Näin ei mahapöpö iske!!

Tyytyväinen

Ajattelin vaan huvikseni kirjoitella kun sen verran tyytyväinen olen ollut matkoilla käyttämiini lääkkeisiini.. Eli suosittelen lämpimästi jokaiselle matkaan lähtijälle maitohappobakteerikuuria (merkillä ei väliä) ja vatsavaivoihin otettavaa lääkettä Imodium.

Imodiumia otetaan pienimpäänkin mahanvääntöön tai jo alkaneeseen ripuliin, niin ei kauaa tarvi kärsiä, ja hinta ei päätä huimaa.. Ilman reseptiä apteekeista! Eipä ole kertaakaan mahapöpö pilannut matkaani näitä napsiessa!!

9

4962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinkin

      ei tule pöpöjä kun jään kotiin...

    • KKK

      ..maitohappobakteerit ja immodiumit ovat ulkomailla täysin turhia, ne eivät tehoa ulkomaisiin pöpöihin.

      Ulkomailla vatsanväänteisiin auttaa parhaiten paikalliset lääkkeet.

      Itse sain Brasiliassa vatsaoireita. Kotimaisista tropeista ei ollut mitään apua. Vasta kun sain lääkäriltä piakallisia troppeja niin johan alkoi pötsi rauhoittumaan. Lääkäri keroikin, että ulkomaiset lääkkeet eivät paikallisiin pöpöihin juurikaan pure.

      • neuvoja

        juntti sanoo iMModium, sivistynyt taas Imodium.


      • PIETRO
        neuvoja kirjoitti:

        juntti sanoo iMModium, sivistynyt taas Imodium.

        Voi V että teitä pilkun nussijoita riittää joka lähtöön p:kele että oot oikein junttien juntti isolla J:llä mene pyttyyn ja vetäse niin päästään moisesta paskasta. KIITOS.


    • Tietoa on

      Näitä "mahapöpöjähän" on toki moneen lähtöön ulkomaillakin.

      Maitohappobakteeri tai Imodium ei auta tippaakaan jos saat esim Hepatiitti A:n ruoasta tai esim. Giardia duodenalisin/Ameban juomavedestä tai jonkun lukuisista ruokamyrkytysbakteereista ruoastasi (esim. vaikka salmonella, sighella tai staphylococcus).

      Maitohappobakteeri kyllä tasapainottaa suolistosi normaalia bakteerikasvua ja hidastaa haitallisten tai sinulle "vieraiden" bakteerien (esim. ruokamyrkytysbakteerien) kasvua suolistossasi.

      Maitohappobakteerit tai Imodium eivät paranna ruokamyrkytystä tai tapa mahdollisesti ruoan tai juoman mukana "nauttimaasi" bakteeria, virusta tai alkueläintä satika loisia. Imodiumkin näissä tapauksissa saattaa vain hiukan helpottaa oireita, ei siis poista aiheuttajaa.

      Ohjeeksi matkalle siis:
      - Tuore ruoka
      - Puhtaus ja hygienia (KÄDET!)
      - Nauti kylmä kylmänä ja kuuma kuumana ts. ruoka pitää olla kuumaa ja kypsää läpikotaisin (=mikrobit tuhoutuneet)
      - Pullovesi, ja huom. jääpalat on AINA tehty paikalliseen "kraanaveteen!.

    • Äiti

      Parhaaksi todettu konsti: aamulla tyhjään vatsaan ennen aamupalaa pari senttiä konjakkia.

      Lapsillekkin on annettu lusikallinen aamuisin.

      Tietenkin käsien pesu ja pullotettu vesi kuuluvat asiaan aina. Syöty on kaikkea mahdollista, eikä ole vatsatauteja ollut koskaan.

      • huh huh

        onneksi olkoon, olet hyvää vauhtia tekemässä lapsistasi alkoholisteja! tiesitkös, ettei lapsen maksa polta lainkaan alkoholia. maksa kehittyy vasta noin 17-vuotiaana niin että se pystyy polttamaan alkoholia!


      • niuho
        huh huh kirjoitti:

        onneksi olkoon, olet hyvää vauhtia tekemässä lapsistasi alkoholisteja! tiesitkös, ettei lapsen maksa polta lainkaan alkoholia. maksa kehittyy vasta noin 17-vuotiaana niin että se pystyy polttamaan alkoholia!

        aivan oikein,maksahan ei polta alkoholia kuin vasta juuri 17-vuotiaana.
        itseni ensimmäiset alkoholikokemukset olivat noin 14-vuotiaana,mutta kun maksani ei polttanut tuota alkoholia niin selvisin vasta täytettyäni 17 vuotta.
        ylä-asteesta en muista päivääkään ja olin tsoukilla hakenut kampaajakouluun,vaikka olenkin poika.

        ei tippa konjakkia tee lapsesta vielä alkoholistia!


    • papu

      hei,

      Lisaampa tahan viela yksinkertaisen vinkin, jolla itse olen selvinnyt todella pahasta mahataudista kahteen kertaan, kun imodium eika paikalliset tehoa, ja jolla myos pelastetaan henkia kehitysmaissa. akillisessa ja voimakkaassa ripulissa elimiston suolatasapaino jarkkyy, jonka takia neste ei imeydy, ja johtaa nopeasti elimiston kuivumiseen. mikali apteekki on lahella, on parasta ostaa tallainen suola-katalyytti jauhe, jonka sekoitat esim. puoleen litraan vetta. mikali tata ei ole saatavilla, keita litra vetta, lisaa joukkoon teelusikallinen suolaa, ruokalusikallinen sokeria ja juo koko litra. itse paasin eroon taudista samana paivana, kun kolmen paivan tehottomien laakkeiden jalkeen olin jo todella huonossa kunnossa.
      hyvia matkakokemuksia kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe