Millä elän Espanjassa?

­¡Hola!

Olen kyllästynyt Suomeen ja haluaisin muuttaa Espanjaan. Ongelma on se, etten osaa mitään enkä siis saa töitä Espanjasta. Olen tehnyt tylsää toimistyötä Suomessa vaan koko ikäni ja olen viiskyt vee. Elääkö siellä työttämänä?

Laitan oman kämppäni Suomessa vuokralle ja vuokra vähän yli tonnin, vuokraan Espanjasta pienen kämpän viidellä sadalla. Saanko lisäksi työttömyyskorvausta?

7

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+19

      Tokihan turhautuminen itsessään on ymmärrettävää, mutta kertoisitko yhdenkin hyvän syyn miksi toisten veronmakasajien tulisi kustantaa työttömyyskorvauksien muodossa sinun turhautumisesi ja Espanjassa oleskelusi?

      Mikäli tyydyt pelkkiin vuokratuloihin, niin pidemmällä aikavälillä ongelmana on sitten aikanaan hyvin pieni eläke ja vyön kiristys. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6101

      Ps. Eiköhän se peukaloidenkin pyöritys ja toimettomuus Espanja kovissa helteisä alkaisi jossakin vaiheessa turhauttaa.

      PsPs. Miten olisi aika ajoin pidempi omaloma työstä (mikäli työnantajalle sopii) ja vaikapa parin-kolmen kuukauden breikki jossakin etelässä. Sitten jaksaisi Suomen arkeakin paremmin.

    • sdfsdfsdf

      Tarkista Suomen työkkäristä jos saat jonkin aikaa korvausta, Espanjasta et saa mitään. Huomaa myös että jos olet Espanjassa yli 3 kk, sinulla pitää olla yksityinen sairasvakuutus, tilillä yli 3000 euroa JA työpaikka tai eläke Suomesta, muuten et saa oleskellupaa/NIE-numeroa jota tarvitset kaikkeen asiointiin.

      • 11 + 4

        1. Suomen kansalainen ei tarvitse Espanjassa oleskelulupaa.

        2. NIE-numeron voi laittaa hakuun vaikka heti seuraavana paivana kun tipahtaa ulos Finnarin koneesta.


    • joopajp

      Onhan siellä muutama puhelinkusetusfirma. Pärjäät siis jopa suomella.
      Oletko muuten millään lailla tietoinen minkälainen työttömyysprosentti siellä on tällä hetkellä.....

    • aurinko 330 päivää

      kyllä täällä pärjäilee hyvinkin olen 48 vuotias nainen kyllästyin suomen talveen ja muuhunkin paskaan 2009 otin lopputilin ja muutin malagan seudulle muuttoani helpotti kyllä jonkun verran kun siskoni on asunut espanjassa 13 vuotta jos et luksus elämää haikaile niin rohkeasti tavarat myyntiin ja lippu koneeseen se on reilu 4 tuntia ja elämä muuttuu hetkessä. ymmärsin että olet nainen kyllä täällä riittää elättäjiä niin suomalaisia kuin espanjalaisia. eurooppalainen sairasvakuutuskortti riittää hyvin terveyden hoitoon. ja ota vaan työttömyyskorvaus niin kauan kun sitä saat kyllä suomella nayttää rahaa riittävän joka maan tukemiseen tervei:aila

    • konstit on monet

      olet nainen.....onhan noita konsteja..

    • suomeapuhuvillekyllä

      Fuengirolasta ja kanarialta saa hyvin puhelinmyyjän/lehtimyyjän työtä ja myös suomalaisista ravintoloista voi kysellä töitä, mutta muilta alueilta varmasti vaikeampi löytää nyt mitään työtä laman takia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe