Apua/Neuvoja ruokintaan

pikkuhaukku

Puolivuotiaan terrierin kanssa ollaan siirtymässä pikkuhiljaa pois penturuuasta. Itse en ole ruokintaan kovinkaan paljoa perehtynyt, lähinnä eri foorumeilta lueskellut ihmisten mielipiteitä.
Parasta tapaa ruokkia koiraa ei varmasti ole, mutta lihan sekoitus hyvälaatuiseen kuivaruokaan tuntuu olevan yleistä?
Meillä tosiaan kasvattajan suosituksen mukaan menty pentuaika RC:n juniori nappulalla, ja nyt olin ajatellut vaihtaa nappulan Golden Eagleen tai Canaganiin, onko näistä nappuloista jollain kokemusta?
Ja miten yleensäkin, olisiko nappuloiden lisäksi suotavaa antaa lihaa tai märkäruokia.. ?

4

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+8

Nappuloiden sekaan todella kannattaa sekoittaa lihaa niin koira saa luomua. Canagan ja GE ovat molemmat ihan hyviä merkkejä. Canagan tosin on ihan törkeän hintaista ja halvemmallakin saa parempaa. Esim Taste of the wild joka maksaa noin 70e/13,6kg. Se on täysin viljaton ja lihaakin on melko paljon.
      Märkäruokia voi halutessaan antaa lisänä mutta välttämättömiä ne eivät ole.

• havannankoira1

Meillä on havannankoira, joka on kohta 11kk ja annetaan sille päivällä klo 13-14 välipala, joka on yleensä mustista ja mirristä ostettu Sea Jerkey tai prismasta ostettu ns. lituska. Sitten illalla klo 19-19:30 annetaan nappuloita ja silloin tällöin nappuloiden sekaan raejuustoa, jauhelihaa, Cesaria tms. Eli aikuisen koiran nappuloita ollaan annettu, Bichon Frisetä, koska havannoille ei omia nappuloita ole. Hyvin ollaan tähän asti pärjätty :)

• Koira22222222

Golden Eagle, Acana, Orijen, ProBooster, ANF, N & D, Taste of the Wild.... Siinä jotain hyviä merkkejä. Ja toki sekaan on hyvä lisätä OIKEAA LIHAA, koirahan on kuitenkin lihansyöjä. Vaikka antaisit laadukasta nappulaa, ei se koskaan korvaa oikeaa lihaa. Itse syötän tällä hetkellä Profinea mutta vaihdan sen takas Acanaan tai johki muuhun parempaan, sekaan laitan lihaa, kermaviiliä, raejuustoa, millon mitäkin. Ja rustoluita järsittäväksi, ei kuitenkaan joka päivä.

Kannattaa tsekata ettei sisällä kemiallisia säilöntäaineita vaan luonnollisia eli E-vitamiini (tokoferolisekoitus), Royal Caninissa on niitä kemiallisia säilöntäaineita, sen takia en syöttäis sellasta ollenkaan.

Noi merkit mitä luettelin, niissä on luonnolliset säilöntäaineet eikä mitään myrkkyjä.

• 9+8

RC:ssä on muutenkin kaikkea semmoista mitä järkevä omistaja ei ikinä koiralle syöttäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      149
      2562
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      196
      1856
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1647
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1311
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      998
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      998
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      989
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      189
      899
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      891
    Aihe