskin olet sitä pätevä arvioimaan. Ruuneperi vaan aika tökerästi loukkasi , sitä voi arvostella. Eihän täällä olla arvostelemassa ihmisiä vaan heidän sanomisiaan.


      • An Lis 3
        hei anlis kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole kyse siitä, onko joku kirjoittaja ok vai ei, tuskin olet sitä pätevä arvioimaan. Ruuneperi vaan aika tökerästi loukkasi , sitä voi arvostella. Eihän täällä olla arvostelemassa ihmisiä vaan heidän sanomisiaan.

        Olenhan minä riittävän pätevä arvostelemaan. Ihminenhän tulee esiin kirjoituksensa takaa väkisin, eli joku on "OK", toinen, yleensä puskanikki, kaikkea muuta.


      • hei anlis kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole kyse siitä, onko joku kirjoittaja ok vai ei, tuskin olet sitä pätevä arvioimaan. Ruuneperi vaan aika tökerästi loukkasi , sitä voi arvostella. Eihän täällä olla arvostelemassa ihmisiä vaan heidän sanomisiaan.

        Ai, oletko sitten itse se ylin päättävä elin, hassu nikki taas sinulla ´hei anlis´....ja tuo huomautuksesi loppu saa aikaan naurua....ai niinkös on. Minä nyt vaan ´arvostelin´ sinun sanomisiasi, joten koetahan kestää.


      • susmorsian kirjoitti:

        Ai, oletko sitten itse se ylin päättävä elin, hassu nikki taas sinulla ´hei anlis´....ja tuo huomautuksesi loppu saa aikaan naurua....ai niinkös on. Minä nyt vaan ´arvostelin´ sinun sanomisiasi, joten koetahan kestää.

        Selvyyden vuoksi vielä, että edellinen ´hei anlis´- liikkuvalle nikille.


    • hei susm

      eikös täällä yksi tärkeä periaate ole, että ei saa mennä henkilöön.

      • theodor d

        Aloitusviestissä mentiin juuri tökeröllä tavalla Sini-sirkun henkilöön. Kun se tapahtuu itseään palstan mentorina pitävän toimesta, niin pitäähän tuollaseen puuttua.

        Minuu ei haittaa hittoikaa toisen henkilön taloudellinen hyvinvointi. On hyvä, että on osannut hoitaa leiviskänsä oiken. Siitä on hyötyä oikein hoidettuna kaikilla.


      • itse on nostanut
        theodor d kirjoitti:

        Aloitusviestissä mentiin juuri tökeröllä tavalla Sini-sirkun henkilöön. Kun se tapahtuu itseään palstan mentorina pitävän toimesta, niin pitäähän tuollaseen puuttua.

        Minuu ei haittaa hittoikaa toisen henkilön taloudellinen hyvinvointi. On hyvä, että on osannut hoitaa leiviskänsä oiken. Siitä on hyötyä oikein hoidettuna kaikilla.

        itsensä tämä mentoriksi ja saanut paljon ansaitsematonta hyvää alautetta palstalaisilta. Ei vaan älyä olla loukkaamatta palstan päivänsädettä, joka aina niin ystävällisesti kaikille ja varsinkin Ruunen kiukuttelua loputtomiin on ymmärtänyt.
        Täällä pitäis kai olla köyhä ja kippee, niin ei kukaan olis kateellinen. Ja asua jossain pienessä vuokramurjussa eikä sieltä liikahtaa minnekkään kuin korkeintaan alkoon ja ruokakauppaan.
        Hyvä kun on puututtu muissakin ketjuissa ja puolustettu. Ihan tulehtunutta muutenkin, joku syyttää että joku syyttää ilman syytä.


      • susmorsian ek.

        Sen verran sanon vaan ihmetellen, että ovatko tällaiset ´ hei anlis´ja ´hei susm´ joitain tiettyjä henkilöitä....no hei-hei vaan


    • hevat

      Mehän voidaan satuilla täällä,kun vanhat höppänät jo olemme.
      Eräskin mummo lämmitteli takkatulen ääressä ja katsoi miestänsä ja sanoi
      lämmitän sinulle tässä iltapalaa.

    • ei kaikki mummot

      noin räävittömästi puhu, mene sinne omaan ketjuusi , siellä on ymmärrystä.

    • sitähän minnäi, että

      Hevat on poikkeus tällä seerumilla.
      Liekö myöhästynyt puberteetti meneillään, siitähän se alamäki alkaa....

    • Joku täällä sanoi

      olevansa nimenomaan ihmisistä vain kiinnostunut, ja siksi nikki on niin nahdottoman tärkeä hänelle, itse silti kirjoittaa myös ilman nikkiään ja monilla nikeillä.
      Jos henkilöön meno lopetettaisiin, niin voisi vielä olla toivoa tälläkin palstalla.

    • yks mielipide

      Ruuneperin aloitus kertoo enemmän hänestä itsestään kuin sini-sirkusta.
      Kipinän aloitukseensa hän sai siitä kun sini-sirkku vastasi tiedusteluun Danskepankin tilinhoitomaksusta ja kertoi ettei hänen tiliotteestaan sellaista näy.
      Ruuneperi tiesi että hyvä pankin asiakas saa bonuksena hyvityksen em maksuista ja oletti että sini-sirkku sillä leuhkii.
      Todellisuudessa luulen että sini-sirkku ei ole edes sitä etua its

      Sitten tulivat kaikki aikaisemmat viestit mieleen taxit ynnä valaisimet. Juuri noitten esiin kaivaminen tuntui aika kummalta. Saahan täällä omista asioista kirjoittaa miten paljon vaan, se on kunkin oma asia. Voihan siitä olla eri mieltä, mutta pitääkö siitä tulla tänne toista lyömään.

      • samanen**

        tekstitepposia
        Todellisuudessa luulen että sini-sirkku ei ole edes sitä itse huomannut, vaikka ne verkkopankin sivuilla ovat näkyvissä.


      • An Lis 3
        samanen** kirjoitti:

        tekstitepposia
        Todellisuudessa luulen että sini-sirkku ei ole edes sitä itse huomannut, vaikka ne verkkopankin sivuilla ovat näkyvissä.

        Joku kirjoitti, että henkilöön ei saisi mennä keskustellessaan palstalla. Mitä se muuta on kuin henkilöön menemistä jos kehua retostelee jotain "mieleistään" palstalaista.

        Arvostellakin mielestäni saa, jopa moittia, mutta HUOM! omalla nimimerkillään, mieluummin rekatulla.


      • nyt nimetön
        An Lis 3 kirjoitti:

        Joku kirjoitti, että henkilöön ei saisi mennä keskustellessaan palstalla. Mitä se muuta on kuin henkilöön menemistä jos kehua retostelee jotain "mieleistään" palstalaista.

        Arvostellakin mielestäni saa, jopa moittia, mutta HUOM! omalla nimimerkillään, mieluummin rekatulla.

        Tuosta olen eri mieltä. Muilta palstoilta poistetaan yleensä heti viesti, jos siinä on mainittu joku kirjoittaja nimimerkiltään.
        Oli hyvällä tai pahalla.
        Itse otan kantaa siltä puolelta, että tultuani aikoinaan kehutuksi, sain selvästi erään kateellisen pitkäksi aikaan kiusaajaksi.
        Niinkin voi käydä, oli kirjoittajan motiivi mikä onkin.


      • An Lis 3
        nyt nimetön kirjoitti:

        Tuosta olen eri mieltä. Muilta palstoilta poistetaan yleensä heti viesti, jos siinä on mainittu joku kirjoittaja nimimerkiltään.
        Oli hyvällä tai pahalla.
        Itse otan kantaa siltä puolelta, että tultuani aikoinaan kehutuksi, sain selvästi erään kateellisen pitkäksi aikaan kiusaajaksi.
        Niinkin voi käydä, oli kirjoittajan motiivi mikä onkin.

        Hupsista!
        Ei ainakaan facebookissa poisteta ketään, vaikka mainitsee toisen nimimerkillään, eli nimellään. Siellähän ei nimimerkkejä olekaan, vaan kaikki kirjoittavat omana itsenään, nimi, osoitem syntymäaika, ammatti, siviilisääty, eli kaikki henkilötiedot.

        Saattaa siellä olla joku täällä piileskelevä puskiskin, mutta eipä nimellään esiintyen uskalla ketään mollata. Ahä kuti!


      • nyt nimetön
        An Lis 3 kirjoitti:

        Hupsista!
        Ei ainakaan facebookissa poisteta ketään, vaikka mainitsee toisen nimimerkillään, eli nimellään. Siellähän ei nimimerkkejä olekaan, vaan kaikki kirjoittavat omana itsenään, nimi, osoitem syntymäaika, ammatti, siviilisääty, eli kaikki henkilötiedot.

        Saattaa siellä olla joku täällä piileskelevä puskiskin, mutta eipä nimellään esiintyen uskalla ketään mollata. Ahä kuti!

        Tämä ei ole Facebook, ja ainakin muilla palstoilla tuo on sääntönä, mutta mitäpä sitä toistamaan, minä en ole mikään palstapoliisi.

        Kerroin vain omasta, rehellisestä kokemuksestani täällä suomi24:ssä, jonka joku liian kiltti aiheutti minulle.
        Facebook jäänee minulta avaamatta, vaikka runsas sukulaisjoukko on sinne houkutellut.
        Minulle taitaa olla liian sitovaa, kun tännekään ei aina viitsi tulla.
        Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt, mutta haitanneeko tuo?


      • An Lis 3
        nyt nimetön kirjoitti:

        Tämä ei ole Facebook, ja ainakin muilla palstoilla tuo on sääntönä, mutta mitäpä sitä toistamaan, minä en ole mikään palstapoliisi.

        Kerroin vain omasta, rehellisestä kokemuksestani täällä suomi24:ssä, jonka joku liian kiltti aiheutti minulle.
        Facebook jäänee minulta avaamatta, vaikka runsas sukulaisjoukko on sinne houkutellut.
        Minulle taitaa olla liian sitovaa, kun tännekään ei aina viitsi tulla.
        Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt, mutta haitanneeko tuo?

        Voi sinua "nyt nimetön", etkö ymmärrä mitä tarkoittaa "ähä kuti"?
        Sanoit, ettet viitsi aina tännekään tulla, joten facebook olisi sinulle liian sitovaa.

        Siinä mielessä olet minun kaltaiseni, sillä kun tulen palstalle, niin päivystänkin sitten kunnolla, kuten näyt sinäkin tekevän.

        Muuten, kukahan kiltti sinua on täällä kehunut:) Kunhan et olisi itse itseäsi numettömänä kehuskellut.


      • härmäläisiä hieroglyfejä
        An Lis 3 kirjoitti:

        Voi sinua "nyt nimetön", etkö ymmärrä mitä tarkoittaa "ähä kuti"?
        Sanoit, ettet viitsi aina tännekään tulla, joten facebook olisi sinulle liian sitovaa.

        Siinä mielessä olet minun kaltaiseni, sillä kun tulen palstalle, niin päivystänkin sitten kunnolla, kuten näyt sinäkin tekevän.

        Muuten, kukahan kiltti sinua on täällä kehunut:) Kunhan et olisi itse itseäsi numettömänä kehuskellut.

        Jo ikiwanhat kirjoitukset tiesivät, ettei pystyyn nostettu etusormi ole välttämättä toimivan kommunikoinnin muoto paitti ihan pilkkopimeässä tai suomalaisessa korpimetsässä kaiken keskellä yksin asetelmassa.
        Toisinhan se männeinä aikoina muotoiltiin, mutta tarkoitettiin: älä hitoilkaa mainitse toisesta ihmisestä sellaista, mitä et haluaisi kilahtavan omaan nilkkaheen.


      • An Lis 3
        härmäläisiä hieroglyfejä kirjoitti:

        Jo ikiwanhat kirjoitukset tiesivät, ettei pystyyn nostettu etusormi ole välttämättä toimivan kommunikoinnin muoto paitti ihan pilkkopimeässä tai suomalaisessa korpimetsässä kaiken keskellä yksin asetelmassa.
        Toisinhan se männeinä aikoina muotoiltiin, mutta tarkoitettiin: älä hitoilkaa mainitse toisesta ihmisestä sellaista, mitä et haluaisi kilahtavan omaan nilkkaheen.

        Otahan tuostakin selvää!
        Mitähän ikivanhat kirjoitukset sanoivat "keskarista"?
        Ei ainakaan pimeässä ärsyttäisi ketään, eikä minua päivälläkään.


      • nyt nimetön
        An Lis 3 kirjoitti:

        Voi sinua "nyt nimetön", etkö ymmärrä mitä tarkoittaa "ähä kuti"?
        Sanoit, ettet viitsi aina tännekään tulla, joten facebook olisi sinulle liian sitovaa.

        Siinä mielessä olet minun kaltaiseni, sillä kun tulen palstalle, niin päivystänkin sitten kunnolla, kuten näyt sinäkin tekevän.

        Muuten, kukahan kiltti sinua on täällä kehunut:) Kunhan et olisi itse itseäsi numettömänä kehuskellut.

        Vai niin tulkitset? Teepä niin, jos saat siitä hyvän mielen.


      • Kuhiäti
        An Lis 3 kirjoitti:

        Voi sinua "nyt nimetön", etkö ymmärrä mitä tarkoittaa "ähä kuti"?
        Sanoit, ettet viitsi aina tännekään tulla, joten facebook olisi sinulle liian sitovaa.

        Siinä mielessä olet minun kaltaiseni, sillä kun tulen palstalle, niin päivystänkin sitten kunnolla, kuten näyt sinäkin tekevän.

        Muuten, kukahan kiltti sinua on täällä kehunut:) Kunhan et olisi itse itseäsi numettömänä kehuskellut.

        Tietoa kansalle, kiitos.
        Minäkään en tiedä, mitä tarkoitta "ähä kuti". Ymmärrän että se on jonkilainen pilkkalause, mutta mistä se on muodostettu?


    • 12-20

      Ruuneperi olet ainoa voima älyssä 70 .

    • onkomuutosta

      4 vuoden takaisia. Onko mikään muuttunut ????

    • ter.ohjaaja

      Mikä VIMMA on nostella näitä vanhoja ketjuja?
      Onko nyt joku muistisairas taas unohtanut miten riidellään?
      Jokainen lienee saanut jo osansa tästä riidankylväjästä?

      Nostelija.....pidä kädet taskussa ja pelaa löytämilläsi kaluilla *biljardia*!

      • että.löytäisi.biljardivä

        Mitähän kaluja nainen löytää taskuistaan biljardin pelaamiseen?n


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4663
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      218
      2430
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1961
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      45
      1954
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1744
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      182
      1375
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1214
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      141
      953
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      945
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      931
    Aihe