Tulipas just outo juttu ruudulle. Minulla on ollut jo kai kymmenkunta vuotta soneran inet-palvelutunnus, johon kuuluu nettisivutila, sähköposti ja muuta sälää. Nyt kun avasin koneen ja outlookilla latasin sähköpostit, oli siellä yksi mailer Daemonin viesti, sen mukaan filter oli pysäyttänyt tänään 1620 jollekin Paavo Manniselle lähettämäni Hello-nimisen viestin.
Miten tämä on mahdollista? EN ole lähettänyt mitään, ko. kellonaikaan kone oli sammutettuna, itse olin kaupungilla ja kotona ei ketään. Nettiyhteyden muodostan DNA-kännykällä, kännykkä oli povitaskussani kaupungilla. Ja kuitenkin minun soneran osoitteesta oli Daemon - viestin mukaan lähetetty tommonen viesti???
No minä pottuunnuin totaalisesti, vika täytyy olla Sonerassa. Irtisanoin sekä Inet Fun - sopimukseni että soneran kännykkäliittymäni. Kyllä minä en tommosta sulata. Voiko joku murtautua sähköpostiini jostain toisesta koneesta ja lähettää nimissäni tommosta?
Sähköposti INET -Sonera
5
1355
Vastaukset
- .....
Se on vaan viruksista johtuvaa. Joskus kun virus pääsee jonnekin niin se lähettelee postia ties kenelle itsestään.....
- osajaska
Siis koneessani on f-securen ajantasainen versio ja palomuuri, eikö nämä riitä? Ja kun kone oli sammutettu ja nettiyhteyteen tarvittava kännykkä taskussani kaupungilla, silti pöpö lähettelee koneeltani sähköpostia...????
- Noh
osajaska kirjoitti:
Siis koneessani on f-securen ajantasainen versio ja palomuuri, eikö nämä riitä? Ja kun kone oli sammutettu ja nettiyhteyteen tarvittava kännykkä taskussani kaupungilla, silti pöpö lähettelee koneeltani sähköpostia...????
on puhelimessasi viirus.
- Ossi
osajaska kirjoitti:
Jollain muulla on virus ja sinun postiosoitteesi. Virus kaivaa osoitteesi konelta ja laittaa sen lähettäjäksi. Vastaanottajan serveri sitten lähettää ilmoituksen tuon lähettäjäosoitteen perusteella eli sinulle.
- kake1954
Kyllä tulee outoja juttuja ruudulle / kännykkään jos ei ole suojaus kunnossa niin kuin ei minullakaan Kake
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863028
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232752Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092354- 401734
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421581- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411505- 281300
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201266- 951181