NEU:n syöttäjät, huomio!

Neutako?

Syöttääkö kukaan koiralleen (pelkkää) NEU:ta? Yhtä laatua vai erilaisia vaihdellen? Me ajateltiin jättää koiralta nappulat pois ja siirtyä syöttämään NEUta sille, mietin vaan, että riittääkö se aikuiselle koiralle pelkäksi ravinnoksi, kuten firman nettisivuilla väitetään? Onko se hyvää ja laadukasta ruokaa koiralle? Vastaa ilmeisesti kotiruokaa mutta on oikeasti koiralle suunniteltua ja tehtyä? Raakaruokinnasta en ole kiinnostunut, kun pitäisi osata koostaa ruokavalio erilaisista aineksista ja syöttäisin mielummin sellaista, jossa olisi kaikki tarpeellinen valmiina...

5

7093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riittää, riittää paremmin kuin hyvin.

      Mulla useampikin pennnusta asti syönyt vain ja ainoastaan sitä, ilman mitään lisiä.
      Se on piiiiitkän ajan kanssa kehitelty, sitä syötetään siellä kantavista nartuista alkaen kaikille ja ne on asiakkaat, jotka sen ruoan ovat tuoneet markkinoille kysynnän myötä.

      Mä en ainakaan silloin, kun lopetin valmisruokien syöttämisen, aatellutkaan (laiskana ja tyhmänä) alkavani itte väsäämään mitään - mahdollisimman helpossa muodossa kiitos. Nyt oon kyllä huomannu ajan kanssa, ettei sen ruokinnan tartte koko ajan olla kauheeta rakettitiedettä, vaan aika yksinkertasillakin jutuilla pärjää ilman ongelmia, jos pohjat on kunnossa eikä erityisiä ongelmia ole (esim allergia).

      Voihan sitä ruokaa vaihdella jos haluaa, mutta minkään ravintojuttujen puolesta se ei oo tarpeellista. Mulla on nyt kokeiluerä sitä uutta maitohappobakteeripitosempaa neuta, katton onko eroa.

      Tilannut nyt jonkin aikaa tattarikalkkunaa ja sianlihaa - hyvin on pysynyt noillakin hengissä ja hienossa kuosissa. Lisännyt vain hapankaalia ja ab-tuotteita vähän.
      Se kun on siitä kiva ruokafirma, että koska vaan voi kysyä mitä vain ja aina tulee apua. Pahimmallekin allergikolle tms löytyy jeesiä.

      Toi tattari-sika-yhdistelmä lähti siitä, kun olin tekemässä tilausta ja penska oli paranemassa jostain kunnon vatsataudista, josta ei meinannut päästä millään siirtymään takaisin mihinkään ruokaan, jotta ei ois taas alkanut vesi hanurista valumaan, ja niillä sitten paranneltiin.

      Näytti sitten vaan maistuvan paremman tuo ruoka, vaikka se aavistuksen tuottaakin "enemmän vaivaa" kun pitää ihan itte sekottaa ne oikeisiin mittasuhteisiin ;)

      Mulla pelkkiä hyviä kokemuksia, joillekin voi tuoda päänvaivaa sitten se, että tarvitsee pakastintilaa enempi ja joskus niiden kuljetuksetkin ovat aika ärsyttäviä, kuten juuri tänään itellan kanssa sekoillessa. Siksi koetan aina tilata mahd. paljon kerralla...

    • neuppo

      Meillä (nyt jo edesmennyt) koira söi n. viisi viimeistä vuottaan pelkkää neuta ja vogelia (eli sitä kana pohjasta). lohiöly oli ainoa mitä ruokaan lisäsin! hyvin pärjäsi, turkki loppuun asti huippu kunnossa, eikä alkanut lihoamaan vaikka steriloitiin ja vanhoina päiviä liikuntakin väheni! suosittelen ehdottomasti!!!

    • bernineu

      Meillä myös koira söi viimeiset viitisen vuotta pelkkää neuta ja vogelia... vanhoina päivinä vaihdoin siihen "vanhojen koirien" neuhin, saatiin ruoan määrä pidettyä samana, mutta ilman lisäkiloja. joskus sai mukaan kotiruoan tähteitä... koiran turkki oli viimeisiin päiviin asti upean tuuhea ja kiiltävä =)

    • ......,

      Paljon ootte antanu neuta päivässä ja minkä kokoiselle? Ohje 1kg/30kg kuulostaa mielestäni todella paljolta!

      • nimimerkki236

        Mä annan 2 vuotiaalle bokseri nartulle 1,5kg päivässä. Koira painaa n. 32kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe