Nuoreni aloittaa 2 asteen koulutuksen erityisammattikoulussa. Kela myönsi nuorelle kuntoutustuen reilut 23 e päivässä 6 pv. viikossa. Miten teillä muilla vastaavassa tilanteessa on toimittu? Meidän nuoren koko rahan ottaa kunta itselleen. Kuuluuko olla näin?
Kuntoutustuki
3
199
Vastaukset
- hämmästys
Onko kyse nuoren kuntotusrahasta? Minun poikani sai sen ammatikoulun ajaksi ja summa oli kuukausittain maksettava .Sitä haettiin pojallemme ja hänen tilille se raha meni. Samalla opetteli itsenäistymään ja rahan käyttöä laskujen maksamista jne.Miksi nuorelle kuuluva lakisääteinen oikeus menisi kunnan pohjattomaan kassaan? Ota asia puheeksi lakimiehen kanssa.
- pitkään työtä tehnyt
Juuri tuiosta rahasta on kysymys. Nuori on saanut sitä jo 10 kk. ja kaikki erät ovat menneet kunnan tilille. Kun kyselin syytä, niin syy oli se, että kun he maksaa minulle hoidosta, niin heillä on oikeus ottaa se raha. En ole ollenkaan käsittänyt sitä, että nuori joutuu itse maksamaan hoitonsa. Mistähän löytäisin apua asiaan?
- Äiti70
Kunta kerää itsenäistymisrahastoon sitä. Jälkihuollossa nuori saa sen itse, mutta vähennetään sijaisvanhemman kulukorvauksesta, eli nuoren pitää maksaa ruoasta lähtien itse. Ei ole helppo juttu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913