Roskaruokaa Pariisista

ei laatua !

Pariisissa et kunnon ruokapaikkaa löydä hakemallakaan , lounasaikaan.
Pääsääntöisesti ruoka on pelkkää "moskaa" verrattuna suomalaiseen lounaspöytään.
Hinta asiaankuuluvasti törkeän kallis ja laatu pas-kaa.
Suomi saa olla kyllä ehdottoman ylpeä lounaskulttuuristaan ja sen hinnasta !
Jotkut hehkuttaa sitä, kuinka Pariisi on ruokailun "Mekka".
Hah haa !
Kyllä on , mikäli maksat itsesi kipeäksi. Sanotaan 35 eur. lounas, niin saat ihan "tuikitavallisen suomalaisen lounasravintolan" tason annoksen.
JA KUN NYT OLLAAN OIKEIN PARIISISSA, NIIN YLISTETÄÄN TAIVAISIIN PARIISILAISTA "HERKKUA". LIHAPULLA DE ...hienoja sanoja jne..

7

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paris10

      Missähän sinä olet seikkaillut. Varmaan just pelkästään niillä turistialueilla... tuolla 35 eurolla saa jo vähän syrjemmästä hyvän illallisen viineineen. Kunhan vaan vähän viittii katsella mihin menee.

      • Pariisin lintu

        Mutta kun ne turistialueethan on yleensä juurikin niitä halpoja paikkoja. Joku St. Michelin turistirysä niin sieltähän irtoaa kolmen ruokalajin menu 15e:lla... Laatu ei ole parasta, mutta ei se kallistakaan ole.


    • monta kertaa käynyt

      "Pariisissa et kunnon ruokapaikkaa löydä hakemallakaan , lounasaikaan."

      Jos ei osaa hakea, ei varmasti löydäkään.

      Minkähänlaista oikein halusitkaan? Mitä söit?

      Pariisissa on niin paljon ja niin erilaisia ravintoloita, että varmasti on jokaiselle jotakin, jos vain osaa ja viitsii etsiä!

    • Pariisin lintu

      Komppaan muita, missäkähän päin olet viipottanut menemään :)

      • pariisitar82

        No, kyllä mä olen vähän samaa mieltä aloittajan kanssa. Esim. Pariisin ympäristössä ja Etelä-Ranskassa ei perinteisesti käytetä yhtä paljon pippuria ja suolaa kuin Suomessa, joten suomalaisen makuun ruoka saattaa maistua mauttomalta. Jos taas sattuu saamaan Pohjois-Ranskalaiseen tapaan tehtyä ruokaa (jota voi saada Pariisistakin), on ranskalaisesta ruoasta ihan eri kuva, koska he käyttävät suolaa ja pippuria samalla tavalla kuin mekin.

        Olen itse syönyt 12-40€ maksavia aterioita. Huippuravintolat ovat tietenkin ihan omaa luokkaansa.


      • gjkbl.
        pariisitar82 kirjoitti:

        No, kyllä mä olen vähän samaa mieltä aloittajan kanssa. Esim. Pariisin ympäristössä ja Etelä-Ranskassa ei perinteisesti käytetä yhtä paljon pippuria ja suolaa kuin Suomessa, joten suomalaisen makuun ruoka saattaa maistua mauttomalta. Jos taas sattuu saamaan Pohjois-Ranskalaiseen tapaan tehtyä ruokaa (jota voi saada Pariisistakin), on ranskalaisesta ruoasta ihan eri kuva, koska he käyttävät suolaa ja pippuria samalla tavalla kuin mekin.

        Olen itse syönyt 12-40€ maksavia aterioita. Huippuravintolat ovat tietenkin ihan omaa luokkaansa.

        Miksi ruuan pitää olla samalla lailla maustettua kuin meillä täällä. Eikö matkailija yleensä tutustu eri maiden makuihin.


      • pariisitar82
        gjkbl. kirjoitti:

        Miksi ruuan pitää olla samalla lailla maustettua kuin meillä täällä. Eikö matkailija yleensä tutustu eri maiden makuihin.

        Eihän sen tarttekaan olla samalla tavalla maustettu, mutta Ranskassa saattaa saada intialaisessakin ravintolassa ihan mautonta ruokaa, kun eivät laita riittävästi mausteita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe