miten tullaan uskoon

rauhaa1

miten voin pelastua

36

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka näin

"miten voin pelastua "

Pelastusliivit, pelastusrengas, ....

• siinä se

" Pelastusliivit, pelastusrengas, .... "

Hän ei lähtenyt veneilemään, vaan halusi tulla USKOON ! se on elämäsi paras ratkaisu.
        Sano tule Jeesus asumaan sydämeeni ja anna kaikki syntini anteeksi.

• Usko Jeesukseen,niin pelastut. Liity johonkin kristilliseen seurakuntaan ja ota kaste, jos lapsena ei jo kastettu. Kirkot kastavat kaikenikäisiä. Siinä se. Bless.

• Sama tarkemmin

Eli: usko johonkin yliluonnolliseen ilman minkäälaisia todisteita tai näyttöä asiasta. Ala liikkua sellaisissa piireissä, joissa uskotaan samaan yliluonnolliseen voimaan kuin sinä. Silloin et ehkä huomaakaan oman uskosi järjettömyyttä.

Pelastua voi esim. Jahven, Jahven Jeesuksen tai Allahin kautta. Skientologiasta en ole varma, mutta luulen, että sielläkin on jonkinlainen pelastus tarjolla. Lisäksi voit valita uskovasi jälleensyntymään, jota itse pidän henk. koht. melko hauskana vaihtoehtona. Mikään ei myöskään estä sinua keksimästä aivan omaa pelastumisen mallia. Ihmiset kyllä uskovat lähes mihin tahansa - sen todistaa uskontojen valtava määrä.

• kuuntele ne

• revi siitä
        Sama tarkemmin kirjoitti:

Eli: usko johonkin yliluonnolliseen ilman minkäälaisia todisteita tai näyttöä asiasta. Ala liikkua sellaisissa piireissä, joissa uskotaan samaan yliluonnolliseen voimaan kuin sinä. Silloin et ehkä huomaakaan oman uskosi järjettömyyttä.

Pelastua voi esim. Jahven, Jahven Jeesuksen tai Allahin kautta. Skientologiasta en ole varma, mutta luulen, että sielläkin on jonkinlainen pelastus tarjolla. Lisäksi voit valita uskovasi jälleensyntymään, jota itse pidän henk. koht. melko hauskana vaihtoehtona. Mikään ei myöskään estä sinua keksimästä aivan omaa pelastumisen mallia. Ihmiset kyllä uskovat lähes mihin tahansa - sen todistaa uskontojen valtava määrä.

" Sama tarkemmin 30.7.2013 14:1"

Puhu asiasta minkä tiedät ja tunnet, älä levitä mututietoasi.Ap kysyi:
        MITEN TULLAAN USKOON ? Ei hän kysynyt miten liitytään uskontoon !

USKOONTULO on mielenmuutos ! Ja varmasti tulee kokemaan onko uskossa vai eikö, kun tulee uskoon !

• elämälle tarkoitus
        kuuntele ne kirjoitti:

Siinä muutama kertomus miten he tulivat uskoon.

http://www.uskoontulo.net/

Siinä yksi kertomus uskoontulosta !

Anastasia Happonen:

" Minut adoptoitiin 4-vuotiaana Virosta, olin vahvasti lapsiuskossa ja ruokarukoukset ja iltarukoukset piti tehdä ja vanhemmatki oli ihmeissää mikäs se tämmönen tyttö oikee on.
        Maailma veti pikku hiljaa mukana. Hylkäämisen, miellyttämisen tarve, tyhmyys, huono itsetunto senku kasvo kasvamistaan.
        Sitku erosin reilu 6 vuoden parisuhteesta missä miut petettii ja mieki olin melko vajaa ni oli piste iin päälle että miks ei riitä tällasena ku on.

Lähihoitajana näki paljon tuskasii ihmisii jotka vaa odotti kuolemaa, ite mietin että mitä järkee tässä maailmas on ku joka tuutista tulee negatiivista asiaa.

Jaakkiman kristillisest opistostaki lähin myös sen takii ku en kestäny raamattuhöpinöitä ku se oli hepreaa mulle. Aattelin että Jumala on heikkoihmisten keksimä satuolento jotka ei ota vastuu elämästää ja pelkää kuolemaa.

Kaipasin kovasti tyhjyytee täydennystä mitä yritin sit täyttää maallisil asioil, kävin psykologil ja luin siihe liittyvää kirjallisuutta mut ei auttanu ku hetkellisesti. Sit todettii kolme vuotta sitte adhd ja hahmotusvaikeus. Oli helpottavaa tietää missä mätti oma käytös ja toisaalta raastavaa että oli koukussa lääkkeisii että selviäis arjesta ja välil neki tuntu turhilta.

Täytin kalenterini täytee ettei yksinäisyyttä tarvinnu kohdata, olin kiusattu siitä lähtien ku tulin Suomee vaikka halusin vaa hyvää ihmisille ja eläimille varsinkin. Ihmiset usein sano että mite voi olla noi huono onninen ihminen ku mie.

Katkeruus kasvo vuosien myötä varsinki itteeni kohtaa että oikee vihasin itseeni. Neljä kk sitte eräs henkilö sano että tuu kuuntelee niitten todistuksii. Aattelin että mitäpä menetettävää mulla on, oli muutenki väärä kuva uskosta ja uskonnosta, en tienny että ne on kaksi eri asiaa. Otin Jeesuksen sydämee. Enneko huomasinkaa ni Pyhä Henki oli kaatanu mut ( luulin et joku töni mua ) Sit mun jalat kasvo saman pitusiks ja kokosiks (minkä johdosta polvikivut hävis ) En silti meinannu uskoo, mut Pyhä Henki ku tuli ni tuli jano Jumalaa kohtaa uudel tavalla, aloin ymmärtää raamattuu, katkeruus ja viha väisty, muutenki Jumala on todistanu joka päivä olemassaolon, pelkästää sillä että se on sisäsesti muuttanu mua parempaa suuntaa, vastannu rukouksii.

Miten mahtava tunne ku ei tarvii yksin selvitä, että elämälle on tullu tarkotus joka on kaiken lisäks todellisempi ku mikään asia maan päällä. Sisäinen rauha senku kasvaa, oon saannu hienoja ihmisii ympärille missä loistaa Kristuksen rakkaus, se kannustaa itteensäkkin eteenpäi, Jumala johdatti karismaattisee seurakuntaa missä on vähä eri meininki ku mis olin enne tottunu käymään.

Pyhä Henki tekee mussa työtä, oon antanu 100% itestäni Herralle ku tiiän että se on totuus, tie ja elämä ja ennen kaikkea RAKKAUS ♥ KIITOS JEESUS!!! ♥"

• topias

Jumala vaikuttaa ihmisessä herättämäälä omantunnon ja laittaa kyselemään miten minä pelastun. Jeesus jätti maan päälle opetuslapsille tehtävän saarnata parannusta ihmisille, sanomalla menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Tämä mahdollisuus on tänäkin päivänä,täällä maan päällä on uskovaisten joukko, joka antaa syntejä anteeksi. Kun sinä uskot että näin netin välityksellä saat uskoa synnit ,koko elämäsi erheet anteeksi. Olet silloin vapaa Jumalanlapsi. saat uskoa kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. se riittää. sinun sydämessäsi oleva pyhä henki opettaa sinua eteenpäin.

jos sinua ei ole kastettu,löydät siihenin vastauksen, kaste ei pelasta ketään. mutta se antaa voimia uskollesi. Jos rippikoulu on käymättä, yhteys omaan kotiseurakuntaan. kaikki järjestyy.

• fariseus1

voit omin sanoin rukoilla Jeesusta elämääsi,vaikka omassa kodissasi.siihen ei pappeja tai hienoja ulkoisia puitteita tarvitse. moni on tullut uskoon,ilman rukoushuoneita ja kirkkoja.

• 11 + 6

"voit omin sanoin rukoilla Jeesusta elämääsi"

Nyt menit asioiden edelle. Tässähän lähdettiin siitä että ei usko.

• niinkö ?
        11 + 6 kirjoitti:

"voit omin sanoin rukoilla Jeesusta elämääsi"

Nyt menit asioiden edelle. Tässähän lähdettiin siitä että ei usko.

" Tässähän lähdettiin siitä että ei usko. "

" miten tullaan uskoon

rauhaa1
        30.7.2013 12:43

miten voin pelastua "

• peertza

Miks sun tarttis tulla uskoon, pärjäät kuule oikken hyvin ilimankin.

Tuosa oli joku ketju misä joku lohutti jotaki suht hyvin, että uskoa ei etes tartte
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11628023

• siellä omassa kotona

ee kuule pärjee iliman Jeesusta, ota kuule siehhii vastaan hänet, et tarvii omassa voemassas kulukkee tämä elämän matkoo ja suat ikuisen elämnii vielä kaeken lisäks.

Se on kuule yhtä juhloo..

• fariseus1

katso viestiketjua;miten uskoontulo käytännössä tapahtuu!!!!
      heti ekas viestis se on selkeesti tuotu esille.eli syntisen rukous.
      minäkin olen syntinen.synnittömiä ei ole muita,kuin Jeesus itse.

• kyllä pysäyttää

Miten tullaan uskoon.

Hyvä alku on lukea Jaakkolan saarna parikertaa.

• Mirka :-),,,,,

Tosiasiat on aina parempi vaihtoehto kuin harhat.

• fariseus1

soita tv-7:n pelastuspuhelimeen,pe-su iltana.

• tv121

Jos epäusko vaivaa niin siihen on hyvä lääke. Lue vanhantestamentin profetiat ja tutki ovatko ne pitäneet paikkansa,vaikka Jeesuksen kohdalla. Varoitan tiedonhalusi kasvaa ja jäät koukkuun siten että haluatkin lukea koko kirjan kahteen kertaan.
      Et voi olla uskomatta kun toteat nehän pitää paikkansa ja jäät pienenä ihmisenä ihmettelemään Jumalan suuruutta ja tiedon määrää. Tarkoitan lähinnä miten on mahdollista tietää 1000-2000 v. etukäteen asioita.
      Kokeile ja katso mikä on lopputulos. Onnea matkaan totuuden tutkintaan.

• nopea konsti

No lyhyt kaava....oletan, että haluat aika nopeasti. Vedät sellaisen rivakan juomakuurin, pullo viinaa vähintään päivässä parhaimpina kaksi, sitten kun olet onnistunut ryssimään raha-asiat pahaan pisteeseen, häätö uhkaa jne. Sitten sossuun itkemään, lääkäriin ja pääset hoitoon. Siellä sitten viikon päästä kun pahimmat vierotusoireet on hoidettu diapamilla ja tenoxilla niin menet paikalliseen helluntai seurakuntaan, ottavat sinut avosylin vastaan ja kuukauden kuluessa viimeistään otat uuden kasteen ja näin on synnit pois pyyhkäisty. Pisteenä iin päälle jossakin delirium vaiheessa voit väittää kuulleessi itse Jumalan äänen joka puhutteli sinua tämä on konsti joka tuo sinulle myöhemmin uskottavuutta kun käännytät paikallisia hanuja jotka ovat monenlaisia ääniä kuulleet.

• kiroilun voilopettaa

Miten tullaan uskoon.

Lopetetaan tuleminen ja aletaan olemaan. Elä Jumalalle,tiedosta syntisi,onko päätösten tekeminen sinulle yleensä vaikeaa.

• Ela.IM

rauhaa1

Suostu rikottavaksi. Siis sut rikottaisiin miljardeihin eri osiin. Ja sit tsimsalabim. kootaan uudestaan. Ei se helppoa ole, mutta antoisaa. Ja matkakin on hyvin jännittävä. Ei takuulla tulee tylsää päivää.

• mikä mättää?

1. Ensiksi tulee Jumalan (sanan) kutsu.

Pyhä Henki alkaa puhumaan Jumalan sanoja: "Sinä et ole ollut kuuliainen Jumalalle, ja olet rikkonut lähimmäisiäsi vastaan, valehtelit silloin sille henkilölle, varastit sen ja sen tavaran, sanoit ilkeästi sille ja sille henkilölle." Omatunto alkaa syyttämään. Seuraavaksi alkaa tulla ajatuksia kuolemasta, jos nyt kuolisin, pääsisinkö minä taivaaseen? Millainen kuva lähimmäisilleni jäisi minusta, olenhan ollut heille ilkeä ja valehdellutkin heistä toisille?

Tätä tiulaa kutsutaan nimellä heräys, tai herätys. JUmala kutsuu silloin ihmistä parannukseen.

Ihminen voi vastata Jumalan kutsuun joko kielteisesti tai myönteisesti.

Usein ihminen alkaa laskelmoimaan hintaa. "Jos minä kaikki varkauteni tunnustan ja palautan varastamani tavarat, niin minulle ei jää housujakaan
      jalkaani. Jos kaikki syntini tunnustan, niin se on vankilareissu. Menee kaikki mainen kunnia ja omaisuuskin vielä, ja joudun häpeään.

Ei minä en voi tehdä parannusta, käyköön kuinka käy, minusta ei ole siihen.

Esteiksi nousee valtavat määrät erilaisia asioita. Mitä puolisonikin sanopisi, mitä lapset, mitä tutut ja naapurit?

Onko sitten ihme että vain harvat meistä pelastuvat? Ei ole! Ihme on että jotkut lähteät ahtaan portin kautta kaidalle Jeesus tielle. Se on ihme! Maailma pilkkaa, syljeskelee päälle ja halveksii. En ymmärrä miksi tämä sivu on järjestetty maailman pilkalle avoimeksi temmellyskentäksi? Jokin on pahasti pielessä jos kirkon sisällä järjestetään Jeesuksen seuraajien pilkkaajille lokoisat olot.

• 254

Voit siinä omalla paikallasi, missä sitten olet avata sydämesi Jumalalle kertoa, mikä mieltäsi paikaa. Onhan niitä tietenkin kaikenlaisia kaavoja ja ohjeitakin sille, mutta tärkeintä on sydämesi vilpittömyys ja tahto pelastua, Niinkuin esim. tässä syntisen rukouksessa. "Jumala ole minulle syntiselle armollinen."

• Lue Room.10:8-13.

• 254

Tässä tämä on aukastuna jos joku ei jostain syystä voi sitä avata.

Room. 10: 8-13
        8. Mutta mitä se sanoo? Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on se uskon sana, jota me
        saarnaamme.
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista
        herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen ja kreikkalaisen välillä; silläyksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja
        kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

• aamen.-.

Näin se on.

• Hei.

Ketjun kysymys; miten tullaan uskoon, on kysytty 30.7 eli pian 2 kk sitten. Nyt ketju on nostettu uudelleen ylös. Liekö kysyjä, ketjun aloittaja, nimimerkki rauhaa1, lukemassa hyviä kommentteja ja vastauksia, joita hänelle on kirjoitettu. Toivottavasti hän näkee ne :) Sanon itsekin pienen ajatukseni, vaikka paljon on jo sanottu. Usko on Jumalan lahja meille. Uskon löytymiseen voi auttaa keskustelu jonkun uskovan kanssa tai vaikka hengellisen kirjallisuuden ja tietysti erityisesti Raamatun lukeminen. Tärkeä asia on tottakai rukoileminen; Jumalalle voi sanoa, että auta minua uskomaan. Jumalanpalvelukseen kannattaa mennä, siellä uskovien kanssa yhdessä rukoileminen, uskontunnustaminen, veisuu, Raamatun tekstit ja saarna sekä ehtoollinen vahvistavat uskoa. Uskoontulon jälkeen alkaa hieno matka Jumalan kanssa, Jumalan joka kantaa ja tukee.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

• Nasse.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei.

Ketjun kysymys; miten tullaan uskoon, on kysytty 30.7 eli pian 2 kk sitten. Nyt ketju on nostettu uudelleen ylös. Liekö kysyjä, ketjun aloittaja, nimimerkki rauhaa1, lukemassa hyviä kommentteja ja vastauksia, joita hänelle on kirjoitettu. Toivottavasti hän näkee ne :) Sanon itsekin pienen ajatukseni, vaikka paljon on jo sanottu. Usko on Jumalan lahja meille. Uskon löytymiseen voi auttaa keskustelu jonkun uskovan kanssa tai vaikka hengellisen kirjallisuuden ja tietysti erityisesti Raamatun lukeminen. Tärkeä asia on tottakai rukoileminen; Jumalalle voi sanoa, että auta minua uskomaan. Jumalanpalvelukseen kannattaa mennä, siellä uskovien kanssa yhdessä rukoileminen, uskontunnustaminen, veisuu, Raamatun tekstit ja saarna sekä ehtoollinen vahvistavat uskoa. Uskoontulon jälkeen alkaa hieno matka Jumalan kanssa, Jumalan joka kantaa ja tukee.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

Pirkko, p@skan jauhamisen sijasta olisit voinut olla hetken rehellinen ja kertoa että uskoo tullaan kun kuuppa viiraa ja välttis kaikilla ei.

• Baltasar ei kirj.

Hei.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

Tuo Pirkon visio uskoontulosta on tietysti kuvausta uskontoontulosta, joka voi olla jopa esteenä sille että: synnnintuntoinen ihminen löytää Jeesuksen Kristuksen julistamisen seurauksena Jeesuksen henkilökohtaiseksi vapahtajakseen, ja ottta kasteen Jeesukseen Kristukseen, Hänen nimessään syntiensä anteeksi saamiseksi, ja tätä eivät uskontojen itseasetetut antikritilliset papit, kuten Pirkko opeta: Aptl2:38-40.

• tv121
        Nasse. kirjoitti:

Pirkko, p@skan jauhamisen sijasta olisit voinut olla hetken rehellinen ja kertoa että uskoo tullaan kun kuuppa viiraa ja välttis kaikilla ei.

Nasse
        On totta että epäuskoon tullaan sanomallasi tavalla,olisit nyt rehellinen vai etkö ole lukenut Raamattua.

• kuurojen seurakunta

Hei.

Ystävällisesti
        Pirkko-pappi

kuunteleva_kirkko Ystävällisesti Pirkko-pappi
        19.9.2013 20:46

Jo on ennätys!!
        Mitä te siis täällä teette? Vastaatte kysymyksiin vai puuhaatte joululahjoja lastenlapsille? On pakko olla hiukan ilkeä kun te ette siis saa millään aikaan vastauksia. Toivottavasti se, joka oli ajallaan haluamassa kirkon helmaan ei ihan tympääntynyt.
        Tuolla lähimmäisenrakkauden osoittamisvauhdilla minä ainakin antaisin teidän pitää kirveenne.

Mitä muuten tulee vastauksiinne, niinstä olen muutaman kerran maininnut. Nyt selvisi että te todella vastaatte jos viitstte ja silloin kun kutimet jäi kotiin.

• se riittää
        kuurojen seurakunta kirjoitti:

kuunteleva_kirkko Ystävällisesti Pirkko-pappi
        19.9.2013 20:46

Jo on ennätys!!
        Mitä te siis täällä teette? Vastaatte kysymyksiin vai puuhaatte joululahjoja lastenlapsille? On pakko olla hiukan ilkeä kun te ette siis saa millään aikaan vastauksia. Toivottavasti se, joka oli ajallaan haluamassa kirkon helmaan ei ihan tympääntynyt.
        Tuolla lähimmäisenrakkauden osoittamisvauhdilla minä ainakin antaisin teidän pitää kirveenne.

Mitä muuten tulee vastauksiinne, niinstä olen muutaman kerran maininnut. Nyt selvisi että te todella vastaatte jos viitstte ja silloin kun kutimet jäi kotiin.

No muut ainakin vastaa, jos ei papit. ja kuka sitä liirum laarumia tarvitsee, eihän kirkko edes tunne uskoontuloa !

• *Faith*

"miten tullaan uskoon"

Aika usein sillä tavalla, että ensin sössitään oma elämä oikein perusteellisesti, ja viimeisenä toivona ymmärretään huutaa Jeesusta/Jumalaa apuun.

• et näin..

Uskoon voi tulla ihan sössimättäkin.

• syntieroittaauskosta

En tiedä miten uskoon tullaan,uskossa ollaan elämällä synnintunnossa.

• Ei helppoa

Uskoontulo vaatii vähintään aivohalvauksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3603
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      18
      1904
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      37
      1881
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1691
    5. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1452
    6. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1412
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      61
      1349
    8. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1105
    9. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1065
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1063
    Aihe