Saako melatoniinia ja mirtazapiinia käyttää samaan aikaan?

3 mg

Mulla on siis yliopiston apteekin melatoniinia ja mirtazapin orionia, eli jos otan melatoniinia illalla ja tuntuu ettei uni kuitenkaan tule niin voinko ottaa mirtazapiinia siihen päälle? Onko merkitystä sillä onko melatoniini lyhyt-vai pitkävaikutteista?

Sain ensin reseptin melatoniiniin mutta se ei tuntunut auttavan riittävästi, sitten halusin kokeilla mirtazapiinia ja sain siihen reseptin.
Myöhemmin halusin silti vielä kokeilla jos melatoniini sittenkin riittäisi kun kuitenkin luonnon lääke. Vein molemmat reseptit uusittaviksi mutta sainkin vain mirtazapiiniin reseptin, joten onko syy se ettei näitä lääkkeitä saa käyttää samanaikaisesti, vai koska aloitin mirtazapiinin niin lääkäri ajatteli ettei melatoniinista ole minulle hyötyä eikä siksi uusinut sitä?

19

17119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kysyppä lekurilta ja kerro muillekin vastaus...

      Todennäköisesti kieltää yhteiskäytön, kun on helpompaa kieltää kun ei tiedä...

      • Anonyymi

        Minulle lääkäri määräsi kumpaakin vaikka sanoin ettei minulla ole ongelmia unen kanssa melkeinpä päinvastoin Jätin sitten kummatkin apteekkiin .😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle lääkäri määräsi kumpaakin vaikka sanoin ettei minulla ole ongelmia unen kanssa melkeinpä päinvastoin Jätin sitten kummatkin apteekkiin .😜

        Melatoniinista en tiedä mutta mirtazapin on myös masennuslääke lisää ruokahalua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle lääkäri määräsi kumpaakin vaikka sanoin ettei minulla ole ongelmia unen kanssa melkeinpä päinvastoin Jätin sitten kummatkin apteekkiin .😜

        Minulle ei riitä Mirrazapin 15 mg unen saantiin niin olen ostanut Melatoniinia ilman reseptiä lisäksi. En tiedä onko se luvallista, mutta ajattelin, että kun sitä saa ilman reseptiä niin miksipä ei. En ainakaan vielä ole kuollut.


    • 3 mg

      mutta toisaalta kun lukee netistäkin toisten lääkkeitten käytöstä niin näkee semmosia jotka ottaa ties kuinka montaa eri lääkettä unettomuuteen. ja kävin lääkärissä mutta sain ajan jolleki ulkomaalaselle eikä se ymmärtänyt edes kunnolla kieltä niin en viittiny alkaa kyselemään mitään erityisemmin.

      • ...

        Luontaistuotteita voi ottaa käsitykseni mukaan erilaisia yhtäaikaa, mutta kaippa noissa synteettisissä lääkkeissä asia on ainakin periaatteessa vähän erilainen. Tuskin lääketehtaat ovat testanneet lääkkeitteinsä vaikutukset muiden lääkkeiden kanssa, ainakaan kattavasti.
        En ole lääkäri mutta olisin varovainen lääkkeiden sekoittamisessa.

        Melatoniinin ja bentson yhteisvaikutus ei ole minulle tuttu, joten en osaa sanoa siitä mitään. Melatoniini on kehon oma aine, joten jossakin määrin tuossa tapauksessa bentso ja melatoniini ovat keskenään tekemisissä kaikissa tapauksissa, otti lisämelatoniinia tai ei. Kysymys lienee määristä ja henkilökohtaisesta terveydentilasta.


      • kghjjh
        ... kirjoitti:

        Luontaistuotteita voi ottaa käsitykseni mukaan erilaisia yhtäaikaa, mutta kaippa noissa synteettisissä lääkkeissä asia on ainakin periaatteessa vähän erilainen. Tuskin lääketehtaat ovat testanneet lääkkeitteinsä vaikutukset muiden lääkkeiden kanssa, ainakaan kattavasti.
        En ole lääkäri mutta olisin varovainen lääkkeiden sekoittamisessa.

        Melatoniinin ja bentson yhteisvaikutus ei ole minulle tuttu, joten en osaa sanoa siitä mitään. Melatoniini on kehon oma aine, joten jossakin määrin tuossa tapauksessa bentso ja melatoniini ovat keskenään tekemisissä kaikissa tapauksissa, otti lisämelatoniinia tai ei. Kysymys lienee määristä ja henkilökohtaisesta terveydentilasta.

        Voi ottaa. Itsellä melatoniini 4mg mutta 7,5mg.


      • hfchjj
        kghjjh kirjoitti:

        Voi ottaa. Itsellä melatoniini 4mg mutta 7,5mg.

        mirtatsapiini 7,5mg


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minä kysyn aina etukäteen onhan lääkäri suomalainen vaikka ei sekään välttämättä ole mikään tae siitä että tulee ymmärretyksi tai itse ymmärtää lääkäriä!😉


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Luontaistuotteita voi ottaa käsitykseni mukaan erilaisia yhtäaikaa, mutta kaippa noissa synteettisissä lääkkeissä asia on ainakin periaatteessa vähän erilainen. Tuskin lääketehtaat ovat testanneet lääkkeitteinsä vaikutukset muiden lääkkeiden kanssa, ainakaan kattavasti.
        En ole lääkäri mutta olisin varovainen lääkkeiden sekoittamisessa.

        Melatoniinin ja bentson yhteisvaikutus ei ole minulle tuttu, joten en osaa sanoa siitä mitään. Melatoniini on kehon oma aine, joten jossakin määrin tuossa tapauksessa bentso ja melatoniini ovat keskenään tekemisissä kaikissa tapauksissa, otti lisämelatoniinia tai ei. Kysymys lienee määristä ja henkilökohtaisesta terveydentilasta.

        Selvitä ennenku lauot moista paskaa, mirtsa ei oles edes bentso : D Mirtsa on lääkärien mielestä hyväksi kaikkee ku on halpa ja jo lyhyel käytöl tekee ihmisestä dorkan


    • SobSmile

      Mirtazapiinia ja melatoniinia voi ihan huoletta käyttää yhdessä. Melatoniini on vain unihormoni jota muutenkin löytyy kehosta unta antamaan. Melatoniinipillerit vain boostaavat unihormonin tehoa lisäämällä sen pitoisuutta. Mirtazapiini puolestaan toimii ihan toisella alueella poistaen ahdistusta, rauhoittaen ja tuoden unta (eli kilauttaa tajun kankaalle). Mirtazapiini voi aiheuttaa tosi ankaraa tokkuraisuutta seuraavana päivänä, melatoniini taas ei aiheuta.

      • Anonyymi

        Toi masennuslääke, jota yleensä otetaan puolikas tai vähemmän nukahtamiseen, on liian pitkävaikutteinen. Parempi on, kun puoliintuu nopeammin, mutta täydellä annoksella voi vaikuttaa liian pitkään sekin, ja muuten teho sitten riippuu yhteisvaikutuskesta melatoniinin kanssa, joka voi riittää kahdeksi päiväksi yksinään, ja seuraavat kaksi päivää yhdessä masennuslääkkeen kanssa (tai vain niillä, ja sitten molemmilla); sitten ei mulla enää vaikuta kumpikaan riitävästi, ja enempään ei saa lääkkeitä.

        Varsinaiset unilääkkeetkin toimii vain noin kolme viikkoa, jonka jälkeen on pidettävä taukoa, mahdolisesti jopa seuraavat kolme viikkoa, ja sitten taas ainakin oikeat unilääkkeet toimii, mutta niihin ei saa reseptiä ja harmailta markkinoilta vahvat voi aiheuttaa kuukausi käytettynä aivovaurioita. Rauhoittava on tosin vielä yksi, mutta reseptiä niihin ei saa Suomesta ainakaan. Apteekista saa ilman reseptiä valeriaanaa, joka on hyvä ahdistukseen, ja voi käyttää myös nukahtamista helpottamaan.


    • Anonyymi

      voeha halawattu

    • Anonyymi

      Kaipa siihen mirtazapiiniinkiin tottuu ja sivuoireet häipyy muutamassa päivässä.

    • Anonyymi

      Ajat ovat muuttuneet vuodesta 2013, jolloin kysyjä esitti kysymyksensä. Nykyisin saa Melatoniinia mistä vain, ruokakaupoista ja apteekeista sitä saa 3 mg tablettia ilman reseptiä.

      Parhaan tehon saa kuitenkin apteekista myytävällä suihkeella kielen alle. Tämä sen vuoksi, että Melatoniini tabletti tuhoutuu ihmisen maksassa noin 90 prosenttisesti, kun sen ottaa suun kautta. Sen sijaan kielen alle ruiskutettuna se ei joudu maksan tuhottavaksi, vaan imeytyy suoraan verenkiertoon.

    • Anonyymi

      Mirtazapin on täysin kelvoton nukkumishäiriöiden hoitoon seuraavan päivän tokkuraisuuden takia. Hyviä sen sijaan nukahtamislääkkeet kuten Stella tai Stillnoct ja aamulla heräät teräkunnossa, mutta onpas harvinaisen vaikeata lääkärien määrätä näitä nukahtamislääkkeitä.

    • Anonyymi

      ei sillee ku joku pari vuot myöhässä mutta, itselläni on ollut ihan pikkusesta saakka unen kiinni saamisesta ongelmia aina. kaikkia kokeiltiin melatoniinia jne.

      huomasin ettei kehossani tapahtunut mitään vaikka 10mg melatoniinia olisin syönyt.

      Mutta melatoniinia 5-15mg riippuen illasta
      Reseptillä miraa 5mg
      tripla magnesium / rentouttaa lihakset.
      (jos haluan unia syön myös valeriaanaa.)

      Tämä paketti riittää kaatamaan minun kokoisen härän, varje dag
      ja sanon, että nukkuminen on muuttunut hyvin mielyttäväksi. Tiedän saavani unta 1-2 tunnissa.

      käy juttelemassa lääkärissä

    • Anonyymi

      Itselläni miratzapin activ 15mg josta syön noin 1/3 7.5-12.5 mg melatoniinia
      tripla magnesium (high dose)

      oon nyt samaa settiä syönyt joka päivä 2kk ja voin sanoa että unen laatu on noussut 60%. Uniakin olen ruvennut näkemään pitkän tauon jälkeen. (minun mielestä positiivista)
      Itse olen krooninen pajatson polttaja, joka vaikuttaa miten/kuinka nään unia (negatiivisesti) en muista jne. Mutta luontaistuote Valeriaana auttaa uskomattomasti.

      -pientä miinusta (ei myöskään oikeastaan) ruuanhalu on noussut. noin 2kk aikana olen nostanut painoa 5-6kg. nobigie, nukun kuin prinsessa


      sanoisin pieni dose mira melatoniini on turvallisempaa kuin isoa annosta miraa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe