Powerparkin kehitys

Pettynyt kävijä

Tässä hieman asiakanäkökulmaa Powerparkissa koettuna.
Olen vieraillut huvipuistossa säännöllisesti sen historian alusta saakka.
Huvipuiston viihdetarjonta laitepuolella ja oheispalveluissa on kehittynyt koko ajan myönteisesti ja se on saanut varmasti ihmisiä liikkeelle näkemään ja kokeilemaan uutta.

Onko silti tullut jokin raja vastaan, kun uusia laitteita ei enää kyetä rahoittamaan entisellä mallilla ja asiakasvirran kasvulla, vaan hinnoitteluvoiman painopiste on siirtynyt kaikkeen mahdolliseen maksullisesta pysäköinnistä alkaen.
Alueelle pääsystäkin joutuu pulittamaan jo 7 e ja yksittäinen laite on saman hintainen.
Käyn alueella yleensä sunnuntaisin, jolloin siellä luulisi olevan porukkaa, kun sääkin on suosinut. Havaintoni viimeksi oli, että onpa hiljaista.

Omaan kokemukseeni perustuen voin sanoa, että hinnoittelu on ylittänyt tietyn mukavuusrajan, jolloin se alkaa toimimaan itseään vastaan. Yksittäisiä laitelippujakaan en viitsi enää ostaa. Paras tunnelma tulee ihmisistä ja kun väkeä ei ole, viihtyvyyskin heikkenee. Aika monta jäätelönmyyntikojua oli suljettuna kesälomakaudella elokuun alussa melkein helteessä ja kahviakaan ei ilmeisesti saanut enää kuin alueen ravintolasta.
Kuulin, että Särkänniemikin kärsii samasta ongelmasta uudistuksista huolimatta, kävijämäärät ovat jääneet alle odotusten, kun pakotetaan ostamaan kallis päivälippu.

Omistaja ei ilmeisesti tajua hinnoittelullaan karkoittaneensa alueelta sen asiakaspotentiaalin, joka tulee sinne toistuvasti mieluiten lähinnä vain nauttimaan kesästä, elämästä ympärillä ja syömään kunnolla tai maistelemaan kesäherkkuja, tuoden samalla mahdollisesti muutaman muunkin asiakkaan tai lapsensa mukanaan.
Itse kuulun ainakin tähän kategoriaan. Ennen tuli käytyä alueella jopa 5-6 kertaa kesässä mm. ajamassa cartingia. Nyt sekin on jäänyt väliin, kun päästäkseen syömään on ensin maksettava 7 e ja nälkäiselle asiakkaalle paikalla ei ole enää mitään tarjottavaa, kun buffet-ravintolakin on historiaa.
Salaatteja suosivana ei ole järkevää maksaa painohinnoitellusta ruokailusta tuplahintaa. Kerran kävin ja ehkä viimeisen.. taidanpa seuraavaksi käydä jossain muualla tankkaamassa itseni ennen..jos vielä tulen. Ruuhkaa ei ollut, kun yksin sai parvekkeella syödä jäähtyneitä pizzapaloja. Sopii pieniruokaisille.

Pelkkä laitetarjonta ei riitä monituisille asiakkaille enää lisäarvoksi, kun ylihinnoiteltu asiakaskokemus jää kokonaisuutena huonoksi.
Toivottavasti muut eivät ole kokeneet samoin.
Jos paikka pyörii näinkin, niin hyvä, hinnoittelu on silloin kohdillaan.

Suosittelen kuitenkin, että asiakaskokemuksen suuntaa olisi syytä vaihtaa huvipuiston toiminnan ja tulevaisuuden turvaamiseksi.

1

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stadin perhe

Itsekin olen vakiokävija Power Parkissa ja mielestäni paikka on jatkanut kehitystään hyvään suuntaan. Meidän perhe yleensä majoittatuu siellä ja joka vuodelle on löytynyt kiva mökki. Niissä on korkea taso ja ymmärtäähän sen toki että maksaa. Ite panostaisin enemmän ruokapaikkoihin jos saisin valita ensi vuoden siloitukset. Powerissa on paljon väkeä ja suosittelen hyvissä ajoissa varaamaan yöpymisen. Nyt viikonloppuna ei ole mitään tiloja kun seillä on rekka tapahtuma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1191
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1092
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe