tarvitsen apua en osaa päättää!!

IIks:(((((

Olen 11-12 vuotias ja haluisin kanin ja undulaatin mutta voin ottaa vain yhdet tiedän molemmista kaikkea ja rakastan molempia yhtä paljon en osaa päättää kumpi

15

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti lisää

      Et varmaan osaa päättää myöskään sitä, oletko 11- vai 12-vuotias? Leikki sikseen, sanoisin, että jos et osaa päättää, opiskele lisää tietoa kyseisistä lemmikeistä, sillä kyse on aika erilaisista otuksista. Kasva ja harkitse, mihin sinulla on kiire? Kukaan ei voi sitä puolestasi päättää, vain itse voit päästyä ratkaisuun tuon asian suhteen, ja silloin sinun tulee olla varma, että jaksat huolehtia ja kykenet tarjoamaan lemmikillesi hyvää, laji- ja yksilökohtaista, asiantuntevaa hoivaa sen koko eliniän.

    • Iikkssssss

      Tämä olisi meidän ensimmäinen lemmikki haluisin kanin mutta entiedä saanko sen ja haluisin myös linnun mutta olen enemmän kiinnistunut kaneista mutta en välttämättä saa kania vaan linnun en osaaa päättäää

    • Hamsterr

      ota ensimmäiseksi lemmikiksi mielummin hamsteri. Kanit ja linnut ovat vaativia eläimiä molemmat. Kanin häkki maksaa paljon ja se voi välillä olla tylsä eläin. Lintu maksaa myös paljon, ja tiedäthän että sen pitää myös saada lennellä vapaana sisätiloissa n. kerran päivässä? Onko sun koti siihen sopiva? Ja molempien; kanin ja linnun häkki on siivottava usein koska ne sotkevat paljon. Lisäksi ne voivat elää jopa 10vuotta. Oletko valmis sitoitumaan hoitoon niin pitkäksi aikaa? Hamsteri taas on pienempi ja hiljaisempi eläin. Se on söpö ja elää max. 3 vuotta. Se tulee siis myös paljon halvemmaksi. Sille voi ostaa kaikenlaista kivaa ja häkin voi laittaa hienoksi jne. Se on myös kätevä jos olet lähdössä matkalle; sen voi jättää muutamaksi päiväksi yksin (ruokaa ja vettä pitää jättää normaalia enemmän). Sen puuhailua on myös hauska seurailla. Sitä ei tarvitse päästää vapaaksi ikinä. Lue hamstruista vähän niin huomaat itsekin että undulaatti tai kani eivät sovi 11 vuotiaan vastuulle :)

      • vastuu

        ^ Ei hamsteriakaan saa jättää kokonaan 11 vuotiaan vastuulle. Vanhemmilla on aina ensisijainen vastuu talon lemmikeistä.


    • kärsivällisesti

      No voi jestas... "olen enemmän kiinnistunut kaneista mutta en välttämättä saa kania vaan linnun en osaaa päättäää" maailman huonoin syy ottaa lintu! Jos olet enemmän kiinnostunut kaneista, odota että kasvat ja saat kanin itsellesi, ei niin, että otat linnun koska et saa kania vaikka olisit halunnut mielluummin sen.

    • lintujaaa

      Ota undulaatti ekaksi lemmikiksi. Toki kanikin voi olla hyvä vaihto ehto jos kaneista tietää riittävästi. Itse sain 2 luokalla 2 undulaattia. kyllä 11 vuotias pystyy undulaateista huolehtimaan. muista että undulaatteja pitää olla aina 2

      • Qwerpfkkfkd

        Otan kyllä 2 lintua en sentään halua että se on surullinen häkissään ja alkaa nyppiä höyheniään


      • Lintutäti

        Undulaatteja pitäisi kyllä olla vähintään neljä, koska ne ovat pervilintuja.


    • KkksssIiiiiiiiiii

      Meillä raha ei oo ongelma ja vihaan hamstereja niissä ei ole järkeä näin yhden hamsun häkissa oli samassa asennossa 1 tunnin

      • Viiihhhhh

        Älä pidä kiirettä lemmikin oston kanssa. Kannattaa mietiä rauhassa. Se on tosi iso muutos elämään.


    • ota kani

      Ei kani todellakaan ole mikään tylsä eläin. Minulla oli kani 11-vuotiaana jota hoidin aivan itse(se eli 8 vuotiaaksi). Se oli upea pikku kaveri. Se oli miltei aina vapaana. Kävimme jopa ulkona kävelyillä (pihalla ja niityllä hihnassa). Se oli minulle todella rakas. Nyt minulla on 4 undulaattia. Väittäisin, että undulaatti on kania vaativampi eläin (varsinkin kun niitä pitäisi olla enemmän kuin 1). Undulaatti elää yleensä pidempäänkin.

      • Hmmmmmmmm

        Hehe. Kiinnostaisi tietää mihin lemmikkiin tämä aloittaja päätyi. On meinaan tullut luultavasti samalta henkilöltä tänne niin monia vähän hassuja viestejä, missä mietitään että mikä lemmikki ja tiedän kaikista kaiken :D


    • En kyllä tajua mikä järki on aina joka paikassa suositella hamstereita ekeksi lemmikiksi :D Ensinnäkin, ne on tyyyylsiä. Kömpelöitä hönttejä kavereita, joista ei ole edes pahemmin seuraa. Toisakseen ne herää vasta kymmenen aikaan jolloin kenen tahansa aamu kahdeksaksi kouluun/töihin menevän pitäisi jo mennä nukkumaan. Etenkin jos hamsteri ei tunnu Just Siltä OIkealta eläimeltä, niin ei missään nimessä kannata hankkia vaan koska se on niin helppo. Melkein mikä hyvänsä lemmikki on tarpeeksi helppo, kun vaan jaksaa opetella perushoidon kunnolla, ja pystyy tarjoamaan hyvät olosuhteet (esim. turvallinen huone jossa vahtiminen ei ole niin kovaa työtä).

    • Undulaattila

      Undulaattien kanssa et todennäköisesti voi touhuta hirveästi mitään, koska en todellakaan usko, että saisit niitä kesyiksi..... :)

      Ota kani. Paljon parempi lemmikki sinulle, mitä nyt aika hektisen vaikutelman itsestäsi annoit. Luulen, että tylsistyisit lintuihin suht nopeasti, vaikka eivät ne todellakaan tylsiä ole, jos niiltä ei odota mahdottomia. Niitä ei esimerkiksi silitellä tuosta vaan, ne todennäköisesti pelkäävät sinua eivätkä uskalla tulla edes lähellesi.

    • undulaatti fani

      saan 2 undulaattia mutta en osaa päättää minkä värise .vaalenturkoosi,sininen,keltanen.tai vihreä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe