Nuoreni aloittaa 2 asteen koulutuksen erityisammattikoulussa. Kela myönsi nuorelle kuntoutustuen reilut 23 e päivässä 6 pv. viikossa. Miten teillä muilla vastaavassa tilanteessa on toimittu? Meidän nuoren koko rahan ottaa kunta itselleen. Kuuluuko olla näin?
Kuntoutustuki
3
168
Vastaukset
- hämmästys
Onko kyse nuoren kuntotusrahasta? Minun poikani sai sen ammatikoulun ajaksi ja summa oli kuukausittain maksettava .Sitä haettiin pojallemme ja hänen tilille se raha meni. Samalla opetteli itsenäistymään ja rahan käyttöä laskujen maksamista jne.Miksi nuorelle kuuluva lakisääteinen oikeus menisi kunnan pohjattomaan kassaan? Ota asia puheeksi lakimiehen kanssa.
- pitkään työtä tehnyt
Juuri tuiosta rahasta on kysymys. Nuori on saanut sitä jo 10 kk. ja kaikki erät ovat menneet kunnan tilille. Kun kyselin syytä, niin syy oli se, että kun he maksaa minulle hoidosta, niin heillä on oikeus ottaa se raha. En ole ollenkaan käsittänyt sitä, että nuori joutuu itse maksamaan hoitonsa. Mistähän löytäisin apua asiaan?
- Äiti70
Kunta kerää itsenäistymisrahastoon sitä. Jälkihuollossa nuori saa sen itse, mutta vähennetään sijaisvanhemman kulukorvauksesta, eli nuoren pitää maksaa ruoasta lähtien itse. Ei ole helppo juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007