Yaris huollettiin "halvalla"

halpaa on

Vuosi ja 12000km tuli täyteen, homma makso 168,80 euroa. Varsinainen työhän on öljynvaihto suodatin, sitten sadalla eurolla valohoitoa kaupanpäälle.

15

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yaris 2012

Maksoit liikaa. Mulla 138e valtuutetussa liikkeessä. Kuuluuhan siihen muutakin kuin öljynvaihto. Fiiatissa 3000km öljynvaihto kolme vuotta sitten jo 103e.Ja eka vuosihuolto alennuslipukkeella n. 400e. Halpaa on Toyotan huolto.

• halpaa on

" Maksoit liikaa. "

Jaa, mutta kun lasku on 168€, niin ainakin meidän Toytolla senverran täytyy myös maksaa. Vai miten se "liika" näkyy, ja voiko sen itse jotenkin vähentää ?

" Kuuluuhan siihen muutakin kuin öljynvaihto."

No, mitä muuta siihen kuuluu ?

• kkdddssfsf
        halpaa on kirjoitti:

" Maksoit liikaa. "

Jaa, mutta kun lasku on 168€, niin ainakin meidän Toytolla senverran täytyy myös maksaa. Vai miten se "liika" näkyy, ja voiko sen itse jotenkin vähentää ?

En tiedä tehtiinkö autoosi 15tkm huolto, mutta siihen kuuluu seuraavaa:
        http://www.toyota.fi/Images/Toyota_huolto-ohjelma_10_2009_tcm304-918307.pdf

Jos maksoit pelkästä öljynvaihdosta tuon verran niin otan osaa.

Olisi kannattanut ajaa 3tkm lisää ja tehdä 15tkm huolto. Se maksaa 140e verran.

Ei se takuu edellytä kellon tarkkaa huoltamista. Onko se huoltoväli 12kk tai 18kk niin aivan sama. Valmistajan on pystyttävä vika tilanteessa osoittamaan että tuolla 18kk huoltovälillä on ollut aiheuttanut rikkoutumisen. Käytännössä se 6kk venytys ei sitä aiheuta.

• Rampe7
        halpaa on kirjoitti:

" Maksoit liikaa. "

"No, mitä muuta siihen kuuluu ?"

Miksi meiltä kyselet? Mikäli kieltäydyit autoa noutaessasi kuuntelemasta huoltoneuvojan kertomusta autollesi tehdyistä toimenpiteistä, niin ainahan voit lukea ne hänen sinulle antamastaan kirjallisesta huoltoraportista (näin ainakin jos huollatit nyrkkipajan sijaan Toyota liikkeessä. Tarkka huoltoraportti tulee aina sekä suullisena, että kirjallisena). "Öljynvaihtohuolloissakin" tapahtuu aika paljon muutakin kuin öljynvaihto. Jos nuo muut operaatiot kokee tarpeettomiksi niin ainahan voi öljyt vaihtaa itse ja säästää jokusen kympin.

Siispä katso sieltä huoltoraportista. Emme me voi tarkalleen tietää, mitä autollesi on tehty. Minulla maksoi 180tkm "iso" huolto Toyota liikkeessä 260e, mitä pidän varsin kohtuullisena, kun jo pelkät vaihdetut osat ja nesteet maksavat yksistään liki 200e.

• yarsu

Hinta vuosihuollolle / 15tkm 325€. Joo, edullista on, hinta huoltosopimuksella.
      Suosittelen.

• halpaa on

Aloittaja jatkaa: No, tuli hieman liioiteltua tuota valohoitoa, kyllähän autoon muutakin tehtiin, 2kpl A4 tuli täyteen hommia luetellessa. Mutta suurin osa turhaa hienostelua, esim jarrulevyjen ja palojen paksuuksien mittaus, minulla kestää jarrupalat 80000km ja levyt 200000km, en polje tuota jarrua jatkuvasti.

• siksi mittaus

Voipi olla, että ajonhallinta jarruttelee sinunkin puolestasi ja jarrupalat kuluvat nopeammin todennäköisesti vielä takajarrupalat.

• halpaa on
        siksi mittaus kirjoitti:

Voipi olla, että ajonhallinta jarruttelee sinunkin puolestasi ja jarrupalat kuluvat nopeammin todennäköisesti vielä takajarrupalat.

Kerran,3 vuotta sitten ajohallinta puuttui peliin liukkaassa liikenneympyrässä, muuten on ollut työttömänä.
        Et ei se mun jarruja kuluta.

• amg
        halpaa on kirjoitti:

Kerran,3 vuotta sitten ajohallinta puuttui peliin liukkaassa liikenneympyrässä, muuten on ollut työttömänä.

Automatiikka jarruttaa ainakin vakionopeussäätimellä alamäessä. Lisäksi sateella automatiikka kuivaa välillä jarrupaloja.

• siksi mittaus
        halpaa on kirjoitti:

Eipä ne siellä toyotan huollossa taida tietää, milloin kukakin on viimeksi jarruttanut, tarkoitus huollolla on käsittääkseni, että laitteet toimii seuraavat 15tkm tai 1v.

• 2+12
        amg kirjoitti:

Automatiikka jarruttaa ainakin vakionopeussäätimellä alamäessä. Lisäksi sateella automatiikka kuivaa välillä jarrupaloja.

Tuskin kuitenkaan Toyotassa...

• Ei aina kaikille kelpaa

Huoltoasentajan homma ei ole arvioida ajotapaasi sen enempää vaan tehdä huoltoon kuuluvat työt sekä tarkastukset ja arvioida pääseekö kulutusosilla seuraavaan huoltoon.
        Jos näistä tarkastuskohteista on iso osa mielestäsi turhia, käytä auto öljynvaihdossa jossain missälie-pajassa ja tutki autosi kunto itse. Ja voihan ne öljyt ja suodattimet itsekin vaihtaa.

Mites muuten, kysyn mielipidettä lasinpesunesteen täyttöä ajatellen? Itse lisään useimmiten vasta siinä vaiheessa kun se on joko loppu tai tiedostaen että kulutus on ollut reilua. Onko oikein vai väärin että määräaikaishuollossa on nestettä lisätty ja laskutettu? Oma mielipide on se että sapettaa aivan suunnattomasti jos heti huollon jälkeen täytyy konepellin alla käydä.

• Jaaa viutut

huolto pissapojan nestesäiliö täyttämättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe