Mitä silmäoireita homeesta olette saaneet?
Millaisia silmäoireita?
7
260
Vastaukset
Rähmii, punottaa, kutisee, välillä "tulehdus" mikä menee nopeasti-muutamassa päivässä itteksellään ohi.
- eeva6
Mulla valkuaiset punotti,ja silmiä kiristi,ihan kuin ois ollut hiekkaa...näkyy mustia höykäleitä,leijoja...silmätipat kuivasilmäisyyteen auttavat,jos käyttää jatkuvasti.
- Homeinen33
Silmien vuotamista, kirvelyä. Nykyisin silmien ulkonurkkien iho menee rikki jo pienestäkin altistuksesta.
- PasiMaija
Kuivumisen ja hiekan tunnetta, hirvittävää kirvelyä ja kipua, verisuonet näkyvät silmän pinnalla ärhäkkäinä, voimakas valonarkuus, yläluomien roikkuminen, sidekalvo-ja sarveiskalvo tulehdus, sarveiskalvojen sameneminen, näön voimakas heikentyminen.
- superrrmyrkky
no just näitä mitä mainitsit löytyy :). En tiedä mistä toi luomien roikkuminen johtuu, mutta voi olla homeen aiheuttamaa. Homealtistuksess tuntu muutenkin vanhenevan sata kertaa tavallista nopeemmin. Näkö alko heiketä, vaikka aiemmin oli huippu hyvä.
- Miiu Tiiukki
superrrmyrkky kirjoitti:
no just näitä mitä mainitsit löytyy :). En tiedä mistä toi luomien roikkuminen johtuu, mutta voi olla homeen aiheuttamaa. Homealtistuksess tuntu muutenkin vanhenevan sata kertaa tavallista nopeemmin. Näkö alko heiketä, vaikka aiemmin oli huippu hyvä.
Luomia ikäänkuin kramppaa, luomet tuntuvat painuvan voimakkaasti itsekseen kiinni. Läheiset ovat huomautelleet että toinen silmäni on nykyisin paljon pienempi kuin toinen, niin se todellakin on. Tuon kramppaamisen tuntee, niinkuin joku kivi olisi luomen päällä painona ja pitää ponnistella että saa silmän pidettyä apposen auki.
Kasvot ovat viimeisen vuoden aikana vanhentuneet, silmien alla on ryppyjä ja kunnon uurteet, kärsimysryppyjä kulmien välissä. Kalpeakin olen, kesällä en voi olla ulkona jos aurinko paistaa ja on kirkas ilma, silmiin sattuu niin h*****tisti vaikka olisi aurinkolasit, kirvelee aivankuin sipulilla silmämunaa hieroisi.
Jatkuva silmien kipu on kärsimystä, en nauti enää elämästä. Kaikenmaailman allergialääkkeistä, tipoista ja kortisonista huolimatta oireilen töissä kokoajan. Joudun pumppaamaan itseeni joka päivä lääkkeitä ettei elimistö reagoisi töissä ollessani.
Aiemmin olen ollut superterve, ei mitään herkkyyksiä eikä allergioita. Nyt olen saanut oireita mm. kuivatuista yrttimausteista, eläimistä, huonepölystä, kaupoissa vaatepölyistä jne. - vastausta
Miiu Tiiukki kirjoitti:
Luomia ikäänkuin kramppaa, luomet tuntuvat painuvan voimakkaasti itsekseen kiinni. Läheiset ovat huomautelleet että toinen silmäni on nykyisin paljon pienempi kuin toinen, niin se todellakin on. Tuon kramppaamisen tuntee, niinkuin joku kivi olisi luomen päällä painona ja pitää ponnistella että saa silmän pidettyä apposen auki.
Kasvot ovat viimeisen vuoden aikana vanhentuneet, silmien alla on ryppyjä ja kunnon uurteet, kärsimysryppyjä kulmien välissä. Kalpeakin olen, kesällä en voi olla ulkona jos aurinko paistaa ja on kirkas ilma, silmiin sattuu niin h*****tisti vaikka olisi aurinkolasit, kirvelee aivankuin sipulilla silmämunaa hieroisi.
Jatkuva silmien kipu on kärsimystä, en nauti enää elämästä. Kaikenmaailman allergialääkkeistä, tipoista ja kortisonista huolimatta oireilen töissä kokoajan. Joudun pumppaamaan itseeni joka päivä lääkkeitä ettei elimistö reagoisi töissä ollessani.
Aiemmin olen ollut superterve, ei mitään herkkyyksiä eikä allergioita. Nyt olen saanut oireita mm. kuivatuista yrttimausteista, eläimistä, huonepölystä, kaupoissa vaatepölyistä jne.mulla roikkuu toinen silmäluomi selvästi enemmän. Välillä pysyy paremmin ylhäällä. Roikkuvat luomet tekee yleisilmeen vielä niin vihaisen näköiseksi, että harmittaa senkin takia. Kyllä sen tuntee, että jännityksiä on eri puolilla kasvoja, siitä noi rypyt ja uurteetkin tullu.
Valoherkkyys myös lisääntynyt, mutta pahimmillaan oli niin, että vastaavasti pilvisenä päivänä ei nähny lukea millään keinovaloilla.
Kuulostaa pahalta sun tilanne, jos joudut joka päivä altistumaan homeelle. Ennen pitkää elimistö ei sitte pysty palautumaan entiselleen, jos pääsee liian pahaksi tilanne. Pysyvää haittaa ehtiny varmaan nytkin jo tulemaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733714Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92011Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261343- 1351236
- 1111129
- 1101093
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6985- 60984
- 35896