Äiti lyö mua nyrkillä ja haukkuu..:(

Tyttö 12v.

Mitö mun pitäis tehdä kun mun pikkuveli on tosi herkkä ja se tuli tänään näyttämään mulle sen piirrustusta ja kysy onko se hieno. Sanoin et no ei oo häivy nyt ja hiljaa töytäsin sitä kämmenellä olkapäähän. Se tietty rupes itkee ihan täysii ja äiti juoksee sinne mun huoneesee, ottaa velken syliin ja kysyy mikä nyt. Pikkuveli huutaa täyttä kurkkuu et sisko haukku mun piirrustusta ja löi mua selkään ja hääti mut. Äiti rupee huutaa mulle ihan täysii et ei voi satuttaa ootko ihan idiootti jos lyöt toista selkään tarpeeks kovaa niin sillä voi vaikka mennä selkäranka! Vitun idiootti nyt pyydät anteeks, sit se lyö mua nyrkil käsi/olkavarteen ja tönäsee mut halaamaan veljee ja sit se lähtee pois veljen kaa..:( se on ennenki lyöny mua,roikottanu hiuksist ja töniny ja haukkunu, aina syynä veljen liiottelu. Ja aina se tulee viimeistään puolen tunnin päästä pyyteleen anteeks sen käytöstä mut edelleen marmattaa mulle ja sanoo et sil on paljon töitä ja pistää työt motiiviks sille et se saa tehä mulle mitä haluu. Sama iskällä ja jos sanon niille et melkee joskus pelkään niitä nii ne sanoo et se on täysin kohtuutonta. Onko se? Onko jollai sama? Tuskin.

18

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanikanikanikani

      Ensimmäisenä nyt herää kysymys, että miksi ensinnäkään lyöt pikkuveljeäsi, joka innoissaan tulee esittelemään tekemäänsä piirrosta?
      Okei, pikkusisarukset on välillä oikeita pikku paskiaisia, mutta järjellä ajateltuna tuo oli nyt aika pieni juttu edes töytäisyn arvoiseksi.
      Saatat olla kateellinen pikkuveljellesi hänen saamastaan huomiosta, mutta koska veljesi on sinua pienempi, äitisi ehkä haluaa ''suojella'' häntä. Olen kuitenkin aivan varma siitä, että vanhempasi rakastavat sinua aivan yhtä paljon kuin veljeäsi!
      Aikuisella ei ole koskaan oikeutta lyödä lasta, mutta ei sinullakaan ole oikeutta lyödä veljeäsi. Koita puhua äitisi kanssa, ja kertoa hänelle, että haukkuminen tuntuu pahalta. On ihan totta, että työkiireet painavat aikuista ja saavat hermot kireälle, jolloin todellakin saattaa menettää malttinsa ja lyödä, mutta se ei siltikään ole milloinkaan oikein.
      Neuvoni saattavat tuntua hölmöiltä ja vähäpätöisiltä, mutta olen jo 23-vuotias nainen, joka on lapsuudessaan kokenut rankkaa väkivaltaa, joten tiedän mistä puhun.
      Pärjäileppä :D

    • koirannimionkikkeli

      Herää kysymys, mistä on kysymys

    • samaa koskee myös si

      Äitis tekee väärin lyödessään sinua, mutta ei sinun käytös pikkuveljeäs kohtaan ole yhtään sen parempaa. Lopeta pikkuveljen nolaaminen ja sitä samaa voit vaatia äitiäskin tekenään.

    • HULLUT!!!

      Mä oon 13-vuotta ja tää on ehä älytöntä mun tulla sanoon tää! OOTTEKO IHAN SEKASI HÄ?? TOI ON PAHOINPITELYÄ JOS EI TULLU MIELEE!! TOI ON IHAN HELVETIN VÄÄRIN!! jos olisin sä nii SOITTAISIN POLIISIN ETTÄ MUN ÄITI HAKKAA MUA!! nii joo ja se ei lyöny vaa tönäs! Niihän se sano! täässä iässä on normaalia että ärsyyntyy pienistä kakaroista ja sitte ku sanoo että painu vittuu sittä nii ne alkaa itkee vaikka ite ei oikeesti tarkottanu! Kannattaa hakea apua!

      http://www.mll.fi/nuortennetti/info/lasten_ja_nuorten_puhelin_ja_net/

      Tässä linkki missä kannattaa käydä:)
      Toivottavasti olos paranee.

      • jhjghj

        Siis ilmiantaisit oman äitis.. ja vielä poliisille? lol.. itte vaan jollekki muulle aikuiselle mut en nyt sentää poliisille..


    • fgty345

      Jätä sun veli rauhaan saatana! Kummakun pikkusii aina kiusataan.

    • ........

      kukkahattu täti siel ekana mun isoveli murs mun jalan ja äiti ei sanonu mitää nii et toi on jo ylisuojelevaisuutta päle!

    • hihihihihihih

      Mua pelottaa mun vanhemmat. Ja sanot jollekki tutulle et sun äiti tai isä tekee tollasta. Ei oo järkee ja mullaki on pikkuveli joka huutaa koko ajan ja jakkaa muaa. Mun äiti on haukkunu ja vetäny tukasta.

    • xxmäxx

      Et saa ensinnäkään olla liian tyly veljeäs kohtaan.
      Hän on niin pieni, ei häntä voi tönia yms.
      Pikkuveljesi ei saata ymmärtää sitä vielä.

      Ja äitisi käytös on todella rajua, sinun kannattaa
      sanoa äitilles siitä, jos sua alkaa vaikka sattumaan kovasti...
      Mutta jos sun äitisi käytös pahenee, kannattaa soittaa poliiseille!

      Onko teillä muuten isää?
      Hän voisi soittaa poliisit :)

      // Minunkin äitini tukistaa minua, ja huutaa jos olen häirinnyt pikkuveljeäni, ja veli alkaa itkemään. Äiti tulee ragettamaan, vaikkei hän edes tiedä mitä on tapahtunut.

    • Totuus777

      Siunausta sinulle, äitisi varmasti rakastaa sinua, ja vaikka mikä olisi ja mitä tapahtuisi, muista, että Jeesus ei koskaan hylkää sinua. Hän pitää sinusta huolen ja varjelee sinun tiesi. Kuulut taivaan kansalaiseksi. Ole siunattu lähtiessäsi ja kulkiessasi.

    • 13v

      Huoh....olit sit kuinka vanha tahansa niin ei se oikeuta suo kohtelemaan sun pikkuvljees tolleen! Munkin Äiti on tommonen ja iskäkin vähän mut en mä siitä marmata! Mä tiiän et ne välittää musta silti! Joten ihan sama!

    • 12v

      paska äiti, sama täällä. ethä sä sanonu ku oman mielipiteen

    • 12vuotias

      minkä ikänen pikkuveli? mul sama juttu, mut mulla on isosisko

    • tuttutunne

      Moikka moii! Mulla on myös ollut tosi rankka lapsuus ja mun isä ja äiti on hakannut mua ja pahimmat mitä on käynyt on kun äitini löi minua mukilla päähän, äiti heitti mut hiuksista seinän ja kun iskä tönäsi mut aika pitkätkin portaat alas... ja minun vanhemmat ne ei ikinä pyytänyt edes anteeks. Olen ite 13-vuotta ja huutaminen ja väkivalta on ihan jokapäiväinen rutiini meidän perheessä. Ja ehdotan että jos tuojatkuu sinulla noin pahana. Niin ehdotan että ilmoitat poliisin kautta sosiaalityöntekijöille.

    • TarvitsetPuolustajan

      Kyllä sun kannattaa ottaa yhteys johonkin turvalliseen aikuiseen johon liotat ja hän voi viedä asiaa eteenpäin. Äitisi toiminta ei ole tervettä.

    • Järkyttynyt2

      Itsestään voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Aikuinen ei saa vahingoittaa lasta henkisesti eikä fyysisesti. Aikuisen tulee osata käyttäytyä rakentavasti lasten välisissä riidoissa. Ihan normi sisarusten välistä meininkiä mutta vanhempasi kaltoinkohtelevat sinua. Apua voi hakea myös koulun terveydenhoitajalta tai muilta oppilashuollon aikuisilta. Sen saa tehdä myös ilman vanhemman tietämistä/lupaa. Suosittelen että et jää asian kanssa yksin enää yhtään kauempaa.

    • Anonyymi

      lyö sun äiti takas

    • Anonyymi

      Mulla sama mutta äiti vaan haukkuu ja satuttaa silloin jos en osaa jotain tai en tee heti jotain hommia. Tätä on päivittäin ja itken ainakin 3 kertaa päivässä tämän takia.mua lyödään potkitaan kuristetaan ja muuta tällästä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe