Äkkipikainen afrikkainen mies

Alanna85

Me ollaan oltu yhdessä 5vuotta, naimisissa kolme ja meillä on vuoden ikäinen muksu. Mies käy töissä paljon, joten nukkuu paljon kotona ollessaan ja mina olen muksun kanssa kotona. Hän on usein väsynyt ja jos vain jotain riitaa tai kinaa tulee saa mies järkyttävät raivarit, huutaa, haukkuu jne ja aina pakkaa kamansa, uhoaa erosta ja lähtee. Aina palaa ja pyytää anteeksi. Nyt mies on ollut ekan kerran yönkin poissa, eikä vastaa viesteihin. En tiedä onko hän tosissaa erosta vai ei, aikaisemat 10kertaa ei ole ollut tosissaan. Kysymys kuuluu pitäiskö mun pistää loppu tälle hommalle? Ja ottaa ero ja jättää tuo suuttuessaan ilkeä mies? Hän on kohtelee minua muuten hyvin, hoitaa laskut ja huolehtii muksusta mutta rakkauden osoitukset minua kohtaan on kyllä vuosien saatossa vähentyneet.
Tunnen olevani risteyksessä, enkä tiedä minne mennä. Lapselle isä on tärkeä tietenkin mutta riitely on myöskin haitallista. Jääkö muksu vaille toista kulttuuria jos eroamme? Eron myötä saisin kyllä itse tehdä elämälläni mitä haluan, eikä tarvitse tehdä kompromisseja miehen kanssa. Ketään samoissa mietteissä kuin minä? Tai kenelläkään hyviä neuvoja mitä tehdä?

10

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kentieskerran

Sama meininki meillä. Meillä on parin vuoden ikäinen lapsi ja isän ja lapsen suhde on mitä parhain. Mieheni on loistava isä! Aviomiestaidot ovat kyllä hyvin puutteelliset. Meillä räiskyy ja salamoi joka viikko. Mieheni on muslimi eikä kestä yhtään hyvin harvinaista alkoholin käyttöäni eikä senkään vertaa tupakointiani. Nämä molemmat olivat ok ennen lapsen syntymää. Suuttuessaan mies muuttuu hirviöksi, uhkaa erolla, haukkuu ja survoo koko avioliiton täysin arvottomaksi paskaksi. Pakkailee kamojaan ja lähtee ovesta ulos. Kerran lähti puoleksi vuodeksi, mutta palasi. Paluunkin jälkeen suutuspäissään uhoaa erolla ja lähtemisellä. Niinä päivinä kun riitaa ei ole, mies on ihan ihana, joskin silloinkin vähän intohimoton ja kylmä. Kehuja ja rakkaudentunnustuksia on turha odotella, mutta tosiaan isänä ihan mahtava ja hoitaa kotia tasavertaisesti. Olen miettinyt kanssasi ihan samoja asioita. Jos vaan antaisi mennä ovesta ulos, avaisi pullon vinkkua ja sytyttäisi tupakan palamaan ja olisi oma ihana itsensä vailla "suorittamista ja hissuttelua"... tulisiko lapsestakin sittenkin onnellisempi? Saisinko sitten pelastettua lapseni islamilta?

• Sokerikuorrutettu

Mitä ihmettä ajattelet, että haluat pelastaa lapsesi islamilta?
        Millä tavalla islam uhkaa lastasi?
        Mitä ajattelit, kun halusit lapsen muslimin kanssa?
        Tietysti mies haluaa kasvattaa oman lapsensa muslimiksi.
        Mieshän on loistava isä - kyllä lapsesi varmasti isää kaipaa kovastikin tupakansavussa ja viinihöyryissä...
        mitä jos itse tutustuisit islamin periaaatteisiin, ja jättäisit moiset paheet kokonaan?
        Muuten olen kyllä pahoillani, että lapsen isä on kiivas ja ajattelematon. Hänen pitäisi opetella itsehillintää.
        Miten on mahdollista, että häipyi noin vaan puoleksi vuodeksi? Missä oli? Avosylinkö otit takasin?
        Toivon, että mies oppii hillitsemään kiivastumisensa...minunkin muslimimieheni on vuosien myötä muuttunut aika rauhalliseksi, vaikka alkuaikoina paiskoi jopa tavaroita suuttuessaan. Ei Suomeen sopeutuminen ole helppoa.

• Sokerikuorrutettu

Teit silloin valintasi, kun valitsit afrikkalaisen miehen.
      Tulevaisuuttahan kukaan ei tiennyt, eikä tiedä.
      Tuliko mies muuten takaisin, ja missä oli ollut?
      Mielestäni yrität keskustella rauhallisesti ja vakavasti, määrätietoisesti miehesi kanssa, ja kerrot, miten haitallista lapselle on jatkuvan riitelyn kestäminen.
      Lapsi on varmaankin miehelle tärkeä, ja lapselle on tärkeää, että on isä, joka välittää. Miehen on opittava itsehillintää, eikä erolla saa uhkailla.
      Jos on väkivaltaa, sitten vaan sukset heti eri suuntiin.
      Ei tule olemaan helppoa kasvattaa yksin afrikkalaisen miehen lasta.
      Teet kaikkesi suhteen pelastamiseksi, kenties terapiaankin?
      Ellei mitenkään onnistu, sitten vaan eri teille, ja katsot, mitä elämä tuo..
      Vaikka elämä olisi vaikeaakin, jonakin päivänä kyllä aurinko vielä paistaa...

• Pois tuollaisesta

Ottakaa ero äkkiä!

Ei kannata jäädä odottelemaan, muuttuu vaan pahemmaksi.

• Mosss

Ei voi olla totta.. Mä en ymmärrä tuollaisia naisia!! Ja sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, minkämaalainen mies/kumppani on (olkoon afrikkalainen, suomalainen, virolainen, kiinalainen tai mikä vain), tiettyjä asioita ei vain tarvitse sietää.

Ettekö arvosta itseänne sitä vertaa, että haluatte itsellenne saati lapsillenne turvallisen ja tasapainoisen kodin, jossa ei kukaan suuttuessaan muutu hirviöksi! Se, miten vanhemmat kohtelevat toisiaan antaa tärkeän pohjan sille, millaiseksi lapsi käsittää "normaalin" parisuhteen. Jos oma isä on kohdellut äitiä huonosti (huutanut, haukkunut, arvostellut ja ties mitä), niin poika helposti pitää hyväksyttävänä seurata isänsä esimerkkiä, siinä missä tyttö taas helpommin aikuisena moisen kohtelun hyväksyy.

Minä en miestäni tarvitse; pärjäisin kyllä taloudellisesti ja muutenkin lapsen kanssa ilman häntä, mutta minä HALUAN olla mieheni kanssa.

• inksu2013

Keskustelkaa vakavasti tilanteesta ja siitä, millaisia odotuksia teillä on parisuhteeseenne ja perheeseenne liittyen. Kerro, miten paljon miehen kohtuuton suuttuminen ja erolla uhkailu satuttaa sinua. Itsekin voisit kenties joustaa jostain, esim. lopettamalla röökinpolton. Jos tilanne, ei muutu, erotkaa. Lasten ei tarvitse kuunnella vanhempiensa jatkuvaa riitelyä.

• heimohohto

Siskot! Olen ollut vuoden Afrikkalaisen miehen kanssa, josta noin neljä kuukautta naimisissa. Olen joutunut sellaiseen mukaan, josta en löydä ulos. Mies on alusta saakka asunut kanssani. Hän ei anna yhteisiin menoihin rahaa. Hän ei ole tullut eurooppaan antaakseen naiselle rahaa.
      Hän suuttuu useasti, haukkuu minut, rumaksi, idiootiksi, tyhmäksi ja vanhaksi. Huutaa, raivoaa ja on muuttuunut erittäin väkivaltaiseksi. Lyö kasvoihin ja minne vaan on mahdollista. On jatkuvasti epäluuloinen ja vaatii palvelua, ympäri vuorokauden. Pelottelee ja uhkailee minua. Olen järjestänyt hänelle töitä, auttanut oleskeluvan kanssa, vienyt lääkäriin, hammaslääkäriin, antanut rahaa ulkomaanmatkoihin jne. Uhkailee jatkuvasti erolla ja suuttuessaan lähtee aina kotoa pois. Hän ei halaile, suutele ja seksiä on vain kun hän haluaa. Eli noin kaksi kolme kertaa kuussa. Että näin meillä, nyt on tyttö tehnyt elämäns virheen!!!!!!

• Marenkimaija

Voi ei! Nyt kyllä eri teitä ja sassiin! Väkivaltaan ei pidä alistua koskaan!
        Ja erokin on helpompi, kun ei ole lapsia!
        Kyllä löydät sieltä ulos kun pistät miehen ulos! Heti!

• Itsenäistykää!!!!!!!

Alanna85 ja heimohohto, menkää töihin niin tilanteenne helpottuu. Ette ole enää riippuvaisia miehestänne ja hänen rahoistaan.

• Ralla

Hän on, kuten sanoit, erittäin väsynyt. Yrittää, yrittää, mutta voimat ei riitä, niin purkaa sen vihana ja raivona, ei ole voimia olla rauhallinen.

Masennusta hoidetaan masennuslääkkeillä korvaamaan serotiinin lasku aivoissa. Serotiini vähenee, kun on ollut pitkään tressiä, surua tai jotain muuta rankkaa (kova kuritus, hyväksikäytöt, läheisen kuolema...jne.) elämässä tai historiassa. ajan ollen aivot ei enää pysty tuottamaan serotiinia aiheuttaen ilottomuutta, oikeaa onnellisuutta, elämään. Kerro miehellesi, mitä tuo serotiini on tehnyt ja että hänelle on apua lääkkeistä, joka tuo iloisuuden ja vie negatiiviset ajatukset pois.

Helppoa se ei tule olemaan... Tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe