Onko kokemusta Motonetin putkista, kestääkö tai mistä löytyisi parempi kohtuuhinnalla? On mennyt poikki takimmaisen laippaliitoksen edestä, muuten näyttää paksulta ja vahvalta. Voisi hitsata, mutta turhan pitkä matka sukulaisen luokse millä olisi mig.
Motonetissa 59,90, mutta jotkut väittää kestävän vain pari vuotta. Tuolla olisi kaksi erilaista n. 80€.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-nissan/primera-p11/7853/10415/putket.html
Useimmilla varaosaliikkeillä ei ole netissä edes luetteloa eikä viitsisi jokaisessa käydä tai soitella.
Pakoputki P11 väliputki
15
2816
Vastaukset
- Maxim3
Putket ovat Suomalaisia Fennosteelin valmistamia. Istuvat tosi hyvin ja varmasti ovat kestäviä. Tehdas tekee alihankkijana putkia useille Eurooppalaisille pakoputkimerkeille. Kävin tehtaalla NissanClubín tutustumiskäynnillä joka oli tosi vakuuttava
- Syntyyköhän
tuossa ilmapiirissä kunnon tavaraa, 106 viestiä eikä yhtään kehua, mutta haukkuja senkin edestä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10389190
Kaipa sen silti uskaltaisi ostaa, mutta kestää toistaiseksi kemiallisella metallillakin kiinni.
- voihan vee
Menin sitten ostamaan tuon putken, mutta korjaamolla sanoivat, että pitäisi vaihtaa takaputkikin, koska senkin laippa liian ruostunut. Olisi voinut vaan sahata liitoksen pois ja laittaa liitospatkän. Meinasin sen tehdä nyt, onnistuisi autohallissa, mutta, mutta...
Ei taida löytyä sopivaa supistusosaa, 53mm>43mm, vai onko joku löytänyt? Tuo Motonetin voisi olla sopivin, jos tuo 48mm ulkomitta.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/148519/2-48mm-Alennushylsy-sisaulko
Väliputken etupäässä kummalliset vaarnapultit ja mutteri vain toisessa päässä, voi olla irroitus hankala kun ruosteessa, takana kai irtopultit. Onko joku vaihtanut, kaikki pultit vai miten tuo etupää aukeaa?
Ei viitsisi turhaan enää takaputkea ostaa kun muuten näyttää molemmat vahvoilta ja turhan hankala itse vaihtaa ennen kuin saa montulle. - nissan man
Turhaa räpeltää, alle satkun maksaa uusi takaputki motonetissä
Olen ostanut sieltä putket hyvin käy ja kestää myös- onhan se niinkin
Tuntuu vaan typerältä vaihtaa kaksi pätkää kun ainoa heikko kohta yksi laippa. Ei se takimmainen ollut edes läheskään puhkiruostunut, mutta eivät kai viitsineet alkaa ruosteisia pultteja kiireessä aukomaan. Oli kyllä mennyt paikkausainetta vähän pulttien päällekin. Väittivät vielä, ettei löytynyt takaputkea mistään vaikka Motonetissa olisi ollut. Jarrusatulatkin olivat ostaneet jostain kalliimmat, Motonetista olisi saanut molemmista 20€ vaihdossa.
Pistin nyt vaan suoran liitospätkän väliin tiivistysmassan ja kemiallisen metallin kanssa kun ei ihan sopinut, myöhemmin voi laittaa montun päällä uudet putket jos tarvis. Alkuperäisessä niitattu pultti väliputken takapäässä, tarvikeputkessä pelkkä reikä. Pultti näytti ohuemmalle kuin uuden reikä. Tuo lämmöstä kovettuva massa tarttui hyvin lämpöpuhaltimella, varmuuden vuoksi vielä omat viritykset kiinnitykseen.
Jois olisi ylimääräistä rahaa niin ostaisin uuden auton, ettei tarvitsisi vanhojen kanssa tapella )
- P11P11
Mun P11-koppaisessa farkussa on jo neljättä vuotta Motonetin putket eikä pörise vieläkään.
Eli ihan kannattava hankinta oli.
Niin juu ja katsastuksessa(päästömittaus) sen viimeistään huomaa, jos falskaavat. Mun meni laakista läpi, ei mitään vikaa(kuten ei koko autossa).- Sama vika?
Laippako siitäkin oli ruostunut? Olisi ollut helppo hitsakin kun ainakin minulla muuten kestää varmaan auton iän.
- P11P11
Sama vika? kirjoitti:
Laippako siitäkin oli ruostunut? Olisi ollut helppo hitsakin kun ainakin minulla muuten kestää varmaan auton iän.
Liitoskohta oli ainakin ihan pökkö muistaakseni. Olis vaatinut uutta peltiäkin sinne ainakin vähän enkä sitten viitsinyt ruveta puljaamaan. Uus on nyt kuitenkin aina uus, eikä noi Motonetin putket nyt muutenkaan olleet mielestäni pahan hintaiset.
mut noi liitoksethan noista lähes aina ensimmäisenä mätänevätkin. Kannakkeet on toinen paikka.
Varmaan loppuu Prutkusta käyttöikä ennen kuin pakoputket nyt.
- P11
Minulla on ollut putkenpätkä laipan paikalla jo monta vuotta. Toisessa päässä on holkki putkenpätkän sisässä ja pakoputkikittiä. Klemmarit olen kerran joutunut vaihtamaan, muuten liitos on toiminut hyvin.
- mistä ostit
Löytyiskö linkkiä osaan? Laitoin yhden supistuspätkän, mutta ei saa tiiviiksi. Ensin laitoin pakoputkikittiä, alkoi kohta vuotaa, sitten kemiallista metallia, kittiä ja päälle vielä korjausnauhaa, taas vuotaa. Ei saa klemmareilla kiristettyä kunnolla, pääsee heilumaan. Kun löytyisi sellainen missä on halkiot ja kunnolliset vahvat klemmarit.
- Nissan man
Aina kun ostat uuden pakoputken kannattaa sinkki spray maalia suihkutella hitsaussaumojen kohtiin.
Jatkaa pakoputken ikää huomattavasti!! - turisti1
Siis hetkinen. Onko putkeen mahdollista tehdä joku suhteellisen kestävä paikka ilman hitsauksia? Pösö 406:sta meni väliputki aivan siitä äänenvaimentimen klemmarin kohdalta puhki, ja ajattelin siihen askarrella pienen paikan, jos vain löytyy jostain pieni putkenpätkä, joka hieman levenee päädystään, jotta saa klemmarilla äänenvaimentimeen kiinni. Voiko jollain massalla tai kemiallisella metallilla kiinnittää moisen pätkän siihen väliputkeen? Vaihtoehtoisesti vaihdan/vaihdatan koko väliputken, joka taas kiinnittyy klemmareilla molemmista päistään.
- turisti1
Niin, siis tosiaan kourukiristin lienee oikea termi tuolle kiinnityssysteemille sekä katin että äänenvaimentimen päässä. Toistaiseksi en ole löytänyt siihen mallaavaa putkenpätää..
- onhan niitä
turisti1 kirjoitti:
Niin, siis tosiaan kourukiristin lienee oikea termi tuolle kiinnityssysteemille sekä katin että äänenvaimentimen päässä. Toistaiseksi en ole löytänyt siihen mallaavaa putkenpätää..
Motonetissa ja Biltemassa paljon litoskappaleita kun vaan löytyisi sopiva, yhdessä tasapaksussa mallissa olisi kunnolliset klemmaritkin valmiina.
Primerassa pienenee halkaisija melkoisesti eikä taida löytyä juuri oikean kokoista. Tuetkaan eivät ole ihan lähellä joten notkahtaa helposti.
- putkiaivo
Itselläkin oli p11:ssä takapöntön putki ihan puhki mutta liitoslaipoista eteenpäin näytti kuitenkin melko hyvältä. Ei sitä oikein mitenkään pystyny korjaamaan, kun putki ihan mätä laipasta pöntön hitsisaumaan asti. Laastipatentti sinne ja pihien pihinä Saksasta uusi takapönttö kun sai halvalla täydellä asennussarjalla, laadukkaaksi väitettiin mutta saapa nyt nähdä. Näytti olevan jo hitsisaumat pintaruosteessa ja muutenkin pönttö lommoilla ja naarmuilla. Jos siinä joku suojapinnoite on niin eikös se nyt ole ainakin noiden naarmujen kohdilta puhki ja siitä ala ruostumaan. Pitänee nyt ainakin kuumamaalilla ruiskia saumat ja toivoa että kestää jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2093604Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen133396Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä872586Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92175Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling512075Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.101914Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue411717- 901591
- 721163
- 741160