Huomasin jo toisen kerran, että Helsingin keskustan ns. suomalaisissa ruokapaikoissa ei haluta palvella yksin ruokailuun pyrkivää edes lounasaikaan. Eräässä torin reunan pastapaikassa lounasaikaan tarjoilijat vain vilkaisivat odota -taulun edessä seisovaa asiakaskandidaattia. Olin tulossa jumpasta, enkä omasta mielestäni ollut mitenkään epämääräisen näköinen saatikka humalassa!. Olin toki suihkussa käynyt ja omasta miletestäni normaalin näköinen ja kesäshortsit päällä seisoin tovin, mutta tarjoilijat vain vilkaisivat puoleeni eikä kiirettä näyttänyt olevan. Edes pöydissä ja terassilla ei ollut täyttä. En tiedä mikä on syynä tällaiseen, jotta laittakaa ilmoitus ulkopuolelle jos haluatte vain tietynlaisia asiakkaita ja selvät ikä, pukeutumis, ym spesifikaatiot, ruokailijoille. Tätä en kyllä ole havainnut missään maahanmuuttajien pitämissä ruokapaikoissa. Kyllä tämä loukkaavalta tuntuu ja osaan kuvitella miltä tuntuu syrjintä, kun se näyttää jo ulottuvat meihin kaikkiin.
asiakasvalintaa
4
156
Vastaukset
- musta blazer
Vieläkinkö?
Joskun ammoisina aikoina menin yksin syömään makkarataloon jossa oli Omena niminen ruokapaikka.
Siinä ikkunan vieressä oli paljon pieniä pöytiä ja siihen sitten minäkin tähtäsin, mutta sellainen kopea mies ohjasi minut keskelle lattiaa neljän hengen pöytään jossa nolona söin ruokani pikavauhtia.
Ikkunapaikkoja oli vapaina koko ajan eikä varauslappuja ollut.
Olin aivan että mitätmitä mitä ja mikä minussa olikaan vikana.
Muistan oloni ihan selvästi ja vaatteet ja kaikki :D mutta ruokaa en muista.- totta on
Olen huomannut saman ja valitettavasti juuri keskustan narinkkatorilla pastapaikassa Bavariassa. Toinen oli makkaratalossa se uusittu paikka, jonka nimeä en muista.
- 16+3
Siis en oikein ymmärrä että miksi olit nolona? Ja toiseksi, voi kai sille tarjoilijalle sanoa että sopiiko että istun tuossa? Suomessa kaikki vaan nyhjää eikä saa suutaan auki.
En siis kuitenkaan tiedä näitä kyseisiä paikkoja, ties vaikka oikeasti olisivat ynseitä.
- musta blazer
No juu. Jotenkin säikähdin sitä sen miehen kopeaa olemusta ja kun viskattiin siihen keskelle syömään.
Olin vasta nuori ja pääsin ihan yksin Helsinkiin kahdeksi viikoksi "harjoittelemaan" erääseen firmaan.
Jos ajattelen nyt, niin arvaan että kimottaisin suureen ääneen vastalauseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976