Ongelmana on että kortit ovat pelkkää pahvia ja ohutta sellaista, menee rikki helposti kun pakkaa sekoittaa. Voiko ne laminoida koneella? Miten muovin leikkaus reunoilta? Kortteja on ainakin 78 kpl.
Normaali muovi korttien päälle (valmis, mitä myytiin) on kooltaan aivan liian pieni! Ihmettelen miten muut saavat säilytettyä kortit ehjänä pitkään, ellei niissä ole mitään päällystettä. Kalliiksi tulee jos ostaa koko ajan uusia kortteja. Ihme etteivät valmistajat ole tajunneet asiaa.
Korttien päällys?
4
3919
Vastaukset
- Toivon että oli apua
Ota selville valmistaja. Yleensä pakkauksessa tai googlaa se. Laita palautetta ja ehkä korvaavat sinulle uudet ja paremmat kortit. Parhaiten siis nopeimmin saa asiat eteenpäin kun valmistajalle kertoo asiansa. tekevät jatkossa kestävämpiä ja kerro siitä miksi ei ole muovitettu pinta kun eivät muuten kestä:) Onnea!
Ps. Ei tavallisetkaan pelikortit kestä ilman muovipintaa.- ap.
Kokeilen kontaktimuovia. Toki palautekin ok.
- symbolic harmony
minä laminoin juuri korttini. onnistui hyvin mutta oli aika hankalaa. valokuvan kokoiselle taskulle ja muutaman sivun leikkaus saksilla tai paperileikkurilla. ja pakasta tulee tietysti kaksi kertaa paksumpi mutta onhan niiden kuitenkin alunperin neuvvottu pidettävän yksiväriseen kankaaseen käärittynä. jälkeenpäin kun mietin tätä laminoitua pakkaa että voiko laminointi "mitätöidä" kortit ja niiden energiat.
- tarotti
Tämä on vanha keskustelu, mutta lisäänpä silti oman korteni kekoon siltä varalta että joku sattuisi yhä eksymään tämän aloituksen puolelle samaisen ongelman parissa pähkäillessään. ": )
Itse suosittelen kortinsuojia. Lautapeleihin erikoistuneet erikoisliikkeet tarjoavat myös tarot-kokoisille korteille tarkoitettuja ohuita muovitaskuja, joihin kortit sujautetaan sisään. Muovitus ei tällä tavoin vaadi paljoa aikaa ja lisäksi muovitus helpottaa pakan sekoittamista. Siinä tapauksessa että muovit sattuisivat kulumaan käytössä ja naarmuuntuisivat, suojat on myös helppo vaihtaa uusiin (toisin kuin laminoitaessa). Hintaakaan tällaisille suojille ei tule kauheasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452141Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh521713Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151410Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051164Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158876