Kameran ostoon apua..?

Kameraa ostamassa

Haluisin ostaa kameran, joka olisi kätevä kantaa mukana, ei siis painava, ottaisi laadukkaita kuvia ja olisi ulkomuodoltaan kaunis. Haluan kuvata ihmisiä ja eläimiä, liikettä ja valoa. Ongelmana siis se, mikä kamera, digijärkkäri vai hyvä diggari. Hinnan pitäisi mennä alle kolmensadan. Olin ajatellut Fujifilm xf1:tä, mutta siitä oleva tarjous meni ohi ennen palkkapäivääni. Ehdotuksia, apua..?

15

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen!

      Minä ostin tällaisen 299 eurolla vuosi sitten ja olen edelleen hemmetin tyytyväinen:

      http://www.kenrockwell.com/tech/recommended-cameras.htm#pocket

      Tunnustettakoon, että on minulla myös järkkäri ja siihen useampi lasikin. Useimmista kuvaustilanteista olisin kuitenkin selvinnyt käytännössä yhtä hyvin tällä mainiolla pokkarilla.

    • Mju (µ)

      Minusta Olympus tekee kauneimmat kaherat, mutta kauneus on katsojan silmässä

      • Mutta kun ne ei

        kestä.


      • µ kestää
        Mutta kun ne ei kirjoitti:

        kestä.

        Montako sulla on särkynyt?

        Vaimoni Olympus µ on kulkenut matkakamerana kymmenisen vuotta kovassa käytössä. En huomaa, että siinä olisi mitään mikä ei kestä.


      • Ennen oli ennen
        µ kestää kirjoitti:

        Montako sulla on särkynyt?

        Vaimoni Olympus µ on kulkenut matkakamerana kymmenisen vuotta kovassa käytössä. En huomaa, että siinä olisi mitään mikä ei kestä.

        Ja nyt on nyt.
        Muinaisjäänteet saattavat kestääkin.


      • Ai jaa
        Mutta kun ne ei kirjoitti:

        kestä.

        Kerro faktaa, ei mitään suunsoittoa, kerro myös, minkälaisen kestävän laatulaitteen itse omistat vai onko äitisi vaaleanpunainen ixus taas huollossa ?


      • Kameraa ostamassa

        Ohhoh eipä mennytkään :D

        Tulee tästä valinnasta kyllä vaikea.. En osaa yhtään päättää, haluanko isomman kokoisen digijärkkärin vai sen pienen diggarin..

        Mitä mieltä olette superzoom-kameroista? Niitä on haukuttu tiettyjen ominaisuuksien puutteesta, mutta kans kehuttu.


      • Kameraa ostamassa kirjoitti:

        Ohhoh eipä mennytkään :D

        Tulee tästä valinnasta kyllä vaikea.. En osaa yhtään päättää, haluanko isomman kokoisen digijärkkärin vai sen pienen diggarin..

        Mitä mieltä olette superzoom-kameroista? Niitä on haukuttu tiettyjen ominaisuuksien puutteesta, mutta kans kehuttu.

        Superzoomit ovat käteviä' siihen, mihin ne on tarkoitettu, mutta ne eivät ole mikään pokkarin ja järjestelmän välimuoto.Älä osta superzoomia kuvitellen, etä se olisi kuvanladullaan pokkaria parempi.


    • Poistuva malli
    • imurikauppiasagain

      Järjestelmä kamera ja perus pokkari ovat aivan eri asioita. Ja järjestelmäkameraa et kyllä kätevästi kanna mukana ja järkkäriin rahaa palaa kummasti (kameralaukku, objektiivi(t), vara-akku..) Järjestelmäkameran jos hankkii, niin olisi myös mahtava jos osaisi kuvia ottaa manuaalillakin eikä vain automaatti-asetuksilla.

      Suosittelisin että ostaisit siis jonkun pokkarin, niitäkin on nykyään todella paljon ja valinnanvaraakin löytyy. Ja laatuakin löytyy varmasti. Canonistina suosittelen nyt muutamia Canonin kameroita.

      http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/canon-ixus-510-240-hs-wlan

      http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/canon-ixus-500-hs-125-hs-full-hd-video

      Yksi canonin superzoom minullakin on ollut ja kyllä se kuvalaatu oli oikein mukavaa ja hyviä kuvia sai hyvässä valaistuksessa suuremmallakin "zoomilla" otettua varsin hyviä. Mutta ainut ongelma joka sen n. 200e maksaneen superzoomin kanssa oli, että se ei taas ollut mitenkään pieni eikä kyllä taskuun mahtunut. Sillekin piti ihan laukku ostaa ja näin ollen sitä ei viitsinyt aina ottaa mukaan esim päivälenkille metsään. Jäi siis kuvat hirvistä ja karhuista ottamatta liian suuren kameran takia ;)

    • Kameran löytänyt

      Päädyin lopulta ostamaan kuitenkin sen järkkärin.. :) Päätin panostaa kunnolla, ettei tarvitsisi katua, kun paremman saa suuremmalla summalla. Nyt laukusta löytyy Samsung nx1000- minijärkkäri, ja on kyllä loistava!!

      • Lasitavara

    • 16mm

      16 millinen f/2,4 on tuossa kamerassa hieno maisemakuvausobjektiivi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe