Saako melatoniinia ja mirtazapiinia käyttää samaan aikaan?

3 mg

Mulla on siis yliopiston apteekin melatoniinia ja mirtazapin orionia, eli jos otan melatoniinia illalla ja tuntuu ettei uni kuitenkaan tule niin voinko ottaa mirtazapiinia siihen päälle? Onko merkitystä sillä onko melatoniini lyhyt-vai pitkävaikutteista?

Sain ensin reseptin melatoniiniin mutta se ei tuntunut auttavan riittävästi, sitten halusin kokeilla mirtazapiinia ja sain siihen reseptin.
Myöhemmin halusin silti vielä kokeilla jos melatoniini sittenkin riittäisi kun kuitenkin luonnon lääke. Vein molemmat reseptit uusittaviksi mutta sainkin vain mirtazapiiniin reseptin, joten onko syy se ettei näitä lääkkeitä saa käyttää samanaikaisesti, vai koska aloitin mirtazapiinin niin lääkäri ajatteli ettei melatoniinista ole minulle hyötyä eikä siksi uusinut sitä?

30

19989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kysyppä lekurilta ja kerro muillekin vastaus...

Todennäköisesti kieltää yhteiskäytön, kun on helpompaa kieltää kun ei tiedä...

• Anonyymi

Minulle lääkäri määräsi kumpaakin vaikka sanoin ettei minulla ole ongelmia unen kanssa melkeinpä päinvastoin Jätin sitten kummatkin apteekkiin .😜

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle lääkäri määräsi kumpaakin vaikka sanoin ettei minulla ole ongelmia unen kanssa melkeinpä päinvastoin Jätin sitten kummatkin apteekkiin .😜

Melatoniinista en tiedä mutta mirtazapin on myös masennuslääke lisää ruokahalua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ei riitä Mirrazapin 15 mg unen saantiin niin olen ostanut Melatoniinia ilman reseptiä lisäksi. En tiedä onko se luvallista, mutta ajattelin, että kun sitä saa ilman reseptiä niin miksipä ei. En ainakaan vielä ole kuollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ei riitä Mirrazapin 15 mg unen saantiin niin olen ostanut Melatoniinia ilman reseptiä lisäksi. En tiedä onko se luvallista, mutta ajattelin, että kun sitä saa ilman reseptiä niin miksipä ei. En ainakaan vielä ole kuollut.

Minä käytän uneen mirtazapiini 30 mg ja silloin tällöin s-kaupan 1,9 mg (Macrobios jossa yrttejä). Erinomainen mutta pitää myös noudattaa säännöllisiä nukkuma-aikoja. Jos menee liian myöhäiseen niin ei noistakaan rohdoista ole apua.
        Pitää käyttää omaa harkintakykyä. Valeriaanaa saatan kokeilla josko siitäkin olisi apua. Melatoniini ja valeriana vois antaa katkeamattoman unen. Pitää kokeilla. Mirtatsapiini on ollut ainoa lääke josta ei ole tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia.

• Anonyymi

Olen käyttänyt 30 mg Mirtazapiiniä sekä 1 melatoniinitabletin- ei sivuvaikutuksia eikä unettomuutta pahemmin. Joskus yöheräilyä mutta saan kyllä uudelleen unenpäästä kiinni.
        Joskus ottanut Valeriaanaa lisäksi yhden pipetillisen eli noin 30 tippaa.👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihme juttu että määräsi , sillä kun katsoo lääkekirjaan niin siellä ei sitä suositella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä jompaankumpaan kumpaa mutta älä yhdistele itse on aina puhuttava lääkärin kanssa. Muutoksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt 30 mg Mirtazapiiniä sekä 1 melatoniinitabletin- ei sivuvaikutuksia eikä unettomuutta pahemmin. Joskus yöheräilyä mutta saan kyllä uudelleen unenpäästä kiinni.
        Joskus ottanut Valeriaanaa lisäksi yhden pipetillisen eli noin 30 tippaa.👍

No sinulla tuuria ettei ole sivuvaikutuksia

• 3 mg

mutta toisaalta kun lukee netistäkin toisten lääkkeitten käytöstä niin näkee semmosia jotka ottaa ties kuinka montaa eri lääkettä unettomuuteen. ja kävin lääkärissä mutta sain ajan jolleki ulkomaalaselle eikä se ymmärtänyt edes kunnolla kieltä niin en viittiny alkaa kyselemään mitään erityisemmin.

• ...

Luontaistuotteita voi ottaa käsitykseni mukaan erilaisia yhtäaikaa, mutta kaippa noissa synteettisissä lääkkeissä asia on ainakin periaatteessa vähän erilainen. Tuskin lääketehtaat ovat testanneet lääkkeitteinsä vaikutukset muiden lääkkeiden kanssa, ainakaan kattavasti.
        En ole lääkäri mutta olisin varovainen lääkkeiden sekoittamisessa.

Melatoniinin ja bentson yhteisvaikutus ei ole minulle tuttu, joten en osaa sanoa siitä mitään. Melatoniini on kehon oma aine, joten jossakin määrin tuossa tapauksessa bentso ja melatoniini ovat keskenään tekemisissä kaikissa tapauksissa, otti lisämelatoniinia tai ei. Kysymys lienee määristä ja henkilökohtaisesta terveydentilasta.

• kghjjh
        ... kirjoitti:

Luontaistuotteita voi ottaa käsitykseni mukaan erilaisia yhtäaikaa, mutta kaippa noissa synteettisissä lääkkeissä asia on ainakin periaatteessa vähän erilainen. Tuskin lääketehtaat ovat testanneet lääkkeitteinsä vaikutukset muiden lääkkeiden kanssa, ainakaan kattavasti.

Melatoniinin ja bentson yhteisvaikutus ei ole minulle tuttu, joten en osaa sanoa siitä mitään. Melatoniini on kehon oma aine, joten jossakin määrin tuossa tapauksessa bentso ja melatoniini ovat keskenään tekemisissä kaikissa tapauksissa, otti lisämelatoniinia tai ei. Kysymys lienee määristä ja henkilökohtaisesta terveydentilasta.

Voi ottaa. Itsellä melatoniini 4mg mutta 7,5mg.

• hfchjj
        kghjjh kirjoitti:

Voi ottaa. Itsellä melatoniini 4mg mutta 7,5mg.

mirtatsapiini 7,5mg

• Anonyymi

• Anonyymi

Minä kysyn aina etukäteen onhan lääkäri suomalainen vaikka ei sekään välttämättä ole mikään tae siitä että tulee ymmärretyksi tai itse ymmärtää lääkäriä!😉

• Anonyymi
        ... kirjoitti:

Selvitä ennenku lauot moista paskaa, mirtsa ei oles edes bentso : D Mirtsa on lääkärien mielestä hyväksi kaikkee ku on halpa ja jo lyhyel käytöl tekee ihmisestä dorkan

• Anonyymi
        hfchjj kirjoitti:

mirtatsapiini 7,5mg

Mirtazapin 45 mg ja 1 melatoniini 1.9 mg joka myös sisältää yrttejä ( valerianan maku ainakin) Melko hyvin antaa nukkua .
        Lopetan 45 mg mirtatzapin kun ei auta mulle treeniin mutta ehkä 7.5 mg pitää paremmin unessa. Näitähän pitää vain kokeill jotta tietää mikä itselle toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mirtazapin 45 mg ja 1 melatoniini 1.9 mg joka myös sisältää yrttejä ( valerianan maku ainakin) Melko hyvin antaa nukkua .
        Lopetan 45 mg mirtatzapin kun ei auta mulle treeniin mutta ehkä 7.5 mg pitää paremmin unessa. Näitähän pitää vain kokeill jotta tietää mikä itselle toimii.

Stressiin korjaan yllä
        Hyvä lääke tuo Mirtazapin mutta auttaa masennukseen jonka taustalla trauma.
        Nyt ei ollut mutta kokeilin silti koska en saa siitä minkäänlaisia sivuoireita sitä aloitettaessa tai lopetettaessa.
        Nyt tuli ahdistus ja paniikin tyyppinen olo vaik ei niin boimakas kuin joskus kuulee sen olevan. Ikävää, en haluais noita vahvoja lääkkeitä , mieluiten niin kevyillä kuin suinkin mahdollista.
        Paras melatoniini on MAKROBIOSH 1.9
        MG JOSSA YRTTEJÄ mm. Valeriaanaa
        ainakin maun puolesta. Valeriaana- uute
        50 ml jota pienillä annostellaan toimii sekin yhdessä tuon macrobiosin melatoniinin kanssa. Eiköhän näillä Nyt mennä ja nautitaan kivoista unista..🍓🍒

• Anonyymi

Se on aina vaikeaa kun ei osata kieltä niinkin tärkeässä ammatissa , olisin käskenyt hoitajan paikalle usein ymmärtävät työkaverinsa puhetta sillä ainun oikeutesi on saada hoito vaivaasi

• Anonyymi
        ... kirjoitti:

Ei mikään luontaistuote ole vaaraton mitenkään kaikissa tableteissa . Miksi eräät ovat takertuneet niin juuri sanaan luonto , nekin tabletit on valmistettu jossain tehtaassa usein käytetään vielä lapsiakin hyväksi kaiken mailman koti töissä

• SobSmile

Mirtazapiinia ja melatoniinia voi ihan huoletta käyttää yhdessä. Melatoniini on vain unihormoni jota muutenkin löytyy kehosta unta antamaan. Melatoniinipillerit vain boostaavat unihormonin tehoa lisäämällä sen pitoisuutta. Mirtazapiini puolestaan toimii ihan toisella alueella poistaen ahdistusta, rauhoittaen ja tuoden unta (eli kilauttaa tajun kankaalle). Mirtazapiini voi aiheuttaa tosi ankaraa tokkuraisuutta seuraavana päivänä, melatoniini taas ei aiheuta.

• Anonyymi

Toi masennuslääke, jota yleensä otetaan puolikas tai vähemmän nukahtamiseen, on liian pitkävaikutteinen. Parempi on, kun puoliintuu nopeammin, mutta täydellä annoksella voi vaikuttaa liian pitkään sekin, ja muuten teho sitten riippuu yhteisvaikutuskesta melatoniinin kanssa, joka voi riittää kahdeksi päiväksi yksinään, ja seuraavat kaksi päivää yhdessä masennuslääkkeen kanssa (tai vain niillä, ja sitten molemmilla); sitten ei mulla enää vaikuta kumpikaan riitävästi, ja enempään ei saa lääkkeitä.

Varsinaiset unilääkkeetkin toimii vain noin kolme viikkoa, jonka jälkeen on pidettävä taukoa, mahdolisesti jopa seuraavat kolme viikkoa, ja sitten taas ainakin oikeat unilääkkeet toimii, mutta niihin ei saa reseptiä ja harmailta markkinoilta vahvat voi aiheuttaa kuukausi käytettynä aivovaurioita. Rauhoittava on tosin vielä yksi, mutta reseptiä niihin ei saa Suomesta ainakaan. Apteekista saa ilman reseptiä valeriaanaa, joka on hyvä ahdistukseen, ja voi käyttää myös nukahtamista helpottamaan.

• Anonyymi

Mirtatsapiinin ottaminen illalla ajoissa estää tokkuraisen olon. Macrobiosin 1,9 mg melatoniini ja siinä olevat yrtit rauhoittavat mukavasti. Mittatsapiini ei ole bentso eikä kolmiolääke eikä näitä humaltuakseen oteta. Pitää käyttää järkeään.

• Anonyymi

voeha halawattu

• Anonyymi

Kaipa siihen mirtazapiiniinkiin tottuu ja sivuoireet häipyy muutamassa päivässä.

• Anonyymi

Ajat ovat muuttuneet vuodesta 2013, jolloin kysyjä esitti kysymyksensä. Nykyisin saa Melatoniinia mistä vain, ruokakaupoista ja apteekeista sitä saa 3 mg tablettia ilman reseptiä.

Parhaan tehon saa kuitenkin apteekista myytävällä suihkeella kielen alle. Tämä sen vuoksi, että Melatoniini tabletti tuhoutuu ihmisen maksassa noin 90 prosenttisesti, kun sen ottaa suun kautta. Sen sijaan kielen alle ruiskutettuna se ei joudu maksan tuhottavaksi, vaan imeytyy suoraan verenkiertoon.

• Anonyymi

Mirtazapin on täysin kelvoton nukkumishäiriöiden hoitoon seuraavan päivän tokkuraisuuden takia. Hyviä sen sijaan nukahtamislääkkeet kuten Stella tai Stillnoct ja aamulla heräät teräkunnossa, mutta onpas harvinaisen vaikeata lääkärien määrätä näitä nukahtamislääkkeitä.

• Anonyymi

ei sillee ku joku pari vuot myöhässä mutta, itselläni on ollut ihan pikkusesta saakka unen kiinni saamisesta ongelmia aina. kaikkia kokeiltiin melatoniinia jne.

huomasin ettei kehossani tapahtunut mitään vaikka 10mg melatoniinia olisin syönyt.

Mutta melatoniinia 5-15mg riippuen illasta
      Reseptillä miraa 5mg
      tripla magnesium / rentouttaa lihakset.
      (jos haluan unia syön myös valeriaanaa.)

Tämä paketti riittää kaatamaan minun kokoisen härän, varje dag
      ja sanon, että nukkuminen on muuttunut hyvin mielyttäväksi. Tiedän saavani unta 1-2 tunnissa.

käy juttelemassa lääkärissä

• Anonyymi

Itselläni miratzapin activ 15mg josta syön noin 1/3 7.5-12.5 mg melatoniinia
      tripla magnesium (high dose)

oon nyt samaa settiä syönyt joka päivä 2kk ja voin sanoa että unen laatu on noussut 60%. Uniakin olen ruvennut näkemään pitkän tauon jälkeen. (minun mielestä positiivista)
      Itse olen krooninen pajatson polttaja, joka vaikuttaa miten/kuinka nään unia (negatiivisesti) en muista jne. Mutta luontaistuote Valeriaana auttaa uskomattomasti.

-pientä miinusta (ei myöskään oikeastaan) ruuanhalu on noussut. noin 2kk aikana olen nostanut painoa 5-6kg. nobigie, nukun kuin prinsessa

sanoisin pieni dose mira melatoniini on turvallisempaa kuin isoa annosta miraa

• Anonyymi

Ei suositella otettavaksi samaan aikaan kun om mirtazapin hoito aiheuttavat häiriöitä kuten pyörrytystä väsymys tilaa ja sekaannus tiloja . Joten älä tuhoa aivojasi , koska vahinkoa ei voi korjata . Senhän nyt sanoo sekin että jos kihara eri lääkettä in kirjoitettu samaan asiaan eri kerralla niin eivät sovi yhteen . Pitää varasi ettet joudu lääke koomaan . Miksi yleensä ihmiset ovat niin epätietoisia asioista ja menevät itse laboreeraamaan lääkkeiden kanssa miten sattui.
      Joten ihmetyttää kovasti se ettei sen vertaa ymmärretä, asioiden vakavuudesta.
      Joten ota mirtazapiinia ja jätä se toinen lääke ottamatta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      6931
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4606
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2596
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      4
      1949
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1018
    6. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1001
    7. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      138
      994
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      241
      827
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      816
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      176
      736
    Aihe