Arjen rullaaminen

paksupääpiippo

Hei, haaveilen suurperheestä. Minulla on ihana poika. Kiinnostaa, miten saatte arjen rullaamaan. Onko hyviä vinkkejä, miten koti pysyy siistinä? Lapselle viitsin tehdä ruokaa, mutta oma syöminen on niukkaa välillä eikä miehellekään ole aina ruuat pöydässä. Nyt kun vauva täyttää vuoden, niin toivottavasti ruuantekomotivaatio säilyy/kasvaa. Pakko syödä itsekin hyvin, kun hän alkaa syödä enemmän samoja ruokia aikuisten kanssa. Motivaatiosta ja otteesta varmaan on siisteys paljolti kiinni. Mä oon niin taukoihin taipuvainen ja jos jokin homma alkaa tuntua loppupuolella haastavalta, jää se helposti kesken. On myös tosi haastavaa mulle tehdä kotitöitä lapsen ollessa hereillä. Ja kun hän nukkuu vain n. tunnin päivässä kahdessa osassa niin usein vaan huokaisen ja kerään voimia ne hetket. Kannatteko vauvaa rintarepussa tms kotitöiden ajan?

7

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sätkis

      Siis haaveilet suurperheestä, ja nyt sinulla on yksi lapsi eikä kotihommat suju. Jatka sitä haaveilemista.
      Jos lapsia on enemmä homman on vain tapahduttava, ei siinä mitään taikapölyä tarvita.
      Ja ruokaa on laitettava, ei nälkäisten lasten kanssa muuten selviä ja sitä nälkää riittää.
      ON oltava päiväjärjestys, aikataulu, miten päivän saa sujumaan ja ruoat pöytään.Meillä on vauvat viettäneet aikaa lattialla, kyllä siellä on nukuttukin. Vanhempien lasten touhuja seuraten. Eikä kukaan ole tukehtunut pikkuleegoihin tai muuhun.
      Minulla on vain seitsemän lasta, mutta lisänä kumminkin navetta-askareet.

    • Näitä on nähty

      Kehoitan sinua, nauti elämästäsi ja nyt yhdestä lapsesta. Jos myöhemmin tosiaan tuntuu siltä että sisarus olisi mukava tehdä niin jätä lapsiluku kahteen.
      Suurperheiden äidillä on todella raskasta, matkustelut saa silloin myöskin unohtaa.

      • yx max kax

        Juuri näin.


      • äiti x 9

        Luepa paria suurperheblogia ja kerro sitten matkustellaanko suurperheissä vai ei.


      • Kaulin69
        äiti x 9 kirjoitti:

        Luepa paria suurperheblogia ja kerro sitten matkustellaanko suurperheissä vai ei.

        Öö, niissä parissa joita minä luen, ei paljon matkustella ja ehkä parempi niin.


    • bigfamilia

      Meillä on viiden lapsen huusholli ja sanon että ei ole niin vaikeaa. Käydään kummatkin töissä koko päivää ja lapset on hoidoissa ja koulussa päivät, eli en ole enää kotona pienten kanssa. Kahdesti viikossa pidetään koko talon siivouspäivä eli tehdään perusteellisempi siivous. Jokapäiväistä pyykkirundia ja lattioiden lakaisua saa kyllä tehdä, mutta kun ottaa sen tavaksi esim. ruokailun jälkeen suoraan lakaisee keittiön lattian ja pyyhkii pöydän ei ne jää siihen. Lapset korjaa omat lelunsa leikin jälkeen kun jaksetaan muistuttaa, jopa 1,5 vuotias. Viikonloppuisin yleensä lauantai on se päivä kun kaikki vaan rentoutuu ja talo on pommin jäljiltä mutta yhtenä päivänä viikossa se tekee ihan hyvää elää ihan pellossa! Isot perheet on ihania!

    • äitix7

      En sinulle suosittele. Meille tulossa seitsemäs ja se on vaan asiat tehtävä eikä meinattava! Arki on ihanaa ja sitä jaksaa kun rakastaa lapsiaan ♥ Meillä sana KIIRE - on mun vihollinen ja sitä ne aamut on, vieläkin saa miettiä ja suunnitella kuinka aamut järjestää. Ja meillä ne kaikki kuus on pieniä. Arki on ihanaa kuitenkin eikä muuta voisi toivoa. 8 lasta toivomme. Tai isäntä haluais useammankin vielä mut mulle riittää tuo. Raskausajat ei kovin helppoja vaikka hybässä kunnossa olenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe