Lähihoitaja suuntautuminen

Lähäri?

Jos on valinnut lähihoitajakoulutuksessa suuntautumiseksi esim. vanhukset. Onko se sitten automaattisesti niin, että työpaikkasi on sitten vanhuspuolella? Vai kuinka helposti pääset töihin vanhuspuolelta esim. lastenhoidon puolelle?

12

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukupliuta

Lastenhoidon puolelle tuskin pääset, paitsi oppisopimuksella vanhuspuolelta.

• lähäri?

Siis pystyisinkö opintojeni loputtua työskentelemään vain vanhuspuolella?

• Jos et saa töitä vanhuspuolelta (erittäin epätodennäköistä!), niin voit päästä työskentelee esim. sijaisena vaikka vammaispuolelle, jos vammaishoitajalla on vuorotteluvapaa.

• odmg
        always-wrong-woman kirjoitti:

Jos et saa töitä vanhuspuolelta (erittäin epätodennäköistä!), niin voit päästä työskentelee esim. sijaisena vaikka vammaispuolelle, jos vammaishoitajalla on vuorotteluvapaa.

Riippuu paljon työllisyystilanteesta miten paljon kiinnitetään huomiota siihen mihin työnhakija on suuntautunut. Mutta ainakaan kotikaupungissani ei vakinaista paikkaa saa esim päiväkotiin, jos ei ole suuntautunut lapsiin ja nuoriin. Sijaisena voi olla.

• odmg kirjoitti:

Riippuu paljon työllisyystilanteesta miten paljon kiinnitetään huomiota siihen mihin työnhakija on suuntautunut. Mutta ainakaan kotikaupungissani ei vakinaista paikkaa saa esim päiväkotiin, jos ei ole suuntautunut lapsiin ja nuoriin. Sijaisena voi olla.

No, täällä asuinkaupungissani ei paljoa kiinnitetä huomioon suuntautumista. Varsinkaan nyt, kun on huono työllisyys. Mutta riippuu niin paljon myös itse kaupungista.

• näin oli ennen

Noin 20-vuotta sitten kouluasteen tutkinnot olivat kaikki heti alusta asti suuntautuneita: lastenhoitajat, päivähoitajat, apuhoitajat, hammashoitajat, mielisairaanhoitajat.

Kouluasteen tutkintojen saaneiden työnkuvaa muutettiin, jotta heidän työnsaantimahdollisuutensa paranisivat ja tehtiin lähihoitajatutkinto.

• apu lähellä
        näin oli ennen kirjoitti:

Noin 20-vuotta sitten kouluasteen tutkinnot olivat kaikki heti alusta asti suuntautuneita: lastenhoitajat, päivähoitajat, apuhoitajat, hammashoitajat, mielisairaanhoitajat.

Kouluasteen tutkintojen saaneiden työnkuvaa muutettiin, jotta heidän työnsaantimahdollisuutensa paranisivat ja tehtiin lähihoitajatutkinto.

Lähihoitajathan käy kaikkeen, kuin se entisajan hotapulveri.

• Missä vika?

Lähes kaikki lähihoitajat työskentelevät muissa työpaikoissa kuin mihin he ovat suuntautuneet.

Esimerkiksi ensihoitoon suuntautuneet työskentelevät vanhuspuolella? Missähän vika vai eikö heitä huolita erikoissairaanhoitoon ja tai ensihoitoon.

Miksi pitää olla jokin suuntautuminen kun se on niin suppea ja ei anna taidollisia valmiuksia tehdä oman suuntautumisen työtehtäviä?

Missähän vikaa lähihoitaja- kouultuksessa oikein on?

Kun kuitenkin työtehtävä on perushoidollinen, joka paikassa.

• minävaan1223344432

Näin omasta mielestäni pitäisi suuntautumisen olla pari vuotta. Nyt se on hieman alle vuoden (30ov) Eli n. 1/4 ihan muuta kuin itse asiaa. Turhauttavaa minun mielestä pitkälti lähärin koulutus. Siis jos paljon syvällisempää tietoa kaipaisit.
        Jotain tietoa tietysti saat, mutta minun mielestä liian vähän.

• :-) :)
        minävaan1223344432 kirjoitti:

Näin omasta mielestäni pitäisi suuntautumisen olla pari vuotta. Nyt se on hieman alle vuoden (30ov) Eli n. 1/4 ihan muuta kuin itse asiaa. Turhauttavaa minun mielestä pitkälti lähärin koulutus. Siis jos paljon syvällisempää tietoa kaipaisit.

No, jos alkaa kaduttamaan, menet vaan takasin kouluun. Tiedän erään tapauksen, joka on suuntaunut kolme kertaa. Koulun kirjastonhoitaja sanoi, että toi on aika usein täällä. Ja nyt näyttää suunta menneen ihan uusille, vaikka mittarissa ikää. Eikö ole kätsää?

• tavallinen tallaaja
        minävaan1223344432 kirjoitti:

Turhauttavaa kyllä, mutta tietää ainakin sairauksista, oireista ja hoidoista enemmän ku keskiverto duunari. Tietoa en voi sanoa että liian vähän, riippuu täysin paikkakunnan oppilaitoksen opetussuunnitelmasta (mikä pitäisi tosin olla sama joka paikassa) ja siitä miten sen tiedon itse sisäistää ja esittää kysymyksiä itselleen tai opettajalle.
        Harjoitteluita oli ihan riittävästi, saa sitä halpaa työvoimaa muualtakin, en kuitenkaan hyväntekijäksi opiskele.

Tiivistelmä: Moni asia moneen kertaan monelta kantilta kerrottuna/katsottuna, n. 4e päiväpalkalla työskentely työharjoitteluissa n. 5-6x6 vk = Turhautuminen.

• tavallinen tallaaja

Onhan tuo kätsää juu... Itse suuntauduin tarkoituksella sairaanhoitoon ja huolenpitoon, sitä kun sanottiin "yleispäteväksi" ja joidenkin mukaan "vaikeaksi" vaihtoehdoksi. Mutta en näe mitään perusteita, miksi ei vanhuspuolelle suuntautunut voisi työskennellä lasten parissa. Jos löytyy innovatiivisuutta, energiaa ja korvatulpat nii passelityö. Tosin niin kuin "always wrong woman" keskustelun alussa sanoi "...esim. sijaisena vaikka vammaispuolelle...", olisi ihan hyvä vaihtoehto, kun otetaan huomioon liikkuminen, lääkitys yms. hoidollinen puoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe