Eli minulla on 6,5 vuotias saksanpaimenkoira. Ripuli tuppaa oleen kerran kahdessa kuukaudessa ja se on aina limaista ja jotkut vähän verisiäkin, yleensä myös oksentaa kerran tai kaksi ripulin aikana. Kotihoito ohjeilla loppuu aina kahdenpäivän sisään,mutta silti mietityttää että onko normaalia että ripuli tosiaan on aika säännöllisesti.
Kaikki ruuat on kokeiltu ja hyvin nuo tämänhetken nappulat menee ja tosiaan tuo ripuli ollut muullakin ruualla,eli en usko että ruuasta johtuu. Loisiakaan ei ole,ne on jo katsottu.
Eli syötetään tosiaan vaan noita nappuloita,ei mitään muuta,koska kaikki muu pistää heti sekasin.
Toinen juttu on kun herra juo vettä niin paljon kun sielu sietää, kerran kokeilin että paljonko sitä menee,niin lopetin 5l kohdalla kun lisää oisvaan halunnut(sokeritauti ja munuaisten vajaatoiminta on testattu,ei ollut kumpaakaan). Samalla kun juo,niin maha turpoo ja hetken päästä on niin kova hätä että ei kerkeä edes ulos pyytää,kävelee normaalisti ja alkaa yhtäkkiä kuseen,näyttää ettei itsekkään älyä.
Joku minulle mainitti että koira juo todella paljon jos on kipuja ja voi mm olla kasvain ?
Kellään muulla kokemusta tämmöisestä,että onko säännölliset ripuloinnit esim ihan perus juttu herkkämahaisilla sakuilla ja onko jo jotain vanhuuden oiretta?
Koira on muuten tosiaan ihan iloinen itsensä eikä mitään kipuja näytä ainakaan että olisi,ainoastaan silloin kun tekee sisälle niin on aivan maassa.
Tuo maha turpoo muuten silloinkin jos ulkona esim riehuttaa,eli heittelee keppejä tai palloo tai jotain. Mahaa ei kumminkaan arista kun sitä kokeilee.
Lääkäriin olisin viemässä,mutta toivoisin jotain suuntaa antavaa että mitä voisi tutkia,koska ei ole varaa laittaa 5000€ kaikkiin maailman tutkimuksiin. Itse ajattelin että jos verikokeella nyt ton kasvaimen katsois ja mitä nyt muuta siittä sitten voi vielä tutkia verikokeen avulla.
Apua..?
typy6
3
100
Vastaukset
- zookki
En ole asiantuntija, mutta oireiden perusteella (poislukien runsas juominen) voisi olla tulehduksellinen suolistosairaus? "Sairautta tavataan yleisemmin saksanpaimenkoirilla, boksereilla ja cockerspanieleilla."
http://www.elainlaakariin.fi/koiran-tulehduksellinen-suolistosairaus/
Lisääntynyt juominen voi johtua Cushingin oireyhtymästä, toki monesta muustakin sisätaudista.
http://www.orionvet.fi/cushingin_oireyhtyma - Flick infoa
- terve F
Syötäpä kortisonia nivel-/luustosairaalle koiralle jatkossakin, jotta pääsisi treenailemaan ja näyttelyihin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623