rahat piiloon matkan ajaksi

sussu

Hei,
joudun matkaamaan maahan jossa en saa automaatista valuuttaa joten joudun viemään suuren summan käteisenä. Miten onnistuu parhaiten? kaikki vaan reppuun vai...?? miten rahat turvassa piiiitkän lennon ajan jos nukkuu ja yksin matkalla? mistä sais pienen ja huomaamattoman vyölaukun?

14

13404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niina

      Itse käytän yleensä rahavyötä, jollaisia saa esim. laukkuliikkeistä. Tosin ei sekään ihan varma keino ole, osaavathan rosvot varmaan etsiä sen.fiksuinta lienee piilottaa rahaa vähän sinne sun tänne, eikä kaikkea samaan paikkaan. Esim. sukkiin, rintsikoihin, reppuun, rahavyöhön jne. Osa tietysti lompakkoon,ettei ihmisten ilmoilla tarvitse kaivella seteleitä vaatteiden alta. :) Paikan päällä voit jättää rahat hotellin säilytykseen jos se hotelli vaikuttaa luotettavalta. Lennolla ja lentokentillä tuskin kukaan yrittää pölliä rahojasi, ennemminkin kannattaa välttää niitä syrjäisiä pikkukatuja kun raahaa tavaroitaan majapaikkaansa.

    • n...

      mun suunnitelma on piilottaa kaikki rahat vaatteisiin, esim. lahkeen käänteisiin ja muihin paikkoihin. kaikki rahat kulkee siis koko ajan kätevästi mukana, itseäni lähellä huomaamattomasti meninpä minne tahansa.
      yhtään rahaa en laita reppuun tai käsilaukkuun joka on tosi helppo varastaa. pienen määrän käyttörahaa pidän taskussa.

      lentolipun ja passin säilytän ehkä siinä vyölaukussa paidan alla...?? tuo ei vielä ihan varmaa...tai ompelen niillekin jonkun taskun vaatteeseen.

      noita kätköjä ei tietenkään kaivella yleisillä paikoilla.

    • Hate

      Itse ostin Partioaitasta Yrjönkadulta hki,kaulapussin jossa on teräslanka kaulanauhana ja Tatonka rahavyön johon saa puolen metrin matkalle seteleitä vararahastoksi,testattu ja hyviä ovat.Partioaitan netti sivuilla on paljon näitä tarvikkeita,osiosta retkeilyvälineet ja kantolaitteet lötyy paljon näitä tuotteita ja joka lähtöön.

      • ....

        mainio juttu tuo vaijerivahvistus, tollasen käyn hakemassa seuraavaan reissuun mukaan


      • kaulasta viedään

        Itselläni oli kaulapussi, jota yritettiin viedä keskellä päivää Venetsiassa. Teräslanka mahtaa sattua ja pirun paljon kun siitä nykäisee....


    • käynyt

      kannattaa antaa suosiolla pois jos joku yrittää ottaa niitä. vyölaukun saa helpoiten luvutettua varkaalle. en tiedä mihin olet menossa , monessa maassa on peli niin kovaa et tarvittessa otetaan kovemmilla otteilla rahat ym, siinä vaiheessa on helpomi antaa susiolla sillä ryöstäjille et takuulla pärjää.olin itse eteläameriikassa setäni vaan sanoi, siellä asuneena siitä miten kannattaa toimia jos tosi tulee eteen. tosin osin vaarat ovat liioiteltuja vaikka niitä paljon tapahtuu, setäni asui brasiliassa 40v eikä koskaan hänelle tapahtunut mitään.

      • Kale

        Totta kirjoittelet.Itse en ole Brasiliassa pitänyt yleensä kun kymmenen euron edestä realeita mukana ja sillä saa paljon Brasiliassa.Isommissa kaupungeissa päivisin enemmän.Enkä ole kohdannut minkäänlaisia ongelmia tuon suhteen.Iltaisin eri asia ja kännissä jos on,ei sen puoleen tietyissä paikoissa suomessa joutunee helpommin ryöstetyksi, siitä pitänee liika uhoominen huolen.


    • K-K Korkki

      Aarne Haapakosken (1904-1961) mainiolla ahväärimies Pekka Lipposella (Rantasalmen sulttaani, Kuun varakuningas jne.) oli aina rautaisannos taaloja kengän korkoon tehdyssä kätkössä.

    • Varas

      jemmaa rahasi moneen paikkaan, pieniä määriä. Jos joku ryöstää voi aina sanoa että olen 2päivää reissussa että ei tarvitse enempää. Mieli kuvitusta saa käyttää niidenkin
      piilottolessa. Lompakko, vyölaukku, rintatasku, reppu, peppu jne. Hammasharja kotelo? jotain, hyvä ihminen

    • kokenut

      ei siihen mikään auta jos halutaan niin rahat tosiaan viedään ja ne kannattaa myös tarvittaessa antaa. ettei käy itselle pahemmin passista kopio ja passi johonkin eri paikkaan kuin kopio.

    • Neea

      isojen rahasummien mukanakuljettamista, jos suinkin voit.
      Itse Meksikossa asuneena pidin aina kahta lompakkoa, toista, jossa oli käyttörahaa ostoksia varten ja nk. "varaslompakkoa",jonka ryöstön sattuessa voin antaa voroille.
      Mieheni vähän naureskeli joskus tempuilleni (mm. passista aina VAIN kopio mukana).
      Kunnes hänet itsensä ryöstettiin Mexico Cityssä!
      Parinsadan mertin matkalla ruokaravintolasta hotellille, Zona Rosalla. Nk. permpaa aluetta kaupungissa, eipä olisi osannut odottaa.
      On muuten vielä absolutistimies, että turha virnuilla kännäämisestä.
      Sinne menivät kello ja lompakko kortteineen.
      Vihkisormus oli niin tiukassa, etteivät saannet mukaansa. Kiire oli ollut veitsiä vilautellessa..
      Kyllä siinä hymyt hyytyivät, eikä sen koomin naureskeltu mun "varaslompakolleni".
      Kuten joku jo totesi, voi olla ja elää kymmeniä vuosia turvassa ja rauhassa, joskus voi vain sattua ja tapahtua.

    • Jemmaaja

      Itse kun matkustan ja joudun menemään ulkomailla oudompaan paikkaa ja varsinkin markkinoille, minulla on farkkujen edessä sisäpuolella tasku, jossa pidän rahat. Silloin on koko aikaa tuntuma rahoihin.

      • apv

        hei!
        Mielestäni matkashekit olisivat poikaa!


    • mukavuutta matkalle

      Käytän vyöstä housujen sisäpuolella reiden päällä roikkuvaa pussukkaa. Siinä on yksi vetoketjullinen tasku mitoitettuna passille ja toinen isompi rahoille, lipuille, matkasekeille yms. Pussukan voi tarpeen tullen turvallisessa paikassa kaivaa esille (esim. lentokentällä)ja taas piilottaa. Voi käyttää myös hameen kanssa erillisen vyön avulla.

      On huomaamaton, jos housut eivät ole liian tiukat. Eikä hiosta, hankaa tai kiristä. (Kaulapusseistakin on vanhaa kokemusta, mutta ne ovat epämukavia ja näkyvät selvästi.)

      Sellaisia reisipussukoita ei vain myydä missään, pitää itse ommella tukevasta puuvillakankaasta. Nyt on jo toinen pussukka menossa.

      Ja lisäksi tietysti isoille summille muita jemmoja. Esim. housujen vyötärönauhaan voi helposti tehdä kätköjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe