Aattelin tehä pienen varaston pihaan, onnistuuko?
Voiko tehä
6
262
Vastaukset
- Kysy ensin
rakennusvalvonnasta niin ei tarvitse jälkeenpäin riidellä. Kysyminen ei maksa mitään. He joko lupaa ja kertoo millä ehdoilla. Tai kieltää niin hommahan on sillä selvä.
- RakTark
Onnistuu. Voit tehdä kuinka ison varaston tahansa, annan luvan.
Lähetän postissa valmiin leiman.... - siinä se on
Meillä on pihassa 6 neliön varasto. Kunnanukko kun näki sen, se sano että olis joku lupa pitäny kunnantalolta hakea. Minä sanoin että ei noin pieni mitään lupia tarvi, ei ole kiinteieitä perustuksiakaan. No, asia jäi siihen, ja varasto on ollut jo 12 vuotta. Mitat on 2x3m.
- Toimenpidelupa
Vaatii toimenpideluvan kunnalta. Kysy kuitenkin rakennusvalvonnalta, käytännöt vaihtelevat kunnittain jossain voi mennä ilmoituksella.
- vajan rakentaja
Ainakin Vantaalla saa nykyään tehdä pieniä piharakennuksia ja aitoja ilman lupaa..
- Että tämmöttiä
Toimenpideluvalla tehtiin betonilaattaperustuksella oleva iso hirsinen grillikatos tai oikeammin grillimaja.
Rakennustarkastaja oli sitä mieltä, ettei kai tuommoinen nyt mitään lupia. Itse sitten tarjosin, että jos kuitenkin sais toimenpideluvan niin olisi sitten virallisempaa. Näin tehtiin. Piirsin jonkinlaisen asemakuvan ja kuvan katoksesta. Asiamies hoiti asioinnin kuntaan ja lupa tuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel354165Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1422573Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v962161Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221694Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781666Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276121421Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma641415Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e791331- 691328
Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen741286