Tiukat vanhemmat.

Emilia 15v

Eli olen 15v tyttö vanh.lestadiolaisesta perheestä. (Itse en ole vanh lestadiolainen mutta vanhempani ovat.) Vanhempani ovat tosi tiukkoja esim kiroilun ja kavereideni suhteen.... Kerran yksi kaverini oli meillä ja sanoi vahingossa "Voi paska" äitini otti hänet puhutteluun ja kuulemma valitti että tämän katon alla ei kiroilla ja erittäin pöyristyttävää käytöstä..... Sen jälkeen kyseinen kaveri ei saanut tulla meille kuukauteen. Vanhempani myös eivät anna minun olla ulkona myöhään heidän mielestään klo 17 on hyvä kotiintulo aika minun ikäiselleni eikä anna olla ulkona myöhempään kuin 17 muuten saan 2vk kotiarestia. Perustelevat kotiintuloaikani : olet lapsi vielä ei sinun tarvitse olla myöhempään ulkona... Olen yrittänyt selittää että olen jo nuori mutta he kohtelevat minua kuin 7 vuotiasta. Eivät anna olla edes tietokoneella klo 21 jälkeen (kirjoitan salaa puhelimella) . Eivät anna myöskään tehdä facebookia kun luulevat että se ei ole ikäiselleni sopiva paikka. Ovat myös hyvin tarkkoja missä sivuilla oleskelen netissä. Kerran lukivat terveystiedon kirjaani salaa kun olin koulussa ja terveystiedon kirja oli kotona ,soittivat opettajalle kun siellä kehoitettiin nuoria ehkäisyyn, joka on heidän mielestään hirveää syntiä. Miten saisin nuo hirmuvanhemmat löysäämään sääntöjä? Haluaisin normaalin nuoruuden... Lisäksi olen menettänyt itsevarmuuteni kun vanhemmat kieltävät minulta kaiken ... Kavereitakaan ei ole paljon koska olen suht ujo. Enkä uskalla tutustua oikein kenenkään. Ihmettelevät sitäkin että terveystiedon kirjassa puhutaan seksistä tämän ikäisille ja ettei sellainen sovi kuin 18 vuotiaille. Tarvitsisin vinkkejä miten saisin vanhemmat tajuamaan etten ole enää 10 vaan 15....... Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea loppuun.

52

3116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emilia 15v

      Unohdin mainita että he eivät anna kuunnella musiikkia mistä pidän. Kerran kuuntelin Knife Party- Bonfireä ,he sanoivat että tuollainen musiikki saastuttaa ihmisen ja itse kuuntelevat vain virsiä ja hengellistä musiikkia. Eikö jokaisella ihmisellä ole oikeus kuunnella mistä pitää?

    • minäääääääääää

      Harmi että jossain on vielä tuollaisia vanhempia. Voisit vaikka puhua jollekkin aikuiselle huolistasi. Vaikka kouluterveydenhoitajalle.

    • Emilia 15v

      Pk-seudulta.

      • sheilaa

        täällä tamperelainen (melkein) kohtalontoveri.. helluntailaisia mun vanhemmat. tooodella todella tiukkoja, mutta ei yhtä paljon kun lessut. mulla on kyllä lävistyksiä ollu jo muutaman vuoden, ensin tuli kovaakin sanomista ja isä uhkas repästä navasta korun pois, mutta tähän on jo totuttu. outoa helluntailaiseksi, mutta mun vanhemmat tuomitsee kans ehkäsyn. e-pillereitä sain koska vakuutin että niitä voi käyttää kuukautiskipuihin jne, enhän minä mitään seksiä harrasta...vai harrastanko? no sitähän ei vanhemmat tiedä. kotiintuloajat on yleensä kello 18-19 aikoihin, mutta poikkeuksena jos oon lauantaina seurakunnan nuortenillassa niin äiti hakee mut 21-22.. ei netin käyttöö iltayhdeksän jälkeen eikä puhelinta.. mutta noi nukkuu niin nehän hyvin näköjään vahtii tän mun kännykän käytön! pian sä kasvat vanhemmaks ja pääset eroon pompottamisesta, koska kolmen vuoden päästä viimestään sun vanhemmat ei voi sua enää määrätä, varsinkaan jos asut yksin.


      • Emilia 15v
        sheilaa kirjoitti:

        täällä tamperelainen (melkein) kohtalontoveri.. helluntailaisia mun vanhemmat. tooodella todella tiukkoja, mutta ei yhtä paljon kun lessut. mulla on kyllä lävistyksiä ollu jo muutaman vuoden, ensin tuli kovaakin sanomista ja isä uhkas repästä navasta korun pois, mutta tähän on jo totuttu. outoa helluntailaiseksi, mutta mun vanhemmat tuomitsee kans ehkäsyn. e-pillereitä sain koska vakuutin että niitä voi käyttää kuukautiskipuihin jne, enhän minä mitään seksiä harrasta...vai harrastanko? no sitähän ei vanhemmat tiedä. kotiintuloajat on yleensä kello 18-19 aikoihin, mutta poikkeuksena jos oon lauantaina seurakunnan nuortenillassa niin äiti hakee mut 21-22.. ei netin käyttöö iltayhdeksän jälkeen eikä puhelinta.. mutta noi nukkuu niin nehän hyvin näköjään vahtii tän mun kännykän käytön! pian sä kasvat vanhemmaks ja pääset eroon pompottamisesta, koska kolmen vuoden päästä viimestään sun vanhemmat ei voi sua enää määrätä, varsinkaan jos asut yksin.

        Ei mun mielest kristinuskos oo mitään vikaa mut sit ku näil lestoil on kaikkii omii sääntöi esim et vaan vanhoollislestadiolaiset pääsee taivaaseen tai et ehkäisy on syntiä...


      • Emilia 15v
        sheilaa kirjoitti:

        täällä tamperelainen (melkein) kohtalontoveri.. helluntailaisia mun vanhemmat. tooodella todella tiukkoja, mutta ei yhtä paljon kun lessut. mulla on kyllä lävistyksiä ollu jo muutaman vuoden, ensin tuli kovaakin sanomista ja isä uhkas repästä navasta korun pois, mutta tähän on jo totuttu. outoa helluntailaiseksi, mutta mun vanhemmat tuomitsee kans ehkäsyn. e-pillereitä sain koska vakuutin että niitä voi käyttää kuukautiskipuihin jne, enhän minä mitään seksiä harrasta...vai harrastanko? no sitähän ei vanhemmat tiedä. kotiintuloajat on yleensä kello 18-19 aikoihin, mutta poikkeuksena jos oon lauantaina seurakunnan nuortenillassa niin äiti hakee mut 21-22.. ei netin käyttöö iltayhdeksän jälkeen eikä puhelinta.. mutta noi nukkuu niin nehän hyvin näköjään vahtii tän mun kännykän käytön! pian sä kasvat vanhemmaks ja pääset eroon pompottamisesta, koska kolmen vuoden päästä viimestään sun vanhemmat ei voi sua enää määrätä, varsinkaan jos asut yksin.

        Mukavaa että en ole ainoa kenellä on tiukat vanhemmat.


      • Emilia 15v
        sheilaa kirjoitti:

        täällä tamperelainen (melkein) kohtalontoveri.. helluntailaisia mun vanhemmat. tooodella todella tiukkoja, mutta ei yhtä paljon kun lessut. mulla on kyllä lävistyksiä ollu jo muutaman vuoden, ensin tuli kovaakin sanomista ja isä uhkas repästä navasta korun pois, mutta tähän on jo totuttu. outoa helluntailaiseksi, mutta mun vanhemmat tuomitsee kans ehkäsyn. e-pillereitä sain koska vakuutin että niitä voi käyttää kuukautiskipuihin jne, enhän minä mitään seksiä harrasta...vai harrastanko? no sitähän ei vanhemmat tiedä. kotiintuloajat on yleensä kello 18-19 aikoihin, mutta poikkeuksena jos oon lauantaina seurakunnan nuortenillassa niin äiti hakee mut 21-22.. ei netin käyttöö iltayhdeksän jälkeen eikä puhelinta.. mutta noi nukkuu niin nehän hyvin näköjään vahtii tän mun kännykän käytön! pian sä kasvat vanhemmaks ja pääset eroon pompottamisesta, koska kolmen vuoden päästä viimestään sun vanhemmat ei voi sua enää määrätä, varsinkaan jos asut yksin.

        Sun vanhemmat ei sentään valita opettajalle koulukirjojen sisällöstä... Mietin vain kuinka noloa se olisi jos muut luokkalaiset saisivat tietää.


      • sheilaa
        Emilia 15v kirjoitti:

        Ei mun mielest kristinuskos oo mitään vikaa mut sit ku näil lestoil on kaikkii omii sääntöi esim et vaan vanhoollislestadiolaiset pääsee taivaaseen tai et ehkäisy on syntiä...

        en oo ite siis mikään superuskovainen, mut kuitenki raamatun mukaanhan kaikki ne jotka uskoo siihen että jeesus kuoli ristillä ja anto meidän synnit anteeks niin se riittää siihen että pääsee taivaseen.. lestadiolaiset luultavasti haluaa olla uskossaan "täydellisiä", tavallaan, ja elää täysin raamatun sääntöjen mukaan jne.. vaikka onhan se ihan ok juttu jossain tapauksissa mut esim seksihän on tarkotettu tuottaan nautintoo ja joo, myös lapsia, mutta ei niitä ole pakko hankkia jos ei halua niin tuo ehkäsysääntö on ihan liikaa mun mielestä. ja se että useissa lestaperheessä ei missään nimessä saa olla tvtä tai ei saa meikata


      • Emilia 15v
        sheilaa kirjoitti:

        en oo ite siis mikään superuskovainen, mut kuitenki raamatun mukaanhan kaikki ne jotka uskoo siihen että jeesus kuoli ristillä ja anto meidän synnit anteeks niin se riittää siihen että pääsee taivaseen.. lestadiolaiset luultavasti haluaa olla uskossaan "täydellisiä", tavallaan, ja elää täysin raamatun sääntöjen mukaan jne.. vaikka onhan se ihan ok juttu jossain tapauksissa mut esim seksihän on tarkotettu tuottaan nautintoo ja joo, myös lapsia, mutta ei niitä ole pakko hankkia jos ei halua niin tuo ehkäsysääntö on ihan liikaa mun mielestä. ja se että useissa lestaperheessä ei missään nimessä saa olla tvtä tai ei saa meikata

        Oon samaa mieltä.


    • :))

      Mitä luulet että vanhempasi tekis jos ottasit ison tatuoinnin ottaas jossa lukee 666?

      • Emilia 15v

        varmaan heittäis mut jonnekki laitokseen /tappais mut ja kaikkee


      • Anonyymi

        Pistää paskakaivoon ja kansi kiinni. :D


    • Voimii sulle :)

      Mulla ei oo hajuakaan miltä toi vois tuntuu, mut sen tiedän, että kamalalta. Oon sellanen ihminen, että en pidä siitä, että musta "huolehditaan" tai että mut ajatellaan lapsena, joten mä oisin jo varmaan polttanu talon tjn et pääsisin pois :D
      Oon oikeesti tosi pahoillani sun puolest ja surullinen siitä, että tollasia vanhempia vielä on. Kyllä sun vanhemmat varmaan haluaa sun parasta, muttei vaan ymmärrä sitä. Sitäpaitsi mut ne ois varmaan jo polttanu roviolla, ku oon homo xd En vaan tajua et miten kotiintuloaika VOI olla 17, ku arkena pääsee koulust ehkä 13-15 ja sit menee ehkä puoltoist tuntii läksyis ja syömises. Mut pliis sano ettei sun tarvii mennä KESÄLLÄKIN klo. 17 sisään :((((((

      • Emilia 15v

        No joudun kesälläkin tulee klo 17 kotiin.... Muut paljon musta nuoremmat saa jäädä sinne kavereiden kans mut mä en.... Mut jos tuun esim 17:10 kotiin ja sanon jotain et olin Jessikalla ja unohdin kattoo kelloo tai että oli vastatuuli ni en päässy pyörällä kotiin niin nopeasti tai on joku hyvä syy nii sit en saa arestii.....


    • K L M

      Sulla varmaan kamalaa kotona. :c

    • Jaaksaajaksaaa

      jaksa vie 3 vuotta äläkä vaan sulkeudu ittees sust ei saa tulla tommosen paskakasvatuksen takii ujo ja ylivarovaine :( pärjäile (y)

    • random boy

      Itse olen vl-poika ja täytyy sanoa että todella hämmennyin vanhempiesi tiukkuudesta. Omia kotiintuloaikojani yms ei ole rajoitettu millään tavalla eikä kuvailemasi tapaisia episodeja ole käynyt meille enkä ole kuullut että vl-piireissä täälläpäin muillekkaan. En myöskään tunne täältäpäin yhtäkään perhettä jossa vanhemmat kontrolloivat lastensa elämää noin voimakkaasti.

      En voi oikeen muuta sanoa ku voimia sulle hirveesti. Mun mielestä kenenkään ei pitäis kokea elämässään noin kovaa kontrollia.

      • Emilia 15v

        Sun asiat on siis aika hyvin... Mut jos saisin olla kauempaan ulkona niin luulisin ettei mul olis seuraa koska muut on ollu 12 vuotiaista asti siel ja mä oon jo 15 .. Ja oon suht ujo niin en välttämättä uskaltaisi mennä niiden seuraan ellei olis sovittu aikasemmin et tuun kans..


    • voihanv

      tommosia pitäs kaikil olla perkules kun ne jonnet vaa pärisee ja kännää ja tuhoo paikkoja nii ei siitä mitä tuu

    • Ehkä ne ymmärtää

      Etsippä joku lehtiartikkeli kasvatuksesta, ja näytät sen niille vanhemmilles.

      • kauhistunut :O

        Toi ei oo kyl enää reilua!!! Kotiintuloaika 17? Kyl 15v:n pitäis saada jo enemmän vapautta ja vastuuta!! Tosta kannattaa mennä puhumaan jollekkin luotettavalle aikuiselle!! Ehkä ne sais puhuttuu vanhemmilles järkeä! Mut kysyisin sulta että antaako sun vanhemmat edes sun harrastaa edes mitään urheilua/kilpaurheilua!???


      • Emilia 15v
        kauhistunut :O kirjoitti:

        Toi ei oo kyl enää reilua!!! Kotiintuloaika 17? Kyl 15v:n pitäis saada jo enemmän vapautta ja vastuuta!! Tosta kannattaa mennä puhumaan jollekkin luotettavalle aikuiselle!! Ehkä ne sais puhuttuu vanhemmilles järkeä! Mut kysyisin sulta että antaako sun vanhemmat edes sun harrastaa edes mitään urheilua/kilpaurheilua!???

        Kai ne vois jotain urheiluu antaa alkaa harrastaa mut ei esim jääkiekkoa koska se on niiden mielestä liian väkivaltaista


    • 15w poika

      alota joku mukava harrastus ehdota heille siitä,reenit ovat yleensä iltaisin ja sieltä saa helposti mukavia kavereita:)

    • asdfg6

      QAWSEDR

    • bubba5

      Näytä tämä viesti minkä kirjoitit vanhemmillesi. Jätä vaikä selain auki ku se tulee sun huoneesee ja lähe ite pois niin se varmaan kattoo että millähän sivuilla tyttö pyörii. Ehkä se sitte ymmärtäis miltä susta oikeasti tuntuu. Tai sitten se suuttuis..

      • Voimii

        Voimii sulle!!!


      • Emilia 15v

        Voin yrittää. Teenkin noin . Kiitos vinkistä.


    • iosejrfi

      tämän takia mun on ainavaan vaikeempi uskoo jumalaan...

      • Geimer4Ever

        Tää ei ny liity kauheest aiheesee mutta kirjotampa kuiteki ku huvittaa. Oon 14v poika. Itelläni ei uskovaista perhettä ole ja oon saanu elää nykyää aika vapaasti kunha koulus menee kaikki ok. (Seiskaluokalta pääsin 7.65 keskiarvolla ja sano että se on iha ok). Mutta kuitenki, en saanu/uskaltanu 9 vuotiaana tehä mitää mitä vanhemmat kiels (tähän kuului esim miulta kielletyt elokuvat yms.) Sitten kuiteki kun täytin 10v nii katoin Taru sormusten herrasta serkkuni (joka on edelleen paras kaverini) kanssa ja siitä eteenpäi aloin kattoa kauhuelokuvia yms. ja nyt Saw-trilogiakin tuntuu kevyeltä ja mukavalta katsottavalta. Sain 12v oman tietokoneen jolloin aloin viettää enemmän ja enemmän aikaa koneella ja tästä alkoi järjetön pelaamiseni :D (Pelaan edelleen ja tulen aina pelaamaan ihan vitusti mutta en kadu hetkeekään). Kuuntelen Elektronista (Skrillex, Knife Party, yms.), Miulla on 5 hyvää kaveria jotka kaikki ovat samankaltaisia kuin minä ja oon onnelline.


      • villijavapaaka.8,2:)
        Geimer4Ever kirjoitti:

        Tää ei ny liity kauheest aiheesee mutta kirjotampa kuiteki ku huvittaa. Oon 14v poika. Itelläni ei uskovaista perhettä ole ja oon saanu elää nykyää aika vapaasti kunha koulus menee kaikki ok. (Seiskaluokalta pääsin 7.65 keskiarvolla ja sano että se on iha ok). Mutta kuitenki, en saanu/uskaltanu 9 vuotiaana tehä mitää mitä vanhemmat kiels (tähän kuului esim miulta kielletyt elokuvat yms.) Sitten kuiteki kun täytin 10v nii katoin Taru sormusten herrasta serkkuni (joka on edelleen paras kaverini) kanssa ja siitä eteenpäi aloin kattoa kauhuelokuvia yms. ja nyt Saw-trilogiakin tuntuu kevyeltä ja mukavalta katsottavalta. Sain 12v oman tietokoneen jolloin aloin viettää enemmän ja enemmän aikaa koneella ja tästä alkoi järjetön pelaamiseni :D (Pelaan edelleen ja tulen aina pelaamaan ihan vitusti mutta en kadu hetkeekään). Kuuntelen Elektronista (Skrillex, Knife Party, yms.), Miulla on 5 hyvää kaveria jotka kaikki ovat samankaltaisia kuin minä ja oon onnelline.

        Mä vaan sanon et kärsi kolme vuotta sitku oot täysikäne kerrot niille et sä et enää ikinä haluu nähä niit ja meet heti ryypppää ja sitte sanot et itepähä ette antanu mun tehä mitää ku olin nuori ja sanot niille et sä vihaat jumala ym. Sit niille tulee semmoset omantunnon tuskat et HUH !


    • Emilia 15v

      Kiva, mun äiti luki tän ja sai selville et kirjoitin ton salaa puhelimel yöllä ja nyt ne takavarikoi mun puhelimen ain yöks ainaki 2 viikon ajan. :S

      • 12 v

        Ei oo totta. Onks sul sentään kone?


    • Emilia 15v

      On mut saan olla vaan vähän koneel ja en saa yli 21 ol enää koneel:S ja ne valvoo melkein koko ajan mil sivuol oon,äiti meni vessaan ja isä on saunas nyt ni voin olla suomi24. Ne valitti siitäki et oon tälläsil foorumeil mis lukee kuulemma törkeyksii ja kaikkee....

    • dr no

      Syvimmät pahoitteluni että joudut elämään noin kurjaa elämää. Säälin aina syvästi sellaisia onnettomia lapsia jotka joutuvat juuri tuollaisten hullu-uskoisten vanhempien hirmuvallan ikeen alle (juuri esim. vanhoilliset, jehovan todistajat, helluntailaiset yms)!

      JOTKUT IHMISET EIVÄT VAIN YMMÄRRÄ ETTÄ VAIKKA HE ITSE OLISIVAT KUINKA USKOVAISIA, EI HEIDÄN LAPSIENSA OLE PAKKO SITÄ OLLA. JOKAINEN VOI PÄÄTTÄÄ USONNOLLISUUDESTAAN IHAN ITSE!

      (muuten, tuli vaan mieleen että vanhempasi eivät varmaankaan antaisi sinun harrastaa esim. judoa?)

      Ja juuri tuo noin että eikö jeesus mukamas raamatun mukaan uhrannut itseään jotta saisimme kaikki syntimme anteeksi joka tapauksessa? Tuollaiset on juuri sellaisia täydellisyydentavoittelijoita.

      Jos vanhempasi eivät vaikuttaisi noin tiukoilta, kehoittaisin sinua ihan kiusallasi esim. alkaa rukoilla hindujumalia tai jotakin semmoista heidän mielestään varmasti ärsyttävää. Mutta sanohan käyttävätkö vanhempasi väkivaltaa rangaistuksena? Jos eivät käytä, niin yksi keino olisi alkaa vastustaa heitä, ja näyttää etteivät he pysty tekemisiäsi määräämään. Julistaisit vaikkapa itsesi ei-lestadiolaiseksi, päästäisit oikein muhkeat kirosanat päälle, ja sitten karjuisit millaiseksi helvetiksi he ovat tehneet elämäsi ja parkuisit miten surkeita vanhempia he ovat. Jos he ovat kuitenkin erittäin kovia kurinpitäjiä, niin en suosittele. (mitäs luulet voisitko puhua asiasta esim. koulupsykologille?)

      Kuitenkin, sitten kun tulet täysi-ikäiseksi, älä missään nimessä mene heti ryyppäämään kostonhaluisena. Kannatan tietysti sitä että kun täytät 18, alat nauttia täysin siemauksin vapaudestasi ja ärsyttämään vanhempiasi, mutta pidä kuitenkin järki kädessä! Ja muistapa se, että jos vanhempasi katkaisisivat vihoissaan yhteytensä sinuun, saattaisit jäädä tyhjän päälle!

      Onneksi olet päässyt jo noin pitkälle! Kestä enään kolme vuotta ja voimia sinulle!

      • girl 13/14 v

        :( apuaa! Onpa tiukkoja siis en tajuu oon 13 kohta 14 ja mulla ei oo kotiin tuloaikoja tajuan kyllä itse lähteä kohtiin noin.9/10 aikoihin illalla, mutta ei kannata yleistää koska olen itse uskovainen ja uskovaisesta perheestä eikä meillä ole oikeestaan mitään sääntöjä en vaa halua meikata ,katsoa tv yms. Eikä kenenkään mun tuntemassa uskovais perheessä ole yhtään tiukkaa :) mutta voimia sulle ! :D


    • poika 13v

      Kerro vanhenpiesi tiukkuudesta jollekkin aikuiselle esim. kouluterveydenhoitajalle ja pyydä että hän voisi puhua tästä vanhemmillesi.
      Jos mikään ei auta yritä kestää vielä 3 vuotta.

      • BoY01

        Meidän alueella on ain älyttömästi lestoja. Suurin piirtein puolet. Oon kuitenkin huomannu, että lestojen tavat vaihtelee. Joku saa kattoa telkkaria, pistää meikkiä, hillua ulkona kymmeneen, ja jotkut on sit samanlaisessa tilanteessa kuin sä. Huomaa kyllä, että n "vapaammat" tyypit on paljon mukavampia. Esim. meidän luokan osa tytöistä osa on vl-liä, ja ne ei voi olla MINKÄÄNLAISESSA tekemisessä poikien kanssa. Menee kohta järki .__. Mut onneksi kaikki ei ole sellaisia... :D


    • nolis

      tää on salee trolli, ite vl perheest mut en oo kumminkaa enää vl. Ja en usko et kenenkää vln perhees on tollasta.o: jos on nii aika harmi..

    • Ei hihhulsoneja

      Hemmetin hihhulit :D

    • kesh

      puhut sossuille asiasta(vaikka ne ei osaa mitään muuta kuin saada pahaa aikaan)
      jos ne saisi puhuttuu järkee sun porukoiden päähän!tai sitten teet vaa niinku ite haluat etkä mee niin tarkkaan niitten pillin mukaan

    • Huh huh

      Voimia :/

    • HornedDevil

      Mä ainakin lähtisin sotaan vanhempiani vastaan tossatilanteessa. Viimeks kun mä sain jonku kiellon tietokoneelle niin mä vein kaikkien koneiden hiiret piiloon. Kyllä sillä jotain vaikutusta oli.

    • huhhu

      eihä tollast kestä kukaa, koita saaha ne vanhempas tajuu et oot 15 etkä mikää nulikka ja et sä kärsit noi tiukoist säännöist. en ite voi ees kunnol kuvitella tota sun tilannetta ku itel o onneks mukavat ja rennot vanhemmat. ootko ikin ollu ulkon 17 jälkee ? ei muuta ku koita keksii joku ratkasu ja kauheest voimii, koita kestää!

    • Suskwvsik272

      Rupea kapinoimaan. Ainut minkä ne pahimmassa tapauksessa voivat tehdä on että ei anna enään lainkaan rahaa sinulle. Oletko miettinyt että koittaisit saada jonku työpaikan missä välillä olisit ja ansaitsisit rahaa, olet jo siinä iässä. Tällöin heidän keinonsa loppuisivat eibätkä he sinua kotoa pois voi kuitenkaan potkia. Itse en olisi nuoruudessani moista voinut suvaita. Vanhempasi toimivat täysin kohtuuttomasti. Kun tapahtuu jotain käsittämätöntä että kieltää sinun kuuntelemasta jotain musiikkia niin mitä jos sanoisit vahvalla äänensävyllä vastaan? Ja aloittasit "riidan" heidän kanssaan, se kasvattaa heitäkin. Zemppiä sulle mutta näytä se heille että olet jo nuori etkä lapsi.

    • rtyrtyry65t

      Ebin mä saan olla vaik koko yön ja juoda salmarii!Q

    • lol8

      lol,

    • boii

      Minun vanhempani (tai lähinnä äitini) käy hermoilleni niiiiin paljon, että välillä tuntuu että kohta räjähtää... Olen poika ja ikää on jo 17v. Kerran otin tonnikala purkin kun oli pieni nälkä. Myöhemmin samana päivänä äitini näki tyhjän purkin ja alkoi korotetulla äänellä valittaa minulle siitä, että olin syönyt sen. Täysinäisiä purkkeja jäi jäljelle vielä n.5kpl. Enkä saanut lähteä kotoa kyseisenä päivänä mihinkään. Viikonloppuna kotiin 21.30. ja arkena 21.00. Myöhästyin kerran koulubussista joten olin poissa koulusta tunnin verran ja siitähän tietenkin tulee wilmaan merkintä. Kun äitini näki tämän sanoi hän minulle että jos vielä tulee poissa oloja joudun muuttamaan kotoa (perhetukikeskukseen), koska vanhemmat kieltävät minun yksin asumisen. Tällä hetkellä olen arestissa kotona, koska kävin yöllä salaa omalla pihalla tupakalla. Äitini ei tietenkään tiennyt että poltin siellä tupakkaa mutta oli kuitenkin kuullut kun menin ulos ja tulin sisään (oven avausten väliilä aikaa kului n.3min) sanoin vain käyneeni pihalla hetken huonon ilman vuoksi ja sainkin sitten tuosta pihalla käynnistä 1kk arestia.... äitini on soittanut minusta monen monta kertaa sossuun esim. huoneestani löytyneiden kalja pullojen korkkien vuoksi joita oli 2kpl. Kuulin kun äiti puhui sossun kanssa ja äiti sanoi näin: "pojan huoneesta löytyi kaljapullon korkkeja pitkin poikin ja myös pesukooneessa on pyörinyt muutama" kaiken kaikkiaan näitä löytyneitä korkkeja oli siis 4, mutta eihän äiti sitä tietenkää sossuille sanonut. lie mitä ne sossut aatteli.. varmaan lähemmäs 10 tai yli.. Itse saisin tuosta ainakin sellaisein kuvan että olis enemmänkin kuin 4.. mutta tietysti alkoholin käyttö alaikäseltä ei ole sallittua.. näitä juttuja olis viel vaikka satoja mutta etteköhän tuostakin jo ymmärrä vähän tilannettani.

    • en_kestäis_tommost

      Laita johoki pöyälle joku itsemurhaviesti jos kerrot et et jaksa enää elää ku sinuu kokoaja kontrolloidaa. sit meet jonnee yöks(vaik hotellii jos sul on rahaa) mut älä nuku. ja sit seuraavaan päivään meet kotii. Sotke vähä hiuksii ja sit itke tai jotenki hiero silmii/nenää et näyttää et oisit itken. jos ne suuttuu sulle et miks pelästytit ne tollee nii sano et tulit toisii aatoksii:D jos ne ei sillokaa tajuu et oikeest et jaksa enää nii..en tiiä..sit kestät vaa tai kerrot jollee aikuselle? Niiku tuol aijemminkii on ehotettu tot kapinoimist nii se on kans hyvä idea ja mä kokeilisin tot ekana:D mutta koita jaksella:)

    • Anonyymi

      miten

    • Anonyymi

      oon kymmenen ja pitää olla kotona 20.00

      • Anonyymi

        miten


    • Anonyymi

      Miten nykyään menee (: ??

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe