Elatusavun määrä kun jää työttömäksi?

Olen maksanut 150-160€ 15 vuotta tyttärestä elatusmaksua aivan tunnollisesti mutta nyt tuloni putosivat kun jäin työttömäksi joten tuo on aika suuri pala 1050€/nto työkkärikorvauksista maksaa.
Onko yleensä noilla 1050€ tuloilla mahdollista saada tuohon jotain muutosta niin että kela esim maksaisi tuosta osan kun en kuiteskaan halua että lapseni joutuu kärsimään pienentyneistä tuloista?
Olen jo 46v ja töitähän nykyään tässä iässä on turha kuvitella kovin helposti saavan joten kohta porskutellaan peruspäivärahalla ja silloin tuota on lähes mahdoton maksaa.

2

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin suurilla tuloilla et varmasti saa mitään vapautusta elareista.Eikä tilanne muutu vaikka putoat peruspäivärahalle,tosin saaat sitten varmaan muita avustuksia joiden laskemisessa otetaan huomioon tuo elarin maksu.
      Lapseni isä maksaa minulle 186€ vaikka on työtön n.1600€brutto/kk tuloista.

• Minä maksan työttömänä 980€/nto liiton korvauksista 332€ kahdesta lapsesta elatusmaksua enkä pidä sitä mitenkään kovana maksuna.
        Joten kun on se viimeinen veto tullut vedettyä niin siitä kärsiin pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      88
      2513
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      83
      1391
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      12
      1206
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      933
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      910
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      102
      791
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      34
      785
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      783
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      706
    Aihe