Minä ja perheeni ollaan mietitty koiran ottamista pitkään ja halutaan selvittää kaikki asiat etukäteen jotta ei tule, sitten mitään tai mahdollisimman vähän ongelmia kun koira on koton. Joten päätin ottaa selvää takkien käytöstä. Missä asteessa tarvitsee käyttää takkia shetlanninlammaskoiralla. Kun kysyin mustista ja mirristä siellä sanottiin että pitkäkarvainen tarvitsee takin kun on -15 astetta ja tossuja täytyy käyttää oli pitkä tai lyhyt karva myös -15 asteessa. Pitääkö tuo todella paikkaansa vai yrittääkö musti ja mirri saada ihmisiä vain ostamaan niitä takkeja. Jos tuo ei pidä paikkaansa missä asteessa pitäisi pitäisi pitkäkarvaisella koiralla käyttämään takkia? Entä tossuja?
takin käyttö talvella
3
838
Vastaukset
- -15 ja takki
Taitaa pitää paikkansa. Shetlanninlammaskoira palelee jo pienemmästäkin helposti, ei sen jalostuksessa olla enää aikoihin keskitytty säänkestävyyteen, koska käyttöominaisuuksista ei enää huolehdita.
- turrikat
Minulla on ollut 3 shelttiä eri linjoista. Juuri jonkin firman mainoksessa näin merlesheltin mainostavan jotakin vaatekappaletta (coolmax mikälie) ja se oli kyllä surkuhupaisaa mielestäni. Lukaiskaapa rotumääritelmä vielä kerran. Karvapeite paksu, pitkä, kaksinkertainen. Tiheä villamainen pohjavilla ja pitkä kovempi/karkeampi peitinkarva tekevät sheltistä säänkestävän. Kesällä voi olla kuuma varsinkin lihavilla yksilöillä täydessä turkissa (uroksen turkki yleensä aina on paljon paksumpi kuin nartun). Mutta ylisummaan, sheltin pukeminen on jo sellaista jenkkihömppää ja nukkeleikkiä että huh huh. Mainittakoon, että olen jonkin verran kasvattanutkin vuosien varrella ja lukenut kaikki vanhojen englantilaiskasvattajien rotuoppaat joita olen käsiini saanut. Paimenkoiraominaisuuksien ja tietyn elinvoimaisuuden vaaliminen on hyvin tärkeää jalostustyössä. "Kaikenlainen kääpiökoiramaisuus on vakava virhe".
Kovalla pakkasella koira tottakai silloin tällöin nostelee tassujaan. Lenkkiä voi tällöin lyhentää, tassun nostaminen ei tarkoita että koira paleltuu siihen paikkaan. Ikinä en muista kuulleeni tai nähneeni mitään kylmettymiseen tai paleltumiseen liittyvää shelteissä. Sheltin tassunpohjissa kasvaa myös runsaasti karvaa, jota joutuu kesät talvet lyhentelemään varsinkin ennen näyttelyä, jotta toivottu jäniksenkäpälämäinen tassunmuoto tulee esiin. - ei takille
Koiran takki on turhake, se häiritsee koiraa ympäristön hahmotuksessa. Jos koira ei kestä pakkasta, niin tee päivänmittaan useampia lyhytä lenkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1493979Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso123621Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai492967Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122962Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1452551- 562309
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist231740"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1071465Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es631344Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t391213