Miksi muistikortissa näkyy tunnistamaton tiedosto?

Karakooma

Hei osaako kukaan sanoa mistä sellainen johtuu, kun yritin etsiä yhdestä vanhemmasta muistikortistani eräitä vanhempia kuvia.Ja sitten kun laitoin sen muistikortin kameraan ja aloin selata niitä siellä olevia kuvia,niin ihan ensiksi ne kuvat vaihtuivat vähän hitaanlaisesti ja kummallisesti tökkien,kunnes se lopulta kuitenkin alkoi sitten sujua ihan normaalivauhtia taas niinkuin pitääkin.

Mutta sitten vähän eteenpäin päästyäni niiden kuvien selailussa tulikin yhtäkkiä yllättäen parissa kohtaa kuvan sijasta valkoinen tausta vaan ,jonka keskellä oli iso keltainen kysymysmerkki ja sen alla teksti,että että siinä kohtaa olisi joku tunnistamaton tiedosto,vaikka siinä olisi pitänyt ollakin yksi otamistani valokuvista.
Joten mitähän on mahtanut muistikortille tapahtua ja minkähän vuoksi?Minulla on täysinäisiä muistikortteja tallessa muutamia,joista en nyt enää taas muista,että minkämerkkinen se muistikortti on,josta tuon kertomani löysin,mutta se kuitenkin tiedoksi vielä myös,että muistikortteina minulla on ollut Verbatim, Ultra ja Lexar merkkiset kortit.Ja lopuksi olisi mukavavielä tietää etää minkä merkkistä muistikorttia pidätte parhaana merkkinä Canon ixus 80 IS merkkiseen kameraani..

9

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhghs

      Muistikortti ei ole kuvien säilytyspaikka. Aikaamyösten kaikki hiipuu pois.

    • unnistamaton?

      Tunnistamaton tieto voi olla esim virus tms.
      Ti sitten se on vioittunut tiedosto tai sellaisessa tallennusmuodossajota kamerasi softa ei osaa lukea.

      Katso samaa korttia tietokoneella, onko tiedostomuoto edelleen tunnistamaton?

    • Karakooma

      Voi kiitos oikein paljon paljon tiedoista ja hyvistä neuvoista!!!!

      En tiennytkään,että ne kuvat sillä lailla ajan kansa hiipuvat muistikortilta pois.Onneksi olen kuitenkin tallentanut kuvani sekä ulkoiselle kovaelevylle kuin CD kaseteillekin myös,niin on sitten useammassa eri paikassa kuvat tallella siltä varalta,että jos ne jostain toisesta tavalla tai toisella katoaisivat.

      Mulla ihan ensi alkuun pitkän aikaa olikin vain yksi muistikortti ,josta aina tyhjensin ottamani kuvat pois sen jälkeen ,kun olin ne koneelle ja CD:lle ensin tallentanut.Mutta sitten joku tuttuni vaan sanoi minulle, että muistikortti ei kuulema kestäisi sitä sellaista edestakaisin rämpläämistä kovin pitkään, vaan alkaisi lopulta sitten reistailla jotenkin. Ja sen jälkeen olen vaan ostanutkin sitten aina uudet kortit kun vanha on täyttynyt,mutta siinä tiedossa ei tainnut vissiin perää ehkä sitten ollakaan.
      Onneksi olen kuitenkin tallentanut kuvani sekä ulkoiselle kovaelevylle kuin CD kaseteillekin myös. Yritin esin tallentaa kuvani DVD:llekin myös,mutta jostain syystä en koneellani onnistunut niitä siirtämään siihen muotoon,joka varmaan on ollut pelkkää osaamattomuutta varmaankin vaan,kun kone vaan herjasi ettei se tue sitä tallennusmuotoa tai jotain sen suuntaista,vaikka yritin vaihtaa erilaisiin DVD kasetteihinkin sen vuoksi myös,mutta ei vaan silti kuitenkaan onnistunut.Ja sen vuoksi sitten tyydyinkin lopulta laittamaan ne CD kasetille vaan. Mikähän muuten olisi se kaikkein paras tallennusmuoto valokuville muutenkin myös?

      Tuli muuten sellainenkin asia mieleeni kyllä myös,että voisiko asioihin vaikuttaa ehkä sekin jotenkin myös,että olen sitä samaa muistikorttia käyttänyt välillä vaihtaen sitä toiseen kameraani myös,joka on puolestaan taas Canon ixus 130.

    • Karakooma

      Niin,ja se unohtui kysyä vielä myös,että voiko asialle tehdä mitään, jos siihen korttiin onkin tullutkin joku virus vaikkapa myös?

      Ja nyt täytyykin sitten lähteä tutkimaan se asia vielä myös,että näkyykö ne tiedostot siinä koneella kuitenkin ,vaikka kamera ei niitä näyttänytkään.Joten kiitos paljon tiedoista edelleen vielä kerran myös!!

      • jghhwf

      • tunnistamaton?

        Yritän vastata molempiin
        ” vaihtaen sitä toiseen kameraani” … ”jos siihen korttiin onkin tullutkin joku virus”

        Kortti kannattaa usein ”alustaa” kamerassa ja varsinkin aina silloin kun siirtää toiseen kameraan. Alustus kannattaa tehdä mieluummin liian usein kuinjoskus harvoin.

        Virukset poistuu siihen tarkoitukseen tehdyllä ohjelmalla, mutta kannattaneeko kun kortit on melko halpoja.

        Jos tuo tunnistamaton tiedosto näkyy tietokoneella niin ongelman syy ratkennee samalla. Katso onko tiedoston nimellä joku pääte/tunniste (.jtk)? Katso myös onko tiedosto muistikortissa jollakin tasolla tai/ja jossakin kansiossa?


    • Karakooma

      Voi hitsi sentään,toivottavasti se ei olisi mikään virus kuitenkaan sentään.Ja kiitos paljon tuosta linkistä!!Pitääkin lähteä tutkimaan miten se tuo ohjelma toimii ,jos osaisin sitä sitten käyttää ja kokeilla olisiko siitä apua .

      Kävinkin tuossa juuri äsken tutkailemassa noi muistikorttini uudestaan,että missäs kortissa ne tunnistamattomat tiedostoilmoitukset olin taas nähnytkään ja aikani niitä korttejani selailtuani sitten löysinkin sen kortin.Ja totesin,että se muistikortti oli näköjään se mun kaikista vanhin kortti, joka oli Lexar merkkinen.

      Ja menin sitten menin katsomaan että näkyisikö ne samat ilmoituket kysymysmerkkeineen niistä tunnistamattomista tiedostoista siellä tietokoneellakin myös,mutta siellä ei kuitenkaan mitään sellaista siitä kortista löytynyt, vaan kaikki tuntui olevan ihan ok.Joten aika jännä juttu ja mikähän sitten lieneekään.
      Ja se kortti onkin näköjään juuri se kortti, jota olin vaihtanut kamerastani välillä siihen toiseen kameraani.Ja nyt kun muistelen, niin siihen aikaan se mun kamera, jossa se kortti alunperin oli ollut, niin se jossain vaiheessa kummallisesti reistailikin niin,että luulinm että mahtaako kamerani olla kenties vetämässä ehkä jo viimeisiään.Siinä kun jotkut numerot villisti pyörivät vähän väliä kameran näytöllä eri värisillä taustoilla.Ja kun yritti kameran näppäimiä painella, niin se teki mitä tykkäsi, joko toimi tai ei sitten toiminut ja sitten jälleen ne numerosarjat alkoivat siinä näytöllä pyöriä vaan taas.
      Siitä asiasta silloin täältä kysyinkin ja mulle sanottiin, että kamerani on ehkä saattanut saada kosteutta ja se sen vuoksi ehkä reistailisi sillä tavoin.Ja sitä se on saattanut varmaan ehkä ollakin ,sillä jonkun ajan päästä kamerani palasikin taas takaisin entiselleen ja toimii nytkin ihan hyvin myös.
      Joten olisikohan se kortti saattanut siinä kameran reistaillessa sinä aikana samalla ehkä jotenkin vioittua tai jotain myös.Vai olisiko siinä kortissa tosiaankin joku virus, jota se kamerakin sitten yritti jotenkin sillä kummallisella käytöksellään tarkistaa tai jotain?
      Entä miten on ,saako tuolla linkissä olevalla ohjelmalla sen mahdollisen viruksen poistettua myös,vai korjaako se vaan sen tiedoston pelkästään, jos se siihen pystyy.

      Kävin tuossa lopuksi vielä äsken just vilkaisemassa jo etukäteen tuota linkkiä minkä annoit ja nyt on vaan sitten vielä sellainen ongelma, että olen vanhempaa ikäpolvea jolla ei tuota kielitaitoa ole muuta kuin ihan hituisen verran vaan ja tuo ohjelma on näköjään englanninkielinen,joten onko sitä mahdollista saada suomenkielisenä versiona ehkä myös?
      Kiitos paljon neuvoista silti kuitenkin !!!

      • tunnistamaton?

        Avasitko varmasti kaikki kortilla olevat kansiot tietokoneella kun etsit tunnistamattomia tiedostoja.
        Vikkaan, että kaikki kortilla olevat tiedostot näkyy tietokoneella, mutta tietokoneesi ei nimitä niitä tunnistamattomiksi vaan käyttää niiden oikeaa nimeä. Eli joillakin tiedostoilla on sellainen nimi jota et nähnyt kamerassa.


    • Karakooma

      En tiedä,miten on,mutta siinä tietokoneella ei mitään sen kummempaa kyllä näkynyt,muuta kuin kuvat vaan ,niinkuin aina ennenkin.

      Mutta nyt sitten vähän uutta tietoa kuitenkin taas,sillä juuri äskettäin sitten tulikin mieleeni ,että pitäisiköhän minun katsoa se kortti siinä toisessa kamerassani vielä myös,jossa olin sitä samaa korttia välillä käyttänyt myös,että mitä se siinä mahtaisi näyttää.Ja siinäpä ei sitten mitään tunnistamattomia tiedostoja näkynytkään, vaan niiden tunnistamattomien tiedostojen kohdalla olikin kolme videota ,jotka olin kuvannut sillä kameralla .Ja sitten kun laitoin sen kortin takaisin siihen ensimmäiseen kameraan,niin se ei ilmeisesti ehkä osannut sitten tunnistaa vaan niitä videoita, joita olin ottanut sillä toisella kameralla siihen samaan korttiin.Joten siinäköhän se syy sitten olikin.

      Minun piti tarkistaa ne tiedot yhdistämällä kamera tietokoneelle, kun en osannut katsoa siitä kortista suoraan liittämällä sen vaan pelkästään siihen tietsikkaan laittamalla sen kortin siihen muistikortin paikkaan.Kokeilin sitä ensin kyllä tehdä,mutta mitään muuta ei tapahtunut, kuin että tuli pieni vihreä valo vaan, kun olin sen muistikortin siihen muistikortin paikkaan tietokoneella laittanut,joten olisin iloinen jos joku mulle sen taidon vielä neuvoisi miten se oikein tehdään kun pelkältä muistikortilta tietokoneelle ne kuvat haluaisi laittaa ja tarkistaa myös.

      Mutta nyt pakko vaan välillä taas lopettaa tää koneella oleminen ja on mentävä välillä muihin hommiin ,mutta tulen joskus illemmalla katsomaan onko neuvoja ja vastauksia tullut ,joten son moro vaan siihen asti ja kiitos vaan paljon taas jälleen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe