Onko tässä kaikki tarvittavat haulikon piipun putasus tarvikkeet oljy, puikko, rihlavilla ja se rautanen kierre jutska kun kauppias ei myyny muuta? Miten se rihlavilla siihen pistetään kun mulla ei oikeen oo siitä tietoo?
Haulikon puhdistus?
9
3014
Vastaukset
- ei ole ruostunut
Minä oon laittanut aina ensin öljyä piippuun ja sitten pannu putsauspuikon sen kangaisen tappuran ympärille jotain kangasta ympärille ja työntänyt
piipusta läpi. Älä vetele sitä paskasta putsipuikkoa edestakasin piipussa.Toista tämä pari kertaa ja sitten puhtalla kangaalla läpi että kangas on "sutkoht" puhdas vetelyn jälkeen.
Kevyt öljytty tappura piipusta läpi lopuksi.
Jos piipussa on lyijy jäämiä se pitää jynssätä sillä 00 teräsvillalla.
Pääasia että öljyät piipun mahdollisimman äkkiä ammunnan jälkeen,ettei tule ruoste pilkkuja piipppuun. - Harrastelija
Haulikon puhdistamiseen...
Aseöljy, puhdistus puikossa pehmeä harja, metallista en ole tarvinnut koskaan.
Reilusti öljyä ja hinkkausta harjalla niin pitäisi tulla puhdasta.. ja lopuksi voit ottaa palan rihlavillaa (huom. sellanen määrä villaa joka on hiukan tiukka, kun sen työntää piipun läpi) ota villa sellasena myttynä käteen ja puh.puikonpää (ilman mitään harjas osaa)ja asetat sen siihen kutakuinkin keskelle sitä villa myttyä ja sitten kierrät puikkoa ja varovasti puristat samalla villamyttyä toisessa kädessä kohta sinulla onkin ns. iso korvatopsi... :) jolla viimeistelet harjauksen.- kingpin
tarvitset talouspaperia teet siitä niin sanotun hylsyn työnnät piipun läpi pari kertaa katot et piippu on puhdas sit vaan jollain levität öljyt piippuun
- Sirocco 12/89
Yksi hyväkeino on ottaa narunpätkä, johon solmia vaikka lakanan riekale. Naruvain piipusta läpi ja se on puhdas.
Toinen hyvä konsti on laittaa kepinnokkaan sukkahousuista riekale. Itse käytän tätä menetelmää. - Reaalimarket.fi
Jos haluaa valmiin ratkaisun niin tehdastekoinen puhdistussarja on myös erittäin näppärä. Meillä on tälläisiä myynnissä :)
https://reaalimarket.fi/catalog/asetarvikkeet- Mistähän saisi
tuommoisen nailonharjaosan, jossa olisi jäykkää harjasta? Nämä nykyiset on kaikki liian pehmeitä. Se puhdistussilla tarttuu mukavasti jäykkään harjakseen.
- sdfgfsdg
muista liika puhdistus voi turmella piipun...
- täyteläinen
Ed's Red aseöljy on hyvää, kun piipasta tornadolla raapataan lyijyä ja muovia. Tornadolla voi raapsuttaa myös RVS-käsittelyn.
- Anonyymi
Lyijy lähtee aika helposti mut sulanu muovi on tosi vaikee saada pois piipusta.onko jollain hyvä konsti siihen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379