Ei ihme, että nuoret katkeroituvat heti työelämän alussa.
Tässä tapauksessa kylpyhuonesaneerausfirman pomo soitti ja pyysi
18 vuotiasta poikaa kantamaan takapihan autotallista laastipusseja
hissittömön talon neljänteen kerrokseen ja sai tästä työstä 5 €/tunti.
Säkkejä oli useita ja työhön kului monta tuntia. Työ oli sellainen, että
pomo ja kaverinsa eivät halunneet rasittaa itseään näin raskaalla työllä.
NUORTEN TYÖPANOSTA PITÄÄ KUNNIOITTAA!
25 kg:n laastipussien kanto
6
466
Vastaukset
- 100kg. sokerisäkki
Laastipussien kanto on normaalia rakennustyötä josta usein tarjotaan jollekulle "keikka".
Tekijästä itsestään on kiinni kuinka paljon sitten jää tunnille, tai ottaako keikan vastaan.
Sitäpaitsi, nuo rakennusten kantamishommat olivat ennen naisten ja lasten töitä, mutta nykyään 18v. "poika" ei niissä pärjää... ja vielä pitäisi kunnioittaa. - Telamiinan kantaja
Olisiko kantanut mieluummin Jääkaapit ja Liedet asuntoihin ?
Vessanpöntöt. Lavuaarit. Keittiökaapistot. Parkettipakkaukset...
Vai olisko ollut kivempi leikkiä Älypuhelimella koko päivä ?
Kantaminen on normaalia rakennustyötä. Hissejä ei aina ole. - kirvesmiehen muija
Normaalia rakentamista. Mutta tämän päivän muoti-ilmiö rahaa pitää tulla mutta mitään ei tarvitsisi tehdä. Ainakin tuo nuorimies voi miettiä kannattaako mennä koulun penkille ja lukea siistimpi ammatti. Jos raksa-alalle jää niin siihen saa varautua että 50 ja selkä on menny pilalle. Jos selkä on kestäny niin sitten nivelet ja jänteet on lopussa.
- ymmärrän
Kantohommat ovat normaalia työtä, mutta nykypäivänä (hyvä toveri ja kaveri aikana) niihin liittyy myös paljon henkisiä asioita. Jo tapa miten miten sanoo toiselle et ala kantamaan, voi vaukuttaa miltä työ tuntuu. jos sanoo nuorelle et hei sähän olet reipas nuorimies et sultahan käy kantohommat hyvin et vieppäs noi säkit tonne ylös on parempi kun suu vittuilevas irveessä sanottu, et hei heitä noi säkit tonne ylös nopeesti, ettei urakka kuse.
Samoin vaikuttaa miten muut työntekijät käyttäytyy/mitä töitä tekevät samaa aikaan kun toinen selkämärkänä kantaa säkkejä.
Tulee kyllä raiskattu olo, kun näkee, että toiset tekee kevyitä hommia ja ehtii polttaa tupakkaa ja juttelee mukavia, päälle vielä se et käskyn kantohommiin on antanut just sellainen kusipää nokka joka vinoilee ja sättii koko ajan. - Pondus
Raskaat työvaiheet kannattaa ajatella aina positiivisesti. Tuleepahan treeniä jos vaan käyttää hyviä otteita, ettei rasita selkää jne.
Eipä ole ihme että suurin osa työväestä nykyään tulee Virosta ja muistamaista, kun usein Suomalaisen asenne on että pitäisi saada 'hikoilulisää'.
Tietysti palkkauskin vaikuttaa mutta ei se ole aina syynä. Ehtinyt zuumailla työmaatoimintaa enemmänkin sivusilmällä, kun roikkunut poranveivissä.
T: Poramies - Helikopterillako ?
Varmaan kymmeniä tonneja on Tasoitesäkkejä tullut kannettua.
Siihen vielä kaikki muu Roina päälle.
Kuuluu ihan ammatin kuvaan. Juu ei se kivaa ole...
Kuka ne sinne kantaa jos ei joku ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289