Olen kyllästynyt Suomeen ja haluaisin muuttaa Espanjaan. Ongelma on se, etten osaa mitään enkä siis saa töitä Espanjasta. Olen tehnyt tylsää toimistyötä Suomessa vaan koko ikäni ja olen viiskyt vee. Elääkö siellä työttämänä?
Laitan oman kämppäni Suomessa vuokralle ja vuokra vähän yli tonnin, vuokraan Espanjasta pienen kämpän viidellä sadalla. Saanko lisäksi työttömyyskorvausta?
Millä elän Espanjassa?
7
394
Vastaukset
- 19+19
Tokihan turhautuminen itsessään on ymmärrettävää, mutta kertoisitko yhdenkin hyvän syyn miksi toisten veronmakasajien tulisi kustantaa työttömyyskorvauksien muodossa sinun turhautumisesi ja Espanjassa oleskelusi?
Mikäli tyydyt pelkkiin vuokratuloihin, niin pidemmällä aikavälillä ongelmana on sitten aikanaan hyvin pieni eläke ja vyön kiristys. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6101
Ps. Eiköhän se peukaloidenkin pyöritys ja toimettomuus Espanja kovissa helteisä alkaisi jossakin vaiheessa turhauttaa.
PsPs. Miten olisi aika ajoin pidempi omaloma työstä (mikäli työnantajalle sopii) ja vaikapa parin-kolmen kuukauden breikki jossakin etelässä. Sitten jaksaisi Suomen arkeakin paremmin. - sdfsdfsdf
Tarkista Suomen työkkäristä jos saat jonkin aikaa korvausta, Espanjasta et saa mitään. Huomaa myös että jos olet Espanjassa yli 3 kk, sinulla pitää olla yksityinen sairasvakuutus, tilillä yli 3000 euroa JA työpaikka tai eläke Suomesta, muuten et saa oleskellupaa/NIE-numeroa jota tarvitset kaikkeen asiointiin.
- 11 + 4
1. Suomen kansalainen ei tarvitse Espanjassa oleskelulupaa.
2. NIE-numeron voi laittaa hakuun vaikka heti seuraavana paivana kun tipahtaa ulos Finnarin koneesta.
- joopajp
Onhan siellä muutama puhelinkusetusfirma. Pärjäät siis jopa suomella.
Oletko muuten millään lailla tietoinen minkälainen työttömyysprosentti siellä on tällä hetkellä..... - aurinko 330 päivää
kyllä täällä pärjäilee hyvinkin olen 48 vuotias nainen kyllästyin suomen talveen ja muuhunkin paskaan 2009 otin lopputilin ja muutin malagan seudulle muuttoani helpotti kyllä jonkun verran kun siskoni on asunut espanjassa 13 vuotta jos et luksus elämää haikaile niin rohkeasti tavarat myyntiin ja lippu koneeseen se on reilu 4 tuntia ja elämä muuttuu hetkessä. ymmärsin että olet nainen kyllä täällä riittää elättäjiä niin suomalaisia kuin espanjalaisia. eurooppalainen sairasvakuutuskortti riittää hyvin terveyden hoitoon. ja ota vaan työttömyyskorvaus niin kauan kun sitä saat kyllä suomella nayttää rahaa riittävän joka maan tukemiseen tervei:aila
- konstit on monet
olet nainen.....onhan noita konsteja..
- suomeapuhuvillekyllä
Fuengirolasta ja kanarialta saa hyvin puhelinmyyjän/lehtimyyjän työtä ja myös suomalaisista ravintoloista voi kysellä töitä, mutta muilta alueilta varmasti vaikeampi löytää nyt mitään työtä laman takia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602