Lukekaa itse

Välittävä

24

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SD puolue palstalta

      Olipa kerran SD
      20.6.2013 12:50
      16
      Sulje
      Omaishoitajat ja Läheiset- Liitto ry puheenjohtaja Anneli Kiljunen SD-puolueesta.

      http://www.omaishoitajat.fi/sites/omaishoitaja.pohjaton-asiakas.fi/files/Omaishoitajat ja Läheiset -liiton hallitusohjelmavaatimukset 2011-2015_0.pdf
      Web of Trus

      Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen SD-puolueesta. Miksi tienne eivät kohtaa, vaikka puoluetausta on SD?

      Säästöjä olisi tarjolla :-) Muistatko Jutta, kun Vasemmiston Paavo Arhinmäki "melkein eilen" sanoi, että omaishoitajien asiakin pitäisi päivittää.

      Nyt liitto on tehnyt arvokasta työtään jo 20 vuotta ja SD-puolueen "liivijengi" pitää huolen, että heille palkkiot juoksevat jatkossakin.

      Siis Urpilainen, Kiljunen ja Huovinen. Tuolla hyökkäyskolmikolla tulee omia maaleja niin paljon, että verkkosukat ovat tuhannen päreinä seuraavien eduskuntavaalien jälkeen :-)

    • No kylläpäs me säästämme yhteiskunnan varoja !

    • ....

      Niinpä, kyllä "llivijengi" oman palkkansa muistaa nostaa. Omaishoitajien asiat ovat aina vain retuperällä.

    • kuntoilu

      Ollaanko me Omaishoitajat olleet tarpeeksi aktiivisia hoitamaan asioitamme.

      • tympääntynyt.

        Ainakaan minä en jaksa nousta barrikaadeille, omaishoito vie voimat niin tarkkaan. Sen varaan juuri laskevatkin, hoitaa ne kuitenkin. Kiitosta, lupauksia ja kehumista, ainakin vaalien alla, sillä taas porskuuttavat pitkälle.
        Omaishoitajien asioita on suuri määrä ihmisiä hoitamassa hyvällä palkalla, jos viitsin niin laitan joskus linkin. Pitäisi tuolla porukalla jotain tapahtuakin. En ole saanut mitään apua liitosta, olen hoitanut kauan. Apu on ollut turhaa sananhelinää. Tai sellaista jonka olen itsekin tiennyt aikoja sitten, lähes aina olen tiennyt oamishoitajien asioista enmmään kun neuvojat.


      • soilikki

        Miks meijän tarvii nyrkit savessa tapella toisen puolestaja tietysti myös omastamme.Kyllä sitä liirum laarumia on vuosien aikana saanut kuulla ihan tarpeeksi.Kaikki tiedon on kiven alta saanut kaivaa.Minä olen omasta mielestäni ollut niin aktiivinen kuin olen pystynyt.Kukaan ei ole mitään tullut tarjoamaan vapaaehtoisesti.Mutta miksi sen on oltava niin vaikeaa,kyllä siinä uupuu vahvempikin ihminen.Kyllä näistä meikäläisten elämän kertomuksista rommaani tulis,ja jos hyvin kaupaks menis olis loppu elämä turvattu.Koitetaan jaksaa.


    • tympääntynyt
    • Niin jos vaan jaksasi taistella!Mie koitin taistella ja vaatia,ettei tukea karsittaisi kun mies on 2/2 intervallissa,200e putoaa tuesta pois,maksut nousee 300 e kk,mutta en kuitenkaan voi käydä töissä kuin "normaalit" ihmiset kun mies hoidossa.Kuka ottaisi aina kahdeksi viikoksi kerrallaan hommiin?Eipä ne siitäkään välitä,että kun tuo "hoidokki" kotona,työpäivä on 24/7...missä välissä sitten lepään?
      No kait 500 e vähemmän on ihan normaalia,ei ne sitä ajattele että pitäisi kouluttaa tuota tytärtäkin...Ei ne voi edes sen 200 e antaa,ei voi ei....inhimillisyyttä ei ole!

      • Joskus tekisi mieli viedä tuo mies suuren sos.ja terveyspiirin pomolle,sanoisin siinä on,koita nyt hoitaa,mie häippäsen ;)


      • Pirre*
        ristiina kirjoitti:

        Joskus tekisi mieli viedä tuo mies suuren sos.ja terveyspiirin pomolle,sanoisin siinä on,koita nyt hoitaa,mie häippäsen ;)

        Olen kuullut totena kerrottavan, että vaimo (omaishoitaja) oli taluttanut miehensä terveyskeskukseen ja sanonut lähes noin sanoin, "siinä on, hoitakaa mie en enää jaksa"...ja oli lähtenyt kävelemään niiltä jalansijoilta, no jatkoa en tälle tarinalle tiedä, mutta uskon ettei ihmistä voida pihallekaan heittää..eikä ketään voi vaatia jaksamaan enempää kuin jaksaakaan, ja onhan olemassa laki, joka velvoittaa kunnat hoitamaan vanhuksensa


      • lomalla!
        Pirre* kirjoitti:

        Olen kuullut totena kerrottavan, että vaimo (omaishoitaja) oli taluttanut miehensä terveyskeskukseen ja sanonut lähes noin sanoin, "siinä on, hoitakaa mie en enää jaksa"...ja oli lähtenyt kävelemään niiltä jalansijoilta, no jatkoa en tälle tarinalle tiedä, mutta uskon ettei ihmistä voida pihallekaan heittää..eikä ketään voi vaatia jaksamaan enempää kuin jaksaakaan, ja onhan olemassa laki, joka velvoittaa kunnat hoitamaan vanhuksensa

        Kyllä monta kertaa on ollut lähellä itsellänikin.
        Kai meilläkin on vielä hiukkanen itsesuojeluvaistoa jäljellä. Mitä hyötyä poitlaallekaan on siitä jos hoitajakin sairastuu.


      • Pirre*
        lomalla! kirjoitti:

        Kyllä monta kertaa on ollut lähellä itsellänikin.
        Kai meilläkin on vielä hiukkanen itsesuojeluvaistoa jäljellä. Mitä hyötyä poitlaallekaan on siitä jos hoitajakin sairastuu.

        Olen huomannut etten enää kestä kovinkaan isoa vastoinkäymistä etten meinaisi masentua, mutta sitten pienikin piristys, esim. lasten ostama äitienpäivä lahjana saatu konserttilippu, yhdistettynä hotelliyöhön piristi kovasti, ja ihan se että voi kävellä päivän kauniissa Savonlinnan kaupungissa (toisen mummin kanssa) ja ilman huolia istuskella katsellen sataman liikennettä.


      • mummi ja faari
        Pirre* kirjoitti:

        Olen huomannut etten enää kestä kovinkaan isoa vastoinkäymistä etten meinaisi masentua, mutta sitten pienikin piristys, esim. lasten ostama äitienpäivä lahjana saatu konserttilippu, yhdistettynä hotelliyöhön piristi kovasti, ja ihan se että voi kävellä päivän kauniissa Savonlinnan kaupungissa (toisen mummin kanssa) ja ilman huolia istuskella katsellen sataman liikennettä.

        Näin on. Pienikin vaihtelu tekee mielialalle hyvää. Mutta on päästävä irtautumaan koti ympyröistä.
        Taidan olla niin väsynyt, vai mistä johtunee, sukulaisten vierailukin pelottaa jo etukäteen, en jaksaisi mitään ylimääräistä. Ennen oikein odotin että nähdään suvun jäseniä.
        Jokin irroitus arjesta on pakko tehdä, viikon matka jonnekin kauemmaksi olisi luxusta. Saahan sitä haaveilla.


      • mummi ja faari kirjoitti:

        Näin on. Pienikin vaihtelu tekee mielialalle hyvää. Mutta on päästävä irtautumaan koti ympyröistä.
        Taidan olla niin väsynyt, vai mistä johtunee, sukulaisten vierailukin pelottaa jo etukäteen, en jaksaisi mitään ylimääräistä. Ennen oikein odotin että nähdään suvun jäseniä.
        Jokin irroitus arjesta on pakko tehdä, viikon matka jonnekin kauemmaksi olisi luxusta. Saahan sitä haaveilla.

        Mie luen,hitsi kun joskus on ihanaa,kun ei tarvitse vartioida toista koko ajan,vaan voi lukea hyytävää dekkaria,ah ja juoda kahvia rauhassa.
        Mie kun meen matkoille kun loma,niin sainpas korviini sellaista,"että no niin nyt se laittaa ukon hoitoon ja ite vaan hurvittelee",no tämä aivan totta ;)
        Oikeestaan ei jaksa vierailuja,parempi mennä pois kotoa,se muistuttaa liikaa "työstä"
        Makuuhuoneen ovenkin pidän kiinni,en halua edes nähä sitä,se kun miehen hoitokoti kun kotona nykyään.
        Mun maailma menee kyllä sekasin jos tulee vastoinkäymisiä,ei jaksa potee enää ongelmia.


    • kuntoilu

      Taitaa olla korkea keski-ikä vaikuttamassa Omaishoitajien aktiivisuuteen, mulla viellä vuosi eläkeikään,et sillain.

      • Pirre*

        Mitähän tarkoitit, tuolla "Omaishoitajien aktiivisuuteen" -lauseen pätkällä?


      • Ab Dullah Oy
        Pirre* kirjoitti:

        Mitähän tarkoitit, tuolla "Omaishoitajien aktiivisuuteen" -lauseen pätkällä?

        Mitähän ministeri Virkkunen "tarkoitti", uutukaisensa kansan ihmeteltäväksi asetti?

        "Kuntien valtionosuuksien määrään vaikuttavia perusteita muutetaan, kertoo Keskisuomalainen.

        Lehden mukaan perusteita vähennetään 50:stä alle kymmeneen. Myös jakoperusteiden painotuksia muutetaan. Esimerkiksi maahanmuuttajaväestön merkitys kasvaa rahaa jaettaessa.

        Hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkusen (kok.) mukaan väestön ikärakenne ja sairastavuus säilyvät edelleen tärkeimpinä perusteina sille, paljonko kunta saa rahaa valtiolta.

        Virkkusen mukaan nykyjärjestelmä on epäoikeudenmukainen ja sekava. Hän sanoo, että vuonna 2015 voimaan tulevat muutokset voivat vaikuttaa kuntien valtionosuuksien määriin dramaattisesti. Uudistukselle kaavaillaankin kolmen vuoden siirtymäaikaa.

        Hallitus on myös päättänyt käynnistää uudelleen sähköisen äänestämisen valmistelun osana kuntalain kokonaisuudistusta."

        Tutkailkaa lauseita " Myös jakoperusteiden painotuksia muutetaan. Esimerkiksi maahanmuuttajaväestön merkitys kasvaa rahaa jaettaessa."

        Eli suomeksi tuo tarkoittaa sitä, että 300 000 omaishoitajasta onnekkaimmat 40 000, jotka saavat lakisääteisen omaishoidon palkkionsa, saavat varautua siihen, että kotikuntiensa katuja tallaavat mamut saavat "korvamerkittyä" entistä enemmän, koska kunnille on jätetty sopiva pers...porsaanreikä tulkita itse, kuka saa ja kuka nuolee näppejään.

        Milloinkahan omaishoitajat saataisiin puhaltamaan = äänestämään samaan kekäleeseen ja 400 000 äänivyöryllä läheiset siihen lisänä hoitamaan tämä mamuasia nyt sinne, mihin se kuuluukin. Niin kauas, kuin pippuri kasvaa.

        Puolue, joka tämän vääryyden omaishoitajien eduksi kääntää, tulee istumaan pääministerin pallilla ja kuuntelee suut messingillä punikkien räksytystä opposition suunnalta.


      • Pirre*
        Ab Dullah Oy kirjoitti:

        Mitähän ministeri Virkkunen "tarkoitti", uutukaisensa kansan ihmeteltäväksi asetti?

        "Kuntien valtionosuuksien määrään vaikuttavia perusteita muutetaan, kertoo Keskisuomalainen.

        Lehden mukaan perusteita vähennetään 50:stä alle kymmeneen. Myös jakoperusteiden painotuksia muutetaan. Esimerkiksi maahanmuuttajaväestön merkitys kasvaa rahaa jaettaessa.

        Hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkusen (kok.) mukaan väestön ikärakenne ja sairastavuus säilyvät edelleen tärkeimpinä perusteina sille, paljonko kunta saa rahaa valtiolta.

        Virkkusen mukaan nykyjärjestelmä on epäoikeudenmukainen ja sekava. Hän sanoo, että vuonna 2015 voimaan tulevat muutokset voivat vaikuttaa kuntien valtionosuuksien määriin dramaattisesti. Uudistukselle kaavaillaankin kolmen vuoden siirtymäaikaa.

        Hallitus on myös päättänyt käynnistää uudelleen sähköisen äänestämisen valmistelun osana kuntalain kokonaisuudistusta."

        Tutkailkaa lauseita " Myös jakoperusteiden painotuksia muutetaan. Esimerkiksi maahanmuuttajaväestön merkitys kasvaa rahaa jaettaessa."

        Eli suomeksi tuo tarkoittaa sitä, että 300 000 omaishoitajasta onnekkaimmat 40 000, jotka saavat lakisääteisen omaishoidon palkkionsa, saavat varautua siihen, että kotikuntiensa katuja tallaavat mamut saavat "korvamerkittyä" entistä enemmän, koska kunnille on jätetty sopiva pers...porsaanreikä tulkita itse, kuka saa ja kuka nuolee näppejään.

        Milloinkahan omaishoitajat saataisiin puhaltamaan = äänestämään samaan kekäleeseen ja 400 000 äänivyöryllä läheiset siihen lisänä hoitamaan tämä mamuasia nyt sinne, mihin se kuuluukin. Niin kauas, kuin pippuri kasvaa.

        Puolue, joka tämän vääryyden omaishoitajien eduksi kääntää, tulee istumaan pääministerin pallilla ja kuuntelee suut messingillä punikkien räksytystä opposition suunnalta.

        Jaha perussuomalainen osasi tällekin sivulle agitoimaan..


      • kom munisti
        Pirre* kirjoitti:

        Jaha perussuomalainen osasi tällekin sivulle agitoimaan..

        samaa mieltä siun kanssasi. soinistit pitäsi kieltää täältä netistä hevon helv kuttiin. aina narisevat vaika juttakii parhaansa teköö että myö omaisiikii hoitavat etes jotakii roposii saatais. ei pöljempii ole kui nuo soinistit nihilistit


    • kuntoilu

      Sitä vaan, mie ainakin olen yrittänyt laitella sähköpostia liiton suuntaan ja arkadian mäelle, meidän Omaishoitajien tilanteesta, on jopa ympäri pöyreitä vastauksiakin tullut. et sillain.

      • nähty on-

        Just niin ympäripyöreitä vastauksia.
        Teette arvokasta työtä,,,lässyn, lässyn. Parannukset joita luvataan ja on toteutettu, ovatkin huononnuksia, kun alkaa katselemaan tilannetta omaishoitajan näkökulmasta.


    • Yhtä asiaa en ymmärrä,meidän,omaishoitajien, odotetaan olevan huippuosaajia hoitaessamme puolisoa pientä korvausta vastaan,vartioimme,lääkitsemme,kateroimme,pesemme ja puemme,syötämme ja pistämme sun muuta...
      Mutta jos laittaa miehensä tuonne ensiapuun,eivät koulutetut ihmiset osaa yhtikäs mitään,mies karkasi "aijooo,onks hää muistisairas joojoo" sidotaan kiinni kun pelkää neuloja ja ihmisiä...kaikki menee aivan sekaisin kun mieheni joutuu etelä karjalan keskussairaalan ensiapuun.Siellähän koulutettuja ihmisiä,lääkäreitä,kansiot täynnä tietoa,mie oon soiton päässä,mutte ei osata hoitaa sipsuttavaa,harhaista,lapsen tasolla olevaa laihaa miestä?Miten helkkarissa mie sitten pärjään?

      • soilikki

        Meilläki oltiin sen autokolarin jälkeen sairaalassa,päivät olin sairaalassa miehen kanssa yöt kävin tuttavan luona nukkumassa.Tulin yhtenä aamuna sairaalalle,ensimmäisenä aina kysyin miten yö on mennyt.HUonosti oli mennyt,oli yrittänyt sängystä pois,jalat kipsissä ja toinen käsi muut luut ihan päreinä.Morfiinijohdannaisten takia ihan harhainen.Pitää panna lepositeisii sanoo hoitaja,ei onnistu sanon minä tuotte mulle sängyn ja minä pidän huolen lopusta.Väärä kipulääkitys vaihdettiin ja pää selvisi.Jos en olisi vierellä ollut ,ei kukaan olisi huomannut että harhat alkoi joka kerran kun sai kipulääkityksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe