Norton- virussuojan poisto

pulakasa

Minulla on uudessa Windows8-koneessa Norton virussuoja. En halua sitä koska se on maksullinen ja kömpelö. Ja Windowsissahan on itsessään riittävät suojat.

Nortonin koeaika menee kohta umpeen. Poistuuko se itse, jos ei halua maksaa siitä?

Jos ei itse osaa poistua, niin kuinka se parhaiten poistetaan, koeajan jälkeen vai ennen sen loppumista? Paras keino?

17

2087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennen koeajan loppumista pitää poistaa. Ei poistu itsekseen, poista ohjauspaneelin ohjelmat ja toiminnot sovelluksella.

• Näin meillä

Eipä se taida onnistua ihan suoraan sen ohjauspaneelin poistovalikon kautta. Minulla jäi valittamaan aina ties mistä jälkeenpäin. Parempi käyttää jotain varsinaista poisto-ohjelmaa, jos haluaa kaikki pois muistuttelemasta ja häiritsemästä.

• Itselläni Nortonin poisto on aina onnistunut ohjauspaneelin ohjelmien poisto kohdasta.

• fsrhcc

avasti vaati remove toolsin ja käynnistyksen vikasietotilaan, jossa ohjelman sai poistettua.

• ksdf

Piditkö samalla nettiyhteyden päällä vai olitko ilman sitä poiston aikana?

• ksdf
        ksdf kirjoitti:

Piditkö samalla nettiyhteyden päällä vai olitko ilman sitä poiston aikana?

Siis vapuselle tuo kysymys.

• Nettiyhteys oli päällä poiston aikana.

• toni.
      • toni.

mulla aina nettiyhteys päällä joten uusi virus-suoja on saatava sitten koneelle kohtuullisessa ajassa ennenkuin paljoa käy netissä

windows kyllä huomauttaa että virus-suoja ei ole päällä ja voi ehdottaa sitä defenderiä mutta ota valmiiksi levy tai tiedosto missä on uusi virus-suoja

• supergerbiili
        toni. kirjoitti:

mulla aina nettiyhteys päällä joten uusi virus-suoja on saatava sitten koneelle kohtuullisessa ajassa ennenkuin paljoa käy netissä

windows kyllä huomauttaa että virus-suoja ei ole päällä ja voi ehdottaa sitä defenderiä mutta ota valmiiksi levy tai tiedosto missä on uusi virus-suoja

Kuka siellä kehtaa edes ehdottaa että windowsia voi näyttää nettiin ilman virustutkaa ja oikein säädettyä palomuuria ollenkaan.

Muistamme kaikki varmasti ajan jolloin Windows XP;tä ei voinut edes asentaa verkkopiuha kiinni koska ennenkuin asennus oli valmis ja turvaohjelmat veivattu kasaan käyttiksen päälle Blaster oli jo uinut koneelle ja sepä oli sitten siinä.

• sitäsilmäänjokavanho
        supergerbiili kirjoitti:

Kuka siellä kehtaa edes ehdottaa että windowsia voi näyttää nettiin ilman virustutkaa ja oikein säädettyä palomuuria ollenkaan.

Muistamme kaikki varmasti ajan jolloin Windows XP;tä ei voinut edes asentaa verkkopiuha kiinni koska ennenkuin asennus oli valmis ja turvaohjelmat veivattu kasaan käyttiksen päälle Blaster oli jo uinut koneelle ja sepä oli sitten siinä.

Eiköhän 8:ssa kytkeydy automaattisesti Windowsin oma palomuuri päälle jos maksullinen poistetaan.
        On muistaakseni ollut näin XP SP2:sta lähtien.

Aloittaja puhui virussuojasta eli voi olla ettei ollut Norton Internet Security, jossa myös palomuuri.

XP SP1:n aikaan oli tapaus, jossa palomuuria ei oltu kytketty päälle asennuksen jälkeen ja meni n. parikymmentä sekuntia nettiin kytkeytyneenä ja joku veikkonen riehui jo koneessa. Olikohan se juuri Blaster.
        Oi niitä aikoja...

• maalaisjärkeäpeliin
        supergerbiili kirjoitti:

Palomuuri piti olla päällä, tutkasta ei väliä.
        Itse asiassa kakkoskoneeni xp:llä on toiminut haittavapaana jo reilun vuoden ilman virustorjuntaa. Kone sen verran nuhapumppu, että kyllästyin tutkien hidastamisiin.

• Ei sitä virustorjuntaa tarvitse heti asentaa koneelle. Haittaohjelmat tulee yleensä asennettujen ohjelmien tai epäilyttävien sivujen kautta. Jos käy lataamassa virustorjuntaohjelman sen kotisivuilta niin haittaohjelmia tuskin tulee.

• toni.

kun asensin toissapäivänä tähän uudestaan windows 7 professionalin niin heti seuraavaksi nortonin, ja nettiyhteys oli kokoajan päällä että windows rekisteröi itsensä nortoni pystyy rekisteröitymään ja saa uudet virustunnisteet

ja tuolla testasin että virussuoja toimii http://www.f-secure.com/v-descs/eicar.shtml

http://www.f-secure.com/virus-info/eicar.com

sen jälkeen windowsin päivitykset ja yleensä tarvittavat ohjelmat levyiltä ja netistä

voisihan widowsin asentaa ilman nettiyhteyttä ja rekisteröidä sen myöhemmin ja nortonin mutta se pitää rekisteröidä ja päivittää

mutta on uskallettava pitää netti päällä ja heti virussuoja pälle joko windowsin oma tai kaupallinen

• Itse olen aina tehnyt silleen että asennan Windowsin kaikki päivitykset ja vasta sen jälkeen virustorjunnan muut tarvittavat ohjelmat. Palomuuri toki on oletuksena päällä Windowissa.

Ei ole tullut haittaohjelmia näiden aikana.

• pulakasa

Näköjään tömä on Norton internet security eli palomuuri samassa. Eli kysymys on siitä uskaltaako Nortonin purkaa pois nettiyhteyden ollessa päällä? Toisin sanoen meneekö Win8:n oma palomuuri heti automaattisesti päälle kun Norton on poistettu? Mieluummin poistaisin sen silloin kun kone on irti verkosta, mutta silloin useat ohjelmat on kuitenkin vaikeampi poistaa ja jotain jämiä tuppaa jäämään koneelle. Miten tämän asian kanssa on?

• Uskaltaa kyllä. Windowsin palomuuri menee yleensä automaattisesti päälle. Voit varmuuden vuoksi avata Windowsin palomuurin hallintakohdan josta sen saa nopeasti päälle jos se ei mene automaattisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe