asiakasvalintaa

järkyttynyt

Huomasin jo toisen kerran, että Helsingin keskustan ns. suomalaisissa ruokapaikoissa ei haluta palvella yksin ruokailuun pyrkivää edes lounasaikaan. Eräässä torin reunan pastapaikassa lounasaikaan tarjoilijat vain vilkaisivat odota -taulun edessä seisovaa asiakaskandidaattia. Olin tulossa jumpasta, enkä omasta mielestäni ollut mitenkään epämääräisen näköinen saatikka humalassa!. Olin toki suihkussa käynyt ja omasta miletestäni normaalin näköinen ja kesäshortsit päällä seisoin tovin, mutta tarjoilijat vain vilkaisivat puoleeni eikä kiirettä näyttänyt olevan. Edes pöydissä ja terassilla ei ollut täyttä. En tiedä mikä on syynä tällaiseen, jotta laittakaa ilmoitus ulkopuolelle jos haluatte vain tietynlaisia asiakkaita ja selvät ikä, pukeutumis, ym spesifikaatiot, ruokailijoille. Tätä en kyllä ole havainnut missään maahanmuuttajien pitämissä ruokapaikoissa. Kyllä tämä loukkaavalta tuntuu ja osaan kuvitella miltä tuntuu syrjintä, kun se näyttää jo ulottuvat meihin kaikkiin.

4

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta blazer

      Vieläkinkö?
      Joskun ammoisina aikoina menin yksin syömään makkarataloon jossa oli Omena niminen ruokapaikka.
      Siinä ikkunan vieressä oli paljon pieniä pöytiä ja siihen sitten minäkin tähtäsin, mutta sellainen kopea mies ohjasi minut keskelle lattiaa neljän hengen pöytään jossa nolona söin ruokani pikavauhtia.

      Ikkunapaikkoja oli vapaina koko ajan eikä varauslappuja ollut.
      Olin aivan että mitätmitä mitä ja mikä minussa olikaan vikana.
      Muistan oloni ihan selvästi ja vaatteet ja kaikki :D mutta ruokaa en muista.

      • totta on

        Olen huomannut saman ja valitettavasti juuri keskustan narinkkatorilla pastapaikassa Bavariassa. Toinen oli makkaratalossa se uusittu paikka, jonka nimeä en muista.


      • 16+3

        Siis en oikein ymmärrä että miksi olit nolona? Ja toiseksi, voi kai sille tarjoilijalle sanoa että sopiiko että istun tuossa? Suomessa kaikki vaan nyhjää eikä saa suutaan auki.

        En siis kuitenkaan tiedä näitä kyseisiä paikkoja, ties vaikka oikeasti olisivat ynseitä.


    • musta blazer

      No juu. Jotenkin säikähdin sitä sen miehen kopeaa olemusta ja kun viskattiin siihen keskelle syömään.
      Olin vasta nuori ja pääsin ihan yksin Helsinkiin kahdeksi viikoksi "harjoittelemaan" erääseen firmaan.

      Jos ajattelen nyt, niin arvaan että kimottaisin suureen ääneen vastalauseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe