Pahaa sanottavaa Alanyasta?

Mielenkiinnolla

Kaikki vaan kehuu Alanyaa on kai siellä pakko olla jotain huonojakin puolia, kertokaa niin olen taas vähän viisaampi!!

13

3498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmesti käynyt

      - Kauppiaat ja ravintoloiden sisäänheittäjät, jotka suuttuvat, jos et ole kiinnostunut heidän tarjonnastaan. Eli jos kerran syöt jossain ravintolassa, on vaikea päästä enää ohi paikasta.
      - Huijaus ravintoloissa ja liikkeissä. Aina pitää tarkistaa lasku perinpohjin. Luottaa ei voi kenenkään.
      - Humalaiset, öykkäröivät nuoret turistit
      -Paikalliset miehet joiden mielestä turistinaiset ovat vain "sitä" vailla
      - sähkökatkokset
      - rukouskutsut

      Tässä näitä. Myös plussapuolia löytyy runsaasti, mutta niitähän et kysellyt.

      • turkin ystävä

        Hei, miksi pitäs olla jotain pahaa sanottavaa?
        Maassa maan tavalla jne,,,
        Alanya on ihana paikka,tietenkin riippuu paljon itsestä mitä haluaa ja miten ITSE käyttäydyt!
        Meillä on aina ollut mukavaa ja on saatu uusia kavereita:)
        JOS jotain "pahaa"haluat....loma loppuu AINA liian pian ja ikävä jää....


      • kaksi kertaa

        Olen ollut 2 kertaa viikon reissulla Turkissa ja sinä aikana sattui yksi sähkökatkos päivällä, eli ei paljon haitannut. Myyjät ja sisäänheittäjät ovat aktiivisia, mutta aina voi sanoa, että myöhemmin, on kiire retkelle, on justiin syönyt,ei ole rahaa tai menee sitten kahville ko. paikkaan. Eli en koe sitä ongelmaksi. Eikä ole pahasti sanottu koskaan. Myöskään lakujen kanssa en ole huomannut mitään ongelmia. Ja siihen viimeiseen asiaan, olen 9 vuotiaan tyttären kanssa liikkeellä äiti-ihmisenä olen saanut olla rauhassa seksistisiltä ehdotuksilta. Muutaman vuoden kuluttua sitten varmaan tilanne voi olla toinen.


    • ohjeet

      Kaikki on kiinni omasta asennoitumisesta.

      Tinkiminen basaarissa kuuluu asiaan. Hyvästä tinkijästä jopa pidetään, muuten on hölmö ja huijattava.Yleensä basaarissa lopullinen hinta on 30- 60% alkuhinnasta jolla tavara lähtee. Eli tinkiminen on aloitettava 15-25% pyydetystä ja nosteltava varovaisesti. Euro-liirahintoja kannattaa myös tarkkaiila sillä kauppiatten vaihtokurssi vaihtelee 1,5-2milj./euro.

      Ruokapaikoissa taas 10-15% tippi kuuluu asiaan, muuten voi käydä niin, että jos menet samaan paikkaan, sulle tuodaan ruokalista jossa on 15-20% korkeammat hinnat kuin edellisellä kerralla ja/tai ruoka mitä sattuu olemaan tähteenä.

      Muutenkin, kun pyrkii olemaan maassa maan tavalla, eikä herättämään huomiota törttöilemällä kännissä, siellä on ihan kivaa. Paitsi vaki-narisijat, jotka valittavat kuumuudesta, vaikka ovat lähteneet kotimaista kylmyyttä ja sateita pakoon.

      On myös huomioitava, että ovet ja ikkunat ovat yksinkertaisia, joten käytävän, liikenteen ja ravintoloiden melu kuuluu sisään. Kuten myös oman huoneen isommat äänet ulospäin...

      Mulla ainakin matkat (12 x Turkissa 41 x muissa maissa) ovat menneet yleensä ihan kivasti.

      • hk 's blue one

        Saimme Alanyassa eräässä ravintolassa hyvän tarjoilijan ( mikä lienee harvinaista siellä ), joka hoiti työnsä erinomaisesti. Kävimmekin siten paikassa useana iltana peräkkäin ja jätimme tarjoilijalle hyvästä palvelusta kohtuullisen hyvät juomarahat.

        Eräänä iltana ei tämä tarjoilija enää ollutkaan paikalla, ja meille vakuuteltiin että tulee kohta, sisään vain. No, miestähän ei kuulunut ja ja myöhemmin tapasimme hänet tarjoilemassa toisessa ravintolassa. Eron syys oli kuulemma se, että edellisen paikan omistajalla oli tapana omia kaikki lippaaseen työnnetyt juomarahat.

        Turha kai niille on juomarahoja maksaa jos homma tosiaan toimii näin.


      • uudet ohjeet.
        hk 's blue one kirjoitti:

        Saimme Alanyassa eräässä ravintolassa hyvän tarjoilijan ( mikä lienee harvinaista siellä ), joka hoiti työnsä erinomaisesti. Kävimmekin siten paikassa useana iltana peräkkäin ja jätimme tarjoilijalle hyvästä palvelusta kohtuullisen hyvät juomarahat.

        Eräänä iltana ei tämä tarjoilija enää ollutkaan paikalla, ja meille vakuuteltiin että tulee kohta, sisään vain. No, miestähän ei kuulunut ja ja myöhemmin tapasimme hänet tarjoilemassa toisessa ravintolassa. Eron syys oli kuulemma se, että edellisen paikan omistajalla oli tapana omia kaikki lippaaseen työnnetyt juomarahat.

        Turha kai niille on juomarahoja maksaa jos homma tosiaan toimii näin.

        Hyvin useassa paikassa istuu "isäntä tai hänen edustajajansa" nurkkapöydässä. Turkin tai muiden maiden mafian miehiä. Mutta, tarjoilijan palkka ja työpaikan pysyvyys myös määryätyy näissäkin paikoissa yleensä tipinsaantikyvyn perusteella...

        Klaanit on muuten erotettevissa "isännän" hius- tai partamuodin perusteella.

        Turistillahahan tällä kai ei ole merkitystä, mikäli noudattaa tapoja eikä halua sekaantua klaanisotiin?


      • hk's blue one
        uudet ohjeet. kirjoitti:

        Hyvin useassa paikassa istuu "isäntä tai hänen edustajajansa" nurkkapöydässä. Turkin tai muiden maiden mafian miehiä. Mutta, tarjoilijan palkka ja työpaikan pysyvyys myös määryätyy näissäkin paikoissa yleensä tipinsaantikyvyn perusteella...

        Klaanit on muuten erotettevissa "isännän" hius- tai partamuodin perusteella.

        Turistillahahan tällä kai ei ole merkitystä, mikäli noudattaa tapoja eikä halua sekaantua klaanisotiin?

        viiksekkään istuvan isännän tarkka katse valvoi jatkuvasti pöytiä. Mutta en kyllä enää maksaisi juomarahoja, koska nyt tiedän kenen taskuun rahat menivät.

        Oli paljolti em. kielitaitoisen ja mielyttävän tarjoilijan ansiota, että paikassa yleensä turisteja kävi.

        Tavatessamme tarjoilijan toisaalla hän oli peloissaan ja pyysi ettemme missään nimessä kertoisi em. ravintolan omistajalle hänen nykyistä olinpaikaa. Pelkäsi ehkä kostoa. Olen varma että em. ravintolan asiakasmäärä koki melkoisen kolauksen hyvän tarjoilijan jätettyä paikan.

        Jotenkin tuo ravintolabisnes Alanyassa oli niin järkyttäävää ja kovaa, että olen melko varma jonkun paikallisen mafian sitä pyörittävän.


      • Kyllä
        hk 's blue one kirjoitti:

        Saimme Alanyassa eräässä ravintolassa hyvän tarjoilijan ( mikä lienee harvinaista siellä ), joka hoiti työnsä erinomaisesti. Kävimmekin siten paikassa useana iltana peräkkäin ja jätimme tarjoilijalle hyvästä palvelusta kohtuullisen hyvät juomarahat.

        Eräänä iltana ei tämä tarjoilija enää ollutkaan paikalla, ja meille vakuuteltiin että tulee kohta, sisään vain. No, miestähän ei kuulunut ja ja myöhemmin tapasimme hänet tarjoilemassa toisessa ravintolassa. Eron syys oli kuulemma se, että edellisen paikan omistajalla oli tapana omia kaikki lippaaseen työnnetyt juomarahat.

        Turha kai niille on juomarahoja maksaa jos homma tosiaan toimii näin.

        Siis näinhän se menee;
        ei kai kukaan nyt ole kuvitellut, että ne tarjoilijat saa kokonaan ne tipit itselleen????
        Höpö höpö.
        Jokaisessa ravintolassa on isäntä paikalla, jossakin paikoissa hyvinkin näkyvästi ja joissakin taas takahuoneessa.

        Itse olen noiden tippien suhteen hyvin kitsas, harvoin jätän jotain huomattavaa tippiä.
        Useimmiten jätän tasarahan, tai setelin joka on lähes tasaraha.

        Sisäänheittäjät pääsevät tuskin osille mistään tipeistä, ruokapalkalla ne siellä koko sesongin on töissä.


      • justjoo
        Kyllä kirjoitti:

        Siis näinhän se menee;
        ei kai kukaan nyt ole kuvitellut, että ne tarjoilijat saa kokonaan ne tipit itselleen????
        Höpö höpö.
        Jokaisessa ravintolassa on isäntä paikalla, jossakin paikoissa hyvinkin näkyvästi ja joissakin taas takahuoneessa.

        Itse olen noiden tippien suhteen hyvin kitsas, harvoin jätän jotain huomattavaa tippiä.
        Useimmiten jätän tasarahan, tai setelin joka on lähes tasaraha.

        Sisäänheittäjät pääsevät tuskin osille mistään tipeistä, ruokapalkalla ne siellä koko sesongin on töissä.

        joo no koko kesän yhdessä baarissa henganneena voin kyllä sanoo että tipit tuli ihan nätisti duunareille ja pomo itekkin sinne saattoi joskus rahaa kassasta laittaa.... suurin osa pojista jotka alanyassa on töissä on siellä provikka palkalla ja kokeneemmilla tarjoilijoilla se on noin 10% päivän koko myynnistä... ainakin mun jampalla... voi sitten olla että eri rafloissa on eri käytännöt.... ei siellä kukaan kumminkaan ihan ilmaiseksi töitä tee, vaikka kyllä musta aina välillä siltä tuntui.... ja ruoka sisälty työsuhde etuihin:)


    • Mielenkiinnolla..

      Tällaisia kommentteja odottelinkin, olen nimittäin lähdössä ko. paikkaan ja halusin vain tiedustella siellä käyneiden mielipiteitä Alanyan huonoista puolista, koska hyvistä saa lukea joka toisesta viestistä.. Kiitos vastanneille..

      kertokaahan vielä, että kuinka alas hinnan uskaltaa laittaa tinkiessä, ja suuttuuko kauppiaat helposti.. Jos kysyn esim. farkkujen hintaa ja en loppujen lopuksi haluakaan ostaa ko. tuotetta, miten pääsen tilanteesta pois ilman riitaa??

      • el maestro

        eihän sun ole pakko mistään liikkeestä mitään ostaa. voit kysyä hintaa, tinkiä ja lähteä jos hinnat ei mielytä. yleensä kauppiaat suostuu tarjoukseen jos on aikeissa lähteä muualta ostamaan mitä nyt on ostamassakaan...

        itse kyllä kerkesin kyllästyä tinkimiseen ja jatkuvaan kusettamisen yrittämiseen kahdessa viikossa. oli hyvä matka mutta toiste en enään turkkiin mene ainakaan kaveri porukalla...


      • Kirsi

        Miehen sukulaiset omistaa siellä asunnon ja ne sano (koko perhe täysin shoppailuhulluja ja kovia tinkimään/joskus jopa 1-1 1/2 h), ettei nahkaliikkeisiin kannata mennä ellei ole 100% varma, että haluaa ostaa tietyn jutun. Niistä ei kuulemma pääse ulos.


    • Pari kerttaa käynyt

      Kannattaa jättää Tivoli käymättä. Tai jos käyt, niin älä ainakaan rahapeleihin sotkeudu. Niissä huijataan (paikallisetkin jälkeenpäin ihmettelivät miksi edes menimme sinne kun siellä huijataan - eli paikalliset ainakin osaavat niitä varoa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe