Perskule, kysessä Suzuki GSX 1400 ja pitäisi rattaat/ketjut vaihtaa, onko eturattaassa "vasemmat" kierteet vai ihan normi oik.kierre?, tuntuu mutteri olevan helkutin tiukassa.
Eturattaan irroitus
7
2559
Vastaukset
- jonne45444565ootsä:D
jonne
- moni muukin aaron
töttöröö
- Motskarisetä
Jopa taas on "vitsikkäitä" vastauksia asialliseen kysymykseen. Ihan naurattaa, hehhehhee... Vakavasti ottaen vastailen yleisellä tasolla jotain, koska kukaan paremmin asiaa tunteva ei ole vaivautunut. Itse olen vaihtanut joskus kevari Suzukiin ja Yamaha Diversioniin ketjut ja rattaat. Molemmissa on etuhammasratas tullut spooriin, ja on lukittu paikoilleen mutterilla ja mutterin päälle taivutettavalla peltisellä lukitusprikalla. Kierteet mutterissa ovat olleet ihan normi kierteet. Jos pyörässäsi on tuollanen lukitusprikka, joka täytyy avata meisselin ja vasaran avulla voinet olla lähes sataprosenttisen varma, että kierteet ovat normaalit.
- GSX-mies
Oikeakätinen kierre on 1400:n eturattaassa. Laita ykkösvaihde päälle ja "lukitse" tarvittaessa takapyörä niin ettei pääse pyörimään. Kun avaat, ota ensin vaihteistosta "tyhjät pois" ja käytä vain hylsyä ja vääntövartta.
Älä käytä paineilmakäyttöistä mutterinavaajaa! Paineilmapistoolilla "hakkaat" vaihteiston rattaita vastakkain, jolloin rattaat voivat murtua. Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa kaveri hajoitti 1. vaihteen rattaat paineilman kanssa säheltäessä..- 600f
Paree olis käyttää pelkkää jarrua rattaan lukitsemiseen. Kaveri mopon päälle jarrua painamaan, ei tule ainakaan vaihteisiin rasitusta.
- olipa ähellys
Suzuki bandit 600. Normaali kierre, oli pirun tiukassa,etupyörä nurkkaa vasten,koivuhalko takapyörän väliin,apumies istumaan pyörän selkään jarruttamaan.Metrin jatkovarsi ja tueksi alle autopukki, sitten seisten heijaamalla lopulta naksahti auki.
- TL1000R
Just Telluun rattaat vaihdoin. Eturattaan pultti vaatii vaan voimaa... Takapyörä lukkoon, vanteen ja svingin väliin puuta. 160cm jatkoa ja jatkon päähän 95kg painoa niin johan aukes. Meinasi kyllä usko loppua metrin jatkon kanssa äheltäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974