Koiran tuonti Suomeen

ihanapikkuhauva

Terve!

Adoptoin pienen terrierin hiljattain Alanyassa. Tarkoitus olisi tuoda se mukanani Suomeen.

Lemmikkipassi on, olen siruttanut koiran ja rokottanut sen rabiesta vastaan. Olen myös saanut jo Ankarasta vastauksen, että rokotus on toiminut, ja kolmen kuukauden kuluttua koiran tuonti on mahdollista.

Onko kellään kokemusta koiran tuomisesta Turkista Suomeen? Oletteko tuoneet lentäen, autolla, junalla..?

Joku kertoi, että pari päivää ennen lähtöä koiraa on käytävä näyttämässä jollekkin Antalyassa. Tämä on jäänyt epäselväksi. Missä koiraa pitää käydä näyttämässä Antalyassa ja miksi?

14

2830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnekasta matkaa

      Olettaisin tuo rokotuksen riittävän, mutta tietysti EU on saattanut jotain lisävaatimuksia esittää.

      Kaikki kuljetusmuodot toimivat. Eräs hyvä jos löydät on rekkamiehet. Pitävät hytissä seuraa ja ulkoiluttavat tauoilla. Eli jokin alan yhtiö.

      • T lea

        Kannattaa ottaa vielä eläinlääkärillä rabies vasta-aine verikoe.Vaikka rokotukset ovatkin kunnossa.Lisäksi madotus.Ja tarkasta että, kaikista on merkintä koiran passissa.Ja että, passissa on eläinlääkärin leima ja tiedot.


      • T lea
        T lea kirjoitti:

        Kannattaa ottaa vielä eläinlääkärillä rabies vasta-aine verikoe.Vaikka rokotukset ovatkin kunnossa.Lisäksi madotus.Ja tarkasta että, kaikista on merkintä koiran passissa.Ja että, passissa on eläinlääkärin leima ja tiedot.

        ...Jotkut lento-yhtiöt Turkista eivät ota lennolle kuin rotukoiria joten myös rotu merkintä täytyy löytyä passista.Itse en ole käynyt näyttämässä koiraa kenellekään Antalyassa. Mennyt hyvin lentäen kanssani Suomeen asti :)


    • Köpek

      Toin sekarotuisen pienen koiran suomeen THY:lla lentäen. Koira painoi häkkinsä kanssa 6kg (raja 5kg häkkeineen), sain matkustamoon kuitenkin ottaa mukaan. Ylimääräisestä kilosta joutui maksamaan 60 euroa. Turkin päässä pari päivää ennen lentoa eläinlääkärimme kuljetti koiran kaupungin toimistoon ( joku maa- ja elintarvike virasto) josta antoivat viimeiset lupapaperit maastavientiin. Lento sujui hyvin, koira oli kuin olisi ikänsä matkustanut :)

      • koirasuomeennyt

        Heippa, aion tuoda koiran turkish airlinesilla lentäen. En vaan osaa varata lentoa koiralle. Osaatko neuvoa??
        kiitos :)


    • ihanapikkuhauva

      ISO KIITOS VINKEISTÄ! :)
      Eläinlääkärini sanoi, ettei koiraa tarvitse käydä näyttämässä Antalyassa kellekkään - ainakaan Turkin puolesta. Mutta ehkä Suomi vaatii sitä..?
      Evira ilmoitti, että virkaeläinlääkärin myöntämä EU-mallinen ei-kaupallisen tuonnin todistus on välttämätön. Mietin, että onko tämä nyt sitten se, mitä pitäisi sieltä Antalyasta hakea.

    • Koira Turkista

      Hei. Katso www.evira.fi koiran tuonti Eun ulkopuolelta. Siellä on selkeät ohjeet eläimen tuonnista EUn ulkopuolelta.
      Rabies vasta-ainetesti pitää olla tehtynä ja sen jälkeen pitää odottaa 3kk Turkissa.
      Virkaeläinlääkäri löytyy myös Alanyasta. Ilmeisesti Bremen pethospital. Ne ainakin tietävät kuka on virkaeläinlääkäri joka leimaa paperit.
      On eri asia kun koira viedää ensimmäistä kertaa EUn alueelle Turkista kuin koira tuodaan Eusta Turkkiin ja takaisin.
      Jos lupapaperit eivät ole kunnossa koira lopetetaan lentokentällä tai se pitää tuoda takaisin lähtömaahan. Tästä on kokemusta. Siksi asiat kannattaa selvittää eviralta.
      Samoin raja-eläinlääkäri tarkistaa koiran maahan tuotaessa.

      • ihanapikkuhauva

        Moi, kiitos vinkeistä! Osaatko sanoa yhtään enempää tästä Bremen pethospitalista, mistä löydän sen? Virkaeläinlääkäri-asia vaivaa minua yhä. Kaikki muut paperit pitäisi olla kunnossa.


      • Hyvää matkaa
        ihanapikkuhauva kirjoitti:

        Moi, kiitos vinkeistä! Osaatko sanoa yhtään enempää tästä Bremen pethospitalista, mistä löydän sen? Virkaeläinlääkäri-asia vaivaa minua yhä. Kaikki muut paperit pitäisi olla kunnossa.

        Katso netistä beremen www.bremenpethospital.com . Jos tiedät 101 eli entisen Makron keskellä perjantai basaaria. Lähdet sen tuloovelta kävelemään poikkikatua Adanaan päin. Bremenin uusi paikka on siellä muistaakseni 2 korttelia 101stä.
        Muista faksata tai skannata koiran kimlik ja rokotustodistukset ja rabies testi eviraan. Sinun täytyy tilata eläinlääkäri paikalle kun lentosi tulee Helsinkiin, Hinnasto löytyy Eviran sivuilta.


    • Koiran kuljetus

      Sitten tarvitset myös häkin, jossa koirasi pystyy olemaan seisovillaan ja kääntymään. Korkeus koiran seisten pään kohdalta 10cm ja koiran pituus. Eli koiran paino lähtöhetkellä ja kuljetuskopin paino= yhteensä se paino, mitä kuljetus maksaa Suomeen.
      Kaikki lentoyhtiöt eivät ota koiraa, koska ruumatila ei ole siihen sopiva.
      Koira pitää opettaa myös menemään kuljetusboksiin vapaaehtoisesti.
      Lippua tilatetssasi sinun pitää tilata myös koiralle kuljetuspaikka.
      Halvin on ollut Detur ja Corrrendon lentoyhtiö lomalennolla.

    • Koira Suomeen

      Alanyasta löytyy virkaeläinlääkäri Ataturkin patsaan läheltä. Eläinlääkärit tietävät paikan. Joka päivä vastaanotto on klo 9 ja maksaa 130tl/eläin.

    • help 10000000

      toisin myös monta kissaa sieltä pois !!!!

      • Ei kiitos lisää

        Jo pelkästään Suomessa nettipalstat täynnä ihan kotimaisia sekarotuisia koiria..eli ottakaa ensin niitä ja leikkauttakaa,jottei niitä sekarotuisia olisi joka paikka täynnä.
        Tottakai ne on säälittäviä,mutta juttu räjähtää käsistä jo Suomessa kun koiria varsinkaan ei leikkauteta.


    • Köpek

      Meille ei sellasta tietoa tullut, että olisi pitänyt eläinlääkäri tilata Helsingin päähän vastaan. Ihan normaalisti vaan mentiin ja itse menin sitten tullille esittämään koiran papereineen. Siellä ei kukaan olisi ollut kiinnostunut asiasta, jollen itse olisi koiraa esittämään...
      Nyt suunnittelen menoa takaisin turkkiin, onko kokemuksia niinpäin menosta koiran kanssa??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe