Sepitettyjä TITTELEITÄ !!!!!!!!!

M.O.T.

Suomeen maalikkohypnomaakarit käyttävät ties mitä titteleitä luodakseen arvokkaan vaikutelman. On suggestoterapeutteja, hypnologeja, suggestiovalmentajia, hypnotisoijia ym..ym..
Yhteistä näille kaikille on se, että kuka tahansa saa niitä käyttää ja ne eivät ole suojattuja.
Jopa yksi kissa sai Hypnoterapeutti NGH tittelin..heh..
Esim, jammukin olisi voinut hankkia hypnoterapeutti NGH-tittelin.

Ja tämä on TÄYTTÄ TOTTA Suomen maalikkotittelimarkkinoilla.



T. Viemärirotta NGH, DIPL. TS. HIH, PPP.

Kansainvälisesti tunnettu. hahhaaaaaa

57

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viemärilogi..hih

      Oliko Suggestologi hyvä nimi maalikkohypnohemmolle. Vielä muutama kirjain perään, esim. EMV (ei mitään vaatimuksia) hahhh

      Suggestologi EMV.. vau...

    • Tittelinkipeät suoma

      Tuo "yksi kissa" ei ollut suomalainen kissa. Eikä asia tapahtunut Suomessa vaikka yrität niin väittää sanomalla "Ja tämä on TÄYTTÄ TOTTA Suomen maalikkotittelimarkkinoilla."

      Lisäksi tuon kissan omisti akateemisesti koulutettu lääkäri, joka siis oli tuon huijauksen takana. (Vai oliko hän sittenkin psykologi? En muista.)

      Tiedätkö, että Suomessa oli viime vuosina ainakin kolme lääkäriä, jotka kuuluivat Valviraan, mutta eivät olleet lääkäreitä lainkaan!?! Että niin helposti Suomen Lääkäriliittoon ja Valviraan voi päästä, vaikka VALVOVAT koko ajan, että henkilöt ovat päteviä. Voi tilata vain paperit Venäjältä ja liittyä Suomen Lääkäriliittoon! Titteleillä sinne pääsee.

      Sanoisin siis, että väärentäjiä Suomessa löytyy lähinnä Valviran listoilta eikä sen ulkopuolelta.

      On valelääkäriä, valepsykologia ja valesairaanhoitajaa... Sekaan mahtuisi aivan varmasti yksi kissakin tai ainakin joku koiranleuka.

      Jos minä olisin itse psykiatri, niin en pitäisi niin suurta ääntä kissasta, kun Suomessa pääsee lääkäriksi hoitamaan potilaita (mitä tuo kissa ei koskaan tehnyt) tilaamalla paperit naapurimaasta.

      • tittelihuijauksia

        "On valelääkäriä, valepsykologia ja valesairaanhoitajaa... Sekaan mahtuisi aivan varmasti yksi kissakin tai ainakin joku koiranleuka..."

        - Kyllä, maallikkohypnologien piiristä on tavattu pari valelääkäriä. On myös esiinnytty ikään-kuin-psykologeina, tarjottu "psykologisia palveluja" olematta psykologi. Tai sitten markkinoidaan palveluja "psykologian kandidaattina" - ilmoittamatta että psykologin laillistusta ei ole.

        Onko maallikkohypnotismissa ollut valesairaanhoitajia... en ole kuullut.


    • M.O.T.

      Susuggerihemmoksi pääsee Suomessa niin, et ei tarvitse tilata MITÄÄN papereita.

      Hahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Maailaman helpoin ammatti on Suomen suggeri..ei miitään vaatimuksia.

      Mut sen täytyy kyllä myöntää, kun nämä Suomen suggerit kun eivät vaadi mitään koulutuksia ja kuka tahansa pääsee suggeriksi (Jammukin olisi päässyt), niin silloin ei voi olla valesuggereita...

      hahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • M.O.T.

      Niin ja tässä kun mietin, niin esim. lapsien kanssa jos aikoo työskentelemään johonkin lastentarhaan ja tarkistetaan rikosrekisteri, niin varmaan rikosrekisteri (puhdas ja väärennetty) tilataan Venäjältä, että päästään töihin.
      Että näin varmaan tekevät namusedät Suomessa...hih...
      Ai niin..suggereiden rikosrekisteriä EI TARKISTETA.

    • Pointti !!!

      Tässä ehdotus kas...!

      Suomessa maalikkohypnohemmot voisivat käyttää titteliä Suggerologi EMV, niin asiakkaat saisivat rehellisen kuvan hypnomaakerista. Tämä EMV tulisi sanoista EI MITÄÄN VAATIMUKSIA.

      Tämä pieneksi vinkiksi tittelinnälkäisille maalikkohemmoille.

    • Ent. potilas

      Kävin monia kertoja hypnoositerapiassa eräällä terapeutilla saamatta ongelmaani apua. Terapeutti painosti tulemaan aina uudestaan, koska ongelmani vaatii moni käyntejä, mutta toisin kävi. Ongelmani on sosiaalisten tilanteiden pelko ja on yhä edelleen.
      Nämä käyntikerrat maksoivat yli 400 euroa ja mistään en saanut korvausta. Niin ja kun luettuani näitä viestejä hieman epäillen, aloin tutkimaan tarkemmin tämän "terapeutin" taustoja, sain selville, että kyseessä oli tosiaan henkilö, jolla ei ollut mitään koulutusta. Mainosti kyllä itseään hienoin ylistyssanoin. Hieno oli tittelikin.
      Nyt olen edelleen se sama pelokas nainen ja koen tulevani huijatuksi.

      Kyseinen "terapeutti" ottaa vastaan Etelä-Suomessa ja huijaa varmaan yhä edelleen ihmisiä.

    • Moilanen5

      Kannattaakin mennä oikealle HYPNOTISOIJALLE eikä millekään "terapeutille". Ne on kaksi aivan eri asiaa!

      • Ent.potilas

        SHY-suggestoterapeutilla kävin eikä mitään apua. Yli 400 euroa maksoi hoidot eikä mistään saa mitään takaisin. Pertamon plokissa varoitetaan näistä huijareista. Ihmeellistä että niitä edelleen koulutetaan


      • Kyselijä x
        Ent.potilas kirjoitti:

        SHY-suggestoterapeutilla kävin eikä mitään apua. Yli 400 euroa maksoi hoidot eikä mistään saa mitään takaisin. Pertamon plokissa varoitetaan näistä huijareista. Ihmeellistä että niitä edelleen koulutetaan

        Et ollut potilas, vaan asiakas. Otit varmaankin selvää kyseisestä henkilöstä ennen käyntejäsi? Mitä sinulle luvattiin? Luvattiinko, että tilasi varmasti paranee, vai mitä itse asiassa sanottiin?

        Ei kukaan voi varmasti sinua auttaa hypnoosilla, oli se sitten kuka tahansa ja millainen terapeutti tahansa. Sen sijaan on täysin mahdollista, että toinen tekijä voisi saada jotain aikaan. Niin se menee.

        Oletko saanut apua muilta tämän jälkeen?


      • voiko hyvin?
        Ent.potilas kirjoitti:

        SHY-suggestoterapeutilla kävin eikä mitään apua. Yli 400 euroa maksoi hoidot eikä mistään saa mitään takaisin. Pertamon plokissa varoitetaan näistä huijareista. Ihmeellistä että niitä edelleen koulutetaan

        Kävin sattumoisin Väinö Pertamon sivuilla ja täytyy sanoa, että harvoin näkee sellaista roskaa nettisivuilla. Hämmästykseni oli suuri, kun hän oli haukkunut kaikki Suomen hypnoosin parhaat asiantuntijat. Katkeroituneen ihmisenkin ajatuksiksi hänen mielipiteensä ampuvat pahasti yli. Hän pitää itseään aitona ja parhaana asiantuntijana hypnoosista. Hänen ajatuksensa ovat kuin suoraan kivikaudelta ja asentaansa inkvisition ajoilta. Tieteellisyys ja objetiivisuus puuttuvat lähes kokonaan. On vaarallista, että tällainen henkilö kuvittelee edustavansa totuudellista näkemystä muita halventamalla. Se on lisäksi erittäin ala-arvoista ja halpamaista, eikä mitenkään sovi hypnoosin vastuulliseen maailmaan. En ole kenenkään muun nähnyt haukkuvan kollegojaan tällä tavalla moraalisesti ja eettisesti tuomittavalla tavalla. Mistä johtuu, että hän tekee näin? Onko hänet erotettu/ syrjäytetty? En tiedä, mutta vaikea nähdä muutakaan selitystä. Säälittävää, mutta samalla myös surullista. Tämä vain vahvisti kuulemaani, että häntä ei kukaan enää ota todesta, vaikka hän tekeekin kaikkensa toisten haavoittamiseksi


      • asiaa, pliis
        voiko hyvin? kirjoitti:

        Kävin sattumoisin Väinö Pertamon sivuilla ja täytyy sanoa, että harvoin näkee sellaista roskaa nettisivuilla. Hämmästykseni oli suuri, kun hän oli haukkunut kaikki Suomen hypnoosin parhaat asiantuntijat. Katkeroituneen ihmisenkin ajatuksiksi hänen mielipiteensä ampuvat pahasti yli. Hän pitää itseään aitona ja parhaana asiantuntijana hypnoosista. Hänen ajatuksensa ovat kuin suoraan kivikaudelta ja asentaansa inkvisition ajoilta. Tieteellisyys ja objetiivisuus puuttuvat lähes kokonaan. On vaarallista, että tällainen henkilö kuvittelee edustavansa totuudellista näkemystä muita halventamalla. Se on lisäksi erittäin ala-arvoista ja halpamaista, eikä mitenkään sovi hypnoosin vastuulliseen maailmaan. En ole kenenkään muun nähnyt haukkuvan kollegojaan tällä tavalla moraalisesti ja eettisesti tuomittavalla tavalla. Mistä johtuu, että hän tekee näin? Onko hänet erotettu/ syrjäytetty? En tiedä, mutta vaikea nähdä muutakaan selitystä. Säälittävää, mutta samalla myös surullista. Tämä vain vahvisti kuulemaani, että häntä ei kukaan enää ota todesta, vaikka hän tekeekin kaikkensa toisten haavoittamiseksi

        SHY:n ja Hypnoosiliiton edunvalvojien kaavamainen asenne: kaunakaunakatkerakatkera -pampatusta, mutta selviä virheitä Pertamon tekstissä ja lähteissä ei esitetä. Pertamon kirjoitustyyli on viileän asiallinen ja julkisiin lähteisiin tai tosiasioisihin perustuvaa, mutta SHY:n ja Hypnoosiliiton etujenajajien reaktiot väkevän tunteellisia.

        Luonnollisesti Pertamon asiblogien kiistäjät unohtavat senkin, että surullisen kuuluista joulunpyhien puhdistus 2008 e tainnuti olla yhdistyslain mukainen.


    • Ent. potilas

      En ottanut ko. terapeutista selvää, vaan ilmoituksen näin eräältlä netti-sivulla ja koska hän toimi lähellä asuinpaikkaani, tilasin ajan. Ko. terapeutti lupasi, että hypnoosi on täysin varma keino päästä eroon sos.tilanteiden pelosta ja minähän uskoin. Kummalista, että minun pitäisi nyt mennä toiselle ja maksaa taas itseni kipeäksi.
      Ainoa apu jonka olen saanut on lääkäri, joka kirjoitti Ranoprin-lääkkeen.
      Kun kerroin hypnoosista lääkärille, hän vain nauroi ja sanoi, että huijaukselta tuntuu.
      Hävettää ja nolottaa koko hypnoosi.

      • Kyselijä x

        Yritin vain auttaa. En minä ole mikään hypnoosimaakari, vaan asiakas myös.

        Mutta onhan selvää, että joku lääkärikin on parempi kuin toinen?! Kirurgi voi olla parempi kuin toinen kirurgi. Maalarikin voi olla parempi kuin toinen maalari.



        Nyt tämä alkoikin tuntua sepitetyltä tarinalta... " Kummalista, että minun pitäisi nyt mennä toiselle ja maksaa taas itseni kipeäksi."
        En minä kehottanut SINUA menemään toiselle, vaan kerroin faktaa yleisesti.

        Kirjoitin:
        "Ei kukaan voi varmasti sinua auttaa hypnoosilla, oli se sitten kuka tahansa ja millainen terapeutti tahansa. Sen sijaan on täysin mahdollista, että toinen tekijä voisi saada jotain aikaan. Niin se menee."

        Yritätkö vääristellä toisten kirjoituksia tarkoituksella?
        Kahvikuppineuroosia voi poistaa hypnoosilla, miksi ihmeessä lääkärisi kehtasi nauraa sille??! Vaihda lääkäriä. (Mikäli neuroosi on syntynyt lapsuuden kokemuksista, niin hypnoosi on hyvä keino. Mutta tähänkin vaivaan on useita syitä.)

        Johonkin Pertamon blogiin ei kuka tahansa eksy...


      • ent. potilas
        Kyselijä x kirjoitti:

        Yritin vain auttaa. En minä ole mikään hypnoosimaakari, vaan asiakas myös.

        Mutta onhan selvää, että joku lääkärikin on parempi kuin toinen?! Kirurgi voi olla parempi kuin toinen kirurgi. Maalarikin voi olla parempi kuin toinen maalari.



        Nyt tämä alkoikin tuntua sepitetyltä tarinalta... " Kummalista, että minun pitäisi nyt mennä toiselle ja maksaa taas itseni kipeäksi."
        En minä kehottanut SINUA menemään toiselle, vaan kerroin faktaa yleisesti.

        Kirjoitin:
        "Ei kukaan voi varmasti sinua auttaa hypnoosilla, oli se sitten kuka tahansa ja millainen terapeutti tahansa. Sen sijaan on täysin mahdollista, että toinen tekijä voisi saada jotain aikaan. Niin se menee."

        Yritätkö vääristellä toisten kirjoituksia tarkoituksella?
        Kahvikuppineuroosia voi poistaa hypnoosilla, miksi ihmeessä lääkärisi kehtasi nauraa sille??! Vaihda lääkäriä. (Mikäli neuroosi on syntynyt lapsuuden kokemuksista, niin hypnoosi on hyvä keino. Mutta tähänkin vaivaan on useita syitä.)

        Johonkin Pertamon blogiin ei kuka tahansa eksy...

        Kiitos vastauksestasi, mutta minulla köyhällä yksinhuoltajalla ei ole varaa laittaa monia satoja euroja taas hypnoosihoitoihin ja uskoa, että nyt saisin avun.
        Ainoa apu on ollut tämä lääke, mikä rauhoittaa sykettä, kun pelkään tilanteita.
        Ainoa huono puoli on siinä, että pitää muistaa ottaa lääkkeen ja tilanne voi tulla päälle yhtäkkiä.
        Mainitsit Pertamon ja mitä tarkoitat sillä ? Onko kyseinen henkilö tietoinen hypnoosin huijauksisita vai mistä ?


      • Peter Von Harppu
        ent. potilas kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, mutta minulla köyhällä yksinhuoltajalla ei ole varaa laittaa monia satoja euroja taas hypnoosihoitoihin ja uskoa, että nyt saisin avun.
        Ainoa apu on ollut tämä lääke, mikä rauhoittaa sykettä, kun pelkään tilanteita.
        Ainoa huono puoli on siinä, että pitää muistaa ottaa lääkkeen ja tilanne voi tulla päälle yhtäkkiä.
        Mainitsit Pertamon ja mitä tarkoitat sillä ? Onko kyseinen henkilö tietoinen hypnoosin huijauksisita vai mistä ?

        On, pPertamo haukkuu suomen hypnoosiyhdistystä ja sen tyerapeutteja jatkuvasti, Mutta Pertamo itse erotettiin visusti koko yhdistyksestä vaikka oli kunniapuheenjohtaja. Lisäksi hänelle myönnetyt erikoiset ja harhaanjohtavat tittelit mitätöitiin kokonaan. Että silleen


      • Kyselijä x
        ent. potilas kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, mutta minulla köyhällä yksinhuoltajalla ei ole varaa laittaa monia satoja euroja taas hypnoosihoitoihin ja uskoa, että nyt saisin avun.
        Ainoa apu on ollut tämä lääke, mikä rauhoittaa sykettä, kun pelkään tilanteita.
        Ainoa huono puoli on siinä, että pitää muistaa ottaa lääkkeen ja tilanne voi tulla päälle yhtäkkiä.
        Mainitsit Pertamon ja mitä tarkoitat sillä ? Onko kyseinen henkilö tietoinen hypnoosin huijauksisita vai mistä ?

        Olet siis pelkkä keksitty hahmo.
        Minä lankesin siihen ja luulin, että oikeasti kysyit apua.

        SINÄ kirjoitit yllä näin:
        "SHY-suggestoterapeutilla kävin eikä mitään apua. Yli 400 euroa maksoi hoidot eikä mistään saa mitään takaisin. Pertamon plokissa varoitetaan näistä huijareista. Ihmeellistä että niitä edelleen koulutetaan "

        ...ja nyt kyselet mikä Pertamo??

        Tuot asian esille ja olet sitten muka tietämätön. Taidat olla itse hän mainostaaksesi blogiasi!?

        Kirjoitit TAAS myös:
        "Kiitos vastauksestasi, mutta minulla köyhällä yksinhuoltajalla ei ole varaa laittaa monia satoja euroja taas hypnoosihoitoihin ja uskoa, että nyt saisin avun."

        Enhän minä ole edes suositellut uutta hypnologia tai uusia istuntoja!!! Mistä sinä näitä vetelet? Minä neuvoin vaihtamaan lääkäriä. Olisi täysin ammattietiikan vastaista nauraa potilaan yritykselle parantua! Se oli siis keksitty juttu sekin.

        Olet siis pelkkä trolli. Kuinka alhaista käytöstä taas.


      • ent. potilas
        Kyselijä x kirjoitti:

        Olet siis pelkkä keksitty hahmo.
        Minä lankesin siihen ja luulin, että oikeasti kysyit apua.

        SINÄ kirjoitit yllä näin:
        "SHY-suggestoterapeutilla kävin eikä mitään apua. Yli 400 euroa maksoi hoidot eikä mistään saa mitään takaisin. Pertamon plokissa varoitetaan näistä huijareista. Ihmeellistä että niitä edelleen koulutetaan "

        ...ja nyt kyselet mikä Pertamo??

        Tuot asian esille ja olet sitten muka tietämätön. Taidat olla itse hän mainostaaksesi blogiasi!?

        Kirjoitit TAAS myös:
        "Kiitos vastauksestasi, mutta minulla köyhällä yksinhuoltajalla ei ole varaa laittaa monia satoja euroja taas hypnoosihoitoihin ja uskoa, että nyt saisin avun."

        Enhän minä ole edes suositellut uutta hypnologia tai uusia istuntoja!!! Mistä sinä näitä vetelet? Minä neuvoin vaihtamaan lääkäriä. Olisi täysin ammattietiikan vastaista nauraa potilaan yritykselle parantua! Se oli siis keksitty juttu sekin.

        Olet siis pelkkä trolli. Kuinka alhaista käytöstä taas.

        "Ei kukaan voi varmasti sinua auttaa hypnoosilla, oli se sitten kuka tahansa ja millainen terapeutti tahansa. Sen sijaan on täysin mahdollista, että toinen tekijä voisi saada jotain aikaan. Niin se menee.

        Oletko saanut apua muilta tämän jälkeen?"

        Kyllä tästä sinun kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että pitäisi toiselle mennä. Niin ja googlasin sanalla Pertamo ja aika erikoisia kirjoituksia löytyi. Tiedä sitten, mihin uskoa.
        Olen käynyt yhdellä ja samalla lääkärillä ja pitäisikö nyt vaihtaa lääkäriä, koska juuri häneltä sain avun.
        Täytyy sanoa, että outoa touhua tällä palstalla. Lopetan nyt nämä kirjoituksen ja olen sitten se trolli, jos niin haluat.
        Muille hypnoosia harkitseville, älkää ottako aikaa hypnoositerapeutille. Rahat menee ja apua ette saa.


      • M.O.T.

        Maalikkohypnoosin jäljiltä löytyy paljon noloja ihmisiä.. hihiiii..
        eivät kehtaa sanoa, et rahat meni ja ongelma jäi.

        hahhhhaaaaaaaaaaaaaaaa


      • Jaska K.
        ent. potilas kirjoitti:

        "Ei kukaan voi varmasti sinua auttaa hypnoosilla, oli se sitten kuka tahansa ja millainen terapeutti tahansa. Sen sijaan on täysin mahdollista, että toinen tekijä voisi saada jotain aikaan. Niin se menee.

        Oletko saanut apua muilta tämän jälkeen?"

        Kyllä tästä sinun kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että pitäisi toiselle mennä. Niin ja googlasin sanalla Pertamo ja aika erikoisia kirjoituksia löytyi. Tiedä sitten, mihin uskoa.
        Olen käynyt yhdellä ja samalla lääkärillä ja pitäisikö nyt vaihtaa lääkäriä, koska juuri häneltä sain avun.
        Täytyy sanoa, että outoa touhua tällä palstalla. Lopetan nyt nämä kirjoituksen ja olen sitten se trolli, jos niin haluat.
        Muille hypnoosia harkitseville, älkää ottako aikaa hypnoositerapeutille. Rahat menee ja apua ette saa.

        Miksi googlasit, jos itse jo aiemmin kirjoitit:
        "Pertamon plokissa varoitetaan näistä huijareista."

        Jäit kiinni, äläkä selittele!


    • Alan mies....

      Tuo juttu tuntuu sepitetyltä!

    • pieni huomatus

      Taidat "Alan mies" olla näitä huijariterapeutteja, jotka lupaavat parantaa hypnoosilla vaivan kuin vaivan, mutta tämähän on tuttua näillä maalikkomarkkinoilla.
      Monet blogit ovat varoitelleet näistä ilmiöista.
      Potilaat tai asiakkaat miettikää kaksi kertaa, ennekuin tilaatte ajan jollekin maalikkohypnotisoijalle.

      Muuten ihmetyttää, että missä ovat ne asiakkaat, jotka ovat saaneet avun hypnoosista. Näyttää siltä, että täällä on vain pettyneitä asiakkaita, jotka ovat joutuneet huijatuksi.

      • ahaa!

        Ahaa, nimimerkki pieni huomautus on itse tämä nimimerkki Ent. potilas!


      • Kyselijä x

        No, minä olen asiakas, joka on tyytyväinen. Mutta nyt pettynyt, kun täällä esiintyykin vain moninimimerkkisiä huijarikirjoittajia, joiden päämääränä onkin yrittää mustamaalata toisia.
        Kuinka tänne eksyinkään!?
        Menen pois.


    • Alan mies..

      Jo se, että kuuluu johonkin alan yhdistykseen, antaa jo tiettyä varmuutta.

      • jo entinen

        Mitä varmuutta antaa jokin liitto ??? Hei haloo !!! Tapauksesta ei kyllä käy ilmi, kuuluiko terapeutti johonkin järjestöön vai oliko villi ?
        Esim. hypnoosiliitossa on kaiken maailman sekatyömiesterapeutteja. Lähes kaikki saneet opit kolmena viikonloppuna.
        Tämä jo kuvastaa leikkiterapeuttien tason.


      • sisäiset tutkinnat

        Ei anna mitään varmuutta. SHY:n ja Hypnoosiliiton eettiset omavalvonnat eivät toimi. Sisäisten tutkintojen oikeusturvaa on kyseenalaistettu Poliisilehdessä 2/2008. Pertamon asiablogeista löytyy faktoja. Esimerkkinä se, että SHY on poistanut alkulauseita lukuunottamatta käytännössä eettisten sääntöjensä koko tekstin verkkosivuiltaan!


    • no comments

      Ota löysin rantein äläkä jännitä. ITSEHÄN SIINÄ JÄNNITÄT ! Ole jännittämättä kun ei ole mitään jännitettävää. Itteesikö jsinä ännität? Kandeis mennä peilin eteen tai psykiatrille jos mielikuvituksesi laukkaa ja jännität olematonta.

    • Edellinen...

      Jotain tuollaista odottelinkin!

    • jo entinen

      Täällä menneet nyt tittelit ja nimimerkit sekaisin. Joku yrittaa sabotoida nim. entistä asiakasta.
      Tuttua touhua on. Kaikki negatiivinen leimataan trollaamiseksi, mutta ei mitään uutta maalikkohypnoosissa.

      • Theodor111

        Lääkäri paloheimo se vasta sankari oli. Sekaantui alaikäiseen ja menetti lääkärinoikeudet. Tieteellisiä pitää eniten varoa


    • jo entinen

      On pakko puutua tuohon kommenttiisi.
      Tämä vain todistaa sen, että valvonta toimii ja ko. lääkäri menetti lääkärinoikeudet.
      Jos maalikkoterapeutti sekaantuu alaikäiseen, saa terapeutti jatkaa yhä hypnoosivastaanottoa.
      Valvontaa tarvitaan ja pätevyysvaatimuksia myös Suomen maalikkohypnoosiin.
      Nyt kaikki on vapaata ja rangaistuksia ei tule.

      • Hfr

        Paloheimolla oli sukupuolisuhde aikuisen naispotilaansa kanssa, eikä hypnoosi liittynyt tapaukseen mitenkään.

        Asia on puitu julkisesti ja avoimesti moneen kertaan, myös edesmenneen Paloheimon itsensä toimesta. Kyllä tämän keskustelun häpeä lankeaa niille, jotka levittävät nimimerkin takaa valheita vainajista.

        Ja kannattaa miettiä miksi niin tehdään. Vastaus kai on kaikille ajattelukykyisille selvä.


      • Joopa joo..

        Tuo sanankäyttösi on hieman omituista. Jos "maallikkoterapeutti" sekaantuu alaikäiseen, niin...
        Ei siis koske mielestäsi terv, huollon henkilöstöä?
        Samat lait koskevat niin esim. lääkäreitä ja maallikkoja.
        Alaikäiseen sekaantuminen johtaa automaattisesti linnatuomioon, oppiarvoista välittämättä Koska kyseessä on törkeä seksuaalirikos.


    • m.o.t.

      Juu niin johtaa, mut maalikkohemmo voi tuomionsa jälkeen pystyttää taas hypnoosivastaanoton ja alkaa vaikkapa hoitaa rintoja ja psoriasista ja tämä täysin laillista. Jammukin olisi voinut vapauduttuaan (onneksi ei vapautunut) perustaa suggerivastaanoton ja alkaa hoitamaan naisten ryntäitä.

    • jb.

      Höpönpöpön, sinä ja iänikuinen Jammusi!

    • Rattus norvegicus

      Ei kuules mitään höpöä. Maalikkohypnoosissa on kaikki mahdollista. Et kai luule, että esim. suggestoterapeutti on joku paljon hypnoosia lukenut ammattilainen. Kuka tahansa voi käyttää tätä nimikettä. Se ei ole suojattu, kuten psykoterapeutti tai psykologi.
      Ja näitä suggestoterapeutteja ei valvo kukaan ja kuka tahansa (Jammukin olisi) voi pystyttää vastaanoton ja käyttää suggestoterapeutti-nimikettä.

      Tämän totuuden tietää hypnoosimaakarit, mutta eivät he paljon asiasta hiisku. Eivät kehtaa sanoa, et mun titteli on leikkititteli.

      • Voi maailman turhuus

        Kuka tahansa psykopaatti voi olla missä tahansa työssä tai ammatissa, ihan kuka tahansa! Jos häntä ei ole vielä tuomittu, niin hän voi olla vaikkapa lääkäri, vaikka olisi kunka suojattu nimike! Ja lääkäreinä heitä onkin, sillä psykopaatit ovat usein älykkäitä, ei heitä tuomita helposti, he eivät syyllisty yleensä sellaisiin tekoihin, joista heidät tuomittaisiin. Silti ne teot eivät ole oikein. Psykopaatin tunnistaa erityisesti empatian puutteesta. Psykopaatti ei tunne mitään häpeää siitä, että loukkaa toista. Hän keksii syyn miksi hän ei ole syypää tai hänen käytöksensä on oikeutettua ja kohteelle ansaittua.

        Lääkärin ammatissa juurikin huomiota ja voi paistatella keskipisteenä, toiset tekevät kuten määrätään. Kotona asia voi olla hankalampi juttu.

        Psykopaatit eivät tarvitse hypnooosia, he hoitavat manipuloinnin ihan ilman sitäkin! Ihan vain suostuttelemisella tai henkisellä kiristyksellä, usein haukkumisella ja siten alistamalla toista.

        Mutta pohditaanpa hetki mikä on sinun motiivisi haukkua täällä kaikkia mahdollisia hypnoosin ammattilaisia, paitsi psykologeja ja lääkäreitä!?

        Olet siis pettynyt pahasti hypnoosiyhdistykseen tai -liittoon? Tai olet kateellinen ja katkera?
        Mutta et ole pettynyt asiakkaana, vaan olet itse hypnoosiammattilainen tai läheisesi on? Onko sinut potkittu pois?

        Tai sitten olet itse terveynhuollon ammattilainen, joka tekeytyy kirjoittavaksi idiootiksi, koska haluat estää muita tekemästä samaa kuin sinä ilman sinun koulutustasi, josta olet niin ylpeä?


    • Rattus norvegicus

      Olen sitä sun tätä ja tuan vain esille yhtä SUURTA EPÄKOHTAA, joka piilee maalikkohypnoosissa.
      Kaikki maaliikkoliitoissa huseeravat tietävät tämän epäkohdan, mutta ovat hiljaa, koska eihän kukaan halua sahat sitä oksaa poikki, jolla istuu.
      Suuri epäkohta on, kuten olen jo niin monesti toitottanut, että maalikkosuggeriksi pääsee KUKA TAHANSA ja KUKAAN EI VALVO, mitä suggerit vastaanotoilla huseeravat.
      Ja maallikkohypnoosissa on paljon suggereita (lue leikkisuggereita), jotka lupaavat parantaa sairauden, kuin sairauden. Asiakkaiden huijaus on pääasia. Ei se, että auttaisiko hypnoosi sairauteen.

    • Joopa joo....

      Kuules Rotta: Tuo loppulauseesi on kuvastava ajatuksiasi. Sanot että " auttaisko jypmnoosi sairauteen" Nyt pilkka lankesi omaan nilkkaasi!
      Ja se, että kyllä maallikkosuggerita valvoo viimekädessä poliisi! Mikäli tapahtuu tuota "lempilastasi" Jammu ja yms sellaista toimintaa.
      Sinulta Mulkero unohtuu se tosiasia, että parhaat suomalaiset hypnoosin ammattilaiset ovat noita parjaamisia "maallikkosuggereita".
      Nimiä en viitsi luetetella.Esim. Martti Tenkku , tuo omasta arvostaan niinkiinni pitävä mies alkaa pikkuhiljaa kuulemma väistyä takaviistoon.
      Ja kun Tenkku sai peruskoulutuksensa SHY:n puitteissa. Kouluttajina Pasi Koivunen ja Antti Rimaaja.

    • hahhhaaaaaaaaaaaaaaa

      Oi voi äly. Ei mee viesti perille.. tai luulen, et ei haluta. Pääasia et on hyvä hypnomaakari, mut pääsyvaatimuksista viis.
      Se olis sama asia, ku kaikki pääsisi leikkimään lääkäriä. Ei pääsykokeita tai koulutusta. Valkoinen takki päälle vaan ja vastaanotto pystyyn.

      Hahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • jep....

      Edesmennyt Leo Hilden ( maallikko, ja tieteellisen jäsen ) , käytti lääkärintakkia vastanotollaan...!

    • hahhaaaaa

      Mutta ei ollut lääkäri.. Teurastomoissa käytetään myös valkoista takkia, mutta ei lihanleikkaajat lääkäreitä ole.
      Valkoinen takki ei tee ihmisestä lääkäriä..

    • hahhhhhaaaaaaaaa

      Uusia titteleitä on jälleen syntynyt maalikkoskeneen. Maalikkohypnoosi on tunnettu monista titteleistä, mitä vain mielikuvitus on pystynyt luomaan.
      Kun nyt maallikot noilla titteleillä leikkivät, annan omia ehdotuksia tittelinkipeille hypnomaakareille..

      ...hyviä titteleitä ovat esim: hypnomaestro, mestarihypnologi, hypnoosisuggeri, hypnovalmentaja, hypnoosiohjastaja, terv.alan suggeri, hypnootikko, hypnoedustaja, hypno-opettaja jne.
      Ja tietysti nämä nykyiset myöskin käy. Ja jokaisen perään voi liittää tämä kuuluisa kissatitteli...miauuuuu

    • Rattus norvegicus

      Kuuluuko maalikkohypnoosiin tämä voodoo-pappien kouluttama suggeri, joka hoitaa naisten kyvyttömyyttä ?
      Ajattelin tilata ajan. On varmaan tehokas ja toimiva menetelmä.

      • Pappi ja lukkari

        Kuuluuko maallikkohypnoosin pappi, lukkari ja talonpoika? Näköjään kuuluu. Sinun mielestäsi.

        Ja pitäisikö urheiluvalmentajat sitten mielestäsi liittää Tieteelliseen hypnoosiin?


    • hahhhhhhh

      Kyllä kuuluu, ku suggeri voi olla mikä tahansa lukkari, voodoo-pappi tai mattokauppias..

      hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      T.Rattus norvegicus, voodoo-pappien kurssittama..hihiiiiiiii

      • Niin, mihin?

    • ???

      Tais olla villi maalikko..?

    • jb..

      Ei kuulu kumpaakaan!

    • Vaatii vastausta

      Mikäs toi lacer-clitori-stimulance ja hypnoosi on ?
      Tehtiinkö hypnoosissa jotain clitoris hierontaa laasserilla ?
      Voisko joku maalikko vasta, kun enemmän näiden outohoitojen kanssa työskentelee.

    • hihhiiiiiiiiii

      Mahtoiko olla kovat potilasjonot ?

    • Anonyymi

      Minä haluan suggeriksi. Kliiniseksi sellaiseksi.

    • Anonyymi

      Ja mitään ette voi.

      - On teillä kiva harrastus jankuttaa jossain avohoito palstalla,
      samaa renkutusta jo viimeiset viisitoistavuotta ja katkeamattomana jatkumona,
      on teitillä pahoja pakkomielteitä.
      Mikään ei muutu, vaikka niin kuvittelette, ja mitä sitten ihan oikeasti?
      Miten oman elämän laita on, miten elämänlaatunne?
      ( ne jolla harvoilla on parisuhde, niin varmaan kiva elää pakkomielteisen jankuttajan kanssa, onneksi olkoon.)

    • Anonyymi

      Seppä oli ennen kunnioitettu ja arvostettu ammatti!
      Älä likaa seppien arvostusta!

    • Anonyymi

      Kliinen seppäterapeutti..juu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe