.xcf -> jpg (gimp 2)

padampadampa

Ongelmana on se, että gimpillä muokkaamani kuva tallentuu .xcf muotoon enkä saa muokattua sitä Tallenna nimellä - vaiheessa jpg muotoon. Poistin kuvan nimestä .xcf päätteen ja lisäsin .jpg mutta tulee ilmoitus:

You can use this dialog to save to the GIMP XCF format. Use File→Export to export to other file formats.

En ymmärrä joten voisiko joku ystävällisesti neuvoa miten saan kuvan muokattua jpg tiedostoksi. Ärsyttää kun olisi tarkoitus jaella kuvaa etiäpäin ja se kuva avautuu aina aina gimpin esikatselussa mikä onkaan.

3

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkinen

      Kyllä mulla ainakin gimp tallentaa jpg muotoon jos niin siihen nimeksi kirjoitan. Ainoo mitä se kysyy on et sitä kuvaa ei voi tallentaa tasoina mut yhdistää voidaan (johon vastataan yes).

      Toinen ongelma on tuo sun esiketselut, muuta se tiedostoassosiaatiosta takas vain esikatseluksi (jostakin fimenagerin valikoista kai löytyy). Tuon varmaan saa gimpistäkin muutettua et ruksi pois vaan jpg kuvista.

    • Ex-Gimpisti

      Gimppiin tuli jokin aika sitten sellainen muutos että kaikki kuvat tallennetaan ainoastaan Gimpin omassa tiedostomuodossa. Jos haluat kuvan jossain muussa muodossa pitää se exportata eri muotoon eli sieltä file valikosta export ja sitten vain tiedostomuodon valinta.

      Muutos on jonkun maksullisen konsultin masinoima ja siitä syntyi (aiheellisesti) hirmuinen huuto Gimpin käyttäjien keskuudessa. Esimerkiksi jotkin perusjutut kuten Gimpin käyttö tekstuurien teossa tai normaali yhteistoiminta muiden ohjelmien kanssa eivät nykyään ole enää käytännössä mahdollisia.

      Jos joku on löytänyt hyviä korvaavia (avoimia) ohjelmia esim. juuri tekstuurien tekoon niin niistä voisi täällä huudella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe