Olen varsin onnellinen vela ja minusta on ihanaa, kun ei ole ketään huollettavia ja voi suunnitella menonsa omien tarpeiden mukaan. Samalla näytän ulospäin ekologisemmalta kuin olenkaan. Onhan lapsen hankkiminen suurin ympäristörikos, johon ihminen voi syyllistyä.
mutta..
Vaikken yleisesti olekaan kiinnostunut muiden ihmisten mielipiteistä minua rasittaa yli kaiken työpaikan kahvipöydässä käytävät lapsikeskustelut. "Meidän Mortti teki sitä ja sitä." "Vertillä on tänään kuumetta."
Lapsiaiheiden lisäksi paljon puhutaan myös lemmikeistä, mikä on oikeastaan vielä turhempi aihe. En jaksaisi millään kuunnella näitä päivästä toiseen.
Onko tämä vain minun tuttavapiirini ongelma vai esiintyykö tätä laajemminkin.
Vela:t ja lapsikeskustelut
4
254
Vastaukset
- vastuuton1
Ihmiset puhuvat niistä asioista jotka heitä kiinnostaa. Minä puhun lemmikeistäni, lapsia kun ei ole. Mutta en odota että kukaan jaksaisi(varsinkaan ihmiset joilla ei ole lemmikkejä) jaksaisi niistä kuunnella joka tauolla. Yritän toki olla kiinnostunut myös muiden asioista, vaikka en aina ymmärräkään aseista ja autoista mitään. (miesporukkaa paljon työkavereina)
Jos et itse jaksa kuunnella niin lähde pois. Et kuitenkaan voi määrätä mistä muut puhuvat, siihen sinulla ei ole oikeutta. - 13+4
Voihan sieltä kahvipöydästä poistua jos keskustelu käy hermoille.
- childfreelife
Kun onnistuu niinkin vaativassa tehtävässä, kuin lisääntymisessä, täytyy sitä hehkuttaa ja muun aurinkokunnan on alettava kiertää tämän Suuren Saavutuksen ympärillä, ehdoilla ja vuoksi.
Hyvänä esimerkkinä tilanteesta, jossa itse huomaan närkästyväni on, kun työympäristössä aikuinen nuori ihminen kiukuttelee muille, kun lapsi taaskaan ei antanut nukkua, on koliikkia, on sitä, on tätä. Naapuri pysäköi autonsa vinoon ruutuun ja naarmuttaa ovellaan minun uutta autoani, kun se turvaistuin on niin hankalasti sillä toisella puolella, jne jne. Ystävät rakkaat, pentunne ei ole minun ongelmani, minä olen osannut käyttää ehkäisyä. On toki myös rationaaliseen ajatteluun kykeneviä ihmisiä, jotka tajuavat lapsen hankkimalla hankkimisen olevan vain ja ainoastaan heidän oma henkilökohtainen päätöksensä. - Anonyymi
Onnellinen Vela.
Ei oo mitään hienompaa kui olla vela.
Miksi pitäis matkia muitten valintoja/pakotteita ja lopulta pilata oma hieno ja vapaa elämä?
Eikös elämästä piyäis nauttia eikä sitä pilaata, koska yhteiskunnan normien mukaista on tehhä muksuja. Jos olet vela nii sussa on jotain vikaa.
Kuinka moni teistä oikeesti salaa unelmoi ”ois vaan se aikakone” ja kävis peruu koko jutun.
Kukaan ei vaan uskalla tunnustaa ääneen
:) :) :)
Olen siis yli keskiikänen mies ja tiennyt jo nuoresta löhtien etten minä sellaista taakkaa tarvitse jolla pilata oma elämä.
Elämän tarkoitus on siitä nauttia!!!
Eikä pilata oma vapauus. Kuulostaa ehkä joo teidän korvaa tyhmältä mut mihin hemmettiin niitä muksuta tsrvitaan?
Ja jos haluat pelastaa planeetan nii atoptoi vaik ulkomailta niitä nälkään kuolevia muksuja jossei sun elämällä ole muuta tarkoitusta kui lisääntyminen tai lahjoita kaikki säästö/ylijäävä palkkatulo vaik sotaveteraaneille.
On tää yhteiskunta outo, eletään vuotta 2024 ja edelleen Vela on aivan käsittämätöntä. ”Kyllä sun pitää n…..ia pari muksua tai sun päässä on jotain vialla josset halua pilata omaa elämää jälkikasvulla.
Ja te naiset, miksi haluatte pilata oman hienon, kauniin ja hoikan kropan ylimääräisellä läskillä josta 90% todennäköisuudellä ette jaksa päästä ikinä eroon. Joka paikka roikkuu läskiä.
Ihan kuin läskejä ei ois jo tarpeeksi joka kulmassa nii ei ”kyllä minäkin haluan näyttä samalta kuin muutkin 90% naisista”.
Tähänkin olis helppo ja yksinkertainen ratkaisu, koeputki hetelmöinti ja sikiöt jonneki labran halliin letkujen päähän kasvamaan, kunnes ikää on ainakin 7v ja mieluiten 18v
Maksais vaik 18 000€ kpl 18v OMA muksu.
Samalla lisättäis aivo muistipiiri joka pitää sisällään enemmän tietoa kuin kellään ihmisellä aikaisemmin. Sillä säästyis myös se turhanpäiväinen koulussa käynti ja ajan tuhlaus.
Toivottavasti muilla planeetoilla on fiksumpaa porukkaa kuin meillä täällä jotka tuhlaa vain aikaa kaikkeen turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783