Kasvattaja suuttui:(

Valio-yksilö

Haluaisi käyttää koiraamme jalostukseen.Meitä ei kiinnosta pätkääkään.
Pentu on alle vuoden.Nyt jo höynätään.Rotua en kerro,ettei kukaan tunnista.
Kurjaa,kun ystävyys taitaa mennä tämän takia:(

32

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävyyttä?

      Tuo on juuri se yksi niistä syistä miksi en rotukoiraa halua, entinen omistaja on hengittämässä niskaan kokoajan...

      • eläinsuojelija

        Miksi siis ostaa koiraa sellaselta kasvattajalta, joka omistaa koiran vielä luovuteksen jälkeenkin?


      • Valio-yksilö
        eläinsuojelija kirjoitti:

        Miksi siis ostaa koiraa sellaselta kasvattajalta, joka omistaa koiran vielä luovuteksen jälkeenkin?

        Ei muuten omista koiraani,mutta kun jaksaa lässyttää ,miten komea koirani
        on.


      • Rotu ei tee autuaaks

        Tämänpäivän uusi trendi on laittaa sekarotuinen/paperikone koira sijoitukseen. Esim Kokemäellä on nainen joka laittoi taannoin sekarotuisen nartun sijoitukseen. Emän hinta 100 euroa ja kuudesta pennusta nettosi 360/euroa kipale.Samalla ihmisellä on chIhuahua uroksesta koko ajan astutusilmoitus ja sijoitti hetki sitten chihuahuanartun-hinta 350 euroa plus pentua
        Ja tämä ihminen ei todellakaan ole ainoa!
        Eli bisnestä löytyy sekarotuisissakin ja bisneksen myötä niskaanhengittäviä ns kasvattajia!
        Koiran omistajana minä olen vastuussa koirastani ja ihmissuhteista viis kun on kyse koiran hyvinvoinnista!


      • jätkät tykkää
        Rotu ei tee autuaaks kirjoitti:

        Tämänpäivän uusi trendi on laittaa sekarotuinen/paperikone koira sijoitukseen. Esim Kokemäellä on nainen joka laittoi taannoin sekarotuisen nartun sijoitukseen. Emän hinta 100 euroa ja kuudesta pennusta nettosi 360/euroa kipale.Samalla ihmisellä on chIhuahua uroksesta koko ajan astutusilmoitus ja sijoitti hetki sitten chihuahuanartun-hinta 350 euroa plus pentua
        Ja tämä ihminen ei todellakaan ole ainoa!
        Eli bisnestä löytyy sekarotuisissakin ja bisneksen myötä niskaanhengittäviä ns kasvattajia!
        Koiran omistajana minä olen vastuussa koirastani ja ihmissuhteista viis kun on kyse koiran hyvinvoinnista!

        Sijoitus on eri asia kuin pennun myyminen, ja aloittaja on ostanut koiran, ei ottanut sijoitukseen. Sijoituksessa koiraa ei omisteta ennen kuin täyttänyt sijoitussopimuksen esim. tietty määrä sijoituksia.

        Ja mitä tuohon urokseen tulee, niin ei siitä mitään haittaakaan ole vaikka onkin astutusilmoituksia ja kävisi tiuhaan astumassa narttuja. Narttujen kohdalla se pentujen tekeminen on rankempaa, kuin uroksella astuminen, uros tuskin pitää pahana, että käy anteliaiden narttujen luona. Ja niin kuin aloittaja kirjoitti "komea koira" eli taitaa olla uros. Päästäisin oman nuoren uroonkin narttujen luo, enkä muuta tarvitsisi kuin yhden uros pennun.


    • Heikolla on ystävyys,jos ei voi asioista keskustella ja omaa mielipidettään sanoa.
      Ymmärrän kasvattajan pointin,jos on hyvä koira,mielellään sitä käyttäisi.Tosin sopivan ikäisenä...
      Mutta jos koira on omistuksessanne,eikä missään vaiheessa ole asiasta alustavasti sovittukkaan,niin itse päätätte.

    • öööhh....????

      Minä kait olisin mielissäni jos kasvattaja sanoisi, että koirani on jalostuskelpoinen. Miksi siitä pitäisi ystävyys laittaa piloille?? Koira on teidän, ja kuten molossi sanoi, te päätätte loppupeleissä annatteko kasvattajanne teetättää pennut.

      p.s. kasvattajahan se joutuu maksamaan kaiken lystin jos annatte teetättää, ja minusta kasvattaja on vielä velvollinen maksamaan teille korvausta teidän koiran käytöstä, joten miksi moisesta ottaa nokkiinsa????

    • joobax

      Eipä hätää. Alle vuoden ikäisestä ei vielä pysty sanomaan, onko koira jalostuskelpoinen vai ei. Vasta aikuistumisen jälkeen ja terveystutkimusten perusteella voidaan koira todeta hyväksi.

      • valio-yksilö

        Siksihän minuun paniikki iski:(Höynätään pentua terveystutkimuksiin.
        On kuulemma paljon kiinnostusta pentua kohtaan.
        Kasvattaja on ihana ihminen.Pitkän linjan kasvattaja.Sirutti itse pennut.
        Mikä kiire? Pentu täyttää vuoden ensi viikolla.


      • joobax
        valio-yksilö kirjoitti:

        Siksihän minuun paniikki iski:(Höynätään pentua terveystutkimuksiin.
        On kuulemma paljon kiinnostusta pentua kohtaan.
        Kasvattaja on ihana ihminen.Pitkän linjan kasvattaja.Sirutti itse pennut.
        Mikä kiire? Pentu täyttää vuoden ensi viikolla.

        Terveystutkimukset on hyvä tehdä käytettiin pentua tai ei.


      • ...
        valio-yksilö kirjoitti:

        Siksihän minuun paniikki iski:(Höynätään pentua terveystutkimuksiin.
        On kuulemma paljon kiinnostusta pentua kohtaan.
        Kasvattaja on ihana ihminen.Pitkän linjan kasvattaja.Sirutti itse pennut.
        Mikä kiire? Pentu täyttää vuoden ensi viikolla.

        Juttu on kyllä eriskummallinen, koska yleensä nämä pitkän linjan kasvattajat haluavat juurikin näyttöä koiran huippuyksilöydestä, eikä tee vain mutu tuntumalla, että tuopa näyttää niin kivalta, että tuolla pentuja teettäisin...

        Kuulostaisi enemmän, ihan siltä pohjalta, että koska kyseessä on koira jonka rakennetta pystyy arvioimaan jo alle vuoden iässä, että kyseessä on jokin pikkuruinen rotu. Ja niille pukkaa painetta teettää pentuja ihan jostain muusta kuin rodunjalostuksellisista lähtökohdista. Pääpaino siis sanoilla; kysyntää olisi, ihan oli koiran taustat tai terveys mitä tahansa.


    • Tahvo-Toope

      Onko tuo ylipäätään ystävyyttä, jos et kykene omaa mielipidettäsi ilmaisemaan? Älä anna painostaa itseäsi. Sanot vaan, että kasvattaja on hyvä ja kustantaa itse ne tutkimukset jos kiinnostaa niin. Eihän niistä koirallesi mitään haittaa ole.
      Aina jaksaa hämmästyttää, miten kykenemättömiä ihmiset ovat pitämään puoliaan, nettipalstoilla vaan vingutaan että voi kun painostavat minua.

      • Vslio-yksilö

        Enhän minä vingu.Sanoin,että minun koiraani ei viedä mihinkään.Piste.


    • 333+1

      Ei kuulosta miltään ystävyydeltä.
      Koira on teidän omaisuutta ja te tietenkin päätätte mitä sillä tehdään tai jätetään tekemättä.

      Toki ystävä saa hinkua asian perään paljonkin, mutta todellinen ystävä kunnioittaa toisen mielipidettä unohtaen rahan ja/tai muut motiivit tarpeen tullen. Suuttumisen suhteen saa katsoa vain peiliin, teillä ei ole mitään velvollisuutta pentuhommiin, koska joku muu niin haluaa.w

      Luonnollista on että jos koira on niiiin hyvä, siitä pitää saada myös suhteessa oikea korvaus, etenkin jos ei ole muita omia motivaatioita koiraa pentuhommiin antaa. Jos rahakaan ei motivoi, tai sitä ei saa tarpeeksi sitten homma jää, eikä pitäisi ystävien kesken aiheuttaa mitään sen dramaattisempaa. Tää rahapuoli saattoi nyt kuulostaa pahalta.. mutta juju on se, että sillä voi pään kääntää jos ei muuten vois vähempää kiinnostaa.

      Olisiko niin, että "ystävällä" on vain itsekkäästi rahan kuvat silmissä, vaikka kuinka yksilöä kehuisikin...

      • Valio-yksilö

        Tämä on neljäs koirani.Koskaan minulle ei ole sattunut vastaavaa:Tämä pentu
        vetää ihmisiä puoleensa.Meille huudeltiin talvella:Olet niin kaunis.Minä vastasin:Se
        tietää sen:)Onhan se kaunis..Kasvattajan mukaan täydellinen rotunsa edustaja
        ja täydellisen herja.Ennättää häistä läksijäisiin.En usko mihinkään rahastukseen.
        Kasvattajan kanssa on puhuttu kaikesta.Vaikuttaa aidolta ihmiseltä.Meille vain
        sattui se pennuista parhain.Ymmärrän hyvin,että haluaa edistää rotunsa
        hyvinvointia.Ps.Edelliset koirani olivat kaikki toista rotua.


      • Ammu himmu pimmu
        Valio-yksilö kirjoitti:

        Tämä on neljäs koirani.Koskaan minulle ei ole sattunut vastaavaa:Tämä pentu
        vetää ihmisiä puoleensa.Meille huudeltiin talvella:Olet niin kaunis.Minä vastasin:Se
        tietää sen:)Onhan se kaunis..Kasvattajan mukaan täydellinen rotunsa edustaja
        ja täydellisen herja.Ennättää häistä läksijäisiin.En usko mihinkään rahastukseen.
        Kasvattajan kanssa on puhuttu kaikesta.Vaikuttaa aidolta ihmiseltä.Meille vain
        sattui se pennuista parhain.Ymmärrän hyvin,että haluaa edistää rotunsa
        hyvinvointia.Ps.Edelliset koirani olivat kaikki toista rotua.

        Ulkonäkö, ulkonäkö, ulkonäkö, ulkonäkö, ul...
        Onko olemassa rotua jota jalostettaisiin OMINAISUUKSIA ja TERVEYTTÄ painottaen?
        Ulkonäön kuuluisi olla VIIMEINEN asia, mikäli se ei joltain osin kulje käsi kädessä terveyden kanssa.


    • kookel

      Valio-yksilö: Mikset halua koiraasi jalostukseen? En ymmärrä?

      • Valio-yksilö

        Minun moka,kun puhuin vain ulkonäöstä.Terveys on yhtä tärkeä.
        Minä sen tiedän jos kuka..Edellinen koirani sairastui vakavasti.
        Neljä vuotta taisteltiin.Taistelu päättyi viime kesänä,kun koirani kuoli kotiin.
        Koiralla oli jatkuva lääkitys.Se jatkuva pelkl ja huoli oli hirveää.
        Olen niin onnellinen terveestä pennusta.


      • ---

        Miksi ihmeessä pitäisi? Synnytys on aina riski nartulle ja miksi riskeerata omaan koiraansa sen entisen omistajan rahanhimon vuoksi.


      • Onni-Manni20
        --- kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi? Synnytys on aina riski nartulle ja miksi riskeerata omaan koiraansa sen entisen omistajan rahanhimon vuoksi.

        Hah, kyllä minä sanon koiranomistajista tasan tarkkaan, niin ovat tekemässä rahaa koirillaan tavalla tai toisella. Koiranomistajan kanssa et voi milloinkaan solmia tosi ystävyyttä. Jos niin teet, käyttää koiranomistaja sinua hyväkseen. Saattaapi tulla sinusta jopa koiranomistajan apulainen ja taluttelet kohta viittäkin koiraa koiranomistajan kerätessä hoitokoiranomistajilta rahat.
        Parempi katsoa kuin katua!!!!!


      • Mitenhän meidän
        Onni-Manni20 kirjoitti:

        Hah, kyllä minä sanon koiranomistajista tasan tarkkaan, niin ovat tekemässä rahaa koirillaan tavalla tai toisella. Koiranomistajan kanssa et voi milloinkaan solmia tosi ystävyyttä. Jos niin teet, käyttää koiranomistaja sinua hyväkseen. Saattaapi tulla sinusta jopa koiranomistajan apulainen ja taluttelet kohta viittäkin koiraa koiranomistajan kerätessä hoitokoiranomistajilta rahat.
        Parempi katsoa kuin katua!!!!!

        koirat ovat "tehneet rahaa"? Meillä on ollut kolmekin koiraa kerrallaan ja niitä on ollut reilun parinkymmenen vuoden aikana 9.
        Yhtäkään pentua meille ei ole syntynyt vaikka jokainen koira on ollut paperillinen ja "hyvistä suvuista".

        Minun matematiikallani tekee rahallisesti vain persnettoa...


    • je,

      Tai sitten koiran omistaja haluaakin itse pistää rahoiksi . Ei tuon ikäisestä koirasta voi vielä sanoa yhtään mitään joten sinänsä naurattaa omistajan hehkutus miten koira on niin täydellinen . Kaunis voi olla vaikka ei olisi lähelläkään rotumääritelmää . Ja kasvattajan mielestä omat kasvatit nyt tietenkin on aina niitä parhaita .

      • Valio-yksilö

        Tämä keskustelu päättyi tähän.Minun koirani ei ole kauppatavaraa.
        Minä olen naurettava.Nyt tämä naurettava lähtee koiransa kanssa metsään
        ja uimaan isojen eväitten kanssa.


      • valioton yksilö
        Valio-yksilö kirjoitti:

        Tämä keskustelu päättyi tähän.Minun koirani ei ole kauppatavaraa.
        Minä olen naurettava.Nyt tämä naurettava lähtee koiransa kanssa metsään
        ja uimaan isojen eväitten kanssa.

        Miksi sain käsityksen että kyseessä on uros, nartuista kun ei puhuta, että onpas komea. Jos on uros, niin miksi estellä ?


    • ei rahanhimolle!

      Joo no jos se kasvattaja haluaa pennuttaa heti niin voi helvetti sentään,mikä rahanhimoinen akka/ukko. Koiran pitäis mielellään olla vähintään 2-vuotias ennenkun pennutetaan ja kaikki kuvaukset tehty lonkkien,polvien,kyynärien yms osalta.. Ulkonäkö voi olla hyvä mutta terveys ihan sekundaa.

      • Suku huomioiden

        Korostan edellisen viestiin vielä sitä, että katsotaan myös koko pentue. Ei riitä että yksi pennuista on se valioyksikö vaan rodun eteenpäin vieminen kasvattaminen on todellakin sitä, että kaikki suvussa olleet yksilöt huomioidaan. Kahden vuoden ikä on hyvä tarkasteluun, silloin nähdään terveystulokset, varmaankin on olemassa rodunmukaisia koetuloksia/vastaavia (toivottavasti) sekä myös niitä näyttelytuloksia.


    • soppasotkut

      Minäpä sanon juuri sinulle ja muillekin niin koiranomistajista suurin osa on narsisteja, joille koira on rahantekoa varten.

      Valitettava tosiasia on tämä.

      Alistavat koiransa oman tahdon mukaan. Toivottavasti sinusta ei tule ajan mittaan samanlaista.

      • ...

        Tuota... Nyt täytyy kysyä mistä tämä käsityksesi on peräisin...

        Suomessa arvioidaan olevan n. 600 tuhatta koiraa. Niistähän on noin 300 tuhatta narttuja. Suomessa reksiteröidään vuosittain (siis niitä rahastus koiria) noin 50 tuhatta pentua. Jos lasketaan, että pentueeessa on keskimäärin 5 pentua, niin pentueitahan silloin syntyy noin 10 tuhatta kappaletta. Jos ajatellaan, 300 tuhannesta nartusta 200 tuhatta vain olisi lisääntymisikäisiä, niin silloinkin vain viidellä prosentilla teetetään pentuja vuodessa.

        Kun otetaan mukaan uroksien omistajat, niin silloin myös uroksista 5% käytetään vuodessa astutukseen.

        Niin se kysymyksesi käsityksestäsi siis on, että milloin 5% on ollut jostain ihmisryhmästä suurin osa?


    • molossi ei rek

      Kieltämättä soppasotkun logiikka ontuu pahasti...
      Tai sitten käsite suuri määrä on hänelle ihan toinen,kuin muille.
      Lisättäköön vielä,että kaikki kasvattajat ei tee edes kuin harvoin pentuja(eikä siinäkään mennä siitä mistä aita on matalin)ja siinä touhussa rahanteko on kyllä kaukana.

      • Valio-yksilö

        Hyvää päivää .Täällä puhuu idiootti,puupää.
        Kasvattaja ei suuttunut,vaan puhui järkeä mulle.
        Ei jalostuskoiraksi niin vaan ruveta.Silmät ja lonkat on oltava ok.Pitkä litania.
        Enhän minä tiennyt.Minä ryömin koloon häpeämään.
        Huomenna juhlitaan pentuni synttäreitä.
        Pakko kehua kuitenkin:Pentu on täyspäinen,sosiaalinen,peloton,terve ja niin komea.


      • ???
        Valio-yksilö kirjoitti:

        Hyvää päivää .Täällä puhuu idiootti,puupää.
        Kasvattaja ei suuttunut,vaan puhui järkeä mulle.
        Ei jalostuskoiraksi niin vaan ruveta.Silmät ja lonkat on oltava ok.Pitkä litania.
        Enhän minä tiennyt.Minä ryömin koloon häpeämään.
        Huomenna juhlitaan pentuni synttäreitä.
        Pakko kehua kuitenkin:Pentu on täyspäinen,sosiaalinen,peloton,terve ja niin komea.

        Siis miten niin puhui järkeä? Mikä on muuttunut aloituksesta kertomastasi?


      • valio-yksilö
        ??? kirjoitti:

        Siis miten niin puhui järkeä? Mikä on muuttunut aloituksesta kertomastasi?

        Ei mikään ole muuttunut.Mnä en vain tiennyt määrättyjä asioita
        Minun poikaani ei viedä mihinkään,mutta ystävyys säilyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1745
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1365
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1167
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      193
      961
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      941
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      903
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      798
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe