Millä elän Espanjassa?

­¡Hola!

Olen kyllästynyt Suomeen ja haluaisin muuttaa Espanjaan. Ongelma on se, etten osaa mitään enkä siis saa töitä Espanjasta. Olen tehnyt tylsää toimistyötä Suomessa vaan koko ikäni ja olen viiskyt vee. Elääkö siellä työttämänä?

Laitan oman kämppäni Suomessa vuokralle ja vuokra vähän yli tonnin, vuokraan Espanjasta pienen kämpän viidellä sadalla. Saanko lisäksi työttömyyskorvausta?

7

340

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+19

Tokihan turhautuminen itsessään on ymmärrettävää, mutta kertoisitko yhdenkin hyvän syyn miksi toisten veronmakasajien tulisi kustantaa työttömyyskorvauksien muodossa sinun turhautumisesi ja Espanjassa oleskelusi?

Mikäli tyydyt pelkkiin vuokratuloihin, niin pidemmällä aikavälillä ongelmana on sitten aikanaan hyvin pieni eläke ja vyön kiristys. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6101

Ps. Eiköhän se peukaloidenkin pyöritys ja toimettomuus Espanja kovissa helteisä alkaisi jossakin vaiheessa turhauttaa.

PsPs. Miten olisi aika ajoin pidempi omaloma työstä (mikäli työnantajalle sopii) ja vaikapa parin-kolmen kuukauden breikki jossakin etelässä. Sitten jaksaisi Suomen arkeakin paremmin.

• sdfsdfsdf

Tarkista Suomen työkkäristä jos saat jonkin aikaa korvausta, Espanjasta et saa mitään. Huomaa myös että jos olet Espanjassa yli 3 kk, sinulla pitää olla yksityinen sairasvakuutus, tilillä yli 3000 euroa JA työpaikka tai eläke Suomesta, muuten et saa oleskellupaa/NIE-numeroa jota tarvitset kaikkeen asiointiin.

• 11 + 4

1. Suomen kansalainen ei tarvitse Espanjassa oleskelulupaa.

2. NIE-numeron voi laittaa hakuun vaikka heti seuraavana paivana kun tipahtaa ulos Finnarin koneesta.

• joopajp

Onhan siellä muutama puhelinkusetusfirma. Pärjäät siis jopa suomella.
      Oletko muuten millään lailla tietoinen minkälainen työttömyysprosentti siellä on tällä hetkellä.....

• aurinko 330 päivää

kyllä täällä pärjäilee hyvinkin olen 48 vuotias nainen kyllästyin suomen talveen ja muuhunkin paskaan 2009 otin lopputilin ja muutin malagan seudulle muuttoani helpotti kyllä jonkun verran kun siskoni on asunut espanjassa 13 vuotta jos et luksus elämää haikaile niin rohkeasti tavarat myyntiin ja lippu koneeseen se on reilu 4 tuntia ja elämä muuttuu hetkessä. ymmärsin että olet nainen kyllä täällä riittää elättäjiä niin suomalaisia kuin espanjalaisia. eurooppalainen sairasvakuutuskortti riittää hyvin terveyden hoitoon. ja ota vaan työttömyyskorvaus niin kauan kun sitä saat kyllä suomella nayttää rahaa riittävän joka maan tukemiseen tervei:aila

• konstit on monet

olet nainen.....onhan noita konsteja..

• suomeapuhuvillekyllä

Fuengirolasta ja kanarialta saa hyvin puhelinmyyjän/lehtimyyjän työtä ja myös suomalaisista ravintoloista voi kysellä töitä, mutta muilta alueilta varmasti vaikeampi löytää nyt mitään työtä laman takia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe