Pieni muotoinen Airsoft Galluppi.

Samper FI

1. Mitä kautta kuulit airsoftista?

2. Mikä sai sinut aloittamaan airsoftin?

3. Mikä on mielenkiintoisinta airsoftissa?

4. Kauan olet harrastanut airsoftia?

5. Kuinka nuorena aloitit airsoftin?

6. Kuinka paljon airsoft on maksanut sinulle?

7. Ensinmäinen Airsoft aseesi?

8. Viimeisin airsoft aseesi?

9. Mihinkä aseesi olet käyttänyt rahaa eniten?

10. Paljo olet käyttänyt aseeseesi rahaa n.?

11. Käytkö yhdistyksen peleissä?

12. Pyritkö varustuksellasi relistisuuteen?

13. Käytätkö laseja vai maskia?

14. Suosikki pelimuoto?

15. Softaatko ympärivuoden?

16. Mistä hankit aseet/kuulat/muun varustuksesi?

17. Suositko jotain tiettyä valmistajaa?

18. Suositko jotain tiettyä kuula merkkiä?

19. Mikä on ärsyttävintä airsoftissa?

20. Mikä on parasta airsoftissa?

21. Mitä mieltä olet airsoft granaateista/heittimistä?

22. Mitä mieltä olet airsoft miinoista?

23. Mitä mieltä olet suomen pelipaikoista?

24. Pitäisikö olla enemmän CQB alueita?

25. Pitäisikö olla enemmän metsikköä?

26. Pitäisikö olla enemmän taloja/muita rakennuksia alueella?

27. Mitä mieltä olet yhdistysten säännöistä?

28. Valtotaanko yhdistysten peleissä tarpeeksi tiukasti sääntöjä?

29. Noudatetaanko sääntöjä hyvin?

30. Mikä olisi mielestäsi hyvä ikäraja airsoftiin?

31. Onko tämä "Alle 18v eivät voi ostaa asetta ilman vanhemman lupaa asetta" Käytäntö mielstäsi hyödyllinen?

32. Suositko: Rynnäkkökivääriä, Konepistoolia, tulitukiasetta vai Tarkkuuskivääriä?

33. Pitäisikö pelejä painottaa enemmän tiettyyn aiheeseen? (Esim: Vietnamin sotaan)
34. Pitäisikö mielestäsi järjestää enemmän pelejä yöllä?

35. Valmistaja jonka tuotteita vältät eniten?

Kiitos ja kumarrus kysymyksiin vastanneille. :)

36

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JIHAD!

Vois vaikka kertookin oman tarinan...

Kaikki alko siitä, kun mun kaveri osti 2. (vai 3.?) luokalla vapputorilta 7,50€ leikkipyssyn, joka ampuikin kuulia. Hän ei siis tietänyt sitä. Sitten minä innostuin ja ostin lähikaupan leluhyllystä 2,50€ pistoolin, joilla me sitten sohittiin toisiamme sen kaverin takapihalla. Sitten mää kyllästyin, kun olin aina alakynnessä sen pistoolin kanssa, niin parin kuukauden päästä pienen suostuttelujen jälkeen sain vanhempani ostamaan minulle Hon Kongista Double Eaglen M85:en, eli GSG:n G36C:n. Se mun kaveri ei saanut vanhemmiltaan lupaa ostaa enää muita aseita, joten se kyllästy. Sitten ase oli kaapissa seuraavaan kesään asti, kunnes kuvioihin astui eräs toinen kaveri, jolla oli oikeen "kunnon arsenaali" 2 kappaletta 10€ vemppu coltteja ja patteritoiminen sähköpyssy. Suostuteltiin eräs kolmas kaveri mukaan ja mentiin metsään räiskimään toisiamme.

Sitä kulu se yks kesä, kunnes seuraavana kesänä löysin TasoSoft nimisen yhdistyksen Toijalasta. Ostin paremman aseen (vemppuhaulikon) ja kävin siellä pelaamassa yhden kesän ajan. Kesän suunnilleen puolivälissä ostin ensimmäisen "kunnon" aseeni Kalash:n RK05:den. Peleissä kävi siis keskimäärin 4-10 pelaajaa, paitsi kerran oli pelit valkeakoskella, joissa oli useita kymmeniä.

Siiiiitten seuraavana vuonna Oriveden Deconille ja siellä muutaman vuoden pelaillut ja tässä ollaan....jes....

• snake556

Minun tarinani alkaa 3 luokalta kun olin yhdellä kaverilla käymässä ja hänellä oli double geglen G36C ja minä myös ostin samanlaisen, kuitenkaan en pystynyt käyttämään sitä koska ei kenelläkään toisella ollut mitään airsoftasetta. Mutta hypätään 5 luokalle kun sain vähän paremman aseen Dboys M16A4 airsoftasin sillä pari vuotta ja sitten myin sen ja ostin King Arms M4A1 kuiturungon tilalle. Seuraava ase minkä olen hankkimassa on cybergunin Scar.

Tykkään enemmän pelata realistimisella varustuksella kuin jollain ei realistimisella varustuksella. Suosin enemmän hylyttyjä taloja kuin metsiä.
      Varustuksena minulla on USMC:n varustus.

• Gusf

Olin kolmos luokkalla, kun kveri sano, että sain G&G:n RK47 combon. Siitä pari muuta mukaan lukien minä innostuin niin kaikki ostettiin honkkarin vemppu haulikot ja pelattiin niilä metässä. Sitten, kun menin viitoselle pääsin yhdistyksen peleihin (silloin Turkusoft), mutta muutimme poriin, kun olin kutos luokalla niin löysin SataSoftin sivun ja ostin "kunnon" aseen eli Kalash RK-10s ja kävin sillä softimassa. Sitten vanhempani erosivat ja muutin isäni kanssa helsinkiin ja olin siellä pari vuotta softaamassa ja isäni kanssa ja palasin poriin. Ja nyt ollaan tässä olen.

PS rynkyt on parhaita.

• turuk-

Jes, kirjotin ehkä 4000-merkkisen esseen mun stoorista, nyt ei hyväksyny kirjautumistietoja joten taidan käydä kohta koneella kirjottamassa.

@snake556, tota on todella vaikee lukee nauramatta :D Vai että oikeen DBoys M16 ja 'USMC varustus'

• EpicCat

Joo, perus snake ES-höyryissä kirjottelee kaikkee. :D

• wisustaja
        EpicCat kirjoitti:

Joo, perus snake ES-höyryissä kirjottelee kaikkee. :D

Joku kaveri 4v sitte jousipistooli > jee jee > minullekkin jousiase > pari metsäpeliä > ostin G&G m4 > outokuula ry vklp peleihin > myin G&G > cyman akm kunno varusteet> jee jee > viritysopettelut, rahan tuhlaus, > uusia aseita 5/5 > nykyhetki 4v harrastanu AS

Siinä lyhykäisyydessään. Vastaa vielä noihin numeroihin jos jaksan :)

• snake556

En ole ES-höyryissä kun en jaksa hakea es

• wisustaja

1. Mitä kautta kuulit airsoftista? : En edes muista enää

2. Mikä sai sinut aloittamaan airsoftin? : Kai niiden aseiden hienous kiehtoi niin paljon :)

3. Mikä on mielenkiintoisinta airsoftissa?: Vaikka mikä.

4. Kauan olet harrastanut airsoftia? 4v

5. Kuinka nuorena aloitit airsoftin? 12v

6. Kuinka paljon airsoft on maksanut sinulle? Liikaa,( 1200e > )

7. Ensinmäinen Airsoft aseesi? KWC m9 jousipistooli

8. Viimeisin airsoft aseesi? Dboys ak74u

9. Mihinkä aseesi olet käyttänyt rahaa eniten? : Dboys ak74u

10. Paljo olet käyttänyt aseeseesi rahaa n.? : hinta 280e ^

11. Käytkö yhdistyksen peleissä? : Kyllä

12. Pyritkö varustuksellasi relistisuuteen? : Tällä hetkellä en edusta mitää tiettyä armeijaa/yksikköä

13. Käytätkö laseja vai maskia? Lasit alaverkkomaski :)

14. Suosikki pelimuoto?: DDM , alueenvalloitus, lipunryöstö, HP,,, kaikki ne on kivoja :)

15. Softaatko ympärivuoden?: Kesällä eniten, talvellakin jonkun verran

16. Mistä hankit aseet/kuulat/muun varustuksesi? : Taiwangun.com, Hong Kong(kiina), tradesoft

17. Suositko jotain tiettyä valmistajaa? : en, joistakin en vain pidä. Cyma vakiona iha jees. Tullee itellä laitettua viriosia , niin ei oo ihan niin tarkkaa.

18. Suositko jotain tiettyä kuula merkkiä? Guarder, G&G

19. Mikä on ärsyttävintä airsoftissa? mode

20. Mikä on parasta airsoftissa? Kuulat, ase ja jännitys

21. Mitä mieltä olet airsoft granaateista/heittimistä? jaa-a

22. Mitä mieltä olet airsoft miinoista? jaa-a

23. Mitä mieltä olet suomen pelipaikoista? Liian vähän?

24. Pitäisikö olla enemmän CQB alueita? emt

25. Pitäisikö olla enemmän metsikköä? emt

26. Pitäisikö olla enemmän taloja/muita rakennuksia alueella? : vois

27. Mitä mieltä olet yhdistysten säännöistä?: Ihan jees

28. Valtotaanko yhdistysten peleissä tarpeeksi tiukasti sääntöjä? nojaa,,,

29. Noudatetaanko sääntöjä hyvin? : yleensä, mutta poikkeuksia on.

30. Mikä olisi mielestäsi hyvä ikäraja airsoftiin? : Se että on tarpeeksi järkeä päässä

31. Onko tämä "Alle 18v eivät voi ostaa asetta ilman vanhemman lupaa asetta" Käytäntö mielstäsi hyödyllinen? : o

32. Suositko: Rynnäkkökivääriä, Konepistoolia, tulitukiasetta vai Tarkkuuskivääriä?
      : Rynkky, tulituki,, kaikki menee

33. Pitäisikö pelejä painottaa enemmän tiettyyn aiheeseen? (Esim: Vietnamin sotaan): eipä kai
      34. Pitäisikö mielestäsi järjestää enemmän pelejä yöllä? eipä kai

35. Valmistaja jonka tuotteita vältät eniten? agm, well

• airsoftkettu

pelaan mielummine realistisella varustuksella kuin ei realistisella.... :D reps....

@snake556 pakko kysyy täs vaihees et mikä sun varustus sitten on??

Mikä puku??
      Mitkä liivit??
      Mikä radio??
      Mitä muita oheiskamoja lisätty liiveihin tuomaan "realistisuutta"???

Minkälaiset aseet??
      Primary?
      Bu??

Millä toimintaperiaatteella??

Tiedän, offtopic mut haluun kuulla tän :D

• snake556

Puku on USMC:n marpat puku huosut on sama.
      Liivit on Molle FSBE carrier, digital woodland milgearist.
      Radiota ei ole.
      En ole ehtinyt liittämään vielä mitään.

Primary on M4A1 kuiturunko.
      Vara asetta ei ole (vielä).

• airsoftkettu

jaa sitten seuraava kysymys... Miten tuo muka on realistinen??
        Tuo nimittäin ei oo realistista nähnytkään.... heh....

Sano nyt viel ettei sulla ole edes kypärää ja oot silti rivimiehenä pelaamas???

Mikäs marpat puku sulla edes sitten on?? USMC:llä kun ei ole omaa marpat pukua näes....

Ei realistista tossa sun setissä on:

fsbe liivit
        kaikkien olennaisten realismin lisääjien puuttuminen liiveistä.

kuitu runkonen m4?? metallinen on varmaan susta sit epärealistinen??

Vara-asetta ei ole.... tooosi realistista.

Kuten sanoin, sul ei varmaan oo kypärää ja asiaan kuuluvia suojalaseja mallintamaan usmc settiä.

Kerro nyt vielä että pelaat lenkkarit jalassa, eli ei ees maihareita??

Jos haluut kuulla realistisesta setistä niin voin alkaa luettelemaan tosta mikä omasta kuvasta jo aika hyvin mulla näkyy....

Toi sun settis on vaan valitettavasti amatöörin väkerrys jostain mistä sillä ei oo ees kunnolla tietoa.

Kettu kuittaaa....

• snake556

Ups, unohdin mainita. No maihari on kypärää en ole ehtinyt vielä hankkia mutta boonie toimittaa sen virkaa suoalaseja en ole ehtinyt hankkia. Ja en halunnut vain ostaa metallista m4, digital woodland on pukuna jos et sattmoisten tiennyt MARPAT tarkoittaa sitä ja sitä myös yritin sanoa. Ja miks 26 vuotiaan pitää tulla tänne toteemaan.

• Jos väität settiäsi realistiseksi saa sitä kommentoida.
        "suoalaseja en ole ehtinyt hankkia"
        Häh? Pelaatko ilman silmäsuojausta vai maskin kanssa?

• airsoftkettu

siksi pitää tulla toteemaan koska väität omistavasi jotain mitä et omista.

Ja kyllä marpat on digitaalikuvio mutta niitä on aikas useita että jos sanoo että marpat puku niin se ei kerro paljon mitään.

Jos kerran haet mah. realistista ja tykkäät pelata enemmän realistisella kuin epärealistisella setillä niin miks sit kuiturunko m4??

Eli toi sun settis on vaan kasaan kyhätty mallia vähän tuolta ja vähän tuolta, toi ei nyt ihan oo mut on se jos sanon niin usmc settiä...

Itse toimin scouttina ja varustus on silloin seuraavanlainen:

Emerson MC puku ja kenttäpaita kyynär ja polvisuojilla.
      Emerson MC boonie
      x800 suojalasit
      death reaper alakasvosuoja
      Maihareina aina toimivat VL:n vietnam viidakkomaiharit

Liivinä:
      MC Platecarrier

Siinä kiinni etupuolella:
      MC Admin pouch jossa joukko osasto ja taisteluhaara merkit ja komento radio
      MC Multipurpose/med pouch (yleensä savuja varten)
      MC 3xopen top mag pouch tai 3xrifle mag pouch riippuen pääaseesta
      MC double qd pistol mag pouch
      MC grenade pouch jossa dummy sirpa

Lisäksi molemmissa hartioissa dummy kaasukranaatit jotka on kaasusäiliöin:
      Pun/Vih niinkuin kuuluukin.

vasemmassa kädessä dummy kenttäpuukko

Selässä:
      Integroitu juomarakko 2L
      Kenttäradio suojatuilla taajuuksilla (toimiva), jossa kurkkumikrofoni.

MC dump pouch
      MC shotgun puch co2 kapseleita varten.

Selässä vielä 3day MC BB jossa:

Ghillie, ammuksia, lisävesi, huoltotyökalut, ruuat peleihin, ruokailuvälineet ja kaasu.

Vyöllä molemmin puolin MC pistol holsterit.
      ja MC silencer pouchix2 (primary ja BU aseen silui varte)

Pääaseena toimii joko:

M4 dmr gbb (full metal)

tai

full metal/wood maalattuna snake camolla
      m700 gas

BU:na

1 tai 2 m9 gbb pistoolia

Sit kun vertaat tätä ja omaas niin kumman on omasta mielestäsi realistisempi?? Sun vai mun??

Tämä ei ole keulimismielessä kirjoitettu, vaan että pikku poika avais silmänsä.
      Näkis mikä on realistisuuden lähellä ja mikä ei....

• airsoftkettu

Ja jos tahdon pelata tarkkarina niin varustus on erinlainen, tai kk-miehenä niin varustus on erillainen, tai rynkky miehen niin varustus on erillainen...

• kielioppinatsi
        airsoftkettu kirjoitti:

Ja jos tahdon pelata tarkkarina niin varustus on erinlainen, tai kk-miehenä niin varustus on erillainen, tai rynkky miehen niin varustus on erillainen...

Vittu se kirjotetaan yhellä ällällä! Niinkun sanko ei ole sankko, eikä vielä ole viellä! Oon saanu näistä niin tarpeekseni!

• kettunapaikal
        kielioppinatsi kirjoitti:

Vittu se kirjotetaan yhellä ällällä! Niinkun sanko ei ole sankko, eikä vielä ole viellä! Oon saanu näistä niin tarpeekseni!

opiskeleppas äidinkielen opettajaksi niin olo helpottaa :D

• 1. Mitä kautta kuulit airsoftista? Oliskohan ollut joku mainos/lehti

2. Mikä sai sinut aloittamaan airsoftin? Kiinnostus.

3. Mikä on mielenkiintoisinta airsoftissa? Jaa a...

4. Kauan olet harrastanut airsoftia? Melki 6v

5. Kuinka nuorena aloitit airsoftin? 16-15v

6. Kuinka paljon airsoft on maksanut sinulle? Varmaan lähemmäks 5000€

7. Ensinmäinen Airsoft aseesi? Oliskohan ollut TM Vemppu pisla

8. Viimeisin airsoft aseesi? ARES MS338

9. Mihinkä aseesi olet käyttänyt rahaa eniten? Varmaankin johonkin Snow wolfin rimpulaan ja Barret:tiin

10. Paljo olet käyttänyt aseeseesi rahaa n.? -700€

11. Käytkö yhdistyksen peleissä? Kyllä.

12. Pyritkö varustuksellasi relistisuuteen? Riippuu kuinka realististisesta varustuksesta puhutaan? Tämän pivän varustus kuvaa aikas hyvin suomen armeijan vanhaa varustusta ilman kenttälapiota, veistä ja pistintä yms.

13. Käytätkö laseja vai maskia? Laseja.

14. Suosikki pelimuoto? Milsim, Pommi, lipun ryöstö ja 2 tukikohtaa 1 lippu.

15. Softaatko ympärivuoden? Silloinkun on aikaa.

16. Mistä hankit aseet/kuulat/muun varustuksesi? Valmistajien sivuilta, PCB, Redwolf airsoft, Evike.com, Milgear yms. ja vaatetuksen Varusteleka, Armyvaatteet.fi ja Easymarketista.

17. Suositko jotain tiettyä valmistajaa? Kyllä.

18. Suositko jotain tiettyä kuula merkkiä? Kyllä.

19. Mikä on ärsyttävintä airsoftissa? Nuoret jotka eivät välitä osumista.

20. Mikä on parasta airsoftissa? Yhteishenki.

21. Mitä mieltä olet airsoft granaateista/heittimistä? Riippuu aina alueesta.

22. Mitä mieltä olet airsoft miinoista? Riippuu alueesta ja paikasta.

23. Mitä mieltä olet suomen pelipaikoista? Ihan ok. Liian pieniä vaan ja saisi olla vaihtelevuutta, eli metsää aukeita paikkoja ja raknnuksia samassa.

24. Pitäisikö olla enemmän CQB alueita? Jaa a

25. Pitäisikö olla enemmän metsikköä? Eiköhän sitä ole jo tarpeeksi.

26. Pitäisikö olla enemmän taloja/muita rakennuksia alueella? Kyllä.

27. Mitä mieltä olet yhdistysten säännöistä? Riippuu vähän.

28. Valtotaanko yhdistysten peleissä tarpeeksi tiukasti sääntöjä? Riippuu...

29. Noudatetaanko sääntöjä hyvin? Riippuu henkilön iästä ja siitä näkeekö kukaan muu...

30. Mikä olisi mielestäsi hyvä ikäraja airsoftiin? 15v

31. Onko tämä "Alle 18v eivät voi ostaa asetta ilman vanhemman lupaa asetta" Käytäntö mielstäsi hyödyllinen? Ohanse ihan hyvä että Alle 18v tarvitsee sen lupalapu

32. Suositko: Rynnäkkökivääriä, Konepistoolia, tulitukiasetta vai Tarkkuuskivääriä? Rynkkyä ja tarkkista

33. Pitäisikö pelejä painottaa enemmän tiettyyn aiheeseen? (Esim: Vietnamin sotaan) Ei.
      34. Pitäisikö mielestäsi järjestää enemmän pelejä yöllä? Voishan se olla hyvää vaihtelua iäkkäämmälle porukalle ja tois jännitystä mukaan...

35. Valmistaja jonka tuotteita vältät eniten? Suurinta osaa kiinalaisista, Well, AGM ja DE.

• "Mikä on ärsyttävintä airsoftissa? Nuoret jotka eivät välitä osumista."
      Mag dump lol

• @finsoft Mitä sielä huutelet.

• soviet.sniper kirjoitti:

@finsoft Mitä sielä huutelet.

Jos ei ota osumia vastaan enemmän sarjaa vaan päälle. DSG rakennelma olis ideaali mutta varmaan sellanen 30rps riittää.

• finsoft kirjoitti:

Jos ei ota osumia vastaan enemmän sarjaa vaan päälle. DSG rakennelma olis ideaali mutta varmaan sellanen 30rps riittää.

@finsoft Käytäppä Real cap:pei niin tiiät miltä se tuntuu kun ei reagoida osumista...

@finsoft Käytäppä Real cap:pei niin tiiät miltä se tuntuu kun ei reagoida osumista...

En käytä koska airsoft-aseet eivät ole yhtä tarkkoja kuin oikeat ja lisäksi osumaa ei aina vaan tunneta (paksut varusteet tms.) joten mielummin kannan sitä 150 kuulaa per midi ja käytän sarjaa tarvittaessa.

• soviet.sniper
        finsoft kirjoitti:

En käytä koska airsoft-aseet eivät ole yhtä tarkkoja kuin oikeat ja lisäksi osumaa ei aina vaan tunneta (paksut varusteet tms.) joten mielummin kannan sitä 150 kuulaa per midi ja käytän sarjaa tarvittaessa.

Realistisuutta haen sillä lippaitten vaihdolla. Jos jos haluan isomman lippaan niin Laitan RK-95 drummin kii.

Realistisuutta haen sillä lippaitten vaihdolla. Jos jos haluan isomman lippaan niin Laitan RK-95 drummin kii.

Hehe, ite en käytä niin alhaista tulinopeutta että vakio rumpulippaat pysyis perässä... Ainakaan ei olis IMO sen arvoista, sen verran marakassi se on. Eräs suomalainen sai kyllä moisen syöttämään 60rps... Kyllähän se on tavallaan realistista kun AK tyhjentää lippaansa muutamassa sekunnissa ja niin tarpeeksi korkean tulinopeuden omaava muovikuula-AK:kin.

• finsoft kirjoitti:

Hehe, ite en käytä niin alhaista tulinopeutta että vakio rumpulippaat pysyis perässä... Ainakaan ei olis IMO sen arvoista, sen verran marakassi se on. Eräs suomalainen sai kyllä moisen syöttämään 60rps... Kyllähän se on tavallaan realistista kun AK tyhjentää lippaansa muutamassa sekunnissa ja niin tarpeeksi korkean tulinopeuden omaava muovikuula-AK:kin.

Riippuu aina AK:sta. Epäilen että AK-12 Bursti vauhtiin ei pysty eli joku 700- 1000 Laukausta minuutissa, tuskin saa airsoft aseesta niin paljoa irti tulinopeutta.
        @finsoft sähän et relisuutta hae airsoftista toisinku eräät. :)
        Itse en näe kovinkaan suurelle tulinopeudelle käyttöä. Itse en pahemmin sarjaa käytä oli sitten airsoft ase tai oikea ase.

Riippuu aina AK:sta. Epäilen että AK-12 Bursti vauhtiin ei pysty eli joku 700- 1000 Laukausta minuutissa, tuskin saa airsoft aseesta niin paljoa irti tulinopeutta.
        @finsoft sähän et relisuutta hae airsoftista toisinku eräät. :)
        Itse en näe kovinkaan suurelle tulinopeudelle käyttöä. Itse en pahemmin sarjaa käytä oli sitten airsoft ase tai oikea ase.

Totaniin, siis uskot että 700-1000 laukausta minuutissa on paljon airsoft-aseelle?
        http://www.youtube.com/watch?v=5ids4BnLJzs

• finsoft kirjoitti:

Totaniin, siis uskot että 700-1000 laukausta minuutissa on paljon airsoft-aseelle?
        http://www.youtube.com/watch?v=5ids4BnLJzs

@finsoft Saahan niihin nopeutta mutta kestääkö osat sitä pitemmän päälle? Epäilen että moottori tai laatikko sanoo ittensä irti aikas nopeesti. Mikä mahtaa olla tarkkuus tollasella nopeudella? Epäilen ettei tarkkuuskaan ole niin hyvä.

• JIHAD!
        soviet.sniper kirjoitti:

@finsoft Saahan niihin nopeutta mutta kestääkö osat sitä pitemmän päälle? Epäilen että moottori tai laatikko sanoo ittensä irti aikas nopeesti. Mikä mahtaa olla tarkkuus tollasella nopeudella? Epäilen ettei tarkkuuskaan ole niin hyvä.

No eihän tarkkuus siitä nyt miksikään mene, niinkuin CoDissa.

• kettunapaikal
        JIHAD! kirjoitti:

No eihän tarkkuus siitä nyt miksikään mene, niinkuin CoDissa.

tulinopeus viel, jos ase ampuu vakiona sen 12rps niin sehän on 120rp/10sek joka on 720rpm. 15rps on viel ihan perustulinopeuksia joka on sen 900/min et ihan kohillaan nää on. sit on finsoft ja minä ketkä kikkailee. oma g36 ampuu 145ms ja 30rps 11.1v akulla ja hyvin kestää. ei tosin kolmen tonnin rumpulipas kestä kauaa :D

• kettunapaikal kirjoitti:

tulinopeus viel, jos ase ampuu vakiona sen 12rps niin sehän on 120rp/10sek joka on 720rpm. 15rps on viel ihan perustulinopeuksia joka on sen 900/min et ihan kohillaan nää on. sit on finsoft ja minä ketkä kikkailee. oma g36 ampuu 145ms ja 30rps 11.1v akulla ja hyvin kestää. ei tosin kolmen tonnin rumpulipas kestä kauaa :D

Sehän se juju on että taitavat virittelijät saa sen kestämään noita tulinopeuksia ja vielä tarkasti. Toki virityksen aikana nielee tod. näk. muutaman männän ja muita satunnaisia osia. Miten tulinopeus vaikuttaa tarkkuuteen? Niin ja IR-hoppi on keksitty...

• madmanner

1. Mitä kautta kuulit airsoftista?
      kaverit alko harrastaa
      2. Mikä sai sinut aloittamaan airsoftin?
      pelin hyvä tempo ja jännitys
      3. Mikä on mielenkiintoisinta airsoftissa?
      ? vrmaan kaikki sisäiset osat
      4. Kauan olet harrastanut airsoftia?
      2kk
      5. Kuinka nuorena aloitit airsoftin?
      12
      6. Kuinka paljon airsoft on maksanut sinulle?
      vähän(250)
      7. Ensinmäinen Airsoft aseesi?
      varmaan DE m58 tarjoustalo haulikko
      8. Viimeisin airsoft aseesi?
      cm028u
      9. Mihinkä aseesi olet käyttänyt rahaa eniten?
      cm028u
      10. Paljo olet käyttänyt aseeseesi rahaa n.?
      en paljoo n. 50
      11. Käytkö yhdistyksen peleissä?
      joo
      12. Pyritkö varustuksellasi relistisuuteen?
      äen kovin paljoa
      13. Käytätkö laseja vai maskia?
      gxg linssimaski
      14. Suosikki pelimuoto?
      pommipeli
      15. Softaatko ympärivuoden?
      kun lämmintä
      16. Mistä hankit aseet/kuulat/muun varustuksesi?
      milgear, atom airsoft
      17. Suositko jotain tiettyä valmistajaa?
      cyma
      18. Suositko jotain tiettyä kuula merkkiä?
      guarder
      19. Mikä on ärsyttävintä airsoftissa?
      6v naskit
      20. Mikä on parasta airsoftissa?
      kysymys 2
      21. Mitä mieltä olet airsoft granaateista/heittimistä?
      ihan ok
      22. Mitä mieltä olet airsoft miinoista?
      cool
      23. Mitä mieltä olet suomen pelipaikoista?
      oma ainakin tarpeeks hyvä
      24. Pitäisikö olla enemmän CQB alueita?
      kyllä
      25. Pitäisikö olla enemmän metsikköä?
      ei
      26. Pitäisikö olla enemmän taloja/muita rakennuksia alueella?
      kyllä
      27. Mitä mieltä olet yhdistysten säännöistä?
      hyvät järkevät
      28. Valvotaanko yhdistysten peleissä tarpeeksi tiukasti sääntöjä?
      ihan ok sti
      29. Noudatetaanko sääntöjä hyvin?
      kylllä
      30. Mikä olisi mielestäsi hyvä ikäraja airsoftiin?
      12
      31. Onko tämä "Alle 18v eivät voi ostaa asetta ilman vanhemman lupaa asetta" Käytäntö mielstäsi hyödyllinen?
      kyllä ettei naskit ammu ikkunaa paskaks
      kaikki menee
      33. Pitäisikö pelejä painottaa enemmän tiettyyn aiheeseen? (Esim: Vietnamin sotaan)
      oishan se ihan kiva mut en tiiä kun kaikilla ei oo esim vietnamin sota varustusta
      34. Pitäisikö mielestäsi järjestää enemmän pelejä yöllä?
      ei
      35. Valmistaja jonka tuotteita vältät eniten?
      cybergun ja asg

• yoloyolo

jos suosikkivalmistaja on cyma nii miten sitte vältät cybergunia? ne on sama asia :D

• Ehkä hän suosii Cyman aseita ja välttää Cybergunin usein surkeita merkintöjä ja ylihintaa.

• madmanner

juurikin näin @finsoft

• softaaja3

1. Mitä kautta kuulit airsoftista: kaverilta

2. Mikä sai sinut aloittamaan airsoftin: en muista

3. Mikä on mielenkiintoisinta airsoftissa: hauskuus ja reilu peli

4. Kauan olet harrastanut airsoftia: 1v

5. Kuinka nuorena aloitit airsoftin: 15v

6. Kuinka paljon airsoft on maksanut sinulle: 1000 euroa

7. Ensinmäinen Airsoft aseesi: proairsoftin jousikäyttöinen m4

8. Viimeisin airsoft aseesi: socom gear m9a1 s.o.f.

9. Mihinkä aseesi olet käyttänyt rahaa eniten: king arms p90

10. Paljo olet käyttänyt aseeseesi rahaa n, : 450 eur

11. Käytkö yhdistyksen peleissä: kyllä

12. Pyritkö varustuksellasi relistisuuteen: kyllä

13. Käytätkö laseja vai maskia: laseja ja alakasvoverkkosuoja

14. Suosikki pelimuoto: kolmen lipun peli

15. Softaatko ympärivuoden: kyllä

16. Mistä hankit aseet/kuulat/muun varustuksesi: proairsoft, mil-gear, muovisotilas ja pcb airsoft

17. Suositko jotain tiettyä valmistajaa: en, kuhan aseet on kunnon laatuisia

18. Suositko jotain tiettyä kuula merkkiä: en

19. Mikä on ärsyttävintä airsoftissa: kun joku ei tunnusta että osu

20. Mikä on parasta airsoftissa: adrealiini

21. Mitä mieltä olet airsoft granaateista/heittimistä: ei mielipidettä

22. Mitä mieltä olet airsoft miinoista: ei mielipidettä

23. Mitä mieltä olet suomen pelipaikoista: tarvitaan lisää

24. Pitäisikö olla enemmän CQB alueita: kyllä

25. Pitäisikö olla enemmän metsikköä: ei

26. Pitäisikö olla enemmän taloja/muita rakennuksia alueella: kyllä

27. Mitä mieltä olet yhdistysten säännöistä: ok

28. Valvotaanko yhdistysten peleissä tarpeeksi tiukasti sääntöjä: ei

29. Noudatetaanko sääntöjä hyvin: kai

30. Mikä olisi mielestäsi hyvä ikäraja airsoftiin: 13

31. Onko tämä "Alle 18v eivät voi ostaa asetta ilman vanhemman lupaa asetta" Käytäntö mielstäsi hyödyllinen: kyllä

32. Suositko: Rynnäkkökivääriä, Konepistoolia, tulitukiasetta vai Tarkkuuskivääriä: rynnäkkö

33. Pitäisikö pelejä painottaa enemmän tiettyyn aiheeseen? (Esim: Vietnamin sotaan): ei

34. Pitäisikö mielestäsi järjestää enemmän pelejä yöllä: ei

35. Valmistaja jonka tuotteita vältät eniten: jing gong, cyma ja kaikki muut kiinalaiset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      210
      1376
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      870
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      842
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      782
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      776
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      31
      768
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      718
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      713
    Aihe