Täysin neuvoton! :(

Ilkeä äiti

Tyttäreni on 16 vuotias ja käyttää todella syyttävästi joka asiassa, karkailee kotoa, määrittää omat sääntönsä jne.
Olen jo niin väsynyt että itkukaan ei tule.
Koti on kaunis ja lapsi on saanut lähes kaiken, mutta kun mikään ei riitä!
Alkukesässä hän sai skootterin, mutta se piti ottaa pois.. Tuli poliisijuttu, sossun kotikäynti ja kaikki meni hyvin, sanoi että haluaa asua kotona ja kaikki on ok! Skootteri annettiin takaisin, niin meno meni ihan hulluksi, taas on skootteri kanissa, tyär on huutanut kohta viikon ja keksi aina vaan uusia joilla syyttää, itsehän hän on syytön ja hänellä on vain oikeuksia ja vapautuksia, mutta minä olen syyllinen ja omaan vain velvollisuuksia. Olen yh-äiti, kertokaa hyvät rakkaat, mitä tässä pitäisi tehdä?

6

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainut lapsi?

      Jos tämä on totta, niin katsohan peiliin. Sanoit, että on saanut lähes kaiken, no siinähän se syy. Olet hemmotellut tytön pilalle, kenties jäänyt pienenä pettymykset opettamatta, siksi reagoi noin, kun vanhempana iskee totuus päin naamaa.

      • rajoittaja

        Tämä kirjoittaja taitaa olla oikeilla jäljillä ja olenkin samaa mieltä. Neidillä on karu tulevaisuus edessä huomatessaan, että suurin osa ihmisistä ei toimi hänen haluamallaan tavalla.
        Meillä on lapsille tuotettu pettymyksiä pienestä saakka ja nyt eivät ihan pienestä hievahda, vaikka kaikki ei mene oman mielen mukaan.


    • Ihan helppoa.

      Myy skootteri.

    • koiruus

      Myy skootteri ja jos tyttöä kiinnostaa, ottakaa hoitoon esim uutta kotia etsivä koira eläinsujeluyhdistykseltä. Jos koira ei olekaan hyvä idesa,niin pääsette siitä eroon sovitun ajan kuluttua, toisinkuin jos hankkisitte heti oman. Tytär voisi oppia näin huolenpitoa lemmikistä.

      • 2 murkun myös yh äiti

        Hyviä ajatuksia edellisillä kirjoittajilla. Tyttö on saanut liian paljon ilman omia ponnisteluja, siihen sitten vielä murrosikä päälle. Lapsille ja nuorille pitää opettaa että vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Mutta missään nimessä ei pidä koiraa/ eläintä ottaa tuohon ellei ole valmis siitä kunnolla huolehtimaan lopun ikää. Ei koira ole tunnoton olio jonka voi hylätä taas jos ei huvitakaan!! En myöskään pidä tuota yh-na olemista mitenkään merkityksellisenä eikä sillä saa kasvatuksen puutetta anteeksi. Ei se helppoa ole oli sitten 1 tai 2 vanhempaa. Mutta siitä selviää kun on napakka, mutta ymmärtäväinen ja johdonmukainen.


    • nuoren vastuu

      Tuo skootteri olisi täytynyt alunperinkin tyttären ansaita jollain: pihatöitä, ikkunoiden pesua, siivousta kotona, ruoanlaiton opiskelu kotona ym. Osaisi sen jälkeen arvostaa tuota ajopeliään ja ehkä oppisi arvostamaan myös omaa vanhempaansa. Opeta ettei raha kasva puussa ja nuo virheet mitkä on tehty on opittava ottamaan asioista vastuuta ja ne ovat hänen itsensä aiheuttamia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2117
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1520
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1165
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe